Moottoripyörällä ratsastan...

Unnoticed

Tunnettu jäsen
Palaute - 100%
1   0   0
Liittynyt
15.6.2009
Viestit
6019
Reaktiopisteet
5034
Puhelinmalli
Mate 10 Pro
Samaa katsoin että on @jusutus

Itselläkin hillitön pyöräkuume mut onneksi(!?!) mieleinen pyörä on tautisen hintainen ja lompakko on tällä hetkellä eri mieltä :LOL:
Katsellaan ensi kesänä.
Sama. Kaikki muut tuntuu kompromissilta. Mv Agusta Dragster 800RR ?

maxresdefault.jpg
 

Janza182

Tunnettu jäsen
Palaute - 100%
3   0   0
Liittynyt
17.8.2007
Viestit
1392
Reaktiopisteet
1092
Puhelinmalli
Samsung Galaxy S8
@Unnoticed Ai että muistan kun naamatutulla oli hyvin kauan sitten musta MV Agusta missä todella kauniit 4x putket tuli penkin alta. Todella kaunis pyörä silloin.
Löysin jopa kuviakin siitä:



Näköjään 2004 kuvat otettu.

Itsellä ilmeisesti joku keski-iän kriisi kun vähän erillaista pyörää haaveilen :D
Harley Davidsonia tuossa vastikää yritettiin mulle kaupata kovasti mut siitä en tykästynyt mut triumph Bonneville Bobber clipareilla ois nyt se juttu. Ja vielä kaikenlisäksi ns. vanhempi mallinen bobberi eikä tämä uusi Black. Omaan silmään vaan vanhemmassa keula on nätimpi kun se on yhdellä levyllä, isommalla vanteella ja ohuemmilla putkilla.

Vähän niinkuin tällai:


Vähän harmittaa kun menin tuon cafe racerin myymään mut aikansa kutakin.
 

Unnoticed

Tunnettu jäsen
Palaute - 100%
1   0   0
Liittynyt
15.6.2009
Viestit
6019
Reaktiopisteet
5034
Puhelinmalli
Mate 10 Pro
Mv Agusta osaa kyllä tehdä hienot putkistot. Tuohonkaan Dragsteriin ei ole vakiota hienompaa oikein kenelläkään tarjolla, toki päästö ja melumääräykset syö äänimaailmaa. Vanhemmissa Brutaleissa on kyllä rumat putket, mutta F4 ja F3 on taas todella siistit. :cool:
 

Zeni

Tunnettu jäsen
Palaute - 100%
6   0   0
Liittynyt
23.8.2007
Viestit
974
Reaktiopisteet
486
Nättejä pyöriä sivu täynnä :D Dragsterin peltipönttö kyllä huutaa putkistoa ja tuo värimaailma ei itselleni iske, mutta olenkin enemmän retropyörien perään. F4 näyttää vieläkin todella hienolta, hyvin kestänyt ajan hammasta muotoilultaan.

Itte kansa diggaan noista Triumphin malleista, mutta jos joskus tulee liikaa rahaa niin eiköhän se Moto Guzzi V7 ole ja rankkaa customointia :D
 

jusutus

Supermoderaattori, Vuoden foorumilainen 2011
Supermoderaattori
Palaute - 100%
87   0   0
Liittynyt
5.10.2008
Viestit
9227
Reaktiopisteet
3553
Puhelinmalli
Note 8
Itse mielestäni pidän laitteet puhtaana, mutta miten ihmeessä voi olla noin pakasta vedetty :D Ei edes eturattaan kolossa mitään töhnää :O
Tuo eka kuva on n. 2v vanha kun pyörä valmistui talven kaikista projekteista, kone oli irrallaan niin kävin sen läpi hammasharjalla :ROFLMAO: Tosin ei se tälläkään hetkellä likainen ole, ketjurasvaa (PTFE-kuivavoiteluaine) käytän maltillisesti niin ei sitä pääse edes kertymään rattaan ympäristöön. Märällä kelillä en aja lainkaan.
 

