1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

MMR-60 FM-lähetin

Keskustelu osiossa 'Sony', aloittaja jugih, 12/3/07.

1. jugih

jugih Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    52
    Puhelinmalli:
    iP 6S 64Gb
    Onko kukaan testannut tuota SE:n kanssa?
    Ajattelin W880i:tä ja tuota.

Käyttökokemuksia kiitos!

2. ocean

ocean

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    SE p1i, x1i, HTC Desire Z, Elisa
    Jossain vaiheessa kirjoitinkin tänne kokemuksia kyseisestä masiinasta, mutta pistetään uudestaan.

Käyttö on helppoa. Laite kytketään luurin pohjaliittimeen, jolloin ruudulle ilmestyy ilmoitus, jossa kysytään fm-taajuutta, jolle ääni halutaan lähettää. Taajuudenhan pitää siis olla mahdollisimman häiriötön, joten radiolla pitää etsiä sellainen taajuus, johon mikään kanava ei puske sivuääniä vaan kohina on mahdollisimman puhdasta. Puhelimen äänenvoimakkuus tulee olla lähes täysillä, että lähetettävä signaali on riittävän voimakas.

Itse en ole käyttänyt laitetta kuin satunnaisesti, parhaimmillaan se on esim. bileissä, jolloin pitäisi soittaa puhelimesta musiikkia suurelle joukolle. Autokäytössä kohinattomalle kanavalle on aina tunkemassa joku kanava, varsinkin jos ajaa pitkää matkaa.

Äänenlaatu ei ole ihan täydellinen, välillä äänessä on voimakastakin kohinaa taustalla. Lähetin on siis parhaimmillaan sisäoloissa, jolloin etäisyys radion antennista ei vaihtele.

Täältä vielä lontooksi lisää tietoa lähettimestä: http://www.goodgearguide.com.au/index.php/taxid;2136212701;pid;1709;pt;1

3. jugih

jugih Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    52
    Puhelinmalli:
    iP 6S 64Gb
    Kiitos vastauksestasi! Taitaa tommoinen yhdistelmä sitten lähteä ostoon.
    Arvelutti vain miten tuo taajus vaihdetaan ym. ym. mutta nythän se selvisikin.

4. ocean

ocean

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    SE p1i, x1i, HTC Desire Z, Elisa
    Jep, ja taajuutta voi muistaakseni vaihtaa ilman, että irroittaa palikkaa koneesta. Itse tilasin omani Englannista (silloin kun ne oli vielä laittomia Suomessa, hyihyi), joten taajuuden vaihto tapahtuu englanniksi. w810:n kanssa se toimii hienosti, mutta m600:ssa ei voi syöttää desimaalipilkullisia taajuuksia lainkaan. Esim. 93 MHz toimii hyvin, mutta 93,2 MHz ei toimi. Tämä johtuu siitä, että Suomessa on käytössä desimaalipilkku, eikä piste. Pääasiassa tuota tulee kuitenkin käytettyä w810:n kanssa.

5. Raxx

Tykkäykset:
    0
    Itse tilasin nyt viime viikon tiistaina kyseisen värkin datakits.co.uk kaupasta ja tänään tuli postiin. Oli muuten kirjattu lähetys, ja postitäti vaati paperit laitteen kuittaamiseen :p.

Itse laitteesta, täytyy myöntää että itse petyin hieman... Itse kun hankin laitteen lähinnä autoa varten, niin eipä se niin hyvä ollutkaan kuin kuvittelin. RDS-radio ei pikaskannaamisella löytänyt sitä asemaa, vaan se piti asetella kohdilleen käsin, no problem. Jos kännykästä oli liikaa volaa, signaali meni särki, ei ongelma sekään, volaa voi laskea. Mutta signaaliin vaikuttaa älyttömästi kännykän asento ja sijainti autossa. Jos laitan kännykän vaikka mukitelineeseen ja siirrän kättäni, signaali radioon vaimenee huomattavasti. Siirrän kättäni takaisin kännykän viereen ja radio soi taas aika hyvin... Eli joku suuntain tuohon pitäisi varmaan rakentaa, tai joku sopiva kännykkäteline autoon. Signaali on täyden kympin arvoinen vain, jos laitteen vie ulos autosta 10cm päähän auton antennista. Muuten antaisin äänelle arvosanan 8, jos löytää sopivan kohinattoman taajuuden. Eli homma toimii, mutta viralliset radioasemat soivat huomattavasti paremmin, kunnes kehittelen tuohon jonkun suuntaimen tai auton antenni vedetään sisätiloihin, mutta kun homman tarkoitus oli pitää auto mahdollisimman alkuperäisenä... Harmittaa hiukan, mutta ei todellakaan mikään aivan totaalisen huono ostos ole.

Jaa tämä viestiketju