1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

Mitä kommunikaattoria käytät?

Keskustelu osiossa 'Matkapuhelimet', aloittaja nuuskamuikkunen, 25/8/04.

1. nuuskamuikkunen

Tykkäykset:
    0
    Pitäisi hakkia hetimiten:
    Mikä kannattaisi ostaa?
    Toimiiko synkkaus läppärin kanssa?
    Mitä malleja/merkkejä saa kaupasta?

2. Draiver Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    jos heti pitää saada niin 9210i, jos ei niin ootat 9500 ilmestymistä

3. dumm

Tykkäykset:
    0
    9110 on vakaa ja halpa, mutta ominaisuuksiltaan ei yletä oikein 9210 tasolle.
    9210 kaasarimallia ei kannata ostaa, itse ainakin kyllästyin ainaiseen kaatuiluun (toki jos on winblowsiin tottunut, niin mikäpä siinä). ;)
    9210i on ihan hyvä, jos ei 9500:n dataominaisuuksia tarvitse.
    Ja 9500 on hyvä jos malttaa odottaa ja on rahaa.

Sanoisin, että valitse tarpeen mukaan 9110, 9210i tai 9500.

9110:aan verrattuna 9210:ssä on synkronointi tehty automaattisemmaksi.
    PC suite on taustalla pyörimässä ja asetuksista saa synkronoinnin käynnistymään aina automaattisesti, kun luuri on yhteydessä koneeseen.

Kaupasta saa tällä hetkellä käytettynä 9210 kaasarimalleja ja uutena ruiskumalleja. 9110 on kadonnut jo aika tehokkaasti.

BTW jos tulee tuplana sama viesti, niin toisen viestin voi myös poistaa siitä rastista muokkausnapin vierestä.

4. John Cooper

John Cooper Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    ..ja 9000 & 9000i ovat kadonneet jo monien muististakin ;)

nim. "neljännen sukupolven kommua odotellessa"

5. dumm

Tykkäykset:
    0
    Onhan tuo, monesti näkee ihmisten puhuvan uusi vai se ensimmäinen/vanha commu ja tarkoittavat sillä ensimmäisellä 9110:aa.

6. jim77

Tykkäykset:
    0
    9210i oli vielä alkuvuodesta käytössä, mutta sitten loppu kärsivällisyys 3 vuoden jälkeen. (aikaisemmin 9000i, 9210)

Suosittelen lämpimästi nokian series 60 laitteita. Miellyttävämpiä käyttää, nopeampia ja pysyy paremmin (ei täydellisesti tietenkään) pystyssä. Surkeaa vaan kun Nokia ei ole saanut aikaan series 60 laitetta qwerty näppiksellä. Paras em. laite mitä itse olen kokeillut on 6600.

7. Anonymous

Tykkäykset:
    0
    Loppui kärsívällisyys??Minkä suhteen??Ihan mielenkiinnosta kyselen.Ainakin itse täysin päinvastaisella kannalla,että series60 laitteelle kumartaisin. Qwerty näppikset ovat taivaan lahja,kun pitää emailia ja sms:ää puhelimella lähetellä.Muut seikat makuasioita, joihin en sano aata,enkä öötä.

8. jim77

Tykkäykset:
    0
    Ollaan Arskan kanssa aikaisemmin käyty keskustelua commareista ja en aio nyt lähteä inttämään mitään.

Omat faktani:
    Tuo on vain minun kantani kun työskentelin suomalaiselle teleoperaattorille 5 vuotta ja kaikilla kanssa kolleegoilla oli commarit (9110, 9210 ja 9210i) ja ne oli huollossa jatkuvasti. Yksikään huoltolasku ei ollut alle 100e. Enemmänkin 2-300e. Itse käytin loppuun kirjaimellisesti 3 kommunikaattoria tuossa ajassa.

Tosin meillä se oli työ väline eli: Palaveri muistiot, mobiili sähköposti, muistiinpanot liikenteessä, SSH ja ICA sovelluksia etc.. Kukaan ei käyttänyt sitä pesismailana ja silti ne "rappeutu". Siis oikeesti kauheita kulumis ongelmia. Kannet löysinä, saranat rikki, näytön kontakti pinnat hajalla (kulumisesta) näppikset rikki, ja ihanan yleisin kannen näppäine 1 ja 8 kiukuttelivat.

Uusin softakin oli niin upea. Kesken asiakkaalle puhumisen commari vetää tilttiä. Kymmeniä kertoja vuosien varrella.

Puhuin joskun erään Nokian ingenjöörin kanssa. Sanoi, "Commari on hyvä puhelin jos et ole heavy useri." File system korruptoituu, aina jos haluat uuden käyttiksen eli clean install niin sulle sanotaan. Ei voi asentaa ilman, että kaikki sun data (100doccaria, 20taulukkoa, yli 1000kontaktia etc) katoaa. No hyvä palautetaan asennuksen jälkeen. "no et sä voi, kun palautus palauttaa myös korruptoituneet käyttiksen ja sovelluksien osat kuten sen bugisen puhelin sovelluksen osan joka tilttaa puheluita".

