MMS - Multimediaviestit vuonna 2018

tonttu

Supermoderaattori
Palaute - 100%
4   0   0
Reaktiopisteet
6451
Puhelinmalli
Apple iPhone 8 ja Apple iPhone 8+
Kovaa keskustelua perinteisistä multimediaviesteistä aina ajoittain foorumin eri osioissa.
Tässä nämä lähituntien jupinat alla.

Mikseiköhän multimediaviestit mee perille vaan noin päivän viive? Vika liittymis vai missä?
Siinä vasta kysymys?? Kannattaa melkee operaattorilta kysyä missä viivyttää, ne melkei osais sen paremmin sanoa :)
Ja sitten täysin asiaankuulumaton kysymys mutta kysyn silti. Mihin tarvitaan multimediaviestiä?
Esimerkiksi kuvan lähettämiseen toiselle puhelinkäyttäjälle.
Tämän toki tiesinkin ja kysymys oli lähinnä retorinen. On niin paljon fiksumpia ja turvallisempia tapoja viestiä, että luulisi mms-viestien pian poistuvan käytöstä kokonaan.
Tämähän nyt on silkkaa arvailua, ja ketjukin voisi olla parempi mutta kaverilla oli/on tilanne ettei kahteen liittymään voi lähettää eikä myöskään vastaanottaa MMS-viestejä. Telian liittymät kyseessä.

Testiviestin lähetysyritys antoi seuraavaa, itsellä Saunis

Koodi:
mms-daemon@mms.elisa.fi

-Undelivered Message-
Failure Cause: Error-service-denied
To: +358400xxxxxx
Subject:
Date: 2.2.2018 13:59
Miten multimediaviestien käyttö on sinulta pois?
Kun puhelimessa on ominaisuuksia, varmaan niiden toivoisi myös toimivan ja varmaan pitää ongelmana jos eivät.
Ei se multa ole pois, toivottavasti ihmettely tuon historiallisen viestivälineen käytöstä ei myöskään ole sulta pois :) Toivottavasti ongelma ratkeaa, vika lienee operaattorin päässä eikä puhelimessa.
Kyllä minun elämässäni matkapuhelimien kanssa MMS-viestit ovat ihan jokapäiväisiä.
Niitä lähtee puheluerittelyiden perusteella joka kuukausi 30-450 kuukaudesta riippuen.
Ilmeisesti nykypäivänä aika monella nuoremmalla immeisellä pyörii nämä nykypäivän vaihtoehtopalvelut datasisällön siirtoihin, mutta selailin tänään läpi puhelinmuistioita puhelimista ja suurimmalla osalla ei ole mitään Whatsuppeja puhelimissa.
Minä ainakin puolustan edelleen MMS-viestien olemassaoloa.

Timpaxi

Tunnettu jäsen
Palaute - 100%
77   0   0
Reaktiopisteet
333
Puhelinmalli
Note 9
Aika harvoin tulee MMS-viestejä lähetettyä, tahtoo jo kaikilla yhteystiedoissa olla WA tai vastaava viestisovellus. Lähinnä jollekki huoltomiehelle jos tarvii selventävää kuvaa laittaa niin joutuu turvautumaan multimediaviestiin. Mut hyvä että on olemassa tuokin mahdollisuus.

dale.jr

Tunnettu jäsen
Palaute - 100%
4   0   0
Reaktiopisteet
2641
Puhelinmalli
Doogee Y6 Max,Nokia 5,Erifon
Kovaa keskustelua perinteisistä multimediaviesteistä aina ajoittain foorumin eri osioissa.
Tässä nämä lähituntien jupinat alla.
Työssä lähetän asiakkaille tarvittavat viestit aina teksti tai MMS viesteinä joiden tavoitettavuus on edelleen paras . Tuttujen kesken viestitellään muillakin välineillä mutta kaikki tärkeät vain perinteisillä viesteillä joissa minulla on äänet päällä

Kyllä minun elämässäni matkapuhelimien kanssa MMS-viestit ovat ihan jokapäiväisiä.
Niitä lähtee puheluerittelyiden perusteella joka kuukausi 30-450 kuukaudesta riippuen.
Ilmeisesti nykypäivänä aika monella nuoremmalla immeisellä pyörii nämä nykypäivän vaihtoehtopalvelut datasisällön siirtoihin, mutta selailin tänään läpi puhelinmuistioita puhelimista ja suurimmalla osalla ei ole mitään Whatsuppeja puhelimissa.
Minä ainakin puolustan edelleen MMS-viestien olemassaoloa.

apek

Vapaavalintainen titteli
Palaute - 0%
0   0   0
Reaktiopisteet
3069
Puhelinmalli
Nokia 8 Sirocco
En kyllä muista milloin olisin viimeksi MMS viestin lähettänyt. Tarkoitan siis kuvaa. Jotkut puhelimet on muuttaneet ylisuuret tekstiviestit multimediaviesteiksi.