Zeni

Tunnettu jäsen
Palaute - 100%
6   0   0
Liittynyt
23.8.2007
Viestit
974
Reaktiopisteet
486
Tuo eka kuva on n. 2v vanha kun pyörä valmistui talven kaikista projekteista, kone oli irrallaan niin kävin sen läpi hammasharjalla :ROFLMAO: Tosin ei se tälläkään hetkellä likainen ole, ketjurasvaa (PTFE-kuivavoiteluaine) käytän maltillisesti niin ei sitä pääse edes kertymään rattaan ympäristöön. Märällä kelillä en aja lainkaan.
Hammasharja on itseasiassa helvetin hyvä eikä siinä ole mitään noloa :D . Varsinkin kierteissä ja kitaran otelaudassa :D Konkarit sanovat että sähköhammasharja se vasta hyvä koloissa jne.

Mitä kuivavoiteluainetta olet käyttänyt ? Itse olen mennyt Putoline O/X-ring chainsprayllä kun kaveri tuota kehui että pysyy ketjuissa ilman suurempaa hinkkaamista kun vaan suihkii menemään. No ei se kyllä pysy jos vaan pillillä suihkii ja pyörittää rengasta. Perustekniikalla pysyy eli ainetta rättiin ja sillä hinkkaa ketjuihin. Olen yleensä vielä vetänyt kuivalla rätillä ylimääräiset pois.

Noilta löytyisi myös DRYTEC RACE CHAINLUBE joka on PTFE kuivavoiteluaine. Vahoihin en enää koske.

Kyllä tosta sun pyörästä kannattaakin pitää huolta. Tulevaisuuden klassikko ja hinnat varmasti nousee vaan. Eikö tuo ollut vielä R-malli ? 916/748/996/998 olisi haaveissa saada joskus "pyhäpyöräksi", mutta tällä hetkellä ei pysty ja noidenkin hinnat ovat nousemaan päin.
 

jusutus

Supermoderaattori, Vuoden foorumilainen 2011
Supermoderaattori
Palaute - 100%
87   0   0
Liittynyt
5.10.2008
Viestit
9227
Reaktiopisteet
3553
Puhelinmalli
Note 8

Zeni

Tunnettu jäsen
Palaute - 100%
6   0   0
Liittynyt
23.8.2007
Viestit
974
Reaktiopisteet
486
Paljonko olet rullannut tuolla tyylillä ? Kuivavoiteluaineet on ihan tuttuja muista hommista. Onhan ne käteviä, mutteivät IMHO niin hyvin voitele kuin perinteiset. Toisaalta sitten lisääminen on helpompaa kun ei juurikaan tarvitse puhdistella. Hyllyssä on nytkin jotain PTFE+öljy voiteluainetta kun ostin vahingossa. Piti siis ostaa ihan perus kuivavoitelua saranoihin.

S-malli josta tehty köyhän miehen R :D
S on parempi kuin perus :) Ei noita Ärriä taida olla Suomessa.

Melkein painoin jo tilausnappia Bursigin osalta :D , mutta onko tuollainen oikeasti tukeva ? Parempi kuin takapukki + kruunusta nostava etulifteri ?.
 

jusutus

Supermoderaattori, Vuoden foorumilainen 2011
Supermoderaattori
Palaute - 100%
87   0   0
Liittynyt
5.10.2008
Viestit
9227
Reaktiopisteet
3553
Puhelinmalli
Note 8
Paljonko olet rullannut tuolla tyylillä ? Kuivavoiteluaineet on ihan tuttuja muista hommista. Onhan ne käteviä, mutteivät IMHO niin hyvin voitele kuin perinteiset.
Viimeiset 5v (kokonaiset 8tkm :D). Jos ketjurataspaketti kestää tällä voitelulla vaikkapa 15tkm ja jollain sotkevammalla mönjällä 25tkm niin ei tarvitse kauaa miettiä käytänkö jossain kohtaa sen pari satkua uuteen sarjaan vai käytän aikaani jatkuvaan ketjujen voiteluun ja ylimääräisen paskan siivoamiseen koneen lohkosta, takavanteesta, svingistä jne.

S on parempi kuin perus :) Ei noita Ärriä taida olla Suomessa.
Löytyy Suomesta muutama, mutta ei ollut silloin yhtään kaupan kun olin pyörää hakemassa eikä olisi todnäk budjettikaan riittänyt.

