1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

Miten on Oulun seudulla DNA-GPRS pelannut nyt?

Keskustelu osiossa 'Operaattorit', aloittaja vp, 1/3/03.

1. vp

Tykkäykset:
    0
    Elikkäs Tyrnävällä asustelen ja neljättä päivää ollut,et kun yhdistää,niin yhteys muodostuu ja se lataa n.10 sekunttia ja sit ei tapahdu enään mitään. Pari kuukautta on ihan ok. toiminut,mut alkuviikosta heitti pelaamasta. Onko teillä ollut nyt tällaista ongelmaa? Vai voiko koneessani olla jokin asetus muuttunut,ettei enään pelais?

2. Ammattilainen Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    19
    En käyttänyt kotona internetiä pariin päivään, mutta alkuviikosta minullakin oli samanlaisia ongelmia täällä Oulun keskustassa. Yhteys tosiaan muodostui ihan normaalisti, mutta muutaman sekunnin jälkeen data ei liikkunut enää ollenkaan, mutta yhteys pysyi päällä. Nyt tuntuu toimivan jopa suhteellisen nopeasti ja eilen illalla kun maksoin laskut, yhteys pelasi myös normaalisti.

3. petepee

Tykkäykset:
    0
    Eli Oulussa ollaan ja 25.2 on viimeksi toiminut.Itselläni vika on samanlainen,että palvelu yhdistyy mutta ei lataa mitään.Puhelin on c55 ja piuha tarvikemallia,mutta kun palvelu yhdistyy niin luulisi että vika ei jää minulle.
    Ja selitykset mitä on dna:lta annettu on aika kirjavia.Ensiksi sanottiin että seuraile ja sitten alettiin myöntämään että samansuuntaisia vikoja on ollut että ootellaan.Ja viimeisin selitys on sen suuntainen,että vika jää tukiasemaan ja kun niitä on ilmeisesti monenlaisia niin joku malli ei siis ilmeisesti pelaa.Ja jos oikein miettimällä miettii niin tämän hässäkän täytyy liittyä johonkin päivityksen yhteydessä tulleeseen "ominaisuuteen".

Mutta ei kyllä kannata kenenkään maksaa mitään tältä ajalta kun palvelu on poikki.

4. Ammattilainen Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    19
    Taas takkuaa tosi pahasti. Yhden sivun avaamiseen menee noin minuutti tällä foorumillakin, muualla surffatessa useitakin minuutteja... Täytyy lopettaa ja koettaa uudelleen yhdentoista jälkeen, jospa taas alkaisi data liikkumaan vähän nopeammin....

Edit: Soittelin tuossa Dna:n asiakaspalveluun ja pääsinkin lävitse "jo" kymmenen minuutin odotuksen jälkeen.. Suljin kaksi lahjakorttien takia otettua liittymääni ja mainitsin samalla GPRS-ongelmistani. Ei ole kuulemma mitään vikaa Oulun alueella. Eli kaikki on niin kuin pitääkin.

5. petepee

Tykkäykset:
    0
    No nyt kuuluu ihmeitä.Yhteys on olemassa ainakin jonkinlainen eli sellainen,että pystyy lataamaan vain muutamia sivuja.Esin dna,iltalaehti,osuuspankki ja yle.Ja nyt tuntuu,että tämä "ominaisuus" on jo sitten ihan siinä minun koneessa.
    Jos joku osaisi neuvoa,että mitä kannattaa yrittää niin olen tiedosta todella kiitollinen.Eli onko Explorerissa mahdollisesti jotain mitä voisi kokeilla säädellä?

6. vp

Tykkäykset:
    0
    joo,tänään ilmoittivat DNA:lta että ilmoittamani vika on saatu nyt korjattua!!! Viikon se ehti olla mykkänä, tai silleen et käynnisty,mutta data ei liikkunut,kuin 10 tai 20 sekunttia... Tosin olen nyt mökillä ja täällä pelaa ihan hyvin... Eli oulun naapurikunnassa Tyrnävällä oli tämä ongelma. Toimiiko se nyt siellä oulun seudulla?

7. Ammattilainen Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    19
    Toimii todella hitaasti. Äsken siirryin Radiolinjan sivuilta tänne Matkapuhelinfoorumiin sujuvasti neljässä minuutissa.... Eli niin kauan kesti, kun sain ladattua foorumin etusivun.. Takkuilu on tosi pahaa. Eilen illalla alkoi taas toimimaan vähän nopeammin yhdentoista jälkeen.

