MOI - entinen operaattori - (DNA ostanut)

Tosikko

Tunnettu jäsen
Palaute - 0%
0   0   0
Liittynyt
28.8.2005
Viestit
395
Reaktiopisteet
12
Puhelinmalli
Mobira Talkman.....iPhone 7+
Noissa riistakameroissa lienee oleellista vain se upload nopeus, että saa kuvat/videot kätevästi kamerasta pilveen/tms.
 

TK76

Aktiivinen jäsen
Palaute - 0%
0   0   0
Liittynyt
19.11.2018
Viestit
87
Reaktiopisteet
32
Puhelinmalli
OnePlus 6T
Löytyyhän näitä riistakamera nettejä, itsellä semmoinen webastossa 2,90e/kk
Joo, onhan noita vaihtoehtoja. Taidan nyt toistaiseksi laittaa Elisan tuplalaajakaistan kortin kameraan, kun se on vähä ylimääräisenä.
 

runboy93

Tunnettu jäsen
Palaute - 100%
1   0   0
Liittynyt
28.8.2008
Viestit
360
Reaktiopisteet
106
Puhelinmalli
Mi Note 10 Lite
Toivottavasti oma MOI rajaton 300M pysyy tuossa 23 euron hinnassa :( sen verran kuitenkin halvempi kilpailijoihin nähden, ja kun en tarvitse rajattomia viestejä puheluja yms.

Kuitenkin ollut toimivuuteen ja nopeuteen tyytyväinen tässä kuukausien ajan.

Useimmiten kyllä tuota 6 euron simmiä käytettiin (varmasti vieläkin, vaikka hintaa enemmän) vain apuvälineenä että saadaan halvempi tarjous muualta, itse otin MOI:n ihan 24/7 käyttöön, kun elisan netti ei vain toiminut täällä kaakossa päin, lukuisista ilmoituksista huolimatta mitään ei asialle tehty.
 

spacman

Tunnettu jäsen
Palaute - 100%
1   0   0
Liittynyt
8.11.2003
Viestit
244
Reaktiopisteet
62
Puhelinmalli
Sony Xperia XA2
Vielä pari päivää sitten radiossa soi moin mainos jossa mainostettiin kuuden euron simmiä... Voinee harmittaa jos ihan viime aikoina on vaihtanut moille
 

irritus

Tunnettu jäsen
Palaute - 0%
0   0   0
Liittynyt
16.1.2005
Viestit
2352
Reaktiopisteet
654
Puhelinmalli
Aiphone LC-10
Tiedotteen mukaan Moi päivittää kaikki liittymät. Rajaton Turboa lähinnä vastaava olisi samanhintainen Moi Rajaton 4G 300 Mbit/s 23 €/kk. Radioverkkoteknologiasyrjinnän poiskytkentä maksaa kuusi euroa kuussa enemmän, Moi Rajaton 5G 300 Mbit/s 29 €/kk.

liittymätyyppitiedonsiirron
nopeus
tiedonsiirron
määrä
puhelut
ja
tekstiviestit
perusmaksu
6 gigan simmi
100 / 50 Mbit/s​
6 Gt/kk,
ylimenevä
1,5 €/Gt.​
puh. 0,055 €/min,
sms 0,055 €/kpl,
hintakatto 4 €/kk​
9 €/kk​
Rajaton 4G 100 Mbit/s[/RIGHT]
100 / 50 Mbit/s​
∞​
puh. 0,055 €/min,
sms 0,055 €/kpl,
hintakatto 4 €/kk​
18 €/kk​
Rajaton 4G 300 Mbit/s[/RIGHT]
100 / 50 Mbit/s​
∞​
puh. 0,055 €/min,
sms 0,055 €/kpl,
hintakatto 4 €/kk​
23 €/kk​
Rajaton 5G 300 Mbit/s[/RIGHT]
300 / 50 Mbit/s​
∞​
puh. 0,055 €/min,
sms 0,055 €/kpl,
hintakatto 4 €/kk​
29 €/kk​
Rajaton 5G 600 Mbit/s[/RIGHT]
600 / 100 Mbit/s​
∞​
puh. 0,055 €/min,
sms 0,055 €/kpl,
hintakatto 4 €/kk​
35 €/kk​
Rajaton 5G 1000 Mbit/s[/RIGHT]
1000 / 100 Mbit/s​
∞​
puh. 0,055 €/min,
sms 0,055 €/kpl,
hintakatto 4 €/kk​
44 €/kk​

Huomionarvoista on, että ylimenevän tiedosiirron hinta on laskenut. 6 euron simmillä se oli 2,5 €/Gt, 6 gigan simmi palaa vuoden 2016 hintaan 1,5 €/Gt. Multimediaviestit ovat huomattavasti muita operaattoreita kalliimpia 0,30 €/kpl hinnallaan.

