1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

Moderaattorit yliaktiivisia?

Keskustelu osiossa 'Ylläpito', aloittaja Ladonovi, 10/5/04.

1. Ladonovi

Tykkäykset:
    3
    Taitaa olla turha topic, mutta ihmettelen moderaattoreiden yliaktiivisuutta. Tuntuu siltä, että heidän olisi pakko päästä jakamaan bänniä muille. Huomasin juuri, että eräs nimimerkki oli laitettu porttikieltoon, ja samalla kyseisen nimimerkin myyntitopic oli poistettu. Ehdin nähdä kyseisen topicin, ja mielestäni siinä eräs moderaattoreista provosoitui liian helposti, ja veti herneen nenäänsä. Nyt nimimerkki on porttikiellossa. Täytyy muistaa, että ei "foorumintaso" laske, jos esimerkiksi puhelintorilla muutaman kerran uppaa.

Tänne kirjoittaa todella erilaiset ihmiset, ja minä toivoisin todella, että moderaattorit eivät itse provosoisi muita kirjoittajia. Eivätkä he itse provosoituisi muutamien ajattelemattomien ihmisten kirjoituksista. Päätin avautua nyt, koska mielestäni meininki täällä on välillä tosi nihkeää, ja päätin sen todellakin tehdä ykkösellä.

2. Anonymous

Tykkäykset:
    0
    Haluaisitko,että Pekka69,Ihahaa,Puhelinkauppias#,Tirpunen=Astra edelleen täällä kauppaa vääntäis.Bannit tuli jo monta kertaa aiemmin bannatulle Astralle ihan syystä.Tämä Savonlinnalais kusipää tulee tänne kohta uudella nimellä.Paikkakunta nickin alla vaan vaihtui Inariksi viimeisimmässä;)

3. Ladonovi

Tykkäykset:
    3
    Jos nimimerkin takana oli sama henkilö, joka oli mainitsemiesi nimimerkkien takana niin bänni voi olla ihan perusteltu, mutta tutkin kyseisen henkilön lähettämiä viestejä, eikä niissä mielestäni mitään pahaa ollut lukuunottamatta sitä myyntitopicia. Kuuluiko nimimerkkeihin myös sepposeppo?

4. Anonymous

Tykkäykset:
    0
    Mä en henkilökohtaisesti paskaakaan sen jutuista piitannut.Se tyyppi on huijannut porukkaa puhelinkaupoissa ja tekee sitä edelleenkin.Sen jutut ei bannausta aiheuttanut,vaan se ,että moderaattorit varjelee foorumilaisia siltä huijarilta.Isot kiitokset voisit päinvastoin moderaattoreille esittää totuuden paljastuttua.Sepposeppo on ihan sama jannu,kuin nuo mainitsemani esimerkit

5. Ladonovi

Tykkäykset:
    3
    Jos kyseessä on nimimerkin sepposeppo takana ollut henkilö, niin hänen kanssaan kaupanteko oli todella ongelmatonta, ja yhteydenpito pelasi loistavasti. Eli olin itse ostajana kyseisessä kaupassa.

6. Anonymous

Tykkäykset:
    0
    No onneksi olkoon onnistuneista kaupoista. Taisit olla ainoa onnekas.Soita nyt kauppakumppanille ja pyydä oluelle.On varmaan murtunut,kun neljä kertaa bannattu täältä pois.(sun mielestä ilman muuta aiheettomasti)Yhdessä käsi kädessä haukutte moderaattoreita liian julmasta kohtelusta...

7. Xaeron

Xaeron Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    iPhone 4S
    Ai Astra oli Tirpunen?

Ammattilainenhan taisi tehdä onnistuneet kaupat Astran kanssa.

Mutta hmm, itselläni ei ole kokemusta ko. hemmosta.

En olisi kyllä osannut yhdistää Tirpusta ja Astraa ;o)

8. Ladonovi

Tykkäykset:
    3
    Kuten aikaisemmin kirjoitin olen sitä mieltä, että huijarit on saatava täältä pois. Minulla ei ole mitään tekemistä kyseisen tyypin kanssa. Enkä puolustele täällä ketään. Minulla on henkilökohtaisesti vain hyviä kokemuksia moderaattoreista täällä, mutta päätin nyt avautua ehkä jopa syyttä suotta. Henkilökohtaisesti minua ärsyttää sinun asenteesi kaltainen kirjoittelu. Tarkoitan tällä edellisen viestisi viimeisiä virkkeitä. Eli jos asialliseen viestiin saa ylimielisen vastauksen. Täytyy myöntää, että tämä topicin aloitus oli virhe, mutta joskus asiallinen kritiikki on kuitenkin paikallaan, ja palautteen avulla jokainen meistä pystyy parantamaan toimintaansa, jos palaute annetaan oikein. Halusin tästä rakentavan topicin, mutta taisin epäonnistua.

