Mitä mielessä liikkuu? Vapaa keskustelu aiheesta kuin aiheesta

massimo

Tunnettu jäsen
Palaute - 0%
0   0   0
Reaktiopisteet
2798
Nyt oli ensimmäistä kertaa haittaa noista vuokrattavista potkulaudoista. Oli parkkeerattu keskelle pihan ajoväylää. Jos ei ois painanut noin paljon niin olis voinut viedä pusikkoon 😀 Takana olevat kuskit oli yllättävän rauhallisia kun menin siirtämään lautaa. No, lauta alkoi hälyttämään kun siirsin, mutta jatkoin matkaa.

Muuminen

Tunnettu jäsen
Palaute - 100%
43   0   0
Reaktiopisteet
676
Puhelinmalli
iPhone 13 Mini
Ajattelin nyt tänne kirjoitella fiiliksiäni. Olen jo vuosia haaveillut muuttavan Turusta jonnekin vähän pienempään paikkaan ja löysin tässä taannoin asunnon pienestä maalaiskaupungista ja nyt kun asiaa on vienyt eteenpäin niin tämä stressi on kyllä aivan perseestä.

Muuton myötä muutamat asiat tulisi hankalammiksi, mutta saisin sen asuinympäristön mistä olen haaveillut ja lapsilleni turvallisemman ympäristön kasvaa. Asunto olisi isompi, modernimpi ja rauhallisessa paikassa. Mutta mutta, jotenkin ajatus muuttamisesta saa minut melkein voimattomaksi. Hirveä hemmetin homma ylipäätänsä muutossa, mutta siihen päälle lasten koulut, päiväkodit etc niin hemmetti että tuntuu ylivoimaiselta.

Onko täällä joku muu vaihtanut lasten kanssa paikkakuntaa ja menikö hyvin?

Ile...

Tunnettu jäsen
Palaute - 100%
5   0   0
Reaktiopisteet
2756
Puhelinmalli
Pixel 5
Ajattelin nyt tänne kirjoitella fiiliksiäni. Olen jo vuosia haaveillut muuttavan Turusta jonnekin vähän pienempään paikkaan ja löysin tässä taannoin asunnon pienestä maalaiskaupungista ja nyt kun asiaa on vienyt eteenpäin niin tämä stressi on kyllä aivan perseestä.

Muuton myötä muutamat asiat tulisi hankalammiksi, mutta saisin sen asuinympäristön mistä olen haaveillut ja lapsilleni turvallisemman ympäristön kasvaa. Asunto olisi isompi, modernimpi ja rauhallisessa paikassa. Mutta mutta, jotenkin ajatus muuttamisesta saa minut melkein voimattomaksi. Hirveä hemmetin homma ylipäätänsä muutossa, mutta siihen päälle lasten koulut, päiväkodit etc niin hemmetti että tuntuu ylivoimaiselta.

Myö vaihdettiin pari vuotta sitten Jyväskylästä Imatralle, lapset oli silloin 4- ja 6-vuotiaita. Vanhempi alotti esikoulun Imatralla. Ollaan molemmat Imatralta kotosin, muutettiin lasten takia lähemmäs isovanhempia.

Meillä oli "helppo" muutto. Lapsille ei ollut vielää kerennyt tulemaan kaverisuhteita ja ei ollut koulutkaan alkanu. Meillä ei ollut vaimon kanssa jäänyt Jyväskylään juurikaan kavereita, tottakai joitain, mut ei merkittäviä. Talo katottiin alkukeväällä/keväällä valmiiks, jonka jälkeen yritettiin myydä oma osake pois, mut ei menny. Meni helposti vuokralle onneks.

Ite panikoin, et mite elo käy sujumaan 3-4kertaa pienemmässä kaupungissa. Joitain vanhoja tuttuja ketä ei haluais nähä, liian vähän palveluja, liian vähän kaikkea Jyväskylään verrattuna. Tosin talot oli halpoja, 3-4 kertaa halvempia mitä keski-suomessa😅👍.

Jotenki tuntuu et meillä meni kaikin puolin liian hyvin tää maiseman vaihdos 🤔 ei oo vielää käyny v*tuttamaa tän kaupungin pienuus, mut toisaalta, kun löytyy, päiväkoti/koulu, ruokakauppa tai pari, rautakauppa ja alko. Mitä muuta se ihminen tarvii? 😉

Muuminen

Tunnettu jäsen
Palaute - 100%
43   0   0
Reaktiopisteet
676
Puhelinmalli
iPhone 13 Mini
Myö vaihdettiin pari vuotta sitten Jyväskylästä Imatralle, lapset oli silloin 4- ja 6-vuotiaita. Vanhempi alotti esikoulun Imatralla. Ollaan molemmat Imatralta kotosin, muutettiin lasten takia lähemmäs isovanhempia.

