1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

Mitä eroa kaapeleissa?

Keskustelu osiossa 'Microsoft ja Nokia', aloittaja SYS 49152, 23/11/06.

1. SYS 49152 Vieras

Tuossa alkoi ihmetyttämään että mitä eroa on DKU5 ja CA-42 kaapeleilla, samaten ihmetyttää että mitäs eroa on DKU2 ja CA-53 kaapeleilla, varsinkaan kun kaksi viime mainittua ovat käsittääkseni ihan pelkkiä tavallisia USB-kaapeleita joissa vain on toisen pään liitin Nokian omaa mallia. Vai onko noissa DKU2 ja CA-53 piuhoissa sittenkin jotain elektroniikkaa että se tunnistetaan nimenomaisesti juuri tuon tyypin kaapeliksi? Olen myös ymmärtänyt että Nokia tekee nykyään softansa niin että tarvikekaapelit ei enää kelpaa vaan pitää olla Nokian oma (rahastusta jos suoraan saa sanoa:D). On nimittäin aika kova hinta normi USB-kaapelille 30-40 euroa, siis CA-53, olkoonkin että toinen liitin on normista poikkeava.

Tuolla Pinouts.ru-sivustolla löytyy kaikenlaisia mielenkiintoisia speksejä noista kaapeleista ym...

2. Duunari

Duunari

Tykkäykset:
    12
    Ei minua aikoihin ole kaapeleilla rahastettu.
    Ainahan tuo löytyy paketista.
    En tiedä sitten jostain pilipali perusluurista...

3. SYS 49152 Vieras

Mutta jos luurin ostaa käytettynä niin ei niissä tule useinkaan muuta kuin laturi mukana, osa mun luureista on kyllä uutena ostettu mutta osa käytettyinä ostettuja. Käytettyihin joutuu ne piuhat ostamaan erikseen.

Offtopic: Ei ne perusluuritkaan pilipalivehkeitä ole. :)

4. Kalle2005

Kalle2005

Tykkäykset:
    4
    Puhelinmalli:
    Samsung Androidit pääasiassa
    Kts.
    http://www.nokia.fi/lisalaitteet/datatuotteet/kaapelit/
    (ja googlella lisää)

esim. Ca-53 kaapeli tukee USB 2 yhteyttä (on nopeampi), on sama muuten kuin DKU2

Itsellä käytössä ollut sekä alkuperäisiä että tarvikekaapeleita.
    Molemmat pelittäneet ihan yhtä hyvin. Tarvikekaapeiden kanssa on joutunutjoskus hieman säätämään ajureiden kanssa.

Hinta ratkaisee monessa tapauksessa.
    ... tarvikekaapelin hinta on (yllättäen) aikalailla erilainen kuin merkkikaapelin....

Kaikki merkki/tarvikekaapelit on toimineet mulla esim. Nokia Datasuiten kanssa moitteetta.

Mutta muista lukea asennusohjeet huolella ! ... tarvikekaapeleissa on joskus ihan omat asennusniksit/ajurit yms.

5. SYS 49152 Vieras

Mun tuli tuo kaapelikysymys mieleen mm. siksi että olen joutunut tappelemaan yhdistelmän Nokia 3100, CA-42 yhteensopiva tarv.kaapeli ja PC suite 5.8 kanssa eikä lähtenyt toimimaan millään. Kaapelin tarvitsema ajuri on asennettu, sitten kokeiltu mm. Nokian CA-42 ajurilla, ei lähtenyt silläkään toimimaan... Perin outoa, käyttikseksi vaihdettu Win98 Second Edition koska 98 First Editionilla ei lähtisi pc suite asentumaankaan.

Gammu lähti toimimaan kunhan huomasi ensin rukata oletusarvoissa olevaa gammurc-tiedostoa niin että ruksaa [Gammu 1] otsakkeen alla olevat kohdat kaikki #-merkille siten että vain ylenpänä olevan [Gammu]-kohdan tiedot luetaan ja alempana olevan Gammu-kohdan tiedot ohitetaan, sitten muuttaa yhteystyypiksi fbuspl2303 ja portin arvoksi sen minkä kaapelin ajuri on "arponut" virtuaaliseksi sarjaliitännäksi.
    Gammu onkin oikein pätevä ohjelma, tosin konsoli sellainen...osaa kyllä yhtä jos toistakin. :)

Jaa tämä viestiketju