1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

Moderaattorien aktiivisuus? Keskustelua moderoinnista

Keskustelu osiossa 'Ylläpito', aloittaja Qwertyi, 12/7/08.

1. Qwertyi

Qwertyi Vuoden foorumilainen 2010, VIP vuodesta 2016

Tykkäykset:
    4713
    Puhelinmalli:
    Sony Xperia Z5
    Foraa selatessa ja seuratessa jokainen on varmaan pistänyt merkille että viestiketjuja syntyy liikaa saman asian tiimoilta. Eikö modet enää jaksa siirrellä ketjuja jo olemassa olevien ketjujen jatkoksi?

2. JPW™ Vieras

Kaikki lomailemassa samaan aikaan...?

3. Panda Vieras

Onko täällä ylipäätään muita toimivia moderaattoreita kuin Soneran mies?

4. veppis

veppis Supermoderaattori

Tykkäykset:
    194
    Kannattaa heittää suoraan esimerkkejä eikä pyöritellä yleisellä tasolla. Jos ketjun aloittaja viittaa iPhoneen niin mielestäni keskustelu on ihan siistissä paketissa. Sieltä löytyy ketju vanhalle iPhonelle, yleistä keskustelua uudesta iPhonesta ja sitten uuden iPhonen käyttökokemukset. Mielestäni ei ole järkevää yhdistellä näitä keskusteluja, koska niissä käsitellään hieman eri asioita vaikka samaakin varmasti löytyy. Höyryjen päästelyäkin varten löytyy oma ketju Iphone 3G vs. Nokia.

Muiden puolesta en osaa sanoa, mutta omalta kohdaltani voin suoraan sanoa ettei vuorokaudessa riitä tunnit jos jokainen foorumille tullut viesti pitäisi lukea moderointia silmällä pitäen. Laittakaa Ylläpitoalueelle toiveita sopivaan ketjuun tai sitten foorumin raportointitoiminteen kautta...?

5. tonttu

tonttu Supermoderaattori

Tykkäykset:
    3462
    Puhelinmalli:
    iPhone 6S
    Minun mielestä moderointi toimii täällä kokonaisuus huomioiden ihan kiitettävästi.

Aina tulee tilanteita jossa moderointi kohdistuu "operaattoriin", "henkilöön" tai "periaatteeseen" ja aina se synnyttää ärsytystä ja vastarintaa, mutta jonkunhan ne rajat on annettava, siihen tulee vain tyytyä.

Ei mielipiteiden ilmaisusta tai niiden sensuroinnista kannata yleisessä foorumissa hermojaan menettää.
    Tottakai, se hetken ottaa päähän, mutta so what.

6. espenleka

espenleka Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Älä nyt vaan sano, että tällä foorumilla ei ole tehty mitään selkeää työjakoa moderoinnin suhteen vaan jokainen moderaattori yrittää vähällä vapaa-ajallaan moderoida joka ikistä aluetta ja niissä olevia viestejä? Eihän tuolla systeemillä voi muuta odotaakaan kuin että jossain vaiheessa moderointi jää tekemättä.

Jos ainoa selitys on, että aika ei riitä, niin eikun hakemaan lisää moderaattoreita eikä jatkaa samaa vanhaa kitinää - niin muillakin foorumeilla tehdään, kun viestejä tulee enemmän kuin moderaattorit ehtivät käsitellä.

7. espenleka

Tykkäykset:
    0
    Tarkoitit varmaan aktiivisia enemmän kuin toimivia? ;)

8. Panda Vieras

Ei kyllä se tuntuu että SuperSoneraattorin lisäksi kaikki ovat rikki :) :(

9. espenleka

Tykkäykset:
    0
    Toiset käyvät aktiivisemmin kuin toiset...

