1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

Miten .jar tiedostot asennetaan?

Keskustelu osiossa 'Microsoft ja Nokia', aloittaja johniemi, 4/5/03.

1. johniemi

Tykkäykset:
    0
    Miten nuo .jar tiedostot pitää asentaa? Kokeilin jo "ohjelma".jar tiedoston asentamista omien wap-sivujeni kautta mutta ei onnistu. Puhelin (3650) sanoo että "Palvelut: Tuntematon vastaus"

2. sovelias Vuoden foorumilainen -06/-05/-03

Tykkäykset:
    363
    Aiheesta useita rivejä tälläkin foorumilla.
    Asentaminen tapahtuu joko.
    -mukanatulleen PChen (win) asennettavan asennes apu ohjleman avulla.
    -Lähettämällä ko tiedosto puhelimeen esim. IrDa, BT, email. asentamalla se sitten tulleetkansiosta (tai mail)
    -Imuroimalla se inernetistä. Vaati toki palvelimella oiket määritykset. Ja suositeltavaa hyödyntää oikein tehtyä jad tiedostoa. Ja tietenkin asiaa tukevan internet yhteyden, menee useimmilla wap yhteyksillä.

3. bacademy

Tykkäykset:
    0
    Ladataan .jad, joka viran puolesta sitten toimittaa vastaavan .jar tiedoston.

Esim. toimivasta wml sivusta:

http://wap.bacademy.com/MSoko.wml

WWW Palvelimen mime-asetusten pitää myös olla kunnossa.
    Apachelle:

text/vnd.wap.wml wml
    application/vnd.wap.wmlc wmlc
    text/vnd.wap.wmlscript wmls
    application/vnd.wap.wmlscriptc wmlsc
    application/java-archive jar
    text/vnd.sun.j2me.app-descriptor jad

t. Harri

http://mobile.bacademy.com/

4. johniemi

Tykkäykset:
    0
    Äh. Ei voi olla näin vaikeeta :( Näitä ratkaisuja kokeilin:

Omat wap-sivut, tiedonsiirto pc:ltä wap-sivuille ja wap-sivuilta imurointi puhelimeen: kukaan ilmaisten wap-sivujen tarjoaja ei anna pitää itselleni tehdyllä wap-sivulla kuin jotain max. 50kb kuvia... eli en voi tehdä itse ilmaisia wap-sivuja johon laittaisin jonkun filen imuroitavaksi omaan käyttööni.

E-maililla siirtäminen: vapaalla.org wap-email (ja muutama muu ulkomaalainen palvelu) ei tue attachmenttejä emailiin, ja maksullista wap-mailia en oikein viitsi ottaa.

Bluetooth kortti: maksaa.

IR-sovitin: maksaa.

DNA GPRS internet: maksaa.

Onko nyt niin että pitää joko hommata maksullinen wap-sivu joka tukee tiedostojen tallentamista wap-sivuille tai maksullinen wap-email joka tukee attachmenttejä, tai ostaa BT / IR-sovitin pc:hen tai kallein ja huonoin vaihtoehto, tilata GPRS internet?

Eli onko enää muita vaihtoehtoja? Tarkoituksena siis saada vaan ohjelmia pc:ltä Nokiaan. Ei voi mennä näin vaikeeks...

5. dz

Tykkäykset:
    0

6. sovelias Vuoden foorumilainen -06/-05/-03

Tykkäykset:
    363
    Ei pakko käyttää GPRS:ää voit käyttää tavallista GSM dataa, ja ilmaisia email palveluita.
    Et tarvitse mitään erityisiä wap sivuja, ilmainen kotisivutila käy jos se sallii suoraan tiedoston imuroinnin ja .jar päätteisten tiedostojen tyyppi on oikein määritelty. Voit halutessa linkate ne jostain wap sivulta tai kirjoittaa ko tiedoston osoitteen suoraan.
    Ja netistä löytyy monet javaohjelmat, joisen suoran osoitteen kirjoittaminen luurisi selaimeen riittää.