Tuo petepeen ongelma on myös itselleni tuttu. On tehnyt samaa minullakin ajoittain, mutta korjaantunut sitten itsestään..

Kaikenkaikkiaan tyytymättömyyteni tuotteeseen on kasvanut tämän vuoden puolella rajusti. Viime vuonna vielä palvelu toimi ja sitä pystyi käyttämään, mutta nyt on menty aina vaan huonompaan suuntaan. Onneksi tänään tuli vuokranantajaltani VVO:lta mainos, jossa kerrottiin VVO-verkon olevan kytketyn taloomme.. Lappu lähti heti postiin ja kuukauden kuluttua pitäisi päästä kiinteällä yhteydellä nettiin.. Vaikka tämä onkin halpa yhteys, miksi maksaisin pari kymppiä kuussa epävarmasta yhteydestä, joka ei aina edes toimi, kun 35 eurolla saan nopeamman ja luotettavamman yhteyden.. Sitten saankin sulkea Dna:n kokonaan ja jatkaa pelkästään Radiolinjan tyytyväisenä asiakkaana.

8. Makezu

Tykkäykset:
    0
    Ei sun koneessa mitään vikaa varmastikaan ole, itse olen paininut samanb ongelman kanssa jo kaksi viikkoa, eilen veljeni tuli surinan kortin kanssa, kortti mun puhelimeen, surinan asetukset siemenssin assistenttiin ja nettiin selaileen, yhteys pelasi kuten pitääkin. DNA:n kortti sisään ja asetukset kohdalleen, kas kummaa vain muutama sivu aukeaa, esim. osuuspankki, windous update, mutta yleisesti ottaen lataa vain hetken ja jumittuu...
    Soitto aspaan ja nyt vasta kun kerroin että koneessa on kokeiltu surinan korttia, jolla yhteys pelaa, tunnustivat että vika on denan päässä, lupasivat hyvittää 2 viikkoa, eli puolet kk maksusta... Lupasivat myös että tän viikon aikana ongelma poistuu....
    Kyrsii vain kun oon ettiny vikaa 2 viikkoa turhaan omasta koneestani, kun dna ei voinut tunnustaa ongelmaansa heti....

9. (*.*)

Tykkäykset:
    0
    täälä tyrnävän kylän laitamilla on ainaki toiminu hyvin pitemmän aikaan. joskus häipyy gprs kentät mut tulee äkkiä takasen. iltasella joskus ikävä kyllä tungosta. mut ei kestä kauaa. soitin teknisseen tukkeen ku oli sillon gprs kentät pari päivää pois ja ei ole sen jälkeen enää lähteny pitemmäksi aikaa. teknisestä tuesta sanottiin et mulla menee tuon tupoksen tukimaston kautta tiedot. en tiiä onko sillä tukiasemalla väliä mut kumminki......

10. -harri-

Tykkäykset:
    6
    Puhelinmalli:
    Lg G4
    Joo samanlaista takkuilua on mullakin ollut, alkuviikosta en nettiä oo kokeillu mutta eilen ei yhistäny ollenkaan, soitin dna:n aspaan ja sieltä sanottiin että vikaa verkossa ja ei oo tietoa millo verkko-operaattori korjaa sen, mutta tänään kokeilin joskus yheksän jälkeen aamulla, niin toimii hyvin. Asun siis oulunläänissä.

11. Ammattilainen Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    19
    Eilen illalla toimi taas tosi nopeasti Oulun keskustassa. Yhteys oli nopea, eikä takkuillut ollenkaan niiden kolmen tunnin aikana, kun surffailin netissä. Kyseessä oli varmaan kuitenkin tilapäinen häiriö, sillä viime aikoina toimivuus on ollut tosi syvältä ja uskon sen palautuvan takaisin samanlaiseksi...

12. MoD

Tykkäykset:
    0
    Itse olen paininut myös reilusti yli viikon täysin saman kaltaisissa ongelmissa ja meninkin jo kertomaan niistä seuraavassa threadissa: http://www.matkapuhelininfo.com/forum/viewtopic.php?t=10002.

