1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

Miten valitset puhelinmyymäläsi?

Keskustelu osiossa 'Matkapuhelimet', aloittaja mikkvi, 28/6/03.

1. mikkvi

Tykkäykset:
    0
    Tuossahan on toi paras matkapuhelinmyymälä äänestys menossa.
    Niin vähän siihen liittyen..
    Mitkä on niitä arvoja millä perusteella valitset matkapuhelinmyymäläsi?
    Onko se vain hinta?
    Vai palvelu? ja kulminoituuko se tiettyy myyjään?
    Helppous? Nettikaupat?
    Vai tykkätkö jos myymälässä voi tehdä kauppaa ja tinkiä?

Ja mitä asioita puhelinmyymälöistä puuttuu? Tai mikä ärsyttää?

Tämmöstä pientä galluppia. =)

2. Seriaali

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    Lumia 800 & HTC DHD
    Itse ostan puhelimet yleensä sieltä mistä tuntuu parhaimmalta ostaa. :) Mutta kyllä noista nettikaupoista varmaankin alkaa tulla mun vakinaiset kännykkäkauppani. Niissä kun se on niin vaivattoman helppoa pistää vaan tilaus menemään, ja tavara on ainakin tähän asti aina tullut perille. Ja hinnatkin ovat ystävällisempiä kuin liikkeissä.

3. Omenanraato

Omenanraato Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    788
    Puhelinmalli:
    iPhone 6+ 16GB Silver
    no mulla on joka asiassa silleen että jos on katukauppa kyseessä niin ostan sieltä mistä halvimmalla saadaan, mutta jos taas on kyse nettikaupasta niin sitten ei enää päde täysin sama vaan sitten ratkaisee se että tiedän että se on luotettava liike ja palvelu pelaa nopeasti ja moitteetta. itse ostaisin tällä hetkellä 4:stä eri kännykkää myyvästä nettikaupasta puhelimen mutta vain 3:ssa vastataan nopeasti kysymyksiin ja palvelu pelaa moitteetta.

4. arivi Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    7
    Puhelinmalli:
    Mate 7 / Mate 8
    1. Asiakaspalvelu, joka yleensä kulminoituu juuri myyjään, ei niinkään liikkeeseen. Myyjän antama ensivaikutelma on erittäin tärkeä ja usein tulee kauppoja tehtyä vaikkei olisi ehkä ollut tarkoituskaan.
    2. Hinta tietenkin on ratkaiseva, vaan ei ainoa kriteeri. Olen kyllä valmis maksamaan korkeamman hinnan jos kaikki muu tuntuu toimivan moitteettomasti.
    3. Joustavuus. Olen itse aika hanakka sopimaan kaikenlaista erityisehtoa kaupan yhteyteen. Tai sitten kauppahinnan noustessa suuremmaksi kaikki mahdollinen puristettavissa oleva tilpehööri mukaan.(Vaikka niille ei käyttöä olisikaan)

Olen kieltämättä aika "vaikea tapaus" ;) ostajan ominaisuudessa.
    Ai niin, onpa minulle muuten kieltäydytty myymästäkin matkapuhelinta liikkessä ;)

5. O.J. Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    108
    Viimeksi ajoin lähimpään myymälään, kysyin HBH-60:ä, tingin hetken, tein kaupat, kiitoksia & näkemiin.

Kiire kun oli, niin ei joutanut vertailemaan. Muuten arvostan asiakaspalvelua enemmän, kuin halvinta mahdollista hintaa. Ei ole mitään nettikauppojakaan vastaan, voin ostaa myös sieltä.

Jos ensimmäisenä tarjotaan liittymää ja yksi kielto ei riitä, niin näkemiin.

