1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

Moraali ja DNA kytkykaupat

Keskustelu osiossa 'Operaattorit', aloittaja parrot, 21/7/06.

Viestiketjun tila:
Ei auki vastauksille.
  1. parrot

    Liittynyt:
    21/7/06
    Viestit:
    663
    Tykkäykset:
    0
    Onko laki tosiaan sellainen että esim. DNA saa markkinoida vapaasti 3G kytkyliittymiään paikkakunnilla joissa heillä ei ole verkkoa?

    Itse petyin pahasti kun vaimon kanssa hankimme moiset täällä Turussa.
    Piti sitten koettaa että miten ne videopuhelut toimivat. Eipä onnistunut moinen ja soitin tietysti DNA:n helppiin.
    Yllätys oli melkoinen kun sieltä sanottiin ettei ne voikaan toimia koska paikkakunnalla ei heillä ole 3g verkkoa.

    Kävin vielä jälkeenpäin parissa DNA-liikkeessä "ostamassa" vastaavaa liittymää ja milloinkaan ei myyjä kertonut ettei3G verkko toimi heidän kauttaan.
    Kun sitten yritin tähän "petokseen" vedoten purkaa liittymää sanoi kauppias ettei he ota kantaa asiaan. Informoi suoraan DNA-finlandia.

    Kovin alhaista moraalia tuo ainakin edustaa.

    Itsekin liike-elämässä olleena tiedän varsin hyvin että jo laki sanoo että kauppias on vastuussa siitä mitä asiakkaalle myy ja reklamointi tapahtuu heidän välillään. Se on sitten kauppiaan murhe hoitaa osuutensa operaattoriin päin.

    Samasta asiasta on jo lehdistössäkin ollut juttua mutta selvää kantaa ei tietääkseni kuluttaja- asiamies ole vielä ilmaissut.

    Meilläkin oli kummallakin se tilanne että omistimme hyvät puhelimet ja ainoa syy vaihtoon oli juuri 3G ominaisuudet.
    Itselläni oli vajaan vuoden vanha K750i Sonyeriksson joka tässä vaihtui K800i josta toisessa ketjussa kerroin sen vielä olevan viallisen yksilön.
     
  2. Masteri Aktiivinen jäsen

    Liittynyt:
    2/8/03
    Viestit:
    4574
    Tykkäykset:
    1
    Puhelinmalli:
    iphone4 16GB Black
  3. parrot

    Liittynyt:
    21/7/06
    Viestit:
    663
    Tykkäykset:
    0
    Tuo on aivan silkkaa selittelyä.
    Jokainen liikealalla ollut tietää että kauppias on vastuussa myymästään tavarasta eikä "tukkuri" Tässä tapauksessahan DNA kauppa myy operaattorin tuotetta.

    Tämän asian kuluttajansuojan edustaja Stenius jo kysyessäni korjasi.
    Kuluttaja- asiamies ja lautakunta antaa suosituksen jolla sitten on painoarvoa käräjillä.
    Eri asia on katsooko poliisi ja syyttäjä tuon vaikenemisen täyttävän petoksen tunnusmerkist

    ---

    Valitettavasti Aamulehden artikkeli oli virheellinen siinä suhteessa, ettei 3g-riitatapauksessa tosiaankaan oteta yhteyttä kuluttajavirastoon, vaan riitatapaus yritetään selvittää lähtökohtaisesti myyjän ja asiakkaan välillä tai kuluttajaneuvojan avustuksella. Vasta sitten seuraavana instanssina on kuluttajavalituslautakunta.

    Olen kanssasi myös samaa mieltä siitä, että riitatapaukset tulisi nimenomaan hoitaa Dna-liikkeen ja asiakkaan välillä, sillä liike ei riitatilanteessa yleensäkään saa sysätä vastuuta seuraavalle myyntiportaalle.
     
  4. tonttu

    tonttu Supermoderaattori

    Liittynyt:
    2/4/04
    Viestit:
    15131
    Tykkäykset:
    3456
    Puhelinmalli:
    iPhone 6S
    Eivätpä tietenkään uskalla edes ottaa kantaa, jos peruvat sopparin noin vain, menee omat bonuksetkin sen saman siliän tien...
    Vaikea suo edessäsi, mutta informoipa tänne sitten miten lopulta kävi.
    Itse uskon, että saat sopimuksen purkautumaan.
     
  5. veppis

    veppis Supermoderaattori

    Liittynyt:
    18/6/02
    Viestit:
    9357
    Tykkäykset:
    194
Viestiketjun tila:
Ei auki vastauksille.

Jaa tämä viestiketju