Eli vain osat, ne muutamat harvat, sivut avautuvat. Ja asun siis Oulusta hieman pohjoiseen päin (Kiiminki). Ongelmani ratkesivat osittain kun asensin GPRS:n toiseen käyttöjärjestelmääni Windows 98:aan, kun normaalisti GPRS:ää käytän Windows XP:ssä. Nyt näyttäisi 98:ssa jollain tavalla toimivan, mutta XP:ssä ei toimi edelleenkään. Tuntuu aika hullulta, että vika olisi verkossa sen perusteella, että GPRS toisessa käyttöjärjestelmässä toimii, mutta toisessa ei. Kaippa sen vian kuitenkin siellä täytyy olla, sillä ongelmat XP:ssä alkoivat niin, etten ollut tehnyt mitään muutoksia GPRS-asetuksiini.

Kertokaapas siis tekin, mitä käyttöjärjestelmää ja puhelinta käytätte silloin kun GPRS:nne ei toimi. Se että sain kokeilemaaan sitä toisessa käyttiksessäni 98:ssa oli ihan dna:n Aspan ehdotus (aluksi ajattelin, että mitähän järkeä siinäkin on, että mee nyt prkl sen varsinaisen ongelman käsittelyyn, ei se vika täällä päässä voi olla). Kun pääsääntöisesti kuitenkin käytän tuota Windows XP:tä ja sinne kaikki ohjelmatkin on asennettu, niin olisi hyvä saada tämä GPRS sielläkin toimimaan.

EDIT: Ja tosiaankin aina kun on vikaa, kannattaa soittaa sinne DNA:n maksuttomaan asiakaspalveluun ja puhua asiat selväksi ja kovasti, että jotain alkaa tapahtumaan. Minäkin sinne jo neljä kertaa ehdin toimimattomien 12 päivän aikana soittaa ja mitään eivät siellä oikein tehdä osanneet, paitsi sen vaivattoman vikailmoituksen. No onneksi sain GPRS:n edes toisessa kakkoskäyttiksessäni toimimaan, niin pääsee jonkin verran surffaamaan. Voiko siis tuo ongelma olla verkossa, että GPRS ei jostain syystä toimi Windwos XP:n kanssa, mutta muuten toimii?

13. Ammattilainen Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    19
    Minulla on käyttiksenä Windows 98 ja puhelin on Siemens ME45. Eilen illalla toimi myös ihan hyvin ja samaten tänään alkuillasta, mutta kello 18 aikaan tuli täysi stoppi. Data ei liikkunut enää ollenkaan. Nyt tuntuu taas toimivan suhteellisen nopeasti. Mutta kuten olen jo aiemmin sanonut, on palvelun laatu omalta osaltani heikentynyt huomattavasti verrattuna viime vuoden puolella olleeseen. Ja kun sitten soittaa asiakaspalveluun, siellä sanotaan vain kaiken olevan kunnossa... Siksipä sinne ei viitsi turhaan jonottaakaan, vaikkakin viime kerralla pääsin reilun kymmenen minuutin odotuksella normaalin 30-60 minuutin sijasta..

14. petepee

Tykkäykset:
    0
    Eli nyt odotetaan ihmettä.Itse veikkaisin ,että vika ei tule koskaan korjaantumaan.Vaan on se aivan käsitttämätön tilanne,että yhdistelmällä xp ja siemens c55 ei siis pääse kuin muutamalle sivulle.Ja se että vika on saatu alueelliseksi niin kruunaa kaiken.
    Ja mitä olen soitellut dna:lle niin aika lailla on huuli pyöreänä ollut jokainen.Ja itse en meinaa odottaa,kuin tämän kuukauden loppuun ja sitten pitää tehdä jotain ratkaisuja suuntaan jos toiseen.

15. Makezu

Tykkäykset:
    0
    Juu, minä kyllästyin DNA:n haluttomuuteen ratkaista ongelma ja tilasin laajakaistayhteyden, odotellessa sitä pitänee tyytyä modemiin ja pitää puhelin varattuna.... kaksi asiakasta siirtyy DNA:lta rätinän käyttäjäksi, minä ja vaimoni, heti kun laajakaista kytketty....

16. petepee

Tykkäykset:
    0
    Nyt taas siis toimii.Toivotaan että pelaa jatkossakin ilman 2 viikon katkoksia.