Kuvien jakoon tulee käytettyä WA:ta, tai jos sellaista ei vastaanottajalla ole käytössä, niin jaan linkin tekstiviestillä (koska ne kuvat on kuitenkin Google Kuvissa).

Mutta kyllähän noita multimediaviestejä vielä jotkut käyttävät, eikä siinä mitään.

5

58900

Palaute - 0%
0   0   0
Juuri tänä aamuna lähetin mms-viestin kaverille. Sillä ei ole wa:ta käytössä.

peemvee

Tunnettu jäsen
Palaute - 100%
5   0   0
Reaktiopisteet
263
Puhelinmalli
Lumia 640DS, iPhone SE
En ole koskaan lähettänyt yhtäkään MMS-viestiä. Kerran saanut. Se ei kuitenkaan tarkoita, ettei ko. palvelulla olisi enää kuluttajatarvetta. Tuossa taisi olla myös käyttöönottokynnys Elisalla, koska palvelun aktivoiminen muistaakseni vaati yhden oman lähetyksen. Muuten saapunut viesti piti käydä katsomassa linkin välityksellä. En tainnut edes saada sitä ensimmäistä ja viimeistä MMS:ää auki silloisella käyttöluurillani E72:lla.

Tästä on tietysti seurannut se, ettei osa viestieni vastaanottajista ole voinut nauttia rikastetusta jaskanpauhannasta, vaan heidän on ollut tyytyminen kirjoitettuun sisältöön. Käyttövarmuus ja tieto viestin perillemenosta taisi kangerrella myös käyttöpiikkien aikana kuten jouluna ja uuden vuoden aattona. Itse lähetin aiemmin kuvasisältöä eniten sähköpostitse. Nykyään myös suoraan instaan, WA:in ja Telegramiin.

Jk. Olin kokonaan unohtanut iMessagen..

Viimeksi muokattu:

Kontrolli

Tunnettu jäsen
Palaute - 100%
1   0   0
Reaktiopisteet
1105
Puhelinmalli
Apple + Nokia
Lasketaanko iMessaget tähän kategoriaan ? Niiden kautta tulee lähetettyä esim. kuvia useita kertoja viikossa

peemvee

Tunnettu jäsen
Palaute - 100%
5   0   0
Reaktiopisteet
263
Puhelinmalli
Lumia 640DS, iPhone SE
Itse laskuni maksavana voisin todeta myös palvelun hinnoittelun olevan menneestä, sillä kukapa haluaisi maksaa esim. 19 senttiä viestiltä. Operaattorien hinnoitteluperusteena on varmasti ollut aikoinaan vaaditut investoinnit, jotka vanhenivat tavallaan käsiin, kun datahinnoitteluun perustuvat viestintämuodot tulivat pramille.

juuha

Aktiivinen jäsen
Palaute - 0%
0   0   0
Reaktiopisteet
27
Puhelinmalli
Galaxy S7 edge, iPhone 8 plus
Ja sitten täysin asiaankuulumaton kysymys mutta kysyn silti. Mihin tarvitaan multimediaviestiä?
Samaa olen ihmetellyt. Mulla on muutamia frendejä, jotka sinnikkäästi elävät jossain oudossa todellisuudessa, jossa vanhan ajan tekstarit ja MMS-viestit ovat mobiiliviestinnän huippua. Yritän aina hymyillä niille ymmärtäväisesti ja kuunnella niiden huolia, ei tämä nykyajan kiihkeässä muutoksessa oleva maailma ole kaikille helppoa.

Lyptus

Parempi Ihminen
Palaute - 0%
0   0   0
Reaktiopisteet
2570
Puhelinmalli
J5 2017
Tää oli se palvelu jolla sai lähetettyä postimerkin kokoisen kuvan ja sitten se meni tuurista riippuen perille tai ei?

Olisinkohan 3 vuotta sitten viimeksi lähettänyt...

spotlight

Aktiivinen jäsen
Palaute - 0%
0   0   0
Reaktiopisteet
38
Puhelinmalli
Huawei P20 Pro
En tunne osoitekirjastani juuri ketään jolla ei olisi WhatsAppia ja jos ei ole, en heille kuvia tai tekstiviestejä lähettele. Tietty jos löytys joku tosi hyvä syy olla käyttämättä dataliikennettä, niin se olis sitten eri asia.

Top Bottom