9. Jussi

Jussi Vuoden Foorumilainen 2004

Tykkäykset:
    15
    Puhelinmalli:
    Xperia Z3
    Ei ole ollut virhe, asiallinen kritiikki on varmasti aina paikallaan. Käyttäjätunnusta ei ole poistettu siksi, että joku moderaattoreista olisi "vetänyt hernettä nenään". Minä jäädytin k.o. tunnuksen, joten ketjussa esiintyneellä ei ollut edes osaa eikä arpaa porttikiellon toteuttamiseen.

Kyseiselle henkilölle on palstan alkuaikoina langetettu foorumille ikuinen porttikielto, se koskee myös saman henkilön uudelleensyntymiä (= toisia käyttäjätunnuksia). Ikuisessa porttikiellossa on se huono puoli, että "myöhempi järkevä käyttäytyminen" ei taida enää tilannetta pelastaa. Kuitenkaan IP osoitetta ei ole bannattu, sillä se saattaisi vaikuttaa myös muutamien muiden käyttäjien foorumillakäyntiin. Saman henkilön reinkarnaatioita poistellaan tasaisin väliajoin.

10. Ladonovi

Tykkäykset:
    3
    Ymmärrän täysin, en vain osannut yhdistää näitä nimimerkkejä.

11. Ammattilainen Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    19
    Joo. Kaupat tehtiin. Tosin kauppojen teon jälkeen ihmettelin, kun sama puhelin oli jo myynnissä Huuto.netissä ennen kuin vein sen edes postiin. Myös kohteen valokuva oli minun ottama. Kysymykseen akun kestostakin oli tullut vastaus, vaikka puhelin ei ollut vielä edes ehtinyt sitä Huuto.netissä myyneelle henkilölle.

12. Anonymous

Tykkäykset:
    0
    Samaa taktiikkaa käytti aikaisemmalla bannatulla nickillä varustettuna,eli oli ilmoitus huutonetissä jo ennen,kuin luuri edes hallussa.Kertokoon kyseinen kaverini itse tapauksestaan,kun lukee tämän topicin.Mä sentään jouduin poliisin kautta onkimaan oikean henkilöllisyyden esille.Toimitti luurin kuitenkin ja asia jäi hänen onnekseen siihen(Oli Puhelinkauppias# nickillä silloin täällä).

13. Pate

Pate Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    45
    Puhelinmalli:
    Xperia m5
    Minä tein kauppaa Pekka69:n kanssa ja luuri jota tarjosin vaihdossa oli huuto.netissä ennenkuin olimme edes sopineet kauppoja.Kauppa ei edes toteutunut.

14. Xaeron

Xaeron Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    iPhone 4S
    Joillakin sitten viirailee vaan ikävän paljon päästä =D

15. Omenanraato

Omenanraato Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    788
    Puhelinmalli:
    iPhone 6+ 16GB Silver
    mites muuten tunnistatte että onko joku sama käyttäjä joka on ennestään bannattu. jos esim on uus käyttäjätunnus ja vaihtuva ip. ja jos ensin riehuu täällä minkä kerkiää ja sitten seuraavaksi kun tulee niin onkin ns. "kunnolla"

16. Jussi

Tykkäykset:
    15
    Puhelinmalli:
    Xperia Z3
    Tuollaisessa tapauksessa voi olla vaikeaa pystyä yhdistämään tyyppejä, joitakin on pulpahdellut aikaa myöden esille. Toiset ovat säilyneet tyylilleen uskollisina, toiset oppineet jotain (osa hyvässä, osa pahassa mielessä).

17. Omenanraato

Omenanraato Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    788
    Puhelinmalli:
    iPhone 6+ 16GB Silver
    nii kaipa ne itsensä jossain vaiheessa paljastaa vahingossa.

18. Jussi

Tykkäykset:
    15
    Puhelinmalli:
    Xperia Z3
    Joo-o. Kuten tällaiset älykkäät topicit eivät kiinnitä huomiota...

19. Ladonovi

Tykkäykset:
    3
    Aivan käsittämätöntä! Mistä näitä sikiää?

20. Jussi2000

Jussi2000 Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    Mikä milloinkin
    Sen kun joku tietäisi, mutta aina niiitä näkyy tulevan uusia.

Jaa tämä viestiketju