1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

Mobile Youtube suoraan Wifi:n kautta ilman erillistä sovellusta

Keskustelu osiossa 'Microsoft ja Nokia', aloittaja M3ezu88, 14/1/10.

1. M3ezu88

Tykkäykset:
    0
    Pidempään jo näitä foorumeita seurailleena ja melko tuoreena 5530XM omistajana ajattelin nyt kirjoitella lyhkäisyydessään ratkaisun minua vaivanneeseen ongelmaan. Puhelin ei pystynyt streamaamaan videoita suoraan m.youtube.comista (youtube kuvake internet valikossa) wifi:n kautta.

Olen myös nähnyt tämän ongelman täällä foorumeilla useammalla kuin yhdellä 5530:n ja myös 5800:n käyttäjällä.

Kuitenkin kokeilemani puhelin Gigantissa tähän kykeni. Myöhemmin myös huomasin että omani pystyi tähän Gigantin langattomassa verkossa. Vielä kun aikaa kului huomasin, että lähes jokaisessa verkossa jota kokeilin kotiverkkoani lukuunottamatta puhelimella pystyi katsomaan youtube videoita flash versioina.

Uteliaisuus heräsi ja aloin ottamaan asiasta hieman selvää. Googletin eri hakusanoilla asiaan liittyen ahkerasti ja tutkiskelin puhelintani ja sen mukana tullutta ohjekirjaa (josta itsestään vastausta ei kuitenkaan löytynyt).

-----------------------------------------------------------------------

Puhelimessa oleva real player käyttää RTSP (Real Time Streamin Protocol) protokollaa videoiden streamaukseen. Mikäli WLAN reitittimesi ei suoraan tue protokollaa, se estää liikenteen, mistä johtuu että video jää jumiin haetaan 0% kohtaan. Tämä voidaan korjata yksinkertaisesti avaamalla portti jota RTSP oletuksena käyttää eli portti 554 reitittimestä. Itse käytin reitittimeni port trigger toimintoa, koska se oli helpoin vaihtoehto. Tämän jälkeen puhelimella pystyy katsomaan mobile youtube videoita ilman erillistä sovellusta.

------------------------------------------------------------------------

Mainittakoon että myös E51:llä pystyy uudella ohjelmistolla (40.x.x) katsomaan mobile youtubea sellaisenaan ilman mitään erillistä sovellusta. Muita malleja en pysty kokeilemaan :S
    Toivottavasti tämä ratkaisee ongelman muillekin kuin vain minulle.

Jaa tämä viestiketju