Melkein painoin jo tilausnappia Bursigin osalta :D , mutta onko tuollainen oikeasti tukeva ? Parempi kuin takapukki + kruunusta nostava etulifteri ?.
On tukeva. Ei ole kokemuksia erillisistä pukeista, mutta vähänkin ahtaammassa tallissa tuo on ehdoton kapistus. Ja voisin kuvitella että on kokonaisuutena huomattavasti tukevampi kuin kahdelle erilliselle pukille nostettu pyörä...
 

tonttu

Supermoderaattori
Palaute - 100%
4   0   0
Liittynyt
2.4.2004
Viestit
19467
Reaktiopisteet
8415
Puhelinmalli
Apple iPhone 11 PRO
Ketjuvehkeissä ite sudin pensselillä vaihteistoöljyä ketjuihin yleensä 300-500 kilsan välein.
Kun sen kanssa jaksoi olla maltillinen, ei tuo ikinä sotkenut runkoa.
Talvisin yleensä plutasin ketjut vielä dieselillä.
Ja ketjut pysyi kunnossa ja jopa puhtaina.
 

Unnoticed

Tunnettu jäsen
Palaute - 100%
1   0   0
Liittynyt
15.6.2009
Viestit
6019
Reaktiopisteet
5034
Puhelinmalli
Mate 10 Pro
Jätän tämän vain tähän, jos kiinnostaa ketjujen rasvaus. Jusutuksen tapauksessa tosiaan ei ole paljoa paketin kestävyydellä väliä. ?



E: Miten sattuu aina näin sopivasti kiusaus kohdalle.

Screenshot_20190704_213734_com.facebook.katana.jpg
 
Viimeksi muokattu:

Zeni

Tunnettu jäsen
Palaute - 100%
6   0   0
Liittynyt
23.8.2007
Viestit
974
Reaktiopisteet
486
Ketjuvehkeissä ite sudin pensselillä vaihteistoöljyä ketjuihin yleensä 300-500 kilsan välein.
Kun sen kanssa jaksoi olla maltillinen, ei tuo ikinä sotkenut runkoa.
Talvisin yleensä plutasin ketjut vielä dieselillä.
Ja ketjut pysyi kunnossa ja jopa puhtaina.
Mulla tuo väli vaihtelee. Aina kun huomaa että ketjut on kuivat/tomussa niin pyyhin jollain liuottimella tai öljyllä töhnät pois ja sitten uutta öljyä päälle. Veikkaan kanssa, että loppujen lopuksi aika se ja sama mitä niihin laittaa kunhan laittaa ja maltillisesti niin ei roisku. Paitsi eturattaan koteloon menee väkisinkin ainetta kuin ainetta sen jyrkkyyden takia.
Todennäköisesti kun muistaisi tyyliin joka 100km tai edes 200km välein hilpaista jotain niin olisi optimaalinen kesto. Olen ketjut pessyt milloin milläkin liuotinpesuaineella. Joo, jotkut sanoo että liuotin tuhoaa O-renkaat, mutta jokaisessa spray aineessa ja öljyssä on liuotinta itsessäänkin niin se ei voi pitää paikkaansa.

Unohdin sanoa tuosta Putolinestä, että se on kuin vettä kun tulee purkista ulos, mutta seuraavana päivänä tiukkaa tahnaa. Harmi kun tuon ketjujen öljyämisen tekee aina ennenkuin lähtee ajamaan, eikä kun sieltä tulee... :D Sehän pitäisi virallisesti muutenkin tehdä silloin kun ketjut on lämpimät.


Jätän tämän vain tähän, jos kiinnostaa ketjujen rasvaus. Jusutuksen tapauksessa tosiaan ei ole paljoa paketin kestävyydellä väliä. ?



E: Miten sattuu aina näin sopivasti kiusaus kohdalle.

