1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

miten hoitaa postin välityksellä vaihto

Keskustelu osiossa 'Matkapuhelimet', aloittaja khaimera, 30/1/06.

1. khaimera

Tykkäykset:
    8
    Puhelinmalli:
    Htc Wildfie + TeleFinland
    eli toinen luuri on rovaniemellä ja toinen helsingissä, vaihto pitäisi saaha aikaan mutta miten se kannattee tehdä. voisiko joku viisaampi kertoa sen???
    -TJT-

2. Omenanraato

Omenanraato Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    788
    Puhelinmalli:
    iPhone 6+ 16GB Silver
    toinen lähettää luurin ja antaa lähetystunnuksen ja toinen tekee samoin.

siten itse vaihtanut useita kymmeniä tavaroita

edit: kerranki olin nopeempi

3. muokkedee Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    1
    Toinen puhelin lähetetään Rovaniemeltä Helsinkiin ja Helsingistä Rovanemelle?

Lähettämiseen löytyy Postin sivulta taas ohjeet ;)

(ehkä vähän huono kysymys)

4. khaimera

Tykkäykset:
    8
    Puhelinmalli:
    kerrotko hiukan tarkemmin. ja by the way en meinannu sieltä postin sivuilta löytää mitään tohon asiaan viittaavaa...

5. Saukki Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Eikait siinä mitään hankalaa pitäs olla, menet postiin paketoidun puhelimen kanssa ja lähetät puhelimen tälle toiselle tyypille, paketista lähettäessäsi saat seurantakoodin (kysy vaikka Postista apua), jonka otat ylös ja lähetät vastaanottajalle. (Sillä sitten voi seurata Postin sivuilta paketin kulkua), toinen osapuoli tekee saman operaation.

Kyseisenlaisessa kaupassa on aina riskinsä että jompikumpi osapuoli ei puhelinta lähetäkkään. Mutta yleensä kaupat hoituu ihan Ok.

6. Omenanraato

Omenanraato Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    788
    Puhelinmalli:
    iPhone 6+ 16GB Silver
    siis ihan normi postipaketti 16:sta lähetät paketin, saat siitä lähetystunnuksen, toinen lähettää samalla tavalla....ihan normaali lähetys siis, mitä ihmeellistä siinä on

7. khaimera

Tykkäykset:
    8
    Puhelinmalli:
    posti

niin tolleen mut ajattelin juuri sitä et mitä jos se toinen ei laitakkaan sitä pakettia tuleen ja näin ollen saa ilmaiseksi 500e arvoisen luurin multa. tällä toisella osapuolella ei ole yhtään palautepistettä huuto.net sivuilla. siitä mulla se epäilys heräsi...

8. MaTiAz Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Re: posti

Joo, kyllä muakin epäilyttäisi jonkun verran :/
    Yleensä se paras vaihtoehto on face-to-face-vaihto, mutta tässä tilanteessa se tuskin käynee.
    Itse olen yhdet vaihtokaupat tehnyt postin kautta, Rovaniemellä asustavan foorumilaisen kanssa ja hyvin meni :)

9. khaimera

Tykkäykset:
    8
    Puhelinmalli:
    Re: posti

toi sun idea olisi aika hyvä..pitää laittaa korvan taakse.

10. =Henkkis=® Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    3
    Puhelinmalli:
    Sony XPERIA Z5 Compact
    Itse kiertäisin kaukaa jos kaverilla on 0 palautetta ja pitäs lähetellä 500e puhelimia. Vi****aista toistakohtaan jos on rehellisellä asialla, mutta koskaan ei saa olla liian varma! Itse en ainakaan uskaltaisi lähettää. Kerram olen puhelimen vaihtanut fooruminkautta, hyvin meni toisin en muista ketä oli, mutta oli kans näitä niin kutsuttuja vakiokeskustelijoita.