Vielä pari päivää sitten radiossa soi moin mainos jossa mainostettiin kuuden euron simmiä...

Sekä tänä aamuna Matkapuhelinfoorumilla.

5G lanseeraus meni Moilta hössöttämiseksi. Www-sivuillakin taitaa olla aika pahoja kirjoitusvirheitä. Erityisesti Rajaton 4G 300 Mbit/s liittymän nopeus 100 Mbit/s sopimusehdoissa ja puheluiden kappalehinta 0,055 €/kpl vaikuttavat epäilyttäviltä.

Päivitys 2.10.2020: Moi muutti puheluiden hinnan www-sivuillaan 0,055 €/kpl → 0,055 €/min. Rajaton 300 4G -liittymän nopeuden vaihteluvälit ovat edelleen 4G-verkossa 4 – 100 / 4 – 50 Mbit/s
 
Viimeksi muokattu:

axxu

Tunnettu jäsen
Palaute - 0%
0   0   0
Liittynyt
26.5.2015
Viestit
76
Reaktiopisteet
28
Puhelinmalli
iPhone 6s
Ei hyvänen aika näitä operaattoreiden mainoslauseita.


Miten liittymätyyppi, joka on tuliterä, eikä sitä ole vielä yhdelläkään asiakkaalla käytössä, voi olla jo ykkössuosikki? Edes Moi ei voi tietää liittymänsä suosiota kuin aikaisintaan joulu-tammikuussa.

"Asiakkaidemme ykkössuosikki on nyt kuuden gigan simmi." tarkoittaa että kuuden gigan simmi on suosikki.
"Asiakkaidemme ykkössuosikki, on nyt kuuden gigan simmi." taas tarkoittaa että se ykkössuosikin nimi vaihtuu.
 

kviikka

Morommoro!
Palaute - 100%
2   0   0
Liittynyt
15.10.2012
Viestit
2292
Reaktiopisteet
1713
Puhelinmalli
OnePlus 7 Pro
"Asiakkaidemme ykkössuosikki on nyt kuuden gigan simmi." tarkoittaa että kuuden gigan simmi on suosikki.
"Asiakkaidemme ykkössuosikki, on nyt kuuden gigan simmi." taas tarkoittaa että se ykkössuosikin nimi vaihtuu.
Sisäisen äidinkielenopettajani on valitettavasti pakko korjata, että tuo jälkimmäinen, pilkullinen versio on väärin. Tuohon kohtaan ei laiteta missään tapauksessa pilkkua, jos virke on tuollainen. Sen sijaan ensin mainittu, pilkuton versio on hieman epäselvä ja voi mielestäni tarkoittaa kumpaa vain, mutta enemmän siitä tosiaan tulee mieleen, että kuuden gigan simmi olisi asiakkaiden ykkössuosikki. Mielestäni virkkeen pitäisi olla vaikka tällainen: "Asiakkaidemme ykkössuosikki, kuuden euron simmi, on nyt kuuden gigan simmi." Tällöin ilmenee, että kuuden euron simmi, joka on ollut asiakkaiden ykkössuosikki, on muuttunut kuuden gigan simmiksi.

Mielestäni Moin käyttämä ilmaisu on siis sekä epäselvä että kieliopillisesti väärin.
 

Dthamilaye

Tunnettu jäsen
Palaute - 100%
1   0   0
Liittynyt
12.3.2003
Viestit
63
Reaktiopisteet
12
Hm, nyt tulee kyllä valitusta, mutta on pakko hiukan avautua.
Valitettavaa on että Suomessa isot operaattorit tuppaavat ostamaan halpaoperaattorit pois ja sitten nostavat hintoja.
Kaikki optiot mitä olen nyt käynyt läpi, ovat oikeastaan kaikki ihan käyttökelvottomia. Saunalahden latausliittymä voisi toimia siihen simmiin, mitä käytän harvakseltaan.

Mutta olen yrittänyt löytää myös pojille ja itselleni sopivia simmejä, niin kaikki on jotain tuubaa. Joko maksat vähintään 18€ että tulee rajaton data, tai sitten päivähinnat on vähintään sen Saunalahden latausliittymän verran, eli 0,066€/MB, maksimi 0,66€/päivä. Maksimisummaan tarvittava datamäärä on siis 10MB päivässä! Mitä ihmettä? Eli jos poika lataa edes yhden webbisivun mobiililla koulumatkalla, se on jo sen 0,66€. Eli oletus on, että tuo liittymä tulee normaali-ihmiselle maksamaan sen 19€ kuussa, plus puhelut ja viestit, vaikka käyttäisit kuukauden aikana esim vain 500 megaa dataa, jos se vaan jakautuu lähes kaikille päiville tasaisesti. Telia Dotissa voi sentään ladata ~70 megaa ennenkuin ollaan samoissa hinnoissa (~0,70€/päivä). Telia prepaidissa saa ladata 99 megaa päivässä ennenkuin ollaan maksimissa (0,99€/päivä).