6. apo_

Tykkäykset:
    0
    Mä ostan mielummin matkapuhelimet ihan myymälästä enkä nettikaupoista... viimeks ostin puhelimeni markantalosta, ihan mukavaa palvelua mutta ei oikeen asiantuntevaa! No ei se haitannut kun sai tinkiä ;> nettikaupoissa tämä ei oiken tahdo onnistua. Itse aina yritän isommista ostoksista tinkiä edes sen pari kymppiä(vaikka ei se paljoa merkkaa) niin tulee hyvä mieli kaupoista silloin :)

7. dexta Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Aikeisemmin valitsin kaupan vain hinnan perusteella, nykyään palvelun ja hinnan. noita on eräitä liikkeitä joista ei pääse ulos ilman liittymän ostoa, niihin en mene:)

8. veppis

veppis Supermoderaattori

Tykkäykset:
    194
    Asiakaspalvelua arvostan aina, mutta nykyään on vaikea sanoa onko sekään enää ykköskriteeri, varsinkin kun hyvän palvelun liikkeissä hinnatkin on yleensä taivaissa. Ja tietää kuitenkin itse asioista useimmiten enemmän kuin myyjä.

Tärkeintä on ehkä sijainti ja myymälän tilojen toimivuus, kohtuulliset hinnat (ei tarvitse olla halvin muttei saa olla kalleinkaan, ehkä siinä keskitasolla hieman halvempaan kallellaan). Niin ja asiallinen myyjä joka hallitsee pienen small talkin ja on valmis edes psykologiseen alennukseen. Mikään ei ole ärsyttävämpää kuin myyjä joka katsoo koneelta/paperilta (usein naurettavan korkean) hinnan ja se on sitten kiveen hakattu.

9. Metsis

Tykkäykset:
    0
    Kyllä minä kännykät ostan ihan myymälästä, enkä nettikaupasta. Nettikaupoissa ei pääse kokeilemaan puhelinta, saattaa ostaa sian säkissä :)

Hinta tietysti vaikuttaa ja asiakaspalvelu. Kouvolan Mäkitorppa on ollut tähän mennessä paras kännykän ostopaikka. Saa kunnon hyvityksen vanhasta puhelimesta, saa palvelua, kännykkää saa kokeilla ennen ostopäätöstä, usein suojapussi kaupan päälle. On se tietysti paljon myyjästäkin kiinni.

Huonoin paikka taas on ollut Kouvolan Telia -liike. Sieltä en kyllä enää yhtään puhelinta osta. Hinta oli ihan kohdallaan, mutta palvelu oli kyllä melko surkeaa. Ei saanut kokeilla uutta puhelinta ollenkaan. Myyjä alkoi heti ensimmäiseksi testailemaan vaihtopuhelintani, että varmasti toimii. Sitten seuraavaksi piti täyttää yhteystiedot ja henkilötiedot (vakuuttaa, että puhelin ei ole varastettu. Yleinen käytäntö nykyään?). Sitten se tarvi vielä henkilötodistuksen. Kas, kun ei vielä edellyttänyt 18 vuoden ikää... Sitten se laitto pöytään mun liittymäkortin, uuden puhelimen paketissa ja pyys rahat. Ja morjes.

Eipä tuo puhelimen kasaaminen mitenkään vaikea asia itselleni ole, mutta olisi minun mielestäni ollut kohtuullista kuitenkin kasata puhelin valmiiksi. SIM-kortti, kun on sen verran pieni, että häviää helposti.

10. Bird Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Olen runsaan seitsemän vuoden aikana ostanut kaksi kännykkää (G500 ja GD92) uutena, joten aika paha sanoa. Varmaankin ostan sieltä, missä on halvinta ja ylipäätään edes löytyy haluamani puhelin. Sinäänsä en tarvitse kummempaa palvelua kuin että saan koittaa myymälässä (ei välttämättä sama kuin ostopaikka) sitä puhelinta, jonka ostamista olen harkinnut.

Viimeksi kun ostin GD92 loppuvuodesta 2000 kävin koittamassa puhelinta noin 5-10 min Teleringissä ja sitten kävin tilaamassa sen Anttilaan, senaikaisen tyttöystävän henkilökunta-alennuskortilla. ;) Tais tulla noin 800 mk halvemmaksi kuin jos ois suoraan Teleringistä ottanu. :D

11. manni

manni

Tykkäykset:
    3
    Puhelinmalli:
    iPhone 4
    Katselen sopivan puhelimen käyttällä esim. tämän forumin käyttäjien kokemuksia hyödyksi. Kun olen saanut päähäni minkä mallin ostan, ostan sieltä, mistä saan edullisesti ja paikka on luotettava. Nämä vaatimukset täyttää monet nettikaupat, Puhelinkioski mukaanlukien.

12. Jollemi

Jollemi Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    Kaikenlaisia kapuloita
    Palvelu & hinta

Update: mikähän hinku mulla on taas kirjoittaa joka sana isolla kirjaimella. Korjattu Hinta -> hinta

13. Anonymous

Tykkäykset:
    0
    Nopalla loppupeleissä..

14. Smirre

Smirre

Tykkäykset:
    0
    Netistä ostan nykyään aina ja aika pitkälle hinnan mukaan menee mistä ostan. En siltikään ostele mistä tahansa vaan muutamasta suositummasta, vaikka hinta olisikin niissä vähän korkeampi. Hinta+maine & tunnettavuus = ostos :)

En tykkää tinkimisestä vaan arvostan sitä, että hinta on jo valmiiksi tarpeeksi alhainen eikä tarvitse alkaa tinkimään

15. Thorium

Tykkäykset:
    0
    Kaksi kriteeriä riittää minulle: hinta ja toimitusnopeus. Myyjän ei tarvitse esitellä koneesta mitään muuta minulle kuin hinta. Mutta halpa hintakaan ei riitä, vaan niitä luureja on myös oltava siellä liikkeessä.

Onneksi muutaman vuoden takaisesta "pula-ajasta" on sentään päästy eroon jossa kone löytyi vain silloin jos otti liittymän mukaan. Kerran on pitänyt soittaa etukäteen ja kertoa ottavansa puhelin ja liittymä (edellisenä päivänä käytyäni myyjä ilmoitti viikon toimitusajaksi) kun sitä muuten ei olisi saanut. Kun liikkeessä sitten kone oli pöydällä ja myyjä alkoi kaivelemaan liittymäsopimuksia niin ilmoitin etten tarvitsekaan liittymää. Vaikeaksihan se meni ja rupesi tuputtamaan kaikkea krumeluureja kylkiäisiksi liittymälle. Kieltäydyin kuitenkin kohteliaasti, mutta kun puhelin ja kuitti siitä oli mukana, niin en malttanut olla kuittaamatta siitä viikon toimitusajasta. Pienet on elämän huvit ja en muista ikinä olleeni niin tyytyväinen ostokseeni. :)

16. Cheich

Cheich

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    iPhone 3GS Sonera/Saunalahti
    Hinta on ehdottomasti se asia jolla valitsen paikkani josta puhelimen ostan..

Nettikaupasta olen ostanut viimeiset 4 puhelintani..

17. Thelmi Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    1
    Mä olen ostanut viimeiset viisi puhelintani samasta liikkeestä ja samalta myyjältä, joten ei kai sitä tuttua paikkaa vaihdeta, vaikka netistä sais vähän halvemmalla. Eli tuttu myyjä ja tuttu liike ovat kriteerit.

18. nhk_ Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Yleensä se menee sillä järjestyksellä, että jos kaveri on jossain puljussa töissä, niin sinnehän se on mentävä. Seuraavana tulee sellaiset paikat jossa olen päässyt hyvään yhteisymmärrykseen niin laitteesta kuin hinnasta, eli oikeastaan asiakaspalvelu on kokonaisuutena ratkaiseva.

Pikkasen aina riippuvainen, että mitä on ostamassa -puhelinta vai lisälaitteita...

19. Blue Joker Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    3
    Puhelinmalli:
    iPhone 6s
    Valitsen kahdella perusteella.

Peruste 1: Hinta, siksi nettikaupat ovat etusijassa.
    Peruste 2: Nettikaupan ollessa kyseessä sivujen ulkoasu ja toimitusaika ja kivijalkakaupan ollessa kyseessä palvelu.

20. Jombe Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    3210
    Valitsen matkapuhelin myymäläni siten että saan sieltä haluamani kännyn nopeesti.

Jaa tämä viestiketju