Mitä eroa DNA: GPRS ja WAP-GPRS?

Palaute - 0%
0   0   0
Reaktiopisteet
0
Joo elikkä topicci kertookin jo kaiken
mitä eroa näillä on käytännössä..
hyvät ja huonot puolet?

Jussi

Vuoden Foorumilainen 2004
Palaute - 0%
0   0   0
Reaktiopisteet
16
Puhelinmalli
Xperia Z3
"GPRS" on koko gprs, eli voit siirtää dataa haluamallasi tavalla. WAP-GPRS:llä voit käyttää vain wappia hyödyntäen gprs:ää, mutta esim. javapelien lataaminen tai puhelimen käyttäminen modeemina ei onnistu.

Eroina hinta, wap gprs on 4,9 ekiä/kk ja "koko"GPRS on 16,65 ekiä/kk.

Edit: Typoja, paljon /Jussi

Palaute - 0%
0   0   0
Reaktiopisteet
0
Eli vaikka täällä onkin ollut puhetta, niin epäselväksi on jäänyt, että pystyykö tuolla DNA WAP-GPRS palvelulla käyttämään webvieweriä, kun mulla on tullut aina herja kun on yrittänyt. Radiolinjan gsm-datalla webviewer kyllä toimi, mutta ei oikeen kannata ruveta sillä surffailemaan.

Eli onko mahdollista ja millä ilveellä??

Niin siis puhelimena on 7650

Jussi

Palaute - 0%
0   0   0
Reaktiopisteet
16
Puhelinmalli
Xperia Z3
tapsa00 sanoi:
Eli vaikka täällä onkin ollut puhetta, niin epäselväksi on jäänyt, että pystyykö tuolla DNA WAP-GPRS palvelulla käyttämään webvieweriä, kun mulla on tullut aina herja kun on yrittänyt. Radiolinjan gsm-datalla webviewer kyllä toimi, mutta ei oikeen kannata ruveta sillä surffailemaan.

Eli onko mahdollista ja millä ilveellä??
Joku joka on kokeillut k.o. yhdistelmää voi kertoa faktatietoa, mutta luulen että koska esim. javapelien lataaminen (wapinkaan kautta) ei onnistu, on wap-gprs "lukittu" vain wap-yhteyksiin. Vastaus silloin olisi että ei voi.

Gsm-datalla varmasti onnistuukin, koska sitä ei ole rajoitettu vain wap-käyttöön.

Palaute - 0%
0   0   0
Reaktiopisteet
0
hetkinen...luinko oikein? sanoko joku että wap-gprs:llä ei pysty lataamaan java-pelejä? Kyllä mä ainaski oon lataillu.. tetrikset motogp:t yms...

Jussi

Palaute - 0%
0   0   0
Reaktiopisteet
16
Puhelinmalli
Xperia Z3
heino79 sanoi:
hetkinen...luinko oikein? sanoko joku että wap-gprs:llä ei pysty lataamaan java-pelejä? Kyllä mä ainaski oon lataillu.. tetrikset motogp:t yms...
Eikös sitä ole täällä valiteltu? Onko sinulla wap-gprs -palvelu dna:lta vai wap-gprs -puhelin? wap-gprs -puhelimella käsittääkseni lataaminen onnistuu, mutta vaatii dna:lta "kokogprs" -palvelun...

Itse en ole kokeillut kun ei ole java-puhelintakaan. Jos voi niin hyvä sitten ja omat komennot takaisin... Muilta osin tuo gerpsin ja wap-gerpsin erot sitten täsmännevätkin.

Palaute - 0%
0   0   0
Reaktiopisteet
0
mulla on siis GPRS-puhelin(T720, ei wap-gprs puhelinta..) ja käytän siinä wap-gprs:ää. Ja sillä justiinsa on imuroitunu nuo tetrikset yms...

Jussi

Palaute - 0%
0   0   0
Reaktiopisteet
16
Puhelinmalli
Xperia Z3
henri sanoi:
Jussi sanoi:
vai wap-gprs -puhelin?
heino79:n sigu sanoi:
Puhelimet: T720 ja M50 + 2x dna
Sigut eivät näy tuossa alla kirjoittaessa viestiä. En muistanut heino79:n sigua ulkoa tähän hätään.
heino79 sanoi:
mulla on siis GPRS-puhelin(T720, ei wap-gprs puhelinta..) ja käytän siinä wap-gprs:ää. Ja sillä justiinsa on imuroitunu nuo tetrikset yms...
Okei, kiva jos toimii. Luulin ettei tuo wap-gprs -palvelu tue "oikeaa" TCP/IP -hässäkkää joten ajattelin tiedostojensiirron olevan hankalaa...

sovelias

Vuoden foorumilainen -06/-05/-03
Palaute - 0%
0   0   0
Reaktiopisteet
362
tapsa00 sanoi:
Niin siis puhelimena on 7650
webviewer käyttää internet GPRSää.
Jussi sanoi:
Okei, kiva jos toimii. Luulin ettei tuo wap-gprs -palvelu tue "oikeaa" TCP/IP -hässäkkää joten ajattelin tiedostojensiirron olevan hankalaa...
mm kuvat menevät tiedostonsiirtona.
Eli DNAlla kyllä menee jos on mennäkseen wap apn:n kautta java tiedostot. Operaattorit ovat välillä vähän säätäneet näitä tiedosto rajoituksia.

Vec

Palaute - 0%
0   0   0
Reaktiopisteet
0
Jussi sanoi:
Ei se tuekaan. Ei taida olla yhtään GSM puhelinta tällä hetkellä, jossa olisi tuki TCP/IP:lle WAP:ssa.

Top Bottom