7. johniemi

Tykkäykset:
    0
    [/quote]Et tarvitse mitään erityisiä wap sivuja, ilmainen kotisivutila käy jos se sallii suoraan tiedoston imuroinnin ja .jar päätteisten tiedostojen tyyppi on oikein määritelty. Voit halutessa linkate ne jostain wap sivulta tai kirjoittaa ko tiedoston osoitteen suoraan.
    Ja netistä löytyy monet javaohjelmat, joisen suoran osoitteen kirjoittaminen luurisi selaimeen riittää.[/quote]

Jeps, nyt hokasin. Mut tietääköhän kukaan mikä palveluntarjoaja tarjoaa ilmaista kotisivutilaa joka "osaa" nuo .jar tiedostot?

Eli heti kun löydän tuollaisen www-sivun joka osaa noi .jarit niin sitten vaan menen wapilla (jonkun online html -> wap muuntimen välityksellä) imuttamaan sen .jar-tiedoston

8. sovelias Vuoden foorumilainen -06/-05/-03

Tykkäykset:
    363
    Ei, kun kirjoitat suoraan sen .jar tiedoston url:n eli tyyliin
    http://www.cool.com/mun/oma.jad
    Jos pelkkä jar, niin tyyliin
    http://www.cool.com/mun/oma.jar

Eli mitään wml -> html muuntimia ei tarvita, ja voit tuon jar/jad tiedoston URLn linkittää omiin wap sivuihisi ongelmitta.

9. johniemi

Tykkäykset:
    0
    Kiitos kärsivällisyydestä :) Nyt taisi selvitä... Mutta sanon vielä että jos joku tietää sellaisen ilmaisen palveluntarjoajan jonka sivuille voi laittaa .jar tiedostoja niin että ne toimii imutettaessa, niin ilmoitelkaa mikä palvelu on kyseessä.

Jotenkin en usko että olisin ainoa ihminen suomessa jolla on sama ongelma, eli yrittää viimeiseen asti olla ostamatta BT/IR-korttia tai maksullista wap-mailia :)

10. ebo Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Et varmasti olekaan, ja ainakin pienet palveluntarjoajat mielellään lisännevät tällaisen yksinkertaisen MIME-tyyppimäärityksen asiakkaankin pyynnöstä. Isompien kanssa taas on aivan onnenkaupaa saako viestiä koskaan edes perille oikeaan osoitteeseen.

Itse lähetin omien sivujeni hostaajalle (iQs) mailia ja pyysin lisäämään tämän, muutos tehtiin vuorokaudessa.

* * *

Sen vinkin voisin vielä lisätä, että jos on vain JAR-paketti, tarvitaan www-palvelimelta asentaessa lisäksi myös JAD-määritystiedosto. Sen voi tehdä purkamalla JAR-paketista ASCII-tekstitiedoston Manifest.inf, joka voi olla esmes seuraavankaltainen (esimerkki Webvieweristä):

Manifest-Version: 1.0
    MicroEdition-Configuration: CLDC-1.0
    MIDlet-Data-Size: 4096
    MIDlet-Version: 3.0
    Created-By: 1.3.1_07 (Sun Microsystems Inc.)
    MIDlet-Vendor: Reqwireless Inc.
    MicroEdition-Profile: MIDP-1.0
    MIDlet-1: WebViewer, /w.png, WebViewer
    MIDlet-Name: WebViewer

Tästä litaniasta luodaan sitten Paketti.jar:ia varten Paketti.jad ja käynnistetään asennus sen kautta, eli selaimeen esmes www.omapalvelin.com/tiedostot/Paketti.jad

Eli tuo JAR on siis useista tiedostoista koottu paketti ("Java archive"), jonka voi purkaa vaikka Winzip-ohjelmalla.
    .
    t. tero

edit: typoja korjattu

11. niskalaukaus Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Onkos se sitten niin, että jos lähettää pelkän .jar tiedoston infralla puhelimeen, niin ei tarvitse .jad tiedostoa? Eli osaako puhelin asentaa .jarin suoraan.