Vaihtoehtona näille (kauniisti sanottuna) "huiputussimmeille" olisi sitten noita rajattoman datan laitekontrollisimmejä, jotka antaa hulppeat 0,1mb/s siirtonopeutta.

Toki voisin laittaa mobiilidatan kiinni pojilta, tai jotain muuta typerää, mutta puhelin ei oikein sitten enää ole se laite joka sen pitäisi olla. Mutta rajatonkin on ihan turha. Toinen poika on käyttänyt viimeisten 30 päivän ajalla 610 megaa, toinen 50 megaa dataa. Toisella muutama puhelu, toisella ei yhtään (soittelee whatsapin kautta). Kumpikaan ei käytä viestejä. Itse olen käyttänyt vajaa 3GB dataa + muutama puhelu. Ei noista kannata maksaa 18€ kuussa, ei edes 9€. Mutta jos käytössä on prepaidi ja tuo 600 megan data jakautuu usealle päivälle, voi lasku ollakin sitten helposti 10+€.

Ilmeisesti suomesta ei löydy Moin jälkeen mitään halpaa (~5 euron luokassa) simmiä, jossa olisi erikseen maksettavat puhelut ja viestit, sisältäisi esim 1-4GB dataa kuussa, mutta nopeutena olisi vähintään se 50MBit/s? Operaattorit näyttää pyrkivän joko pakottavan ihmiset sinne ~20€ pintaan rajattomalla datalla, tai sitten prepaidien päivittäisten datankäyttöjen rajat ovat niin pienet, että ihan mikä tahansa mobiilikäyttö nostaa päivämaksun tappiin, jolloin ollaan taas siellä ~20€ tienoilla kuukaudessa.
 
Viimeksi muokattu:

Kotkis

Tunnettu jäsen
Palaute - 0%
0   0   0
Liittynyt
14.7.2002
Viestit
11124
Reaktiopisteet
24
Puhelinmalli
IPhone 7
Pitipä oikein "muutaman" vuoden jälkeen kirjautua tänne, kun pitkästä aikaa tullut taas pulailtua näiden operaattoriasioiden kanssa. Oma liittymä ollut jo vuosia yrityksen ja luuri tullut samaa kautta, joten tämä puoli on jäänyt viime vuodet aika vähäiselle huomiolle.

Ja ei harmita sinänsä, sillä niin umpisurkeaa toimintaa ja asiakaspalvelua tuli tältä otsikon operaattorilta saatua. Enpä ole pitkiin aikoihin moista kohdannutkaan. Halvalla ei näemmä saa hyvää.

Mutta kerrotaanpas koko tarina:

Hoidan eläkkeellä olevan äitini liittymäasioita. Hänellä on jo useita vuosia ollut "mokkula"-liittymänä Moin "6 euron simmi", jonka rajatut gigatavut ovat riittäneet pääsääntöisesti ihan hyvin hänen rajalliseen tietokoneen käyttöönsä. Mitä nyt välillä on mennyt hieman yli, kun windows-päivitykset eivät ole suostuneet asentumaan ja niitä on ladattu uudestaan ja uudestaan... no, se ei ole tietenkään operaattorin vika.

Puheliittymänä hänellä on ollut Elisan halvin mahdollinen puhepakettiliittymä, jonka hinta on vuosi vuodelta noussut ja siihen on pakkoliitetty nopeampaa nettiä yms., joille hänellä ei ole juuri ollut käyttöä. Kamelin selkäni katkesi siinä vaiheessa, kun Elisa "uudisti" sähköpostipalvelunsa ja siitä tuli kk-maksullinen syyskuun alusta. Ajattelin, että nyt on hyvä aika vaihtaa Moi:lle, josta oli vain hyviä kokemuksia. Eipä olisi pitänyt.

Tutkin Moi:n hinnastoa netissä, kaikkialla mainitaan, että kpl-hinnoitelluissa liittymissä on 8 euron maksimiveloitus kuukaudessa puheluihin ja tekstiviesteihin. Hienoa, ajattelin, kk-maksua puheluista ja tekstareista tulee siis 6+8=14 euroa ja lisäksi jaettu datapaketti mokkulaliittymän kanssa todennäköisesti tekisi sen, ettei mokkulaliittymä menisi koskaan ns. lisämaksullisten gigatavujen puolelle. Tutkin hinnastoja niinkin tarkkaan, että havaitsin mms-viestien olevan melko hinnakkaita - mutta järkeilin, ettei niitä niin paljoa kulu, että asialla olisi merkitystä. Ja toki yritysliittymänumerot yms. ovat tämän kk-katon ulkopuolella, mutta niinhän ne ovat kaikilla operaattoreilla.

