Saavutetuista "eduista" on yllättävän vaikea luopua. Kyllä statusasiat on monelle alle neljäkymppiselle yllättävän tärkeä juttu.
Näinkö se todellakin on? Itse kuvittelin että korkeintaan alta 2kymppisille tällainen olisi tärkeää.
veppis sanoi:
Eikä tämä foorumin ilmapiiri kovin hyvin tue joustavaa siirtymistä ylläpidon ja peruskäyttäjän roolien välillä.
Minusta tuo on kiinni pelkästään ihmisestä itsestään. Jos nyt puhutaan tämän paikan modeista, niin kirjoitteluun osallistuvina en näe kuin sinut ja korkeintaan Jollemin. Hän kertoo mitä olutta otti ja montako pakettia ruisleipää vei irlantiin, itse osallistut lähinnä operaattorit-osiolla keskusteluun.
Olen aina kuvitellut, että tällainen foorumi missä aihealue aika tarkkaan rajattu(matkapuhelimet+niihin liittyvä) vaatisi ylläpitoon ihmisiä joita ko tekniikka kiinnostaa ja joilta tarvittaessa saa vaikka opastusta/ohjeistusta ko aiheen tiimoilta ja joka myös siitä foorumille kirjoittelee.
Jos nyt olet tällainen ihminen, niin mitään ongelmia ei tuota riisua alikessun natsoja ja jatkaa juttua.
veppis sanoi:
Eräällä entisellä moderaattorilla oli uskomattoman paljon selkärankaa kun luopui tehtävästään yhteisön ja itsensä hyväksi ja mitä sai vastineeksi...? Ilkkumista ja ikäviä viittauksia aiempaan toimenkuvaansa ja sen hoitamiseen. Tosi hieno homma. Eiköhän kuitenkin päästetä taas faniklubin pojat ääneen.
Minä lukeudun "veppis-faneihin", jos täällä jollekin modelle pitää ääntänsä antaa.

Jussia haukuttiin paljon moderoolinsa vuoksi, kuten myös esitettiin että mies poistaa ikävät jutut ja käyttää oikeuksiaan omaksi edukseen. Minä en ole ikinä sitä ymmärtänyt ja Jussi on yksi niistä foorumilaisista jolle itse nostan hattua. Tapansa kirjoittaa/väitellä saattaa tuottaa yllätyksen jollekin, mutta useimmiten viesti menee perille. Hän on jaksanut jatkaa useasti, kun itse olen jo kyllästynyt. Myöskin ajattelemme useasti nykymenosta melko pitkälti samalla tavalla.
Lopetti modena olon ymmärtääkseni pitkälti sen vuoksi, että voisi keskustella samalla tasolla usereitten kanssa..siltikään ei tullut ymmärtääkseni parannusta, vaan haukut tulee palkaksi.
Jussi modeksi takaisin, saadaan vähän ryhtiä touhuun ja jos ei muuta, niin ainakin pitkiä väittelyitä.