1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

Mobile Phone Manager ei asennu (CFX65) *** HELP! ***

Keskustelu osiossa 'BenQ ja Siemens', aloittaja Siaemens, 21/5/06.

1. Siaemens

Tykkäykset:
    1
    Miten Siemens CFX65:n Mobile Phone Managerin (MPM) saa asennettua?

Asennusohjelma asentaa vain Phone Explorerin (PE). Olen yrittänyt asennusta Win 98SE- ja Win XP-koneeseen ja molemmissa sama on juttu. Olen ladannut ohjelman Siemensin sivuilta ja MB-netistä, eikä kumpikaan asenna kuin PE:n. PE:llä ei saa yhteyttä kaapelin tai infrapunan kautta. Olen asentanut kaapeliajurit, ja puhelin myös tunnistuu koneella Infrapunaportissa. PE ei silti löydä puhelinta, eikä siinä pysty muuttamaan mitään asetuksia.

Asennuksen jälkeen työpöydälle tulee PE-kuvake ja ohjelmiin tulee MPM-valikko, mutta sen alavalikossa on vain PE, eikä MPM:ää. Yritin myös mukautettua asennusta, eikä siellä ole muita vaihtoehtoja kuin PE. (Pitäisi kai olla myös MPM?) Olen kokeillut myös Siemens M55:lle tarkoitettua ohjelmaa, joka kyllä asentaa myös MPM:n, mutta sillä ei saa yhteyttä CFX65-puhelimeen.

2. tumbeliina

Tykkäykset:
    0
    Olethan asentanut ensin kaapelin/iRdan ajaurit?

Tässä taannoin tappelin itse kaapelin ja MPM asennuksen kanssa ja soittaessani tukeen muistuttivat ko. asiasta.

Toinen mitä voit kokeilla on astentaa VisSien ja kokeilla sillä.

Itselläni kävi niin että C75 ei suostunut millään näkymään usb-kaapelilla, mutta iRdalla kyllä näkyi. Käytin puhelimen softan päivityksessäkin, mutta ei auttanut. Oli varmaan jotakin vikaa itse puhelimessa, koska samalla kaapelilla ja asetuksillä CF110 kyllä toimi.

3. Siaemens

Tykkäykset:
    1
    Kaapelin ajurit olen asentanut ja kaapeli näkyy koneella com3 portissa. Sain nyt M55:lle tarkoitetun ohjelman MPM:n tunnistamaan puhelimen irdan kautta. Kuitenkaan mitään tietoa ei saa siirrettyä puhelimen ja tietokoneen välillä.

Asensin sen vissien ja ainakin asennuskieleksi valitsin englannin. Silti se saksankielinen, enkä ymmärrä saksaa, Mikä se VisSie on?

4. tumbeliina

Tykkäykset:
    0

Samantapainen ohjelma kuin MPM, ei vain ole Siemensin itsensä kehittämä. On sharewarea, joten jos ei viitsi maksaa 10 € niin koko ajan pompii rekisteröinti muistus, mutta muuten ihan toimiva, ja saatavissa myös osittain suomenkielellä.

Ensin klikkaa Demo nappulaa, ja kun käynnistyy niin
    Einstellungen > Menu Sprache > Finnish ja käynnistä uudelleen niin on suomenkielinen.

5. B_G

Tykkäykset:
    0
    Siämens, mikä palomuuri sulla on? Kokeiles asentaa softat ja ajut niin että ammut eka palomuurin alas. Voi olla että palomuuri blokkaa softan asennusohjelman.

6. Siaemens

Tykkäykset:
    1
    Huomasin jo ennen vastauksen lukemista että saahan sen vissien suomenkieliseksi. Koneessa jossa on irda, on win98SE ja siinä ei Vissie suostunut käynnistymään. WinXP koneessa Vissie ei saanut kaapelin kautta yhteyttä CFX65 puhelimeen. Kokeilin myös Siemens M55-puhelimella ja sillä Vissie toimi ihan hyvin.

Palomuurin (Norton) disabloiminen ei auttanut, eli CFX65:n MPM:ää ei saanut asennettua.

Ilmeisesti CFX65 ei suostu mitenkään toimimaan datakaapelin kanssa (DCA-510), joten ainoaksi vaihtoehdoksi jää että pitäisi saada se toimimaan WIN98SE-koneessa irdan kautta. Tietäisikö kukaan sopivaa WIN98SE:ssä toimivaa ohjelmaa?