Hinnaston mukaan näytti siis oikein mukavalta. Rahaa säästyy rutkasti kuukausitasolla ja lisäbonarina sekä mokkula että puhelinliittymä olisivat samalla laskulla. Hinnastoa tutkiessa kuitenkin Moi:n sivuilla hyppää se chatti-ikkuna jatkuvasti silmille, joten ajattelin varmistaa asian vielä asiakaspalvelijalta. "Kyllä, hintakatto on 8 euroa - ei 4 euroa". Erehdyin siis itse aluksi, että olisi 4 euron katto, mutta tämä ystävällisesti korjattiin. Mahtavaa!

No eikun tilausta sisään MunMoissa, jossa jo se edellinen liittymä oli, uutta "simmiä" tilaamaan. Vitsikkäin sanankääntein simmien kerrottiin olevan matkalla ja liittymänvaihto-ohjeetkin tulivat. Pieneksi ongelmaksi muodostui sim-kortin vaihto puhelimeen, po. operaattorilla kun ei ole asiakaspalvelupisteitä ja äitini oli asian kanssa epävarma. No, sovimme, että hän on puoli päivää ilman liittymää, kunnes minä ehdin simmin vaihtamaan. Ajattelin, että tämä on hyväksyttävä asia, kun on edullinen operaattori kyseessä.

Aikaa kului muutama viikko ja ajattelin tarkistaa MunMoista, että laskutukset on kohdillaan etc. Sielläpä olikin yllätys, nimittäin puheliittymän saldot huiteli jossain neljänkympin tienoilla kerääntynyttä saldoa. Ja laskutuskautta siis reilusti jäljellä. No, ajattelin aluksi, että ehkäpä ne jotenkin laskulle sitten "tiputetaan" tuohon 8 euroon. Mutta sitten kuitenkin ajattelin kysäistä asiaa siitä chatistä. Nytpä siellä sanottiinkin, että kyseessä on varmaankin sellainen vanha liittymätyyppi, jossa tuota hintakattoa ei sovelleta(!!). Mitähän h**vettiä. Sitten toki kehotettiin liittymän omistajaa ottamaan heihin sähköpostitse yhteyttä tai soittamaan, niin "katsotaan asia kuntoon". (Olisivat varmaan myyneet hänelle jonkun supermega-5G-liittymän.)

No äitini ymmärtää liittymäasioista suunnilleen saman verran kuin sika satelliitista, niin ajattelin, että josko minä voisin asiaa hoitaa (tietäen toki asiaan liittyvän juridisen problematiikan). Kirjoitin asiakaspalveluun sähköpostin, johon laitoin kaikki tiedot asiakasnumerosta ja liittymänumeroista alkaen sekä laitoin myös Moi:lle rekisteröidyn äitini sähköpostiosoitteen kopio-kenttään. Bumerangina tuli, valtakirja täytyisi olla. Seuraavaksi pyysin äitiäni vastaamaan Moi:lle suoraan, välitin tuon Moi:n bumerangin hänelle. Hän kirjoitti Moi:lle, viitaten viestiketjussa olevaan minun viestiini, vaatien samaa asiaa kuin minä (eli luvatun mukaista hintakattoa liittymään). Moi:lta vastattiin tämän jälkeen minulle (ei äidilleni), inttäen edelleen valtakirjan perään. Tähän minä taas vastasin, että mihin tässä valtakirjaa tarvitaan, kun kerran äitini on jo teille vastannut.

Nyt vihdoin hänelle sitten vastattiin. Paitsi että vastauksessa ei vastata mitään vaatimukseen hintakaton käyttöönottamisesta liittymän ostosta alkaen. Joka oli ja on se ainoa asia, joka täytyisi laittaa kuntoon. Sen sijaan häntä opastetaan liittymätyypin vaihdosta tähän nyt lanseerattuun uuteen liittymätyyppiin, joka on tulossa jokaiselle 1.11. alkaen. Siis puhutaan täysin eri asiasta. Lisäksi viestiketjun pohjalla on minun edellinen vastaukseni (jonka lähetin pelkästään asiakaspalvelulle), jossa ihmettelin miksei asiaa hoideta suoraan äitini kanssa(!!). Ja viestin lopuksi hieman uhkaillaan, mitä tapahtuu, jos irtisanoo liittymänsä. Kuten, että menettää numeronsa. Kyllä on mukava pelotella eläkeläisiä!

