1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

Mitä Internet-sivuja käytätte kännykällä?

Keskustelu osiossa 'Matkapuhelimet', aloittaja Moza, 16/10/06.

1. Moza

Tykkäykset:
    0
    Käyttäisin enemmänkin, jos vain tietäisin, mitkä toimivat hyvin kännykällä tai pda-laitteella. Molempia käytän vaikkakin pda:ta harvemmin. Voisitteko kertoa, mitkä suomalaiset sivut toimivat hyvin kännykällä vai onko kännyköille edes tehty mitään erillisiä sivuja. Saisi tekemistä bussi- ja junamatkoille.

2. psymbiote Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    17
    Selailen foorumeita, huutonettiä jne... Eli lähinnä tekstipitoisia saitteja.

3. Zache

Tykkäykset:
    0
    Näitä itse käytän enimmäkseen (listattu käyttömäärän mukaan):
    - Blogeja selailen useita kertoja viikossa, mutten sentään päivittäin. (idle toiminto :)
    - Bussiaikatauluja viikottain (ja vr:n aikataulut jos olen junalla menossa)
    - GMailin mailit tsekkaan päivittäin, jos olen on-the-road enkä pääse tietokoneella tsekkaamaan
    - uutisia luen satunnaisesti (Ampparit Lite tms)
    - tietoa haen satunnaisesti (wikipedia, sanakirjat tms, eniron kartat)

Pääasiallisesti käytän puhelimena SE P800 puhelinta, jos on käytössä N770 niin sitten surffaan enemmänkin normaaliin tapaan ja lueskelen foorumeita ja uutissaitteja.

Linkkejä:
    - Paw.nu - mobiilipalvelut lista - Minun listani
    - 4mobile.net - iso mobiililinkkilista
    - Pda-linkit.net - Tero Lehdon linkkilista
    - Juhan PDA-linkit
    - Matkapuhelininfo: Hyviä WAP-palveluja threadi (vanha)
    - Del.icio.us/mtag - ulkomaisia mobiilisivuja

Tämä aihe muuten kiinostaa minuakin eli kertokaas millaisia sivuja käytte ja mitkä ovat olleet onnistuneita puhelinkäytön kannalta?

4. R-Pelle

Tykkäykset:
    0
  5. Moza

Tykkäykset:
    0
  6. Zache

Tykkäykset:
    0
    Koostin listaa lehtien ja muiden mediatoimioiden mobiilisivuista. Olisi jännä kyllä tietää käyttääkö noita kukaan vai käyttääkö kaikki oikeita versioita nettisivuista pelkästään. Jos tiedätte jotain mitä tuosta puuttuu niin niistäkin saa ilmoitella.

Media mobiilinetissä 2006/10 -lista

7. k Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    MTV3 Handya tulee luettua, siihen kun on Saunalahden Wapista suora linkki.
    Hesarin mobiilisivut puuttuu, nekin on sauniksen wapissa "kirjainmerkkinä".

8. memasa

memasa

Tykkäykset:
    0
    Itse en omista semmoista laitetta, että liiemmälti tekisi mieli sillä surffailla.

Mutta tätä linkkiä voisi joku lukutoukka käydä testaamassa: Project Gutenberg, the first producer of free ebooks.

Monta hyvää kirjaa sadan parhaan joukossa -- maksutta. Gutenberg-projekti pitää sisällään jopa 328 suomenkielistäkin kirjaa. Tiedä sitten, mitä silmät tuollaisesta luku-urakasta tykkäisivät. Tällä laitteella voisin jopa lähteä yrittämään.

9. eralumi Bannattu tunnus

Tykkäykset:
    30
    Tuolta olen itsekkin yrittänyt löytää sopivaa lukemista. Ongelmana tuolla vain on että sieltä ei löydy kuin vanhoja kirjoja, ei ole tullut vielä vastaan yhtään sellaista kirjaa, jonka jaksaisi lukea. Jos joku tietää muita vastaavia sivuja joista löytyy suomenkielellä kirjoja niin laittakaas linkkiä.

10. memasa

memasa

Tykkäykset:
    0
    Englanninkielinen tarjonta on luonnollisesti erittäin laaja sekä laadukas. Tässä on sivuston 100 suosituinta latausta.

11. eralumi Bannattu tunnus

Tykkäykset:
    30
    Juu, englannin kielellä löytyy paljonkin, myös muualta netistä. Vaikka ymmärrystä olisikin lukea englanninkielisiä kirjoja niin ei jaksa, siinä joutuu kuitenkin hiukan enemmän käyttää järkeä niin ei silloin toimi oikein "hermojen lepuuttajana" ne kirjat.

12. memasa

memasa

Tykkäykset:
    0
    OT: Suosittelen esim. Leonardo da Vincin käsikirjoitusten lukemista.

13. Zache

Tykkäykset:
    0
    Joo, off-topikilla jatkuu. LibriVox, CC-lisensoidut audiokirjat, on kanssa mielenkiintoinen proggis kirjojen "lukemiseen" gadgeteillä. Tuollakin on vaan käytännössä olemattomasti Suomenkielisiä juttuja, mutta jos jotain kiinostaa kokeilla, niin Juhani Ahon 'Helsinkiin' novelli löytyy ihan kelvollisesti luettuna sieltä.

Itse en ole oikein oppinut kuuntelemaan mitään kuulokkeilla, niin tuon tyyppiset kokeilut on jäänyt vähemmälle samoin kuin podcastien ja mp3:n kuuntelukin.

14. memasa

memasa

Tykkäykset:
    0
    Käyttävät LibriVoxissa paljon Gutenbergin tekstimateriaaleja pohjina. Ei muuta kuin Seitsemää veljestä audioformaattiin...

15. Zache

Tykkäykset:
    0
    Tein vekotuksen, jossa on suoria linkkejä suomalaisiin audiojuttuihin, kuten nettiradioihin, podcasteihin, ylen mediasaliin jne. Idea tuossa on se, että clipit saa siitä gadgetillä kivasti auki jos haluaa leikkiä niillä. Käytännössä tosin taitaa vaatia yhteydeksi WLANin, jotta hommassa olisi jotain järkeä (ja laitteeksi PDA:n, itse leikin N770:lla)

http://radio.paw.nu

16. MEW3

Tykkäykset:
    0
    Hep!
    Ainakin teksti-tv:n/kanavan tekstiversioita tulee luettua kännyllä ,wap-selaimella/mini-operalla. Ylen Mobiiliuutisia myös joskus, ja jotain muitakin joskus.

17. MEW3

Tykkäykset:
    0
    Eikös ne *.mobi sivustot ole nkyisin mahdollisia. Tietääkö kukaan yhtään semmoista?

18. mik-ko

mik-ko Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    4
    Huomasin, että tuo sm-liigan tulosseuranta toimii vielä hyvin tolla suoralla osoittella. Ihan hyvin pitäisi pelittää kännykällä, josta edes jonkimoinen internetselain löytyy. Itse käytän javalla operaa ja hyvin toimii myös tällä vanhahkolla SonyEricsson Z600.

www.sm-liiga.fi/tulospalvelupopup.asp?

19. Jokke

Tykkäykset:
    0
    Tässä on kätevä webbisivujen kevennyspalvelu, tekee aika hyvää jälkeä:
    http://skweezer.net/

20. per

Tykkäykset:
    4
    Matkoilla kotimaassa selailen polttoaine.net sivuja.

Ulkomaanmatkalla pankkia sekä webmailia kun en jaksa mailia vastaanottaa.

NHL.com jos en ole jostain syystä läppärin tai pöytäkoneen lähellä.

Jaa tämä viestiketju