7. tumbeliina

Tykkäykset:
    0
    Oletko yrittänyt jotakin muuta .msi tiedostoa viime aikoina asentaa? Tuli vaan mieleen että taannoinen XP suojapäivitys rikkoi tämän ominaisuuden. Omassa koneessani oli jonkun aikaa sama vika että mikään .msi tiedosto ei asentunut. Seuraava XP automaattinen päivitys korjasi kyllä tämän vian.

8. Ludwig

Ludwig

Tykkäykset:
    2
    vissie???

mpm on kiusallisen hankala ohjelma, kaikki toiminnot eivät tunnu toimivan kaikilla puhelimilla (ainakaan cx65, irda) (vain "harmaa" toiminta, joka ei toimi, esim. delete joissakin puh.luettelon kontekstimenuissa...), ja epämääräisen ajan käytön jälkeen yleensä "hukkaa" puhelimen kesken hommien... (joku windowsin etäproseduurivirhe tms., herra tietää...).

siksi toi vissie tarjoo vaihtoehdon, tosin pomppiva rek.kehotus ärsyttää...
    jotta sen vois rek. (10 € ei oo kauheesti toimivasta ohjelmasta) olis kiva tietää seuraavaa (jos joku on kokeillut ja tietää...):

1. eikö od toimi ennenkuin ostaa ohjelman?

panin sen päälle asetuksista, mutta piilokansiot ei paljastu, vaikka alareunan palkissa lukee od on...tää erillinen, perinteinen od kyllä toimii, ja avaa cachen ja configin myös vissiessä (ensin od päälle, sitten vissie auki), mutta hassua olla "kakku kakun päällä"...

2. entäs nää muut luvatut ominaisuudet, esim. menujen yms. värieditori jne.? jos ostaa ohjelman, toimiiko sitten? en oikein pidä tämmösestä "possu säkissä" touhusta - muutenhan tällaset ohjelmavaihtoehdot on tosi tervetulleita! (saksan kieli ei hallitse minua niin hyvin että hirveästi lukisin niiltä sivuilta näitä juttuja - jos siellä niitä on kerrottu...)

9. tumbeliina

Tykkäykset:
    0
    Re: vissie???

Google kyllä kääntää sivun kolmannelle kotimaisellekin. Käännös löytyy sivun alalaidasta lippua klikkaamalla.

Itse en ole ostanut tuota, ja aika vähän käyttänytkin tätä uusinta versiota. Vanhempaa versiota käytin M55:n kanssa paljonkin ja hyvin muistaakseni toimi.

10. Ludwig

Ludwig

Tykkäykset:
    2
    kiitos tumbeliina avusta...
    mutta pelkkä etusivu ei pitkälle vie vaikka gooogeli kuinka kääntää...:
    lainausta sieltä - tämmöstä englantia esim. FAQ:sta:
    " 9. Mobile phone does not indicate Logos

If after the transmission of Logos on memory 0 the Handydisplay remains unchanged.
    They use a SIM map with Provider Logo. This Logo is to be protected, it not be thus overwritten can.
    Abhilfe schafft nur ein Wechsel der SIM-Karte ohne Provider-Logo."

" 21. Open Disk (öffnen der Systemverzeichnisse Cache und Config).

Ab der Version 2.4.3 ist die Funktion "Open Disk" enthalten...."

ja sitten toi forumi on saksankielinen....

ei auta paljoakaan....
    mutta mitäs näistä tämän enempää.

11. Siaemens

Tykkäykset:
    1
    Kaikenlaista olen kokeillut ja luovuin jo toivosta saada siirrettyä mitään tähän puhelimeen kaapelilla. Onneksi voi ladata tarvittavat tiedostot toiseen puhelimeen ja siirtää ne sieltä tähän infrapunalla.

12. B_G

Tykkäykset:
    0
    Ootkos kokeillu muuten kansainvälisiltä sivuilta saatavaa MPM:ä josko se olis eri versio kuin suomi-siemensin sivuilta saatava?

Tuolta jenkkiläisiltä foorumeilta iskeny joskus silmään asennusongelmat ja ennen asennusta alas ammutut virustorjunnat ja palomuurit (netti tietty poikki asennuksen ajaksi..) ovat auttaneet asentamaan ajut ja softat. Tämä lähinnä tarkennukseksi/lisäykseksi tonne ylempään kommenttiini.

Jaa tämä viestiketju