Mitä puuhailit tänään?

massimo

Tunnettu jäsen
Palaute - 0%
0   0   0
Reaktiopisteet
376
Itse olen parhaillaan stressin/masennuksen takia sairaslomalla. Sinnittelin töissä kun ajattelin että lomalla voi sitten levätä, mutta lomallahan pitäisi lomailla. Näin tein muutaman kerran, kunnes siitä ei ollut apua. Yritin liian kauan ja lääkärin kanssa sovittiin että nyt riittää ja laittoi sairaslomalle. Luulin että 2vko riittää, mutta ei riittänyt. Nyt olen ollut sairaslomalla kuukausia, eikä mitään tietoa koska palaan töihin. Olen tullut siihen tulokseen että heti kun masennusoireet todetaan, niin sairaslomalle lepäämään, niin pystyy palaamaan nopeammin. Muistetaan kuitenkin että me kaikki ollaan erilaisia. Minä luulin että minuun tämä ei tule.

rane58

Tunnettu jäsen
Palaute - 100%
1   0   0
Reaktiopisteet
1262
Puhelinmalli
Microsoft Lumia
Sain potkittua itseni ulos, kaivoin Jeepin isohkon lumikasan alta, olihan homma.... 😓
-Niin ja sitten kaupassa käynti, jääkaappiin täytettä.... 🤤

DjABu

Vapaa-ajan ruhtinas
Palaute - 100%
3   0   0
Reaktiopisteet
313
Puhelinmalli
OnePlus 6
Sama juttu täällä. Masennuksen kanssa on erittäin vaikea elää ja ilman lääkkeitä mahdotonta. Itselläni ei siis masennuksia ole ollut ikinä, mutta läheltä olen nähnyt muutaman sukulaisen ja kaverin, jonka masennus lopulta uuvutti.

Sukulainen sairasti monta vuotta masennusta, vaikka asiat oli ulkopuolisten silmissä ihan ok. Työpaikka, hyvä palkka, vaimo, koti jne.
Olo meni vuoristorataa ja lopulta mies löytyi lapsuuden kodin metsästä, puumajan oksassa roikkuneena.

Toinen tapaus, joka on itselle erittäin läheinen, on lapsuuden kaveri, joka menetti isänsä ensin, sitten menetti setänsä. Molemmat lyhyen ajan sisään. Masentui ja ei hakenut apua, vaikka siitä puhuttiin kovasti. Eräänä päivänä menin hänen luonaan käymään ja sen pikkuveli oli vastassa.. oli löytynyt vyön avulla ovenkahvaan hirttäytyneenä.

Se masennus on vaikea, vaikea asia. Ja jokainen kokee asiat eri lailla. Se että tulee avioero ja masentuu siitä, ei välttämättä ole vertauskelpoinen sellaiselle, joka ei näe mitään toivoa missään, vaikka elämässä on kaikki hyvin. Näkee vain mustaa ja haluaa pois.

Se ei ole nykyajan nuorison tauti, turha vähätellä.

Puuha Pete

Tunnettu jäsen
Palaute - 98.1%
51   1   0
Reaktiopisteet
234
Näin punaista tuosta kommentista "nykyajan tauti".
Vois pitää tunkkinsa kiinni jos ei ole kokemusta koko asiasta.
Kuka h*lvetti masennusta vapaaehtoisesti haluaa! Tai yleensä mielenterveysongelmia..

Itse saanut paniikki- ja ahdistuneisuushäiriö diagnoosin melkein 20v sitten.
Ja masennuskausia on näiden vuosien varrella tullut ja mennyt. Pahimmillaan ollu itsekin valmis menemään kuoppaan kun ui syvissä vesissä. Onneksi oli lapset niin jäi tekemättä..

Tästä voisi vääntää aika runon mutta en viitsi..

sataratas

Tunnettu jäsen
Palaute - 100%
1   0   0
Reaktiopisteet
1050
Puhelinmalli
iPhone
Mä muistan kävelleeni jo ala-asteella kotiin pää painuksissa itseäni vihaten. Sairaus kulkenut elämässä jo reippaasti yli 30 vuotta. Pahimmillaan jyräsi kymmenisen vuotta sitten, kun sain sähköhoitoa sairaalassa. Olis pitänyt hakea apua jo muksuna, mutta eihän sen ikäinen näistä asioista ymmärrä... :( Jepsfrostin kommentinkin jotenkin ymmärrän, jos ei ole masennusta kunnolla koskaan kohdannut.

Arvo

Minusta ei jää varjoAH
Palaute - 0%
0   0   0
Reaktiopisteet
1858
Puhelinmalli
OnePlus 3T
Sain potkittua itseni ulos, kaivoin Jeepin isohkon lumikasan alta, olihan homma.... 😓
-Niin ja sitten kaupassa käynti, jääkaappiin täytettä.... 🤤
Minä kävin eilen kaupassa. Hakemassa Prismasta valmiiksi pakatun kauppakassin. Ehkä helpoin kauppareissu ikinä. Aiotaan kyllä käyttää jatkossakin tuota Prisman Kauppakassi- palvelua.

JuusoKa

Tunnettu jäsen
Palaute - 0%
0   0   0
Reaktiopisteet
29
Puhelinmalli
Huawei Mate 10 Pro
Minä kävin eilen kaupassa. Hakemassa Prismasta valmiiksi pakatun kauppakassin. Ehkä helpoin kauppareissu ikinä. Aiotaan kyllä käyttää jatkossakin tuota Prisman Kauppakassi- palvelua.
Minkä verran tuo palvelu kustantaa? Mielelläni hakisin kaupasta valmiiksi pakatut ostokset ilman että niitä täytyy käydä itse keräämässä kärryihin ja pakata kasseihin.