Meillä oli "helppo" muutto. Lapsille ei ollut vielää kerennyt tulemaan kaverisuhteita ja ei ollut koulutkaan alkanu. Meillä ei ollut vaimon kanssa jäänyt Jyväskylään juurikaan kavereita, tottakai joitain, mut ei merkittäviä. Talo katottiin alkukeväällä/keväällä valmiiks, jonka jälkeen yritettiin myydä oma osake pois, mut ei menny. Meni helposti vuokralle onneks.

Ite panikoin, et mite elo käy sujumaan 3-4kertaa pienemmässä kaupungissa. Joitain vanhoja tuttuja ketä ei haluais nähä, liian vähän palveluja, liian vähän kaikkea Jyväskylään verrattuna. Tosin talot oli halpoja, 3-4 kertaa halvempia mitä keski-suomessa😅👍.

Jotenki tuntuu et meillä meni kaikin puolin liian hyvin tää maiseman vaihdos 🤔 ei oo vielää käyny v*tuttamaa tän kaupungin pienuus, mut toisaalta, kun löytyy, päiväkoti/koulu, ruokakauppa tai pari, rautakauppa ja alko. Mitä muuta se ihminen tarvii? 😉
Kiitos tästä! Meillä mennyt toistaiseksi kaikki myös liian hyvin paitsi se fakta, että lapsi joutuisi puheterapiaan 60km päähän uudesta kodista 😬

Meillä on viisi poikaa joista vanhin 12, joten tilanne hieman erilainen ja hieman jännittää juuri kouluikäisten puolesta. Tosin jännittää myös, että miten puolisoni sopeutuu 😂

Olisihan se jollain tavalla ”helpompaa” vaan jatkaa Turussa asumista, mutta asunnot ovat huomattavasti kalliimpia täällä ja jotenkin olisi mukavaa päästä jonnekin missä ei olisi niin paljoa ongelmia Esimerkiksi tälläisiä

Pitää nyt katsoa miten tämä jatkuu 😊

teemupa

Tunnettu jäsen
Palaute - 100%
1   0   0
Reaktiopisteet
5163
Puhelinmalli
S21 Ultra

Me muutettiin saman kaupungin sisällä 20km päähän lähemmäksi palveluita ja vanhimmat tytöt vaihtoi koulua samalla, toinen kolmosella ja toinen ekalla luokalla. Kaikki meni oikeastaan loistavasti, molemmat otettiin luokilla hyvin vastaan ja saivat kavereita. Ja mikä tärkeintä, arki helpotti joten koko perhe jaksaa paremmin arkea nyt. Muksuilla on kaverit viereisessä talossa, kun ennen matkaa oli 1km-3km kavereille. Kouluun pääsevät kävellen 700m matkan entisen koulutaksin/bussin sijaan.

Eniten tässä muutossa mua pelotti miten sujuu lasten koulun vaihto, ja sehän meni loistavasti :giggle:

Ile...

Tunnettu jäsen
Palaute - 100%
5   0   0
Reaktiopisteet
2756
Puhelinmalli
Pixel 5
Kiitos tästä! Meillä mennyt toistaiseksi kaikki myös liian hyvin paitsi se fakta, että lapsi joutuisi puheterapiaan 60km päähän uudesta kodista 😬

Meillä on viisi poikaa joista vanhin 12, joten tilanne hieman erilainen ja hieman jännittää juuri kouluikäisten puolesta. Tosin jännittää myös, että miten puolisoni sopeutuu 😂

Olisihan se jollain tavalla ”helpompaa” vaan jatkaa Turussa asumista, mutta asunnot ovat huomattavasti kalliimpia täällä ja jotenkin olisi mukavaa päästä jonnekin missä ei olisi niin paljoa ongelmia Esimerkiksi tälläisiä

Pitää nyt katsoa miten tämä jatkuu 😊
Tuo on kyllä hankala tilanne, kun (ainankin vanhemmilla) pojilla jo kaverisuhteet kehittyneet aika pitkälle. Tuo omia hankaluuksia kun vanhat kaverit jää taakse ja miten sitten sopeutuu uuteen paikkaan.