Minun on oikeasti vaikea löytää painokelpoisia sanoja tähän Moin ja sen asiakaspalvelun toimintaan.

Kävin vielä kerran siinä chatissä. Tällä kertaa kysyin asiakaspalvelun esimiehen tai muun vastaavan yhteystietoja. Vastauksena sain sen standardin copy-pasten asiakaspalvelun yhteystiedoista. Vastasin, että haluan nimenomaan reklamoida asiakaspalvelusta, että mihin osoitteeseen se osoitetaan? Hetken kaivelun jälkeen vastauksena annettiin jälleen se sama asiakaspalvelun yleinen sähköpostiosoite. Siitä kuulemma välitetään reklamaatio eteenpäin... niinpä niin. Jos minun toiminnassa työssäni on valittamista, siitä tottakai valitetaan esimiehelleni. Jos minulta kysytään hänen yhteystietojaan, tottakai ne annan. Näin ei näemmä toimita Moi-nimisellä operaattorilla.

No, johtohenkilöiden nimiä toki löytyy netistä ihan toimarista alkaen, joten kyllä reklamaatio eteenpäin saadaan menemään. Mutta onneksi on nykyään myös tämä yleinen palautekanava, jolla saadaan toivon mukaan näkyvyyttä. Kun ei nämä nykyajan "asiakaspalvelut" ilmeisesti mitään muuta kunnioita. Jos tätäkään.
 

qtba

Tunnettu jäsen
Palaute - 0%
0   0   0
Liittynyt
24.7.2009
Viestit
103
Reaktiopisteet
20
Hm, nyt tulee kyllä valitusta, mutta on pakko hiukan avautua.
Valitettavaa on että Suomessa isot operaattorit tuppaavat ostamaan halpaoperaattorit pois ja sitten nostavat hintoja.
Kaikki optiot mitä olen nyt käynyt läpi, ovat oikeastaan kaikki ihan käyttökelvottomia. Saunalahden latausliittymä voisi toimia siihen simmiin, mitä käytän harvakseltaan.

Mutta olen yrittänyt löytää myös pojille ja itselleni sopivia simmejä, niin kaikki on jotain tuubaa. Joko maksat vähintään 18€ että tulee rajaton data, tai sitten päivähinnat on vähintään sen Saunalahden latausliittymän verran, eli 0,066€/MB, maksimi 0,66€/päivä. Maksimisummaan tarvittava datamäärä on siis 10MB päivässä! Mitä ihmettä? Eli jos poika lataa edes yhden webbisivun mobiililla koulumatkalla, se on jo sen 0,66€. Eli oletus on, että tuo liittymä tulee normaali-ihmiselle maksamaan sen 19€ kuussa, plus puhelut ja viestit, vaikka käyttäisit kuukauden aikana esim vain 500 megaa dataa, jos se vaan jakautuu lähes kaikille päiville tasaisesti. Telia Dotissa voi sentään ladata ~70 megaa ennenkuin ollaan samoissa hinnoissa (~0,70€/päivä). Telia prepaidissa saa ladata 99 megaa päivässä ennenkuin ollaan maksimissa (0,99€/päivä).

Vaihtoehtona näille (kauniisti sanottuna) "huiputussimmeille" olisi sitten noita rajattoman datan laitekontrollisimmejä, jotka antaa hulppeat 0,1mb/s siirtonopeutta.

Toki voisin laittaa mobiilidatan kiinni pojilta, tai jotain muuta typerää, mutta puhelin ei oikein sitten enää ole se laite joka sen pitäisi olla. Mutta rajatonkin on ihan turha. Toinen poika on käyttänyt viimeisten 30 päivän ajalla 610 megaa, toinen 50 megaa dataa. Toisella muutama puhelu, toisella ei yhtään (soittelee whatsapin kautta). Kumpikaan ei käytä viestejä. Itse olen käyttänyt vajaa 3GB dataa + muutama puhelu. Ei noista kannata maksaa 18€ kuussa, ei edes 9€. Mutta jos käytössä on prepaidi ja tuo 600 megan data jakautuu usealle päivälle, voi lasku ollakin sitten helposti 10+€.

Ilmeisesti suomesta ei löydy Moin jälkeen mitään halpaa (~5 euron luokassa) simmiä, jossa olisi erikseen maksettavat puhelut ja viestit, sisältäisi esim 1-4GB dataa kuussa, mutta nopeutena olisi vähintään se 50MBit/s? Operaattorit näyttää pyrkivän joko pakottavan ihmiset sinne ~20€ pintaan rajattomalla datalla, tai sitten prepaidien päivittäisten datankäyttöjen rajat ovat niin pienet, että ihan mikä tahansa mobiilikäyttö nostaa päivämaksun tappiin, jolloin ollaan taas siellä ~20€ tienoilla kuukaudessa.

