1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

mobiilihaku 4€/kk automaattisesti

Keskustelu osiossa 'Asian vierestä', aloittaja mku836, 16/2/09.

  1. mku836

    Liittynyt:
    15/10/05
    Viestit:
    126
    Tykkäykset:
    0
    Ilmaista lounasta ei ole sanotaan.

    Löysin puhelimen lataa valikosta "ilmaisen" mobiilihaku ohjelman, jonka asensin puhelimeen ja sen käyttö olisi ilmaista kaksi viikkoa sanottiin. Ei ollut minun ohjelma, joten poistin sen.

    Selatessani viime kuun puhelin erittelyn, löysin oudot saapuneet viestit (kaksi) jotka olivat maksaneet 4€ kipale. Uusi metsästys ja joulukuusta samoin. Sitten alkoikin metsästys, että mistä johtui! Kunnes löysin netistä tuohon numeroon liittyvän puljun ja muistin tuon "ilmaisen" mobiilihaun.

    Eli jos olet joskus käyttänyt tuota ohjelmaa, niin sen tilaus ei katkea automaattisesti, vaikka ohjelman poistaisi puhelimesta. Se on mainittu sopimusehdoissa, jotka löytyy kyllä netistä, mutta asentaessani puhelimeen tuota ohjelmaa, niin tuosta maksusta en huomannut mitään mainintaa saatikka, että se jää kokeiluajan jälkeen voimaan!

    Kannattaa olla varovainen, että mitä kokeilee!
     
  2. Qwertyi

    Qwertyi Vuoden foorumilainen 2010, VIP vuodesta 2016

    Liittynyt:
    7/12/05
    Viestit:
    25678
    Tykkäykset:
    4714
    Puhelinmalli:
    Sony Xperia Z5
    Sekä kannattaa lukea mitä ruudulla lukee ennen kuin ok:ta painaa. Mikäli et ole aikaisemmin kuullut/lukenut kokemuksia jostain ohjelmasta, niin kannattanee niitä toimitusehtoja vilkaista niin ei tule yllätyksiä.

    Oliko noita laskutettuja viestejä koskaan tullut?
     
  3. mku836

    Liittynyt:
    15/10/05
    Viestit:
    126
    Tykkäykset:
    0
    Hyväksyin kokeilujakson, en muuta ja poistin ohjelman. En arvannut tekeväni pidempää sopimusta.

    Kaksi kumpaiselta kuulta eli 16€ maksettu tyhjästä.

    Tämä jälleen kerran vain varoittavana esimerkkinä.
     
  4. sovelias Vuoden foorumilainen -06/-05/-03

    Liittynyt:
    21/6/02
    Viestit:
    42688
    Tykkäykset:
    363
    Jos suinkin viitsit ja olet varma että olet hyväksynyt vain ilmaisen kokeilun, niin valita.
    Tosin en pikaisesti tiedä sanoa minne, operaattorille varmaan voi valittaa jos ja kun hyväksyvät tuollaisia "palvelu" yrityksi laskutukseen, ja varmaan voisi mutista lataavalikon ylläpidolle. Tuskin siitä suurtailoa snulle, mutta eivät ainakaan luule että asiakkaat pitävät käytäntöjä hyvänä.
     
  5. J.J-75 Bannattu tunnus

    Liittynyt:
    19/6/02
    Viestit:
    22482
    Tykkäykset:
    230
    Todellakin.. ja varmistua siitä ensin, että ohjelman poisto pelkästään katkaisee varmasti sopimuksen. Muuten homma on sama kuin heittäisit puhelimen järveen tahallisesti ja asiakaspalvelu tietäisi katkaista sopimuksen automaattisesti.
     
  6. mku836

    Liittynyt:
    15/10/05
    Viestit:
    126
    Tykkäykset:
    0
    Valitus on lähtenyt kyseisen palvelun tarjoajalle. Operaattori ei voi asialle tehdä mitään muuta kuin suositella numeron vaihtoa.
     
  7. sovelias Vuoden foorumilainen -06/-05/-03

    Liittynyt:
    21/6/02
    Viestit:
    42688
    Tykkäykset:
    363
    Operaattori kuitenkin sinua laskuttaa, niin siltikin melkein suosittelen kiusaan niitäkin aivan kirjallisesti -> etteivät aivan heikoin perustein hyväksy palveluntarjoajan laskutusperusteita.
     
