1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

Mobylife LG G3 takuuhuolto aivan pieleen

Keskustelu osiossa 'Matkapuhelimet', aloittaja PasiKauppi, 11/5/15.

1. PasiKauppi

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    Android
    Käytin omaa LG G3 takuuhuollossa mikrofoni ja ir-aukon halkeamien takia. Ei siinä mitään, vaihtoivat rungon ja näytön, kaikki ok.

Suosittelin sitten kaverillekin että laittaa oman G3:n samasta viasta Mobylifelle.

Tänään oli tullut viesti että korjausarvio jotain +550e, kuulemma kastunut näyttö, piirilevy, kamera, akku toisinsanoen koko puhelin eikä lähde päälle.

Puhelin oli lähettäessä toiminut täysin eikä esim. akun pinneissä mitään hapettumia ole näkynyt...

Nyt kuulosti että voivat lähettää sen puhelin osissa takaisin jos ei haluakaan huoltoon ja ilmeisesti tarkistusmaksukin pitäisi maksaa.

Mitä tämmöisessä tilanteessa voi tehdä? Uskomattomalta tuntuu että miten täysin toimiva puhelin voi saada tuollaisen tuomion.

Kaveri oli käytettynä luurin ostanut mutta sen verran jo kuitenkin kerennyt olla käytössä että tuollainen luulisi tulleen ilmi jo sinä aikana.

2. mitsuri Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    38
    Oikeastaan asialle ei voi mitään. Kuluttajaviranomaisillekaan on turhaa valittaa. Heille lähtökohtaisesti huollon ammattilaiset ovat aina oikeassa.
    Käsittääkseni huolto ottaa kuvat hapettuneet kohdista. Päätelkää siitä itse ovatko ne hapettuneet. Jos mielestänne koette vääryyttä niin nostakaa siviilikanne.

3. ilavi

ilavi

Tykkäykset:
    0
    Myös minulla on meneillään vastaava ongelma. Ongelmana on että tällä huoltofirmalla on sekä Elisan että DNA:n ja mitä ilmeisemmin myös Soneran kanssa matkapuhelin asiakkaiden huoltosopimus ja yrityksellä on monopoli alalla.
    Tästä syystä yritys käyttäytyy asiakkaita kohtaan todella alaarvoisesti ja jopa takuunalaisien tuotteiden huollosta laskuttaa asiakkailta korkeita huoltohintoja. Tämän puhelimien huoltoyhtiön toiminta ei kestä missään suhteessa päivänvaloa.
    Kun on oman operaattorin liikkeen kautta lähettänyt yritykseen puhelimen huoltoon Mobylife lähestyy asiakasta tekstiviesteitse jossa yritys kertaa että asiakkaalla on kaksi päivää aikaa tehdä päätös koskien puhelimen huoltoa muuten puhelin palautuu takaisin operaattorin liikkeesseen ja Mobylife tulee veloittamaan asiakkaalta huoltoarviohinnan joka on 35€.
    Huoltoliike toimi minun LG G3-puhelimen tapauksessa seuraavalla tavalla. Huoltoliike oli ottanut puhelimen rungon naarmuista kaksi kuvaa. Ja tämän minun LG G3:n tapauksessa on otettava huomioon että sama puhelin oli jo kesällä 2015 samassa huoltoliikkeessä huollossa ja jo silloin samat naarmut olivat puhelimen muovikuoressa. Kesällä 2015 puhelimesta oli rikkoontunut etukameran moduuli joka vaihdettiin josta Mobylife veloitti 85€. Kaiken lisäksi yrityksen huoltopalvelun arkistosta ei enää löytynyt huoltonumerolla kesän 2015 huollon raporttia ja otettuja kuvia LG G3:sen rungosta.
    Alkuperäinen vika puhelimessa tälläkertaa oli läheisyydentunnistin/läheisyydenanturi joka oli lakannut toimimasta. Mobylife väittää että huollossa pitäisi vaihtaa koko etunäyttö. Kylläkin Mobylife voi olla oikeassa tässä asiassa jos läheisyydentunnistin on itse etunäytössä kiinni.
    Mobylife vastasi ensimmäiseen soittooni yritykseen mutta toiseen ja kolmanteen soittoon he eivät enää vastanneet. Mobylifen asiakaspalvelu veloittaa myös huollon asiakaspalveluun jonottmaisesta yli 1€ minuuttihintaa.
    Sähköpostit lähetin Mobylifelle koskien huoltotapausta Tiistaina 7.6.2015 ja vasta 8.6.2016 he vastasivat yhteen heille lähetettyyn sähköpostiin ja siihenkin viestiin vaillinaisesti ja suoraan sanottuna ammattitaidottomasti.
    Näytön vaihdon hinnaksi Mobylife arvio 165€.
    Ja LG G3 on takuunalainen tuote ja takuuta puhelimessa on voimassa Heinäkuuhun 2016 asti.

