1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

Miten lähetetään SMS ilman lähettäjänumeroa?

Keskustelu osiossa 'Datatuotteet', aloittaja pekkali, 13/2/08.

1. pekkali

Tykkäykset:
    0
    Sain tänään ärsyttävän mainostekstiviestin Hairstoresta.

Kiinnitti huomiota, että lähettäjä -kentässä luki vain "Hairstore", eikä mitään puhelinnumeroa näkynyt missään.

Kuinka tämä tehdään?

2. lemon Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    HairStore on varmaan hankkinut suoran sms -linkin joltain operaattorilta, joten viesti tulee jostain 1xxxx numerosta. Vastaavia virityksiä käsittääkseni on Finnairilla, VR:llä ja Verkkokaupa.comilla.

3. Arnold

Tykkäykset:
    8
    Puhelinmalli:
    Sony Xperia E4
    Jep ja varmaan myös Posti-Itellalla, kun pakettien saapumisesta tulevat tekstiviestit muistaakseni sisältävät vain lähettäjän nimen. Ja ehkä Matkahuollolla myös.

4. JPW™ Vieras

Ja SK-Ravintolat. =)

5. Aslak

Aslak

Tykkäykset:
    1
    sendsms

Mulla kännykässä Sendsms softa jossa voi valita lähettäjän nimen / numeron joka näkyy vastaanottajalle. Palvelusta vastaa Clickatell.

6. hirwi

Tykkäykset:
    0
    tein aikoinaan itselle DOS ohjelman jolla pystyi lähettämään tekstiviestejä haku laitteisiin. Numeron pystyi itse valita. Myöhenmin sama ohjelma toimi GSM viestien kanssa. Maksoi muistaakseni 6 markkaa per viesti.

7. JoEl99

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    nokia
    Olen itekkin miettiny joskus samaa. Amarillosta on tullu ja muista ravintoloista, ilman numeroa, pelkkä nimi vaan. Enkä muistaakseni edes ole laittanut osotettani tai puh numeroani mihinkään sivuille. Ihmeellistä.

8. jugih

jugih Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    52
    Puhelinmalli:
    iP 6S 64Gb
    esim labyrintti.com tarjoaa tälläistä B-to-C "SMS-gateway" palvelua.
    nettiselaimella voi lähetellä viestejä haluttuihin numeroihin ja samalla valita pelkän lähettäjän nimen.

9. difiCa

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    N8 Soneran liittymällä
    Jep noita softia löytyy yrityspalveluista ties miltä nettipalvelutaloilta, jonka lisäksi muistaisin joskus nähneeni myös tietokoneella toimivia "Free SMS"-softia joilla tuo onnistuu. Äkkiseltään en kyllä muista yhdenkään nimeä mutta veikkaan että googlaamalla löytyisi. Ei liene kovin vaikeaa/kallista toteuttaa koska myös pk-yrityksiltä (yksittäiset ravintolat ym) olen joskus tuollaisia viestejä saanut.

Jaa tämä viestiketju