  8. mku836

    Liittynyt:
    15/10/05
    Viestit:
    126
    Tykkäykset:
    0
    Soitin aspaan ja kysyin asiasta, niin vetosivat siihen, että olen tehnyt sopimuksen ja he vain laskuttavat. Ei auttanut, vaikka vakuutin, että en ole tietoisesti sopinut mitään! Tuo numeronvaihto oli ainoa, mitä tarjottiin.
    Tosin tää laskutus tapahtuu, että saan 4€ tekstarin numerosta 17151, mikä veloitetaan matkapuhelinlaskulla.
     
  9. Kikkopaeae Aktiivinen jäsen

    Liittynyt:
    9/5/08
    Viestit:
    1940
    Tykkäykset:
    5
    Tuli muutamia samantyylisiä tapauksia operaattorilla töissä ollessa selviteltyä. Monet liittyi soittoääniin ja vastaaviin. Ei meinannut millään saada palveluita poikki. Ja maksut juoksi kun tuotteita tuli ja tuli vaan puhelimeen.
     
  10. sovelias Vuoden foorumilainen -06/-05/-03

    Liittynyt:
    21/6/02
    Viestit:
    42688
    Tykkäykset:
    363
    Eli ilmeisesti tästä http://www.mobiilihaku.com/ palvelusta kyse.
    Nyt ainakin mainitaan että maksaa sen neljäeuroa kuussa, ja ensimmäiset pariviikkoa vekoituksetta ja sen jälkeen 4e/kk

    Mutta todella kieroa, kierompaa kuin Pomopalvelussa, sovelluksen käynnistyessä tulee tekstiä

    Mobiilihaku
    Kokeile Mobiilihaku sovellusta kaksi viikkoa ilmeiseksi!

    <sitten
    tekstiä
    sovelluksesta
    liki
    parinäytöllistä
    ...
    ...
    ...
    ...
    ...
    ...
    ...
    ...
    ...
    ...
    ...
    ...
    ...>

    jos haluat jatkaa Mobiilihaun kättöä kahden viikon jälkeen, palvelun hinta on n. 4 euroa kuukaudessa joka tullaan automaattisesti lisäämään puhelinlaskuun
    <t
    e
    k
    s
    t
    i
    ä
    ...
    ...
    ...>
    .jos et halua jatkaa Mobiilihaun käyttöä kahden viikon ilmaisen kokeiluajan jälkeen lähetä SMS <<MOBIILI STOP>> numeroon 17151 tai sovelluksen valikosta palveluntila.

    Oleellisin tieto on siis aivan lopussa, "hauskaa" sekin että jos haluat jatkaa niin homma maksaa, mutta riittääkä halun ilmaisuun se ettei palveluakäytä, ilmeisesti kyllä, mutta jos ei haluakkaan jatkaa niin sitten käyttäjän pitää toimia....

    Edit:
    Sopisko tämä tuonne operaattori tai matkapuhelinosion alle.
    Edit:
    taskussa.fi kammottava mobiilhaku
    Ilmeisesti koko sovelluksen idea on lähinnä vain rahastaa.

    Pomopalvelu on ilmeisesti paljon parempi, siinä kun vain lukee tekstit ja varoo hyväksymästä automaatti hakua.
     
  11. mku836

    Liittynyt:
    15/10/05
    Viestit:
    126
    Tykkäykset:
    0
    Juurikin tuo...
    Ei vaan silloin ollut mainintaa, että laskutus tapahtuu automaattisesti tai että se pitää varta vasten irtisanoa, jos ei palvelu miellytä.
     
  12. kimmo Vieras

    No ei ainakaan ennen kuin muokkaat tekstiä vielä kerran..en ihan oikein ymmärtänyt mitä nuo muutamat sanat tuolla tekstin joukossa tekivät?
     
  13. mku836

    Liittynyt:
    15/10/05
    Viestit:
    126
    Tykkäykset:
    0
    Tarina jatkuu...
    Tein reklamaation asiasta, mutta en saanut vastausta. Ei kun soitto sivulla mainittuun suomalaiseen numeroon ja valmiina kertomaan totuuksia palvelusta. Yhtäkkiä sieltä kaveri vastasikin ruotsiksi, mutta jatkoimme kuitenkin englannilla (johtuen siitä, että se on minulla vahvempi). Vaikka sivusto on suomeksi, niin asikaspalvelu on täysin vieraalla kielellä!
    Nyt asia on selvityksessä, että miksi tuplalaskutus? Mutta kuulemma, kun ohjelmaa alkaa käyttää, tulee maininta laskutuksen jatkumisesta automaattisesti. En enää muista tuliko vai eikö, kun joulukuuhun jo hiukka aikaa. Enkä, jostain kumman syystä, aio kokeilla uudestaan ja katsoa, mitä tänä päivänä sanotaan.
     