JuusoKa

Tunnettu jäsen
Palaute - 0%
0   0   0
Reaktiopisteet
29
Puhelinmalli
Huawei Mate 10 Pro
Perheen kanssa Hyvinkään Sveitsin Superparkissa. Taisi olla myös tuhat muutakin paikalla.

apek

Vapaavalintainen titteli
Palaute - 0%
0   0   0
Reaktiopisteet
3051
Puhelinmalli
Nokia 8 Sirocco
Minkä verran tuo palvelu kustantaa? Mielelläni hakisin kaupasta valmiiksi pakatut ostokset ilman että niitä täytyy käydä itse keräämässä kärryihin ja pakata kasseihin.
Alkaen 3,90e. Jos saman päivän tilaus niin 5e lisää. Se kauppakassi palvelu taitaa olla vain HOK-elannolla.

Qwertyi

Vuoden foorumilainen 2010, VIP vuodesta 2016
Palaute - 100%
28   0   0
Reaktiopisteet
10190
Puhelinmalli
Samsung Galaxy Note 8

lexie

Tunnettu jäsen
Palaute - 0%
0   0   0
Reaktiopisteet
271
Puhelinmalli
Samsung Galaxy J3
Juoksulenkki. Ei upeempaa talvi-ilmaa; -8 :)

gogland

Mr Vip
Palaute - 0%
0   0   0
Reaktiopisteet
6256
Puhelinmalli
Sony Xperia XZ1 Compact
Akkani on ollut kohta kolme viikkoa flunssassa, ei tartu sitten millään minuun. Tuolla konseptilla on mennyt kaikki viime vuodet.

MGM

dıʌ
Palaute - 100%
10   0   0
Reaktiopisteet
7069
Puhelinmalli
OnePlus 6
Akkani on ollut kohta kolme viikkoa flunssassa, ei tartu sitten millään minuun. Tuolla konseptilla on mennyt kaikki viime vuodet.
Ei muhunkaan mikään flunssa oo koskaan tarttunut toisesta osapuolesta. Niinku seurustelukumppanista.

quqa

Tunnettu jäsen
Palaute - 100%
2   0   0
Reaktiopisteet
351
Puhelinmalli
Google
Ei muhunkaan mikään flunssa oo koskaan tarttunut toisesta osapuolesta. Niinku seurustelukumppanista.
Ei minuunkaan. Ja luulin vuosikaudet, että mulla on jotenki erityisen hyvä vastustuskyky kun olin kerran kahteenvuoteen pikku nuhassa. Mutta, kun noita lapsia tuli perheeseen niin johan tilanne muuttuikin kertaheitolla. Nyt ollaan koko perhe samaan aikaa räkätaudeissa pari-kolme kertaa vuodessa :ROFLMAO:

apek

Vapaavalintainen titteli
Palaute - 0%
0   0   0
Reaktiopisteet
3051
Puhelinmalli
Nokia 8 Sirocco
Hyvin nukutun yön jäljiltä siivoilin koko kämpän perusteellisesti (kaikki 36 neliötä :D), tiskailin, pesin pyykkiä, tein paperihommia ja sitten onkin loppu aika mennyt musiikkia kuunnellessa. Toki muutama olut menee samalla.

Reactions: MGM

gogland

Mr Vip
Palaute - 0%
0   0   0
Reaktiopisteet
6256
Puhelinmalli
Sony Xperia XZ1 Compact
Ei minuunkaan. Ja luulin vuosikaudet, että mulla on jotenki erityisen hyvä vastustuskyky kun olin kerran kahteenvuoteen pikku nuhassa. Mutta, kun noita lapsia tuli perheeseen niin johan tilanne muuttuikin kertaheitolla. Nyt ollaan koko perhe samaan aikaa räkätaudeissa pari-kolme kertaa vuodessa :ROFLMAO:
Eikös se ole sit hyvä just niin. Kerralla kaikki.

rane58

Tunnettu jäsen
Palaute - 100%
1   0   0
Reaktiopisteet
1262
Puhelinmalli
Microsoft Lumia
Nyt lauantaina vietiin kummipoika 3v. oikeaan parturiin, tuli komea nuorimies.... 😉
Aiemmin kuin isänsä kanssa menivät niin eihän siitä hiustenleikkuusta tullut mitään, oli isä sitten kotona "leikannut" kotiparturikoneella, jälkihän oli sitten mitä oli.... 😆

DjABu

Vapaa-ajan ruhtinas
Palaute - 100%
3   0   0
Reaktiopisteet
313
Puhelinmalli
OnePlus 6
Itse leikannut viitisen vuotta itse. Siis tuollaiseen malliin, mitä profiilikuvassakin on. Kyllä säästää pitkän pennin kun itse osaa siistiä kuontalon. Samalla leikkaan meidän talouden parin pikkuherrankin hiukset. Sivuilta lyhyet ja päältä siistitty ohennussaksilla. 👍

sataratas

Tunnettu jäsen
Palaute - 100%
1   0   0
Reaktiopisteet
1050
Puhelinmalli
iPhone
Ajoin autoa. On kyllä niin sanoinkuvaamattoman paskaa touhua että aivot sulaa. Ja kelikin oli huono, niin fiilikset jäi kyllä alle riman. Huh. :(

Top Bottom