Katso liite 89624
Tuon videon olen joskus katsonutkin. Nuukana täytyy käyttää vanha pois ennenkuin koittaa uutta ainetta :D

Mitä Agustaan tulee niin toistan itseäni; "DO IT!" :D
 

dale.jr

Tunnettu jäsen
Palaute - 100%
4   0   0
Liittynyt
7.2.2015
Viestit
4729
Reaktiopisteet
3883
Puhelinmalli
Doogee Y6 Max,Nokia 5,Erifon
Ketjuvehkeissä ite sudin pensselillä vaihteistoöljyä ketjuihin yleensä 300-500 kilsan välein.
Kun sen kanssa jaksoi olla maltillinen, ei tuo ikinä sotkenut runkoa.
Talvisin yleensä plutasin ketjut vielä dieselillä.
Ja ketjut pysyi kunnossa ja jopa puhtaina.
Kun mies on yltä päältä hypoidissa ja naftassa niin mahtaa ABC:n kassalla päät kääntyä
 

tonttu

Supermoderaattori
Palaute - 100%
4   0   0
Liittynyt
2.4.2004
Viestit
19467
Reaktiopisteet
8415
Puhelinmalli
Apple iPhone 11 PRO
Paitsi eturattaan koteloon menee väkisinkin ainetta kuin ainetta sen jyrkkyyden takia.
No juu, siellä oli kyllä mukava patja vaikka mitä kun ketjuja ja rattaita vaihteli.
 

tonttu

Supermoderaattori
Palaute - 100%
4   0   0
Liittynyt
2.4.2004
Viestit
19467
Reaktiopisteet
8415
Puhelinmalli
Apple iPhone 11 PRO
Kun mies on yltä päältä hypoidissa ja naftassa niin mahtaa ABC:n kassalla päät kääntyä
Aakkoset jäi kyllä meikäläiseltä väliin.
Joskus tuli lounassopat siellä pupellettua jossain päin Suomea kun muuta kylässä ei ollut tarjolla.
 

tonttu

Supermoderaattori
Palaute - 100%
4   0   0
Liittynyt
2.4.2004
Viestit
19467
Reaktiopisteet
8415
Puhelinmalli
Apple iPhone 11 PRO
Aina kun huomaa että ketjut on kuivat/tomussa niin pyyhin jollain liuottimella tai öljyllä töhnät pois ja sitten uutta öljyä päälle.
Dieselillä tai vaihteistoöljyllä ne yleensä itse pesin aina.
Ja nykyisinkin jelppaan joskus tuttuja pesemällä samoilla aineksilla.
 

Zeni

Tunnettu jäsen
Palaute - 100%
6   0   0
Liittynyt
23.8.2007
Viestit
974
Reaktiopisteet
486
Dieselillä tai vaihteistoöljyllä ne yleensä itse pesin aina.
Ja nykyisinkin jelppaan joskus tuttuja pesemällä samoilla aineksilla.
Tämä harja on hyvä silloin kun ostaa uuden pyörän ja edellinen omistaja ei ole jaksanut pitää huolta. Muuten sitä ei kyllä tarvitse :D Jännä tosiaan, että omani ostaessa ketjut ja niiden ympäristö oli aivan kaameassa moskassa. Siis näytti juurikin siltä, että aina vaan on suihkutettu reilulla kädellä lisää ainetta vanhan päälle. Esim. eturattaa kotelo oli käytännössä täynnä. Ratas vaan pyöri itse itselleen tekemässä moskakolossa.
Samoin kun broidi osti omansa niin eka operaatio oli ketjulinjan pesu. Ei aivan yhtä pahassa tahnassa, mutta melkein ja hän kuitenkin osti omansa liikkeestä.
 

krossi

Jäädytetty tunnus
Palaute - 100%
67   0   0
Liittynyt
15.6.2014
Viestit
2373
Reaktiopisteet
1427
Puhelinmalli
OP 6 + Gear S3 Frontier
Tuli ajeltua erilaisia polkuja ja pyörähdettyä myös enskaradalla. Ei ole kyllä siinä kunnossa kuin ennen, niin jaksoi kierroksen ajaa tolla möhköllä :D

89993
 

tonttu

Supermoderaattori
Palaute - 100%
4   0   0
Liittynyt
2.4.2004
Viestit
19467
Reaktiopisteet
8415
Puhelinmalli
Apple iPhone 11 PRO
Aattelin vaan yhdessä paikassa käväistä kahveella, mutta taas venähti päivän ajelut vajaan kaheksansadan kilsan mittaiseksi losseineen.

 
Top Bottom