1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

mms viestien liitteistä vielä.

Keskustelu osiossa 'Microsoft ja Nokia', aloittaja miikkis, 24/11/03.

1. miikkis

Tykkäykset:
    0
    Elikkä luin tuossa haulla noita viestejä mutta missään ei oltu saatu (ainakaan omasta mielestäni) lopullista vastausta. Elikkä haluaisin lähettää puhelimesta (6600) mms viestin jossa on ääntä mukana. midiä ei saa lisättyä (jostain syystä, mistä puhelin tietää onko itse tehty vai ei? eli kaikki midit suljettu???) itse nauhoitettu puhe ei toiminut ainakaan 6610 puhelimessa. Elikkä voimmekö tästä päätellä että sitä ääntä ei saa millään lähetettyä? Onko tuossakaan sitten mitään järkeä jos näin on?

haluisin kuitenkin lähettää ääntä 6600->6610 eli onnistuuko mitenkään vai
    annetaanko olla :I

2. Nemesis-88 Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    8
    Puhelinmalli:
    Nokia Lumia 1020
    Ei taida onnistua, koska 6610 ja vastaavat eivät tue ääntä MMS:ssä.

3. miikkis

Tykkäykset:
    0
    ohje kirjassa seisoo että ääntä. (mid) eli pitäisi tukea vai onko huijausta koko homma

4. sovelias Vuoden foorumilainen -06/-05/-03

Tykkäykset:
    363
    6610 tukee MIDiä, mutta sinähän olit lähettnyt arm tiedoston.

5. miikkis

Tykkäykset:
    0
    no koitin tuota midiäkin lähettää mutta 6600 sanoo että tiedostomuotoa ei tueta tai se on vioittunut. onko joku saanut midin liitettyä viestiin ja jos on niin minkä midin ja mistä sen saisi nii voisi koittaa.

6. sovelias Vuoden foorumilainen -06/-05/-03

Tykkäykset:
    363
    Midien lähettäminen on estetty DRM juttujen takia.
    Voit kokeilla jos jostain saat imuroitua MIDin joka on merkattu copyright vapaaksi.

7. miikkis

Tykkäykset:
    0
    sanoisinko että syvältä tuokin homma. onko olemassa muita ohjelmia jolla lähettää mms? ei varmaankaan.

8. Xenonit Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    140
    Puhelinmalli:
    1520 &Totaalisen Saunalahti.
    Aina kun kyse on Nokiasta kaikki kiva kielletään jos siitä ei voida saada maksua.
    Jos Nokia ei olis "kotimainen" ja niin suuri työllistäjä en suosisi sitä missään määrin.

9. sovelias Vuoden foorumilainen -06/-05/-03

Tykkäykset:
    363
    Tuo tekijänoikeus hommat ovat ikäviä, ja keinotekoisia rajoituksia vastustan jo periaatteesta.
    Mutta osa Nokian menestystä on maksulliset palvelut, vaikka he eivät niitä itse tuottaisikaan.

Musiikki asioissa Nokia on vähän pakon edessä, jo markkinaseman takia ja erityisesti sen takia että se ajaa ajatusta että mobiili puolelle alettaisiin tarjoamaan sisältöä, mm. musiikkia. Jotta musiikki teollisuus saataisiin innostuun asiasta on kyettävä osoittaan että on helpompi ja haluttavampi ostaa tuote/palvelu kuin lähteä kopioimaan sitä. Muussa tapauksessa muussikki/elokuva teollisuus tekevät kaikkensa estääkseen heidän tuottaman sisällön jakelun luureihin.

Esim Musiikka jakelua rajoittaa jossain mainittu sattuva tosiasia(?)
    Levy-yhtiö haluaa 60% tuotosta, operaattori haluaa 60% tuotosta, palvelun tarjoaja haluaa myös jotain.

Tällä hetkellä monet Nokian luurit tukevat (Eri tasoilla) noita digitaalisia oikeuksien hallintaan, niin että palvelun tarjoaja voi määritellä "tuotteen" tekijänoikeudet, eli voiko sitä edeleen lähettä. Muutkin merkittävät valmistajat ovat sitoutuneet samoihin asioihin.

10. miikkis

Tykkäykset:
    0
    tein tuossa composerilla oman rillutuksen ja ajattelin että edes sen saisin lähetettyä mutta ei kai mulla omaan rinkutukseen on oikeudet. eli toisin sanoen midejä ei voi koskaan lähettää tuolla puhelimella

11. AndK0

Tykkäykset:
    0
    Minun mielestäni on ihan oikein kun tuo kopiosuojattujen midien lähetys MMS:sissä ei ole mahdollista. On se nyt kumma kun tyypit maksavat 500 e puhelimesta ja eivät ole valmiit maksamaan euroa soittoäänestä. Itse sävelletyt soittoäänet pitäisi tietysti pystyä lähettämään.

12. miikkis

Tykkäykset:
    0
    kyllä olen samaa mieltä että noita kaupallisia midejä ei tarvitsekkaan lähettää mutta miksei omaakaan voi lähettää olisihan se joujuna kuva ja siihen joulupimputus soimaan taustalle mukava juttu.

Mutta pitääpä kysyä nokialta joltain millainen midi voidaan lähettää vai voidaanko mitään...

13. sovelias Vuoden foorumilainen -06/-05/-03

Tykkäykset:
    363
    Ongelma on myös se miten sen saat luurin tietoon että kyseessä on oma kappale.
    Aivan, eli ilman muuta tarvetta tuolle on.

Jaa tämä viestiketju