17. Mitro

Mitro Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    iPhone5
    Tällaiset on tosiaan ongelmat oulussa olleet, eli lähes kaksi viikkoa meni, kun nettisivuista aukesi vain harvat ja valitut. Hyvin ja nopeasti toimivat mm. alltheweb, sm-liiga, msn, turun kaupunki ja muutamat muut mitä on tullut testattua. Sen sijaan suurin osa sivuista jumitti oopperalla "sending request" -tilaan. Tänään torstaina kaikki on palautunut normaaliksi kuin salamaniskusta. Olisi todella mukavaa jos dna kertoisi syyn tai edes ilmoittaisi asiakkailleen näistä katkoksista, mutta ei. Jos saatavilla olisi joku toinen yhtä huokea internet -liittymä niin vaihtoon menis samantein.

Ja kuten viestiketjussa tulikin ilmi jo aiemmin, surffailu on toiminut samaan aikaan toisella puolen kaupunkia ihan normaalisti. Tämä kai on sitä gprs -asiakkaan arkea...

Välineistö on siis Win XP, Siemens C55 ja dna. Sijainti Oulu ja Hiukkavaara.

18. juuze

Tykkäykset:
    0
    Itsellä ollut jo viikonpäivät ongelmia dna Gprs:n kanssa. Muutamaan otteeseen olen
    tuosta aspaan soittanut ja ongelma on kuulemma tiedostettu ja sitä korjataan. On
    kuulemma prioriteetti numero yksi. Henkilökohtaisesti aion tuosta tehdä reklamaation,
    ei liene kohtuullista edes odottaa, että maksaisin ainakaan koko kuukausimaksua palvelusta,
    jota on ollut - ainakin tällähetkellä - neljäsosan kuukaudesta mahdotonta käyttää. Tuskin
    käyttöehdoissa on mitään pykälää, joka oikeuttaisi dna:n laskuttamaan palvelusta,
    joka on pimeänä ison osan laskutuskaudesta (kuukaudesta).
    Making any sense?

19. puh Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    36
    Puhelinmalli:
    LG G4
    dna toimitusehdot:

7.6 Jos teleliittymää ei voida käyttää yleisen televerkon rakennus- ja kunnossapitotyön tai televerkossa olevan vian vuoksi kalenterikuukaudessa yli 48 tunnin aikana, DNA hyvittää asiakkaalle tämän pyynnöstä teleliittymän perusmaksun yhden kuukauden ajalta. DNA:lla ei ole kuitenkaan hyvitysvelvollisuutta, kun vian on aiheuttanut ylivoimainen este, jos DNA lisäksi osoittaa, ettei se ole kohtuullisin toimenpitein voinut korjata vikaa 48 tunnin kuluessa tai vian on aiheuttanut asiakkaan tai muun teleliittymää tai telepalvelua käyttäneen henkilön tuottamus. DNA:lla ei ole hyvitysvelvollisuutta silloin kun teleliittymää ei ole voitu käyttää päätelaitteen tai sisäjohtoverkon vian vuoksi. Tämän kohdan mukainen hyvitysvelvollisuus ei koske käytön keskeytyksiä internet-palveluissa.

Tuosta voi sitten vääntää onko gprs-lisäpalvelu internet-palvelu vai ei ja onko dna korvausvelvollinen. Tuo kohta tuli kuulemma vasta uusissa 1.2 voimaantulleissa ehdoissa, ilmankos muutos tehtiinkin niin hiljaa..

20. vp

Tykkäykset:
    0
    Vihdoinkin pelaa!!!!!! Kaksiviikkoa tarkalleen oli mykkänä neljä kertaa ehdin soittaa tekniseen tukeen,niin sit alkoi pelittään... Toisella soittokerralla tekivät vikailmoituksen ja muka korjasivat,niin ei alkanut toimia,kolmannella kertaa lupasivat hyvittää toimimattomat päivät ja neljännellä kertaa jättivät uuden vikailmoituksen ja uskoivat et vika on tukiasemassa,ku sanoin olleeni mökillä ja et siellä pelas ilman mitään ongelmia,mut kotona ei. Eli nyt pitäis laskutukseen soittaa et hyvittäiskö ne nyt tuon kaksviikkoa,saas nähdä miten käy........

Jaa tämä viestiketju