Tavallaan näin, mutta toisaalta kyse on myös siitä, että täällä on totuttu aika hyvään. Yleiseen kustannustasoon ja palkkoihin verrattuna data on Suomessa halpaa.

"Ottaen huomioon Suomen verrattain korkean elintason ja hyvät palkat, voidaan sanoa, että mobiilidataa pääsee käyttämään rajattomasti suoraan sanottuna halvalla".
 

TK76

Aktiivinen jäsen
Palaute - 0%
0   0   0
Liittynyt
19.11.2018
Viestit
87
Reaktiopisteet
32
Puhelinmalli
OnePlus 6T
Onhan Suomessa sinänsä edulliset liittymät jos vähänkin viitsii vaivaa nähdä. Parikympillä saa nopean rajattoman liittymän. Miten pitkään hintakilpailu jatkuu, voi mennä pitkäänkin. On kuitenkin huomioitava, että Telia ja myös DNA ovat nykyään ulkomaisessa omistuksessa ja muualla päin myydään dataa ei nopeutta. Miten pitkään ulkomaiset omistajat jaksavat katsoa rajattomia paketteja kun liikevaihto ei kasva vaikka liikutetun datan määrä kasvaa ekspotentiaalisesti. Meille nyt yritetään myydä kalliita nopeita liittyvä, jopa 1G nopeuteen yltäviä. Mihin puhelinkäytössä tällaista liittymää tarvitaan? Netin jakamisen ymmärrän, mutta tällä hetkellä sitä pärjää noin 50M - 100M nopeudella, kunhan viive olisi matala.
 

spacman

Tunnettu jäsen
Palaute - 100%
1   0   0
Liittynyt
8.11.2003
Viestit
244
Reaktiopisteet
62
Puhelinmalli
Sony Xperia XA2
Aikaa kului muutama viikko ja ajattelin tarkistaa MunMoista, että laskutukset on kohdillaan etc. Sielläpä olikin yllätys, nimittäin puheliittymän saldot huiteli jossain neljänkympin tienoilla kerääntynyttä saldoa. Ja laskutuskautta siis reilusti jäljellä. No, ajattelin aluksi, että ehkäpä ne jotenkin laskulle sitten "tiputetaan" tuohon 8 euroon. Mutta sitten kuitenkin ajattelin kysäistä asiaa siitä chatistä. Nytpä siellä sanottiinkin, että kyseessä on varmaankin sellainen vanha liittymätyyppi, jossa tuota hintakattoa ei sovelleta(!!). Mitähän h**vettiä. Sitten toki kehotettiin liittymän omistajaa ottamaan heihin sähköpostitse yhteyttä tai soittamaan, niin "katsotaan asia kuntoon". (Olisivat varmaan myyneet hänelle jonkun supermega-5G-liittymän.)


Näinhän se menee. Asiaa joskus moilta kysyin ja sain vastauksen

"Kiitos viestistäsi! Kyseinen hinnoittelu koskee 13.06.2019 jälkeen Moin asiakastilin luoneita / ensimmäisen tilauksen tehneitä. Mikäli olet tilannut ensimmäisen Moi-liittymäsi ennen 13.06.2019, hinnoittelu on erilainen (6€/kk perusmaksu, johon rajaton data on +12€/kk ja rajaton puhe +10€/kk).
Mikäli haluat uuden hinnoittelumallin käyttöön, päivitä liittymäsi Mun Moi -palvelusta uuteen kohdasta "päivitä uuteen". Sen jälkeen pääset tilaamaan uuden liittymän uuden hinnoittelumallin mukaan, jolloin tämä lisämaksukatto myös sisältyy liittymään.
Lisämaksukatto koskee normaalihintaisia kotimaan puheluita ja tekstiviestejä.
☎
"

Eli "vanhat" liittymät täytyisi ensiksi "päivittää" uuteen, jotta hintakatto olisi automaattisesti voimassa. Muuten joutuu erikseen munmoista käydä napsauttamassa rajaton puhe päälle, joka tosin sekin on vanhoille liittymille 10€/kk. Ja tosiaan tuo näyttää olevan asiakastilikohtainen, vaikka hommaat uuden liittymän niin siihen sovelletaan vanhoja asetuksia jos on ollut moin asiakas jo ennen 13.6.2019.

Kohtuullisen sekavaa.
 
