1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

Modeemin asennusmurheita: osa~30

Keskustelu osiossa 'Datatuotteet', aloittaja Schooner, 3/3/03.

1. Schooner

Tykkäykset:
    0
    Mulla on siemensin USB-kaapeli, ja olen sen asentanut kahteen koneeseen, mutta nyt ei asennu?Ensin olen ajellut sen pikkurompun koneeseen, ja ohjauspaneelista kun valitsen modeemi, ja asenna uusi modeemi, niin siihen modeemilistaan ei tule siemensistä mitään mainintaa, kun annan koneen etsiä, niin ensimmäisenä tulee siemens USB,jne, mut ei näy valittavien joukossa. Myöskin com-portissa näkyy tää kaapeli, voisko joku rautalangan vääntää, muuten homma on hallussa.
    Onko sillä merkitystä, että tää Win98 on englanninkielinen, muut olleet suomenkielisiä?

2. Flyer Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    1
    Puhelinmalli:
    N97
    Ihan mutu heittona win98 ei ole kovin yhteensopiva USB:n kanssa. Vika voi olla siinä.
    Ne ketkä ovat ihan OIKEASTI asentaneet samallaista yhdisttelmää osaavat vastata kokemuksen syvällä rinta äänellä ;)

3. luurri

Tykkäykset:
    0
    Pyöräytät ensin sen punaisen/oranssin pikkurompun, starttaat koneen, kytket kaapelin ja käynnistät Siemens GPRS Modem Assistantin. Ei siinä muuta pitäis tarvita.

4. vtormane

vtormane Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    No minä olen asentanut usb-datakaapelin ainakin 4-5 eri koneeseen joissa on Win98 ongelmitta. Toimii myös Win95OSR2 versiossa.

5. Schooner

Tykkäykset:
    0
    Ei futaa edelleenkään

Olen tehnyt kaikki niinkuin pitääkin, harjoittelin vielä läppärin kanssakin piuhan asennusta, ja kaikki toimii kuin junan vessa, läppärissä. Mutta tuon pöytäkoneen modeemivalikkoon en vaan saa tuota Siemens AG mainintaa, olisko jollain neuvoa,miten eteenpäin?

6. PeeVee

Tykkäykset:
    1
    Siis COM-portissa näkyy kaapeli: Siemens USB to Serial Port. (COM 3) tai mikä se USB-portti onkaan. Sitten valitse Standardimodeemi ja sille se portti. Eihän se pikkulevy mitään modeemia asennakaan, kun ei tarvii, vaan Siemens USB-ajurin, C55 tomii standardimodeemilla. Onnistuu se ilman Assistenttiakin helposti.
    En ole koskaan assistentia käyttänyt, en tiedä mitä se asentaa, ja Grategin-kaapelilla se ei kaikissa käyttiksissä toimikaan. PV.

Lisäyksenä vielä: Mikä puhelin se olikaan?
    "win98 ei ole kovin yhteensopiva USB:n kanssa" Ainakin minulla toimii 98+USB+C55 hyvin!

7. AK

Tykkäykset:
    0
    Samanlaisia onkelmia oli aluksi ku muillaki grateqin (ja siemenssin) omistajilla on tuntunu olevan. Toimiva ratkaisu tällä hetkellä on ollu et asensin levyltä piuhan ajurin ja annoin windowsin ettiä modeemin, sit vaihdoin modeemin ajuriksi grateqin sivulta löytyvän s45:n ajurin (inf-tiedosto siemens puhelimille). Piuhaa ei auta ottaa koneen päällä ollessa pois, eikä vaihtaa sen paikkaa usb:ssä, muuten menee uusiksi. Nyt toimii ku unelma ja logojen, soittoäänien yms. latauksesta ei mene senttiäkään...

8. Schooner

Tykkäykset:
    0
    Edelleen mättää joku?

Ei toimi vieläkään, siinä kohtaa, kun se "Siemens AG" ei näy modeemilistassa, valitsin standardimodeemin, vauhdiksi 33600,(menikö oikein?), kaikki muut asetukset olen luntannut tästä läppäristä, jossa näkyy siemensin kaapelikin oikein. Puhelin on C55, sim Soneran, ja nämä vehkeet on Middlesbroughissa, olen kokeillut myös kaikki operaattorit läpi tuloksetta.
    Sormi suussa saaressa edelleen :)

9. PeeVee

Tykkäykset:
    1
    Re: Edelleen mättää joku?

Minulla on valittu siis näin: Standardimodeemi. Valitse portti: Siemens USB to Serial Port. (COM 3) tai mikä se USB-portti onkaan.
    Modeemilistassa ei ole mitään Siemens AG:ta. Soneran asetukset löytyy täältä: http://www.sonera.net/asiakaspalvelu/matkapuhelin.html
    Niitä ei näe ilman tunnuksia. Eikö DNA toimi?
    Onkohan USB:ssä vika, mitä emolevyn ohjekirja sanoo? PV.

10. Schooner

Tykkäykset:
    0
    Nostan kädet pystyyn

Kaikki näyttää siltä kuin pitääkin, mut ei futaa, tuon koneen emolevyn ohjekirja on jossain Hollannissa, ja kyllä siinä USB-väylässä ainakin joystic toimii, minusta kylläkin vajavaisesti. Mutta en vaivaa enää päätäni sillä, huomenna olen jo suomessa, ja tuon omat leluni roikkumaan tuon tökkivän DNA:n yhteyden varaan. Kiitos vinkeistä ja kommenteista.

Jaa tämä viestiketju