Mutta mitä mä tiedän kommareista mähän vaan elään semmosen kanssa 5 vuotta ja nyt sain eron. Firma vaihtu ja pieni soma qwerty näppäiminen 6820 menee huomaamattomasti vyöllä ja läppäriä käytetään läppärin hommiin.

9. Anonymous

Tykkäykset:
    0
    Joo jim77 tuurinsa kullakin.Ei tingata kun ei tarvetta.9210i mallin jälkeen(softa 6.00) mulla ei ole pienintäkään ongelmaa ollut kommussa.Kaasari 9210 oli veekäyrä korkeimmillaan,kun kyse oli puhelimesta.Se että en nyt ymmärrä tuota laskutusta,kun ainakin omat ovat takuu kattanut huoltokustannukset.En koskaan pidä puhelinta niin kauan,että takuu umpeutuisi.Eli aina takuunalainen alla.Kovat ovat huoltokustannukset teidän jengillä kyllä olleet,jos ei takuu ole korvannut.Summa summarum,eli pikkuluurin tuodessa hyvän mielen,niin se suotakoon,koska kysehän on vain puhelimista.

10. sovelias Vuoden foorumilainen -06/-05/-03

Tykkäykset:
    363
    Kone tyhjäksi ja päivitys on hyväratkaisu, osoitekirjan, kalenterin ja muut oleelliset pystyy osaava kaveri palauttaan ilman ongelmia. ns. normaalin ongelmallisen varmuuskopionpalauttaminen on suurin syy ongelmiin.

ns. rautaongelmat ovat toki omalukunsa, niissä lähinnä kovassa käytössä saranarakenteet ovat mahdollisia, hellässäkkin käytöss se laite aina silloin tällöin tippuu ikävästi, vaikka ei silloin hajoakkaan niin joskus kuitenkin. Pudottamiset voivat myös aiheuttaa ikäviä piilovikoja joista voi syntyä huoltokierre.
    Tuttuka nuo laitteet ovat täälläkin, yleensä niihin on ratkaisu.

11. jim77

Tykkäykset:
    0
    OK, erikoista. Mun commari kävi vikan kerran huollossa 12.6.2003 ja sen jälkeen ne soitti mulle ja em. argumenteillä paukutti mut seinää vasten. Eli sanoi, että jos tiedot ei saa kadota ei mitään ole tehtävissä. Mutta silloin ei softapäivitystä ollut kuulemma saatavilla. Tuo 6.00 kuulostaa jo siltä, että tuotekehitystä on tapahtunut. En muista mikä softa mulla oli mut ei todellakaan 6.00.

Sitä mä en ikinä tajunnut miksi yritykselle tuli laskuja vaikka takuu oli voimassa. Mutta ehkä ne keksi, että kommarin hevi käyttö kuluttaa sitä niin paljon että se ei kuulu takuuseen ;))

12. Anonymous

Tykkäykset:
    0
    Tuon softa 6.00n jälkeen 9210i kommu alkoi kunnolla toimimaan.Akun irroittaminen loppui lähes 99,9%sesti.Vaikka ainakin tämän vuoden toukokuussa valmistettiin kyseistä mallia,niin uudempaa softaa ei ole tullut.Hyvä niin,koska tuokin toimii lähes ongelmitta hevikäyttäjälläkin;)

13. nuuskamuikkunen

Tykkäykset:
    0

14. Anonymous

Tykkäykset:
    0
    9210i:tä käytän ja uudempaan ei toistaiseksi tarvetta kun sellainen kohta tulee...

15. Andreas

Tykkäykset:
    0
    Itselläni P900. Vaihtaisin P910:aan jos rahaa olisi, vaikka todellisia etuja ei paljoa tulisi. Ainoa miinus P900 verrattuna kommareihin on näppiksen puute. Mutta sehän on jollain tasolla ratkaistu P910:ssa - tosin tuon ratkaisun käytettävyys, jos kirjoittaa todella pitkiä tekstejä, mietityttää. Mutta kuka niitä kommareillakaan kirjoittaa. Olen ollut tytyväinen. Synkkaus toimii, kaapelin ja BT:n yli, selaimet ovat hyviä, maili toimii, sovelluksia riittää.

16. muumi

Tykkäykset:
    19
    Nokia ei pärjää näissä vehkeissä. Hanki XDA / Qtek, PDA:n kaltainen vekotin on paljon näppärämpi.

17. nuuskamuikkunen

Tykkäykset:
    0
    XDA / Qtek

Vaan mistä löytäisin myyjän suomesta XDA / Qtek tai O2 XDA??

18. saeaetaejae

saeaetaejae Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Re: XDA / Qtek

www.qtek.fi

19. Blue Joker Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    3
    Puhelinmalli:
    iPhone 6s
    Mielipiteet eroaa niin paljon. Itsestäni ei todellakaan ole kätevää heilua jonkun kynän varassa ilman hyvää kokonaista QWERTY-näppistä. Myös käyttötarpeet eroavat tottumusten lisäksi, sinulle voi olla tuollainen peedeeaa paljon kätsympi puolestaan...

20. dumm

Tykkäykset:
    0
    Minä olen myös commun kannalla, viides commu menossa eikä ole vaihtumassa.

Jaa tämä viestiketju