  14. digix

    Liittynyt:
    6/6/04
    Viestit:
    32
    Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    E71 + Saunalahti
    Itse otin toissapäivänä ko. palvelun käyttöön - enpä hoksannut lukea näitä keskusteluja aiemmin. Sikäli mitään hälyyttävää tietoa täältä ei tullut, paitsi että eroon pääseminen on vaikeaa. Jos hinta on 4€ kuussa, eikä siihen tule mitään päälle, on palvelu PomoPalveluun verrattuna edukas. Itselleni moisesta palvelusta on hyötyä.

    Yksi mikä hämää, on kaikkialla mainittu hinta ~4 euroa. Miten niin "noin" neljä euroa?
     
  15. sovelias Vuoden foorumilainen -06/-05/-03

    Liittynyt:
    21/6/02
    Viestit:
    42688
    Tykkäykset:
    363
    Pitäisikö tuo tulkita niin että myös toimii ? olet ilmeisesti syvällä 3G alueella ?
     
  16. digix

    Liittynyt:
    6/6/04
    Viestit:
    32
    Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    E71 + Saunalahti
    Oli pakko oikein vielä testata ja pyytää naapuritoimiston kaveria soittamaan; kyllä toimii, haun viive n. 2-3sek. En tiedä kuinka syvällä, mutta Tampereen keskustassa eli sikäli ilmeisen otollisella alueella.
     
  17. mku836

    Liittynyt:
    15/10/05
    Viestit:
    126
    Tykkäykset:
    0
    Jos sinulla ohjelma on käytössä, niin selaatko valikkoja sen verran, että onko siellä muistutusta/mainintaa ohjelman laskutuksen katkaisemiseksi?

    Hinta on 3,99€
    Pääseehän siitä eroon, kun lähettää sen irtisanomisviestin, joka on netissä olevissa ohjeissa mainittu. Mutta se vaan pitää tietää ja muistaa kanssa lähettää kun palvelun lopettaa.

    Nyt tuli myös sähköpostivastaus, englanniksi tietty. Siinä sanottiin, että siellä on kyllä selvästi mainittu, että palvelu jatkuu kyseiseen hintaan. Mutta en missään ole huomannut, että neuvotaan myös lopettamaan palvelu, jos ohjelman poistaa.
     
  18. MGM

    MGM Tunnettu jäsen

    Liittynyt:
    17/11/08
    Viestit:
    14287
    Tykkäykset:
    3141
    Puhelinmalli:
    OnePlus 3
    Eihän puhelin lähetä mitään tietoja enää mihinkään, jos poistat jonkun ohjelman. Näin ollen, ei palveluntarjoaja voi tietää, että et käytä kyseistä palvelua enää, saatikka että olisit sen poistanut ja halu irtisanoa sopimus. Kyllä se taitaa yleensä aina mennä niin, että kaikki sopimukset/tilaukset pitää aina erikseen purkaa/irtisanoa/peruuttaa. Ei riitä mikään sovelluksen poisto siihen. Mistäs ne sen voisi tietää, että haluat palvelun lopettaa?
     
  19. Panda Vieras

    Vaikka fiksummalla suunnittelulla? Ohjelma lähettäisi itse aktivointiviestin kerran kuussa eikä mitään kestoja ym.
     
  20. mku836

    Liittynyt:
    15/10/05
    Viestit:
    126
    Tykkäykset:
    0
    Siinä palvelun latauksen alussa on maininta ilmaisesta kokeilujaksosta, joka sai minut tilaamaan palvelun ja kokeilemaan. En vain tajunnut, että sen laskutus alkaa/jatkuu automaattisesti kokeilun jälkeen. Onhan niitä kotimaisiakin palveluja jotka pelaavat samalla periaatteella kuin tämä, mutta mielestäni niissä on selkeästi mainittu pelisäännöt. Otetaan esimerkiksi vaikka http://www.clubzedcare.com/fi/index.asp .

    Tähän mennessä tilaamani palvelut, joissa on ollut kokeilujakso, ovat periodin jälkeen ilmoittaneet kokeilun päättymisestä automaattisesti. Sen jälkeen tullut ilmoitus, jos haluat jatkaa, niin maksa niin tai näin, jotta ohjelma jatkaisi toimintaa. Sen takia en tajunnut, että tämä olisikin erilainen!

    Tän topic:in tarkoitus on muistuttaa näistä "ilmaisista" kokeiluista ja niiden maksullisuudesta.
    Sen takia rutisen asiasta, koska mielestäni palvelun tarjoaja voisi selkeämmin muistuttaa tuosta maksun jatkumisesta automaattisesti.
     

Jaa tämä viestiketju