1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

Mitä suosittelette?

Keskustelu osiossa 'Minkä puhelimen ostaisin?', aloittaja Somero, 23/2/16.

1. Somero

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    Nokia
    Hei!

Mä oon tässä parin kuukauden ajan jo pähkäillyt mitä teen. Mulla oli siis HTC one M8 ja rakastin sitä, hyvä näyttö, äänen toisto, kestävä akku ja todella, siis TODELLA kestävä (mutta vedenkestävä kun ei ollut niin kolmas tiputus veteen oli liikaa).

Mitä teen puhelimella? No, ensisijaisesti pidän sillä yhteyttä ihmisiin kaikissa mahdollisissa muodoissa. Varsinkin, kun olen lähtemässä Australiaan kesän jälkeen pidemmäksi aikaa. Seuraava osittain tärkeämpi ominaisuus puhelimessa minulle on kamera ja hyvä videokuvaus laatu. Ja jotta nämä molemmat ominaisuudet olisivat minulla käytössä aina ja nautinnollisesti, haluan kestävän akun (1-2pv, reissun päällä kun aina ei pääse lataamaan) ja en kestä jumittavia laitteita. Kestävälle akulle toinen vaihtoehto on pikalataus.

Iphonea olen miettinyt, koska minulta löytyy imac ja macbook 12" retina(joka lähtee ausseihinkin mukaan), mutta kun ne puhelimet eivät akkunsa ja softansa puolesta vain lämmitä mieltä. Tai sen vuoksi, että sovellukset menevät näytölle, eivätkä piiloon(samasta syystä honor ei lämmitä). Windowsia en tahdo sovellusten puutteen vuoksi ja MediaTekin käyttiksille en ole lämmennyt koska jumittavat, sekä samsung on poissa listasta sen suuremmin selittelemättä.

Kestävyys on jäänyt tässä ajassa toissijaiseksi, sillä ajattelin lopettaa sen päivittäisen puhelin seiniin heittelyn. :D

Eli pääominaisuudet:

- hyvä kamera (varsinkin etukamera) ja video kuvaus
    - ei samsung, windows, mediatek
    - hyvä akku/nopea lataus
    - usb-c kaapeli plussaa niin ei tarvisi johtoja kannella mukana reissussa
    - TOIMIVA JA SULAVA

Speksit eivät kerro kaikkea ja en vain pärjää yksin enään tämän asian kanssa!

Mitä olen itse miettinyt: lg g5, htc one m10, nexus 6p, lg g4, iphone 6s 64gb, op 2...
    EDIT1. Olen myös Sony Xperia z5 ja m5 miettinyt, mutta m5 ongelmien vuoksi hirvittää.

2. Nightuser

Nightuser Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    2127
    Puhelinmalli:
    Samsung Galaxy S4 Black Edition
    Mainituista puhelimista osuupi silmään LG G4 koska mainitsit kuvaamisen. Hintakaan tällä ei enää niin hirveästi ole joten varmasti hyvä ostos..

3. akselic

akselic TicTac - vain yksi puhelin!

Tykkäykset:
    4443
    Puhelinmalli:
    OnePlus3
    Osta G5 ja siihen se jännä kameramoduuli missä tulee lisää akkukapasiteettia. Eiköhän siinäkin ole edeltäjänsä tapaan loistava kamera ja tuossahan on USB C liitäntä eikä ole Samsung, Windows tai Mediatek. Veikkaan myös toimivaa ja sulavaa kun sisällä on uusin S820.

Edit: lisäsin linkin tuohon kääpä... moduuliin

4. Somero

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    Nokia
    Se mikä siinä estelee vähän, on se ikä, vaikka eihän sillä sinänsä ole merkitystä ja olen katsonut youbesta niin puolesta ja vastaan videoita kameran laadusta..

Niin, tämä olisi hyvä vaihtoehto varmasti! Harmittaa vain kun seurasin julkaisutilaisuutta niin vaikuttaisi että tässä tulisi kaikki sovellukset näytölle näkyviin.. Ja minä kun tykkään hirveesti mun taustakuvista ja siitä että ne näkyy, niinkuin pikku tyttö konsanaan.

5. akselic

Tykkäykset:
    4443
    Puhelinmalli:
    OnePlus3
    G5:ssä voi vaihtaa launcheria (koska Android) jolloin ne sovellukset saa taas piiloon

6. Somero

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    Nokia
    Niin, muistan kun oli vuosia sitten viikon verran huawei ascend p...7? Vei launcherit 30-40% akusta. Ehkä ei enää nykypäivänä?

7. akselic

Tykkäykset:
    4443
    Puhelinmalli:
    OnePlus3
    Joo ei kyllä vie

8. Nightuser

Nightuser Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    2127
    Puhelinmalli:
    Samsung Galaxy S4 Black Edition
    No ainakin noista mitä puhelimia mainitsit niin kuvanlaatu on aikalailla parhaimmistoa G4:ssä kuin myös tossa G5:ssä. Moni sitä on ainakin kehunut ja mitä sillä otettuja kuvia nähnyt niin ovat olleet todella tarkkoja.

9. Somero

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    Nokia
    Kiitos kaikille auttajille! En malttanu oottaa tuota G5 koska nyt käytössä vanha lumia, mutta en halunnu vanhaa g4, nii päädyin sitte kompromissina lg v10 :D

Jaa tämä viestiketju