Palaute - 0%
0   0   0
Liittynyt
1.10.2020
Viestit
6
Reaktiopisteet
1
Puhelinmalli
Samsung S10e
Yksi syy hintojen nousuun ovat juuri nämä ns. "paljon kuomittavat" asiakkaat, jotka eivät vaivaudu/kykene ymmärtämään operaattorin kirjallisesta materiaalista minkälainen sopimus+hinnoittelu heitä koskee, ja kuormittavat sitten asiakaspalvelua turhilla kysymyksillä ja reklamoivat, kun tehdyt olettamukset eivät osukaan oikein. Tai eivät osaa hoitaa asioitaan itse automaattisen webilomakkeen kautta, vaan tarvitsevat sen kivijalkamyymälän tai puhelimitse tavoitettavan asiakaspalvelun.

Tekniikka ei paljoa maksa, mutta juuri tästä asiakaspalvelusta syntyy merkittävä osa operaattorien kustannuksista. Suomessa suuri osa kuluttaja-asiakkaista on tällaisia "sumussa kulkevia" tapauksia, joille se vähän kalliimpi "rajaton"-liittymä on juuri tarkoituksenmukainen.

Moi on kyllä asiakasviestinnässään (esim. 14.6.2019 tulleessa sähköpostissa ja seuraavalla webisivulla Hinnasto) selkeästi ilmaissut, että se on asiakkaan oma päätös, pitääkö vanhan hinnoittelun (jossa hintakatto on erikseen tilattava lisäpalvelu), vai siirtyykö uuteen hinnoitteluun, jossa tuo hintakatto on aina. Moin webiportaalista näkee myös melkein reaaliaikaisesti paljonko niitä kustannuksia tulee.

Itse olin tyytyväinen, kun sain tuolloin pitää edelleen vanhan hinnoittelun, jossa lisädatan maksu oli pienempi. Nyt tässä juuri tulleessa uudistuksessa vanhaan hinnoitteluun jääminen ei ole enää mahdollista, minkä seurauksena siirryinkin Saunalahti Tarkka 100M 5,90 €/kk -palvelun käyttäjäksi.

Jokainen tekee virheitä joskus. Turha niistä omista virheistä on muita syyttää, vaan parempi vaan nuolla haavat.
 
Viimeksi muokattu:

Kotkis

Tunnettu jäsen
Palaute - 0%
0   0   0
Liittynyt
14.7.2002
Viestit
11124
Reaktiopisteet
24
Puhelinmalli
IPhone 7
Yksi syy hintojen nousuun ovat juuri nämä ns. "paljon kuomittavat" asiakkaat, jotka eivät vaivaudu/kykene ymmärtämään operaattorin kirjallisesta materiaalista minkälainen sopimus+hinnoittelu heitä koskee, ja kuormittavat sitten asiakaspalvelua turhilla kysymyksillä ja reklamoivat, kun tehdyt olettamukset eivät osukaan oikein. Tai eivät osaa hoitaa asioitaan itse automaattisen webilomakkeen kautta, vaan tarvitsevat sen kivijalkamyymälän tai puhelimitse tavoitettavan asiakaspalvelun.

Tekniikka ei paljoa maksa, mutta juuri tästä asiakaspalvelusta syntyy merkittävä osa operaattorien kustannuksista. Suomessa suuri osa kuluttaja-asiakkaista on tällaisia "sumussa kulkevia" tapauksia, joille se vähän kalliimpi "rajaton"-liittymä on juuri tarkoituksenmukainen.

Moi on kyllä asiakasviestinnässään (esim. 14.6.2019 tulleessa sähköpostissa ja seuraavalla webisivulla Hinnasto) selkeästi ilmaissut, että se on asiakkaan päätös, pitääkö vanhan hinnoittelun (ilman hintakattoa), vai siirtyykö uuteen hinnoitteluun, jossa tuo hintakatto on. Moin webiportaalista näkee myös melkein reaaliaikaisesti paljonko niitä kustannuksia tulee.

Jokainen tekee virheitä joskus. Turha niistä omista virheistä on muita syyttää, vaan parempi vaan nuolla haavat.
Olipas asiaton kommentti ja vieläpä "sattumalta" ensimmäinen ko. käyttäjän kommentti.

Suosittelen teillä siellä Moi:llakin ottamaan lusikan kauniiseen käteen ja opettelemaan asiakaspalvelun perusperiaatteet. Joihin ei kuulu osaamattomampienkaan asiakkaiden dissaus, saatika heidän pompottelu, kuten tässä minun tapauksessani.

Tuon kaivamasi vanhan hinnoittelumallin sijaintia ei parhaalla tahdollakaan voi sanoa selkeäksi. Varsinkin, kun siihen ei millään tavalla linkata missään nykyisen hinnaston osassa. Ja asiakaspalvelijat eivät osaa/halua varmistaa, mikä hinnoittelumalli asiakkaalla on käytössä. Asiaa ei selkeytä sekään, että liittymän nimi on/oli tismalleen sama. Vain hinnoittelu ja ehdot olivat muuttuneet jonain tiettynä päivänä yli vuosi sitten.

