1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

Mitä tapahtuu käytännössä (soitonsiirto)?

Keskustelu osiossa 'Operaattorit', aloittaja deri, 1/12/04.

1. deri

Tykkäykset:
    0
    Minulla nokian 3510i puhelin ja monta sim -korttia.
    Jos laitan soitonsiirron elisan aina tandem plus -liittymästäni saunalahden tasahalpa liittymään (ei enää myynnissä), mikä muodostuu hinnaksi ja kuka sen maksaa?

Entä jos vaihdan tasahalpa liittymän tänään netissä saunalahden säästäriin, milloin muutos tulee voimaan?

Tässä ei pitäisi olla mitään ongelmia, alan heti tienaamaan, kun liittymä vaihtuu saunalahden sisällä säästäriksi?

Jos asetan soitonsiirron elisan liittymästä 3510i nokiallani ja vaihdan sim-korttia, mitä tapahtuu, onko soitonsiirto puhelimessa vai sim-kortilla?

2. Shogun

Tykkäykset:
    0
    Soitonsiirrot asettuvat aina puhelinkeskukseen, ei puhelimeen tai SIM-kortille. Lisäksi Saunalahden sivuilla lukee:
    "Hyvitys vastaanotetuista puheluista
    Kaikista kotimaassa sijaitsevista kotimaisista liittymistä tulevista puheluista, kun vastaanottava liittymä on kotimaassa. Ei soitonsiirroilla vastaanotetuista puheluista."
    Mitä tämä tarkalleen tarkoitaa, saako välissä olla yhtään soitonsiirtoa, että saa edut.

3. deri

Tykkäykset:
    0
    Siinä on kai ajatuksena jotain sellaista, että ei tule ilmaiseksi ladattua puheaikaa...en tiedä, onko edes mahdollista. No minä en olisi kyllä yrittänyt mitenkään huijata tuossa, vaan moni ei tiedä tuota saunalahden numeroani, kaikki soittavat pääasiassa elisaani ja elisalla on niin kallis soittaa ja tekstata...se tässä oli ajatuksena. Ja kun on vain yksi puhelin...olisi hyvä, että soittajat saavat yhteyden (soitonsiirto). No jos se menee jonnekkin keskukseen se soitonsiirto, voinko pistää kaikista numeroistani (n. 4kpl) samaan numeroon soitonsiirron samalla puhelimella ilman mitään ongelmia?

4. Shogun

Tykkäykset:
    0
    Helpoiten onnistuu, kun vaihtaa vain välillä SIM-kortin ja asettaa ei yhteyttä verkkoon soitonsiirron. Olen kokeillut vastaavaa tähtiverkkona yhteen numeroon ja myös rengasverkkona viiden eri operaattorin numeron kanssa ja toimii. Aiemmin soitonsiirrot oli maksuttomia, nykyään ne maksaa lähes aina eli pitää miettiä tarkkaan mitä tekee. Ja lopuksi kannattaa testata soittamalla päätenumerosta kaikkiin, pitäisi tulla varattua niin homma on OK.

5. Jace

Jace Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    3
    Puhelinmalli:
    N95, iPhone 5, V3, 7610, 8850...
    Sinähän sen maksat laskusi yhteydessä :eek:) Kukapa muukaan sitä maksaisi?

6. deri

Tykkäykset:
    0
    Mutta, mutta...enhän minä ole se, joka soittaa...soittajan sen pitäisi maksaa, vaikka puhelu siirtyykin toiseen numeroon.

7. Guest Vieras

Et, mutta sinä olet tehnyt soitonsiirron joten sinä maksat sen siirron.

8. Shogun

Tykkäykset:
    0
    Näin se on nykyisin eri operaattoreiden välillä, mutta ei ole kovin kauan kuin kaikki Soneran kotimaan soitonsiirrot oli maksuttomia.
    Edelleenkin operaattorin sisäiset soitonsiirrot on maksuttomia joitakin poikkeuksia lukuunottamatta.

9. Jace

Jace Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    3
    Puhelinmalli:
    N95, iPhone 5, V3, 7610, 8850...
    Soittaja maksaa sen normaalipuhelun hinnan, sinä maksat siirrosta aiheutuvat kulut. Kuten soitettaessa ulkomailla olevaan suomalaiseen kännykkään: ei se soittaja voi siitä tietää.

10. smrk Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    42
    Jos minä soitan sinulle, ei minua kiinnosta maksaa jotain sinun soitonsiirtovirityksiäsi. Kyllä soitonsiirron maksaa soittaja. Jos soittaja maksaisi, pitäisi hänelle kertoa ko. asiasta ja mahdollisesti pyytää lupa. Minulla on Kolumbuksen kakkosliittymä ja en halua maksaa siirrosta, joten ko. numeron vastaajassa on tiedote varsinaisesta numerostani.

11. deri

Tykkäykset:
    0
    Eihän tuossa olisi mitään ongelmaa, jos soitonsiirto olisi ILMAINEN.

12. la

Tykkäykset:
    0
    Ilmaista luonasta ei ole. Joskus oli puheluissa semmoset katteet, että operaattorit pystyivät tarjoamaan siirrot.

13. Guest Vieras

No on eräs ryhmä jota saamme maksullisuudesta kiittää. Soitonsiirtokikkailu yleistyi siinä määrin että näin kävi. (En toki väitä että se olisi ainoa/virallinen syy).

14. Masteri Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    1
    Puhelinmalli:
    iphone4 16GB Black
    Eiköhän yleinen kilpailutilanne ole ajanut operaattorit laittamaan eri operaattoreiden välille maksut.

Jaa tämä viestiketju