4. Infra

Infra Vuoden foorumilainen 2014 sekä VIP

Tykkäykset:
    6606
    Puhelinmalli:
    Kaikenlaista
    Niin kun ei tuosta nyt selviä mitä sille puhelimelle on tapahtunut tai mitä sille on tehty että tuo tuomio on ollut tuollainen.

Jotain muutakin siinä luurissa on jonka jätät nyt kertomatta...

5. ilavi

ilavi

Tykkäykset:
    0
    Mobylife ei ilmoittanut minulle puhelimitse eikä s-postitse mitä puhelimelle ylipäätän tehtiin huollossa. Kontaktini jäi Mobylifen kanssa yhteen puheluun ja sähköpostiin. Mobylifen puhelimesta ottamatta kuvat rungon kolhuista olivat tapahtuneet jo vuoden 2015 puolella. Ei ole mitään kommentoitavaa liittyen huollon huoltoteknikon diagnoosiin koska mitään raporttia/palautetta ei minulle tullut. Mitään puhelimen tominnasta en jätä kertomatta. Puhelimessa ei ollut mitään muuta vikaa kun että soittaessa ja viedessä puhelimen korvalle näyttö sammuu ja pysyy sammuneena ja puhelua ei voi itse lopettaa.

6. KooBee Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    130
    Puhelinmalli:
    1+
    Näytönhän kyllä kuuluukin sammua kun puhelin nostetaan korvalle, mutta tarkoitatko, että näyttö ei enää herää kun puhelu loppuu?

7. Nightuser

Nightuser Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    2128
    Puhelinmalli:
    Samsung Galaxy S4 Black Edition
    Eiks tossa niin lukenut ;)

8. Randomii

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    Galaxy Note 4
    Mulla on kans loistavat kokemukset firmasta.

Nykysen Note 4 vein takuuhuoltoon siinä toivossa, että oisivat vaihtaneet siihen akun (no eipä ne sitä tee) gyrosensori oli myös vähän viturallaan... Ja on muute vieläkin.

Ensimmäsisessä huollossa eivät tehneet oikeastaan mitään, näytön joutuivat vaihtamaan, kun oli vähän alakulmasta hajonnut, ei tainnu ehjänä lähtee irti :D
    Samalla sitten jättivät sen uuden näytön ihan irti, ja onnistuivat jotenkin säheltämään, ettei S-Pen toiminu näytön yläreunassa. Myös kuulokepistokkeen toinen kanava oli pimeenä.

Noh, vein takaisin huoltoon, olivat sitten vaihtaneet jostain syystä puhelimen rungon, näytön ja kameran linssin. Näyttö sentään oli kiinni, mutta kuulokeportti yhä mykkä.
    Nyt pitäis vielä kolmannen kerran viedä huoltoon... hohhoh.

Toinen hyvä esimerkki on muutaman vuoden takaa (sanotaampa, etten itse liity tapaukseen muuten, kun seurasin vierestä :) )
    Note 1 kävi huollossa, vaihtoivat yllätys yllätys piirikortin.
    Piirikortti olikin käytetty, eikä muistia ollut tyhjennetty.

Edellisen omistajan kuvista löytyi sitten kuva hänen luottokorttitiedoista. Tais tulla monien satojen luottolaskut lopulta.

Tuonne saastaiseen huijausfirmaan ei kannata kenenkään puhelintaan päästää. Ennemmin kannattaa opetella itse korjaamaan, tai kysyä kaverilta apua.

9. Nightuser

Nightuser Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    2128
    Puhelinmalli:
    Samsung Galaxy S4 Black Edition
    Olisiko se runko ollut kiero jolloin ekalla kerralla se näyttö ei kunnolla pysynyt kiinni. Mainitsitko että kuuloke ei toimi kunnolla?

10. Randomii

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    Galaxy Note 4
    Oli se runko ihan vähän kiero, ehkä 0,3-0,5mm kulmasta kulmaan, mutta ei se ensimmäisessä huollossa heitä haitannu.
    Toisen kerran veinkin huoltoon juuri sen kuulokepistokkeen takia.
    Näytönhän nyt olis saanu itekki liimattua kiinni :cool:

11. iNdo

iNdo Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    195
    Puhelinmalli:
    Samsung Galaxy S7 Edge
    Piti oikein otsikosta erikseen tarkistaa kummasta "virallisesta" huoltofirmasta tässä ketjussa puhuttiinkaan..! :eek:

Omat kokemukset Mobylifestä neutraalit, ovat hoitaneet hommansa ongelmitta.

Jaa tämä viestiketju