12. sovelias Vuoden foorumilainen -06/-05/-03

Tykkäykset:
    363
    Yleensä.

13. ebo Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Esmes PC Suite 5:llä Nokia 6610/6800:n ja usb-kaapelin kanssa olen ainakin tarvinnut myös tuon JAD-tiedoston.

Vaan eihän tuo ongelma ole, kun on helppo purkaa tarvittaessa esille.

t. tero

14. mainio

Tykkäykset:
    0
    mulla on koulun kautta omaa kotisivu tilaa ja laitoin sinne yhden pelin eli siitä .jad ja .jar nimiset tiedostot. Mutta kun puhelimella niitä yrittää avata niin ei se ala asentamaan vaan avaa ne tekstinä.
    Eli mitä pitäis tehdä että alkais toimimaan? Puhelin on 6610

15. Tseikki

Tykkäykset:
    0
    Ainakin mulla sunpoint.net on toiminut hyvin. Sinne vaan tumpannut .jar ja puhelimeen (6610) kirjoittanut suoran osoitteen. Suurin osa kyllä saapuu, mutta osalla tiedostoista puhelin sanoo vaan, että tuntematon tiedosto tms.
    Missäköhän vika voisi olla?

16. Nynny

Tykkäykset:
    6
    Menee pilkun astumiseksi, mutta anna anteeksi. Joko miehellä oli tuota kirjoittaessa aivan hillitön rapula, tai sitten modersmål ei vaan yksinkertaisesti oo ihan hallussa.

Sitten itse asiaan:
    Mun mielestä helpoin tapa on Tseikin mainitsema tapa, eli heittää filut suoraan palvelimelle ja suunnistaa selaimella sinne. Nuukat miehet eivät tosin siitä tykkää, sillä tavujen siirto maksaa. Toinen tapa on tietysti datakaapelin hommaaminen, mutta kun sekin maksaa...

17. johniemi

Tykkäykset:
    0
    *Varoitus: rumaa kieltä ja pessimististä asennetta odotettavissa*

Sain vihdoinkin sitten ostettua MSI bluetooth läpyskän ja luulin että "jee, nyt vaan asennan kortin ja se on siinä ja eikun siirtämään tiedostoja pc:n ja luurin välillä! Ja paskat. En mä vieläkään tiedä miten saan siirrettyjä tiedostoja koneen ja puhelimen välillä. Luulin että sen kortin mukana tulis joku send/receive juttu mutta ei. Soittoääniä sillä saa läheteltyä ja kuvia imutettua mutta eipä paljon muuta.

Jeesatkaa jos jaksatte, mä meen kohta katsomaan ku suomi ottaa futiksessa rökäletap... voiton... italiasta :)

Alkaa nimittäin v***ttamaan nää pc ja puhelinhommat. Oon autoja viritellessäni tottunu siihen että mikään ei voi mennä ihan joka kerta putkeen mutta näiden saatanan bittirouskujen kanssa ei MIKÄÄN toimi IKINÄ niinkuin pitäisi... Huoh...

Ja searchia on käytetty. Sekä google että tämä foorumi.

18. johniemi

Tykkäykset:
    0
    No nyt näyttää paremmalta... Eli jollain ihme OPEX file transferilla sain paukutettua kännyn täyteen midejä ja muuta sälää. Mutta kertokaapas miten noita asennettuja ohjelmia saa pois? Siis kun asensin pari ohjelmaa muistikortille jotka ei toimineetkaan muistikortilta ja nyt pitäisi saada ne pois...

19. jason

Tykkäykset:
    0
    tuo kiinnostaisi minuakin..

20. johniemi

Tykkäykset:
    0
    Työkalut -> hallinta... sieltä saa poistettua, tai ainakin minä sain :)

Jaa tämä viestiketju