adapter-
    Helsinki
    Viimeksi nähty: eilen 21:44

Blue Joker
    Salo
    Viimeksi nähty: 17.06.08 19:36

Jollemi
    Dublin, Éire
    Viimeksi nähty: tänään 13:46

Mantere
    Lost case.
    Viimeksi nähty: 14.03.08 17:26

Tanjuzka
    Espoo
    Viimeksi nähty: 11.07.08 18:12

veppis
    Keski-Suomi
    Viimeksi nähty: tänään, 12:14

http://www.matkapuhelininfo.com/keskustelu/showgroups.php

10. kimmo Vieras

Kaitpa kyse pitkälti siitä(mutu), että niitä rajoja ei kovin paljoa ole. Tästä asiasta on väännetty kättä useasti aiemminkin, parannustakin muistaakseni piti olla tulossa. Itse en ainakaan sitä ole huomannut, vaan edelleenkin menee läpi "soneraelisasaunalahtidna" on paska ja rahastaa palveluillaan-viestit, ilman mitään sen "informatiivisempaa" sisältöä. Itse ainakin deletoisin tällaiset ja laittaisin yvnä varoituksen kirjoittajalle.
    Tällä en halua tarkoittaa että kritiikkiä operaattoreita kohtaan ei voisi esittää, mutta ehkäpä senkin voi esittää hieman asiallisemmin/perustellummin.

Minusta tämä on selvä puute. Täällä on selvästikin alueita mitkä vaativat erilaista tietoa/kokemusta. Ei yksi ihminen voi olla esim. kiinnostunut jokaisesta puhelinmallista, josta johtuen sen alueen viestit tulee luettua "vasemmalla kädellä".
    Selkeät alueen eri modeille mitä operoivat, sillä tavalla on vähemmän tehtävää ja vastuu-alueet selkeämmät.
    Myydään/ostetaan-osiolle voisi "palkata" kokonaan virallisen pomon, ettei soveliaan ja qwertyin ym. tarttisi sotkea myyntiketjuja.
    Tätä en itse ymmärrä. Olen kuvitellut että nämä modet ovat kaikki aikuisia ihmisiä ja tietävät itse mihin ovat ryhtyneet. Jos ei tämän foorumin moderointi enää jaksa kiinnostaa, niin eiköhän tuosta vapautuksen saa. En itse ainakaan jaksa uskoa, että kukaan täällä sen vuoksi on, että kaveripiirissä status nousee kun kertoo olevansa mode MP-foorumilla.
    Jos ei foorumi tahi sen hoito kiinnosta, niin eroanomus vetämään. Nuoria halukkaita tuntuu löytyvän kyllä tilalle.

11. veppis

veppis Supermoderaattori

Tykkäykset:
    194
    Erilaisia toimintamalleja ja työnjakoja on kokeiltu ja nykyinen todettu parhaiten toimivaksi. On ihan käytännössä todettu juttu että jos moderaattorilla on esimerkiksi vain yksi alue hoidettavana alkaa homma maistua puulle huomattavasti nopeammin. Silloin se moderointi vasta jääkin tekemättä. Ei ehkä uskoisi, mutta totuus on joskus tarua ihmeellisempää.

Kannattaa laittaa YV:tä Esan suuntaan jos moderaattorivaaleja kaipaat. Ja ainahan voi itse ilmoittautua Esalle vapaaehtoiseksi jos sitä aikaa tuntuu riittävän riesaksi asti.

12. veppis

veppis Supermoderaattori

Tykkäykset:
    194
    Saavutetuista "eduista" on yllättävän vaikea luopua. Kyllä statusasiat on monelle alle neljäkymppiselle yllättävän tärkeä juttu. Eikä tämä foorumin ilmapiiri kovin hyvin tue joustavaa siirtymistä ylläpidon ja peruskäyttäjän roolien välillä. Eräällä entisellä moderaattorilla oli uskomattoman paljon selkärankaa kun luopui tehtävästään yhteisön ja itsensä hyväksi ja mitä sai vastineeksi...? Ilkkumista ja ikäviä viittauksia aiempaan toimenkuvaansa ja sen hoitamiseen. Tosi hieno homma. Eiköhän kuitenkin päästetä taas faniklubin pojat ääneen. ;)

13. Jollemi

Jollemi Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    Kaikenlaisia kapuloita
    Vähemmän tulee moderointia tehtyä nyt kun aikaisemmin Suomessa ollessa. Johtuen lähinnä siitä että töissä olles ei oikein kerkeä moderoida ja sitten töistä pois päästessä on liian väsyksissä. Hätäisimpiä tapauksia yritän muistaa kattella.