Kyllä nämä asiat voi tehdä myös oikein ja samalla kustannustehokkaasti. Kunhan viestittää reilusti, eikä yritä sumuttaa joka vaiheessa. Sellainen maku tästä tapauksesta nimittäin jäi.
 
Palaute - 0%
0   0   0
Liittynyt
1.10.2020
Viestit
6
Reaktiopisteet
1
Puhelinmalli
Samsung S10e
Olipas asiaton kommentti ja vieläpä "sattumalta" ensimmäinen ko. käyttäjän kommentti.

Suosittelen teillä siellä Moi:llakin ottamaan lusikan kauniiseen käteen ja opettelemaan asiakaspalvelun perusperiaatteet. Joihin ei kuulu osaamattomampienkaan asiakkaiden dissaus, saatika heidän pompottelu, kuten tässä minun tapauksessani.

Vuodatuksesi innosti rekisteröitymään tällekin foorumille. Olen ollut Moin tyytyväinen asiakas 29.9.2020 saamaani sähköpostiin asti. Olen aiemmin ollut operaattorimaailmassa töissä, ja käytännössä nähnyt, kuinka paljon työtä ja kustannuksia "sumussa kulkevien" asiakkaiden palvelu tuottaa. Tästä syntyy huomattavaa rahanmenoa meille muille asiakkaille.
 

irritus

Tunnettu jäsen
Palaute - 0%
0   0   0
Liittynyt
16.1.2005
Viestit
2352
Reaktiopisteet
654
Puhelinmalli
Aiphone LC-10
No eikun tilausta sisään MunMoissa

Nytpä siellä sanottiinkin, että kyseessä on varmaankin sellainen vanha liittymätyyppi, jossa tuota hintakattoa ei sovelleta(!!).

Tämä, että voit tilata tuliterän liittymän jollakin ikivanhalla liittymätyypillä, on kyllä minullekin täysin uusi ja ainutlaatuinen tilanne.

Mielikuvitukseni ei olisi riittänyt siihen, että olisin oivaltanut tällaisen olevan edes mahdollista. Moi – teemme mahdottomasta mahdollista.

Asiaa ei selkeytä sekään, että liittymän nimi on/oli tismalleen sama.

Kun operaattorilla on kaksi samannimistä, mutta tyystin erilaista liittymää yhtä aikaa markkinoilla, niin kyllä tässä asiassa sumussa on ollut Moi.
 
Viimeksi muokattu:

irritus

Tunnettu jäsen
Palaute - 0%
0   0   0
Liittynyt
16.1.2005
Viestit
2352
Reaktiopisteet
654
Puhelinmalli
Aiphone LC-10
Moi on kyllä asiakasviestinnässään (esim. 14.6.2019 tulleessa sähköpostissa ja seuraavalla webisivulla Hinnasto) selkeästi ilmaissut

Kun menet Moin sivuille Moi 4G! ja alat etsimään hintatietoja, niin päädyt kylläkin tähän hinnastoon, jossa ei ole varoitusta vanhojen liittymätyyppien hinnoittelusta.
 

spacman

Tunnettu jäsen
Palaute - 100%
1   0   0
Liittynyt
8.11.2003
Viestit
244
Reaktiopisteet
62
Puhelinmalli
Sony Xperia XA2
Moi on kyllä asiakasviestinnässään (esim. 14.6.2019 tulleessa sähköpostissa ja seuraavalla webisivulla Hinnasto) selkeästi ilmaissut, että se on asiakkaan oma päätös, pitääkö vanhan hinnoittelun (jossa hintakatto on erikseen tilattava lisäpalvelu), vai siirtyykö uuteen hinnoitteluun, jossa tuo hintakatto on aina. Moin webiportaalista näkee myös melkein reaaliaikaisesti paljonko niitä kustannuksia tulee.

Ei tuo muutos mitenkään selvä ollut. Itsekin oletin että kaikissa liittymissä jotka tilattiin 13.6.19 jälkeen olisi ollut automaattisesti hintakatto mutta eipäs ollutkaan kun uudetkin liittymät oli sidottu siihen koska ensimmäinen liittymä, ja käyttäjätunnus moille oli luotu, ellei erikseen päivittänyt ko. ensimmäistä liittymää. Lisäliittymiä tilatessa aloin ihmettelemään miksi tilaussivu tarjoaa rajaton puhe-optiota vaikka uusissa liittymissä piti olla automaattisesti hintakatto ja vasta moilta asiaa erikseen kysyttäessä asia selvisi.
 
Top Bottom