11. Joni88

Tykkäykset:
    0
    Itse olen kanssa käyttänyt tota seurantakoodi lähetystä. Olen yleemsä sopinut että molemmat osapuolet antavat seurantakoodin tuntia ennen kuin paketti lähtee postista(esim jos paketin viel kello 12.00 ja paketti lähtee postista 17.00 niin klo.16.00 mennessä seurantakoodit vaihdettu). Sillä jos tuohon kellonaikaan ei ole seurantakoodia saanut, voi omalla seurantakoodilla hakea oman pakettintsa postista. Näin olen kerran tehnyt. Sinne jää itetysti postipaketin hinta, mutta mielummin maksan sen 7€kuin annan kaverille ilmaisen puhelimen. Näin olen tehnyt kerran kun seurantakoodia ei kuulunut. Tai kuului, mutta vanha sellainen. Kyseessä oli siis Kusipää Brander.

12. khaimera

Tykkäykset:
    8
    Puhelinmalli:
    n70

kyllä olen ite niin epääileväinen ihminen että taitaa jäädä luurit vaihdettua, pitää vielä tänään soittaa postille ja kysyä sieltä miten se kannattaisi hoitaa.

13. Kuufi

Tykkäykset:
    0
    Pyydät lähettämään postiennakolla?
    Eli maksat kännykän postista noudettaessa, vaikka on lähetysmuotona vähän kalliimpi - on silti jonkinlainen takuu.

On tässäkin tietysti mahdollisuutena, että vastapuoli lähettää sinulle postiennakolla tyhjän laatikon - tai vaikka vähän kivillä täytettynä.

Varmaa keinoa ei kyllä ole, jos varmaa kaupankäyntiä haluat on ainut mahdollisuus käydä paikallisessa puhelinmyymälässä hakemassa uusi tuote.

Edit: Avaat paketin postissa, ennen maksamista - sisällön oikeellisuuden varmistamiseksi. Pitäisi postitädin kyllä ymmärtää.

14. Peurasaari

Peurasaari Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    1
    Puhelinmalli:
    iPhone 6+
    Aika paha kysymys....

kerran olen tehnyt vaihtokaupan ja ehdotin toiselle osapuolelle postikulujen siirtämistä tililtä tilille (hän minulle minä hänelle). Teimme näin... saimme molemmat toisistamme jotain tarkkaa tietoa. Sitten paketit postiin ja tuntia ennen kun paketti lähti koodien vaihto. Kuten joku tässä mainitsikin... Homma toimi hyvin ja molemmat olivat tyytyväisiä.

15. muokkedee Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    1
    Ei tuo tunti ennen seurantakoodin hakukaan kovin varma ole. Sinne pakettiinhan voi laittaa vaikka pelkkää paperia.

Edit: Tämähän tuolla on jo kerrottu.

16. Peurasaari

Peurasaari Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    1
    Puhelinmalli:
    iPhone 6+
    pitää paikkansa, mutta kun on olemassa henkilön tilitiedot on suorastaan tyhmää että lähettäisi pelkkää paskaa. Tietenkin niitäkin idiootteja (valitettavasti) löytyy jotka siitä huolimatta huijaavat.

17. Joni88

Tykkäykset:
    0
    on kanssa olemassa sellanen tyyli että kumpikin lähettää paketin esim 500€jälkivaatimuksella, niin kumpikaan ei saa ainakaan ilmaiseksi puhelinta. Eli jos ei lähetä puhelinta, toinen joutuu ainakin maksaa sulle 500€ ennen kun saa paketin. ja kun kumpikin maksaa 500€toisilleen niin menee päikseen. kuitenkn tässä menee se 2-4pvä ennen kun saa 500€tilillensä...

18. Seawolf

Seawolf

Tykkäykset:
    1
    Puhelinmalli:
    Acro S + Dna, Tipo + Sonera, SE Z800i + Dicame
    Siis sinä maksat viissataa kivestä ja kaveri viissataa kännykästä. Molemmat saavat viisisataa, kaveri kännykän ja sinä kiven.

Mitä järkee???

19. muokkedee Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    1
    Paketin saa avata ennen maksua, mikäli lisätiedot kentästä tästä ilmoitetaan. Että on siinä järkeä!!!

20. exichlo

Tykkäykset:
    2
    Puhelinmalli:
    Note 2
    Pyydä joku tuttava helsingistä tarkastamaan tavara ja lähettää sinulle tarvittaessa...

Jaa tämä viestiketju