Ihan hyvinhän täällä asiat on pysyny järjestyksessä siitä huolimatta :)

14. Qwertyi

Tykkäykset:
    4713
    Puhelinmalli:
    Sony Xperia Z5
    En nyt viitannut suoraan iPhoneen. Kyllä noita ketjuja putkahtelee muistakin merkeistä ja malleista useita ja kuten jotkut ovat huommanneetkin niin aika provokatiivisesti noihin ketjuihin vastaan.

15. espenleka

Tykkäykset:
    0
    Ei millään pahalla, mutta alkaa vähitellen kuulostaa nämä sinun selityksesi jo Elisan tai Soneran kavereiden selittelyiltä :)

Onko koskaan käynyt mielessä niinkin yksinkertainen juttu, että vaihtaisitte tietyin väliajoin noita vastuualueita? Hommaa ei olisi liikaa ja vaihtelua tulisi. Näin oikeassa maailmassa tehdään, kun työrutiini on puuduttavaa ja samanlaista.

Turha taas kimpaantua, kun rakentavaa kritiikkiä ja ehdotuksia tulee. Esa varmasti lukee tätäkin ketjua, joten en usko että tarvitsee erikseen yv:llä paiskata...

16. espenleka

Tykkäykset:
    0
    Ei ehdi. Ei jaksa. Ei kiinnosta. Ihailtava asenne moderaattorilla :)

17. espenleka

Tykkäykset:
    0
    Ehkä pointti on nimenomaan juuri siinä, miten hommansa hoitaa. Niin metsä vastaa kuin sinne ensin huutaa. Jos hoidat hommasi hyvin, niin varmaankin sen kritiikin määrä pysyy suht olemattomana. Aika yksinkertaista.

18. Qwertyi

Tykkäykset:
    4713
    Puhelinmalli:
    Sony Xperia Z5
    Tuo on aika mahdoton yhtälö. Kaikkia kun ei voi miellyttää.

19. kimmo Vieras

Näinkö se todellakin on? Itse kuvittelin että korkeintaan alta 2kymppisille tällainen olisi tärkeää.
    Minusta tuo on kiinni pelkästään ihmisestä itsestään. Jos nyt puhutaan tämän paikan modeista, niin kirjoitteluun osallistuvina en näe kuin sinut ja korkeintaan Jollemin. Hän kertoo mitä olutta otti ja montako pakettia ruisleipää vei irlantiin, itse osallistut lähinnä operaattorit-osiolla keskusteluun.
    Olen aina kuvitellut, että tällainen foorumi missä aihealue aika tarkkaan rajattu(matkapuhelimet+niihin liittyvä) vaatisi ylläpitoon ihmisiä joita ko tekniikka kiinnostaa ja joilta tarvittaessa saa vaikka opastusta/ohjeistusta ko aiheen tiimoilta ja joka myös siitä foorumille kirjoittelee.
    Jos nyt olet tällainen ihminen, niin mitään ongelmia ei tuota riisua alikessun natsoja ja jatkaa juttua.
    Minä lukeudun "veppis-faneihin", jos täällä jollekin modelle pitää ääntänsä antaa. :)
    Jussia haukuttiin paljon moderoolinsa vuoksi, kuten myös esitettiin että mies poistaa ikävät jutut ja käyttää oikeuksiaan omaksi edukseen. Minä en ole ikinä sitä ymmärtänyt ja Jussi on yksi niistä foorumilaisista jolle itse nostan hattua. Tapansa kirjoittaa/väitellä saattaa tuottaa yllätyksen jollekin, mutta useimmiten viesti menee perille. Hän on jaksanut jatkaa useasti, kun itse olen jo kyllästynyt. Myöskin ajattelemme useasti nykymenosta melko pitkälti samalla tavalla.
    Lopetti modena olon ymmärtääkseni pitkälti sen vuoksi, että voisi keskustella samalla tasolla usereitten kanssa..siltikään ei tullut ymmärtääkseni parannusta, vaan haukut tulee palkaksi.
    Jussi modeksi takaisin, saadaan vähän ryhtiä touhuun ja jos ei muuta, niin ainakin pitkiä väittelyitä. :)

20. Jollemi

Jollemi Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    Kaikenlaisia kapuloita
    Asenne != elämäntilanne

Jaa tämä viestiketju