1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

Miten tuhotaan pörriäispesä

Keskustelu osiossa 'Asian vierestä', aloittaja Jupex, 19/6/06.

1. Jupex Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    17
    Puhelinmalli:
    Joku nokia
    Talon seinän sisällä on pörriäispesä. Vessassa surisee ja ulkona vuorilaudan yläpäästä lentää joku "otus" vaimokkeen sanojen mukaan sisään. Arvelin että olis nyt helpompi hävittää. Itse en siihen ryhdy koska jos nään ampparin niin se on 100m SE tulos vaarassa. Senverta niitä pelkään. Ja toisekseen en ole kauhean innoissani tikkaille kapuamisesta. Onko ideoita? Vai lahjonko naapurin eurokossulla hommiin :D

2. Crossfade

Crossfade Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Raidia vaan suhikuttaa pesään..

3. Jupex Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    17
    Puhelinmalli:
    Joku nokia
    Tuutko suihkuttaa :D kuten sanoin, mä en sitä tee :)

4. Crossfade

Crossfade Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Tuun jos maksat bensat ja ostat kossun :)

5. Jupex Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    17
    Puhelinmalli:
    Joku nokia
    Katellaan nytten :) Mä koitan eka vaimokkeen broidia keskiviikkona nakittaa, ja sitten naapuria perjantaina. Mut jokatapauksessa se pesä saa lähtä

6. J.J-75 Bannattu tunnus

Tykkäykset:
    230
    Olen sen naapuriavun kannalla :)) tarjoa tuplat, niin ei tunnu missään.

Kovin on hankalaan paikkaan pesiytynyt. Jostain vois tosipuheessa hakea hyönteismyrkkyä mitä levitellä kulkuaukolle, ne pörriäiset vie sen sisään. Kyllä se surina loppuu aikanaan. Sitten nahkatakki ja paksut housut ja jostain halpakaupasta hyöteislakki ja tietysti paksut käsineet.

7. Jupex Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    17
    Puhelinmalli:
    Joku nokia
    Joo en mä itse mene :) vaikka olis miten helppo nakki, tipun vielä tikkailta jne. En tiedä mistä juontaa juurensa mutta saan yhdesta ainoasta ampparista hillittömän hepulin.

8. J.J-75 Bannattu tunnus

Tykkäykset:
    230
    Heh... Osta sähkökärpäslätkiä 3 halpahallista ja tee koppa joka on kuin pyramidi ja kytke muuntajalla virrat ja käske jonku viedä kulkuaukolle, se siihen pariksi päiväksi, vähenee ne ainakin. Tai laita maksakastikeastian päälle, väliillä kiehauttelet sitä, että oikeen tuoksuu...

hmm... kumma homma pörriäiset tykkäs armeijassa siitä kuin hullu puurosta, ja yllättäen, kellään ei ollut oikein nälkä.

9. Jupex Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    17
    Puhelinmalli:
    Joku nokia
    Noniin, eli pesä on kimalaisten / mehiläisen (sellainen isopyöreäkarvainen) pesä. Sellaisen olenkin nähnyt mestoilla. Ja se on ulko-oven yläkulmassa eli juurikin varpailleen kun nousee niin yltää raidaamaan pesän. Minähän sitä en luonnollisestikaan tee :D eikä kyllä vaimokekaan syystä että: "ne voi hyökätä", vaikka todellinen syy on se että hää tykkääp katella kun mää friikkaan :D

Voi ziisus ku meille tulee ne polttopuut :) sisiliskot tykkää paistatella päivää halkopinossa. Ja noh lopun voittekin arvata... kosto on suloinen.

10. kimmo Vieras

Itse antaisin olla. Oman talomme sisällä on vaikka miten monta pesää, sekä kimalaisten että ampiaisten. Ei ne kiusaksi ole, vaikka niitä joskus sisältäkin löytää.
    Mihinkään raidiin ne ei ainakaan heti kuole, suuttuvat vaan. Tarttee olla sitten tehokkaampia myrkkyjä ja niitä ei myydä "tavallisille ihmisille".
    PS jos niitä sisälle tulee, niin sieltä voi lätkän kanssa niitä teilata, jos ei saa esim. ulos ikkunasta niitä hätisteltyä. Ei tässä montaa kuukautta enää ole, kun niistä ei ole enää kiusaa.

11. Jupex Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    17
    Puhelinmalli:
    Joku nokia
    Ilmeisestikään et pelkää mitään silleen tosissaan? Meinaan että tää ei enää ole edes kivaa :(

12. Kreivi S

Kreivi S Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    60
    Tapatko sinä sisiliskoja?