Tiiän kyllä tapauksen suhtkoht läheltä. Perhe muutti isosta kaupungista maalle karkuun noita jengejä sunmuita harmeja, niin sieltä löytyi myös. Vaikutti varmasti, kun vanhat kaverit jäi ja piti jollain osoittaa mieltä, niin lähdettiin kyllä maalta pois heti kun pystyi ja se oli menoa sen jälkeen muutama vuosi. Nyt kyllä ihan kunnollisia 🙂 En siis mitenkään halua pelotella, vaan tuoda näkökulmia 🙂

Ruismies

🇫🇮🇺🇦
Palaute - 0%
0   0   0
Reaktiopisteet
4449
Puhelinmalli
A51 5G

Pinato

VIPpi
Palaute - 100%
35   0   0
Reaktiopisteet
8467
Puhelinmalli
Motorola Moto G200
Kävin aamulla lähi Salessa, nyt kävi tilanne jota en ymmärrä eikä ymmärtänyt myöskään kassahenkilö.
Ihan mielenkiinnosta katoin mobilikuittia, ja,,,,siellä oli tuote jota en ollut ostanut, kassalla eikä edes koko kaupassa ollut muita kun minä, ja kuitissa luki
-perunapussi 4.95€, mistä se siihen kuittiin tuli, sitä ei ymmärtänyt kassahenkilö enkä sitä ymmärrä minä, hyvitys luonnellisesti tuli.
Minulla ei ole ikinä noita kuitteja tapana tarkistella, nyt jostakin syystä katoin kun tuli ruudulle ilm että kuittisi, ole hyvä.
Näköjään täytyykin alkaa tutkia noita kuitteja ostosten jälkeen että mitä siellä on ylimääräistä jos sattuu olemaan.

Unnoticed

Tunnettu jäsen
Palaute - 100%
1   0   0
Reaktiopisteet
18386
Puhelinmalli
11T Pro
Kävin aamulla lähi Salessa, nyt kävi tilanne jota en ymmärrä eikä ymmärtänyt myöskään kassahenkilö.
Ihan mielenkiinnosta katoin mobilikuittia, ja,,,,siellä oli tuote jota en ollut ostanut, kassalla eikä edes koko kaupassa ollut muita kun minä, ja kuitissa luki
-perunapussi 4.95€, mistä se siihen kuittiin tuli, sitä ei ymmärtänyt kassahenkilö enkä sitä ymmärrä minä, hyvitys luonnellisesti tuli.
Minulla ei ole ikinä noita kuitteja tapana tarkistella, nyt jostakin syystä katoin kun tuli ruudulle ilm että kuittisi, ole hyvä.
Näköjään täytyykin alkaa tutkia noita kuitteja ostosten jälkeen että mitä siellä on ylimääräistä jos sattuu olemaan.
Itse lasken päässä, kuinka paljon ostosten hinta on, niin ei tarvitse tarkastella kuitteja. 😂 Tokmannilla aika usein meinaa "livahtaa" kuitille tuotteita, joita ei ole ostettu. Tiedä sitten tapahtuuko vahingossa vai tahallaan.

tonttu

Vuoden foorumilainen 2019
Supermoderaattori
Palaute - 100%
5   0   0
Reaktiopisteet
19731
Puhelinmalli
Apple iPhone 13 PRO
Kai nuo käyttää pikakoodeja ja sormi osunut sellaiseen?
Ja joskus irtotarra tarttuu kärrystä, korista tai hihnalta toiseen tuotteeseen ja lukeutuu.

Pinato

VIPpi
Palaute - 100%
35   0   0
Reaktiopisteet
8467
Puhelinmalli
Motorola Moto G200
Kai nuo käyttää pikakoodeja ja sormi osunut sellaiseen?
Ja joskus irtotarra tarttuu kärrystä, korista tai hihnalta toiseen tuotteeseen ja lukeutuu.
Joku tämmöinen se pitää olla, ei se koodari itekseen sinne mitää hintoja latele jos ei liipsimesta paina jonkun koodin kohalla.
Niin kassallahan on iso kirja siinä missä niitä pikakoodeja on mistä ne selailee esim joillekkin irtotuotteille hintoja.

Vilén

Noku sai niin halvalla
Palaute - 100%
11   0   0
Reaktiopisteet
11470
Puhelinmalli
Iphone 13 Pro Max
Itse lasken päässä, kuinka paljon ostosten hinta on, niin ei tarvitse tarkastella kuitteja. 😂 Tokmannilla aika usein meinaa "livahtaa" kuitille tuotteita, joita ei ole ostettu. Tiedä sitten tapahtuuko vahingossa vai tahallaan.
Tätä harrastan itsekin, samalla kun laittaa tavarat hihnalle laskee suunnilleen mitä kuuluu maksaa. Välillä hämmