1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

Mitä pitää muistaa älypuhelinta myydessä?

Keskustelu osiossa 'Matkapuhelimet', aloittaja aliasJ, 30/11/14.

1. aliasJ

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    HTC One
    Morjesta foorumille!

En ole mikään ammattilainen puhelinten kanssa, muutamia erilaisia puhelimia on tullut omistettua. Nyt käytössä on Lumia 1520, jota olen myymässä ja tilalle ostan todennäköisesti Lumia 930:n.

Sellainen kysymys, että miten valmistelen puhelimen "myytävään" kuntoon? Riittääkö kun palautan puhelimen alkuperäisasetukset, tämä lienee poistaa kaikki henkilökohtaiset tietoni puhelimesta, kuten sovellukset, yhteystiedot, kuvat, viestit jne?

Sitten toinen asia, ostan uuden puhelimen vasta, kun olen myönyt entisen. Pitäisikö minun lähettää puhelimen tietoja jonnekin "Pilveen" tms. palvelimelle, jotta kaikkea ei tarvitse asennelle uudestaan uuteen puhelimeen? Sovelluksethan varmaan joudun asentamaan uusiksi uuteen puhelimeen.

Myös kaikki muut käytännön vinkit älypuhelimen myyntiin liittyen ovat tervetulleita.

2. Konttainen

Konttainen Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    70
    Puhelinmalli:
    OPO
    Alkuperäisten asetusten palauttaminen ehdottomasti ja sen jälkeen vielä tarkistus, että kaikki on poistettu. Asetuksista löytää...

Itsellä on niin huonoja kokemuksia pilvipalveluista, että suosittelen siirtämään esim. kuvat koneelle ihan manuaalisesti. Lisäksi yhteystietojen kopiointi SIM-kortille.

3. toivis85

toivis85 Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    327
    Puhelinmalli:
    Huawei P9+
    Jos on varmuuskopiointi päällä niin kun otat uuden puhelimen käyttöön saat palautettua siihen kaikki yhteystiedot, appsit jne vanhasta puhelimesta windows id:n kautta ensimmäisen käynnistyksen yhteydessä.

4. JAK Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    254
    Miksi yhteystiedot simmille? Eihän sinne siirry osoitteisto täydellisenä. Mieluummin käyttää Gmailin osoitteistoa.

Jaa tämä viestiketju