13. Jupex Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    17
    Puhelinmalli:
    Joku nokia
    En :D vaan pidän kädessä ja kävelen vaimokkeen luo :) se menee aivan sekaisin .... kauhee kirkuminen. Ja tietenkin varon ettei häntä katkea ja lasken luontoon.

14. Peppokani Vieras

Ei voi muuta sanoa, kuin että onneksi se tosielämän urhoollisuus ja sankarillisuus ei oo kuollu ;)
    Sä oot mun sankari!

15. Jupex Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    17
    Puhelinmalli:
    Joku nokia
    Noh jotkut ihmiset nyt vaan pelkää jotain asioita :p käyppä huvikses kattomassa esim TÄÄLTÄ mitä kaikkea ihminen voikaan pelätä, ja jatketaan sitten keskustelua.

16. Charger Vieras

Itse kovasti olen aina ampiaisia inhonnut ja löytyypä tilastoista yhdeltä kesältä yli 400 tapettua ampiaista....(juuh kirjaa tuli pidettyä) Kolme pesää tuli tuhottua ja yksittäisiä tapettua..
    Raid on paras keino, mutta varovainen saa olla (varsinkin jos on kuolettavan allerginen kyseisten elikoiden pistoille kuten minä). Parasta on olla kaksi täyttä Raid pulloa käsissä ja suihkutella vaan ympäriinsä ja varsinkin pesän suuaukon ympärille niin eivät pesässä olevat pääse ulos ja pesään menevät taintuvat saman tien ja sitten niitä on maasta käsin helppo liiskata.
    Ja jos pesä on näkyvissä niin voi sen kepillä pudottaa maahan ja taas olla Raid purnukat käsissä ja eikun menoksi.

Tyydyttävää hommaa on..sen voin sanoa

17. J.J-75 Bannattu tunnus

Tykkäykset:
    230
    Nythän ois sopiva aika käydä leikkaamassa se nopeesti irti suoraan muovipussiin ja solmii kiinni... Tarkotin, että "lentoaika" on päättynyt niillä. Sit jätät sen pussin sisältöineen varastettavaksi jonnekin.

18. Jupex Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    17
    Puhelinmalli:
    Joku nokia
    Ei se nyt käy :) kuten sanottua otukset katoavat ovenkarmin raosta jonnekin :p, ja eteisen / vesssan seinässä surisee. Mutta en anna sen häriitä. Meen maate :=)

-edit-

Kaveri pudotti sellasen 15cm pesän illalla maahan ja nakkas 25kg levypainon päälle. Sanoi ettei aamulla enää surissut.

-edit-

19. kimmo Vieras

Kyllä noita pelkoja löytyy itseltänikin, näiden pörriäisten kanssa olen vaan "tottunut elämään". Ampiaiset/kimalaiset eivät ole yleensä agressiivisia, eli eivät pistä, jos ei niitä häiritse. Paarmat on sitten eri asia, ne purevat "huvikseen", tahi ainakin ilman omaa syytäsi.
    Meillä päin on alkanut näkyä myös noita herhiläisiä ja vaikka sekään ei yleensä pistä ilman syytä, niin tollanen reilut 5-senttinen pistiäinen kyllä aiheuttaa lievää epävarmuutta lähettyvillä pörrätessään.
    Sillä on myös ikävä tyyli, eli se pistää useamman kerran, kun sille päälle sattuu. Näille tavallisille pörriäisille riittää yksi kerta.

20. kimmo Vieras

Heh, meillä pidetään tukkimies kirjanpitoa hiiristä mitä talven aikana on saatu, mutta ampiaisia ei sentään lasketa/pyydystetä. Enkä oikein ymmärrä miksi niitä pitäisi ehdoin tahdoin mennä listimään, jos ei sitten häiritse kattoremonttia, seinän maalausta tjms.
    Raiditkin meillä on ihan erilaisia. Omat suihkeeni eivät kyllä ketään tee lentokyvyttömäksi samassa hetkessä, jos en sitten suorastaan uita sitä (ampiaista) siinä Raidissa. Muistan kerran kun esimerkiksi ruiskutin ulkovarastossa olevan räsymaton sisään Raidia, niin tuli ampiaiset sieltä jonossa ulos, kuin Aku Ankassa konsanaan. Kaksi pistoakin sain silmäluomeen, ennen kuin karkuun pääsin.
    Eri ihmiset saavat eri asioista kiksejä, sen olen huomannut, mutta esim. tuo lintujen tarkkailu on paljon antoisampaa, kuin ampiaisten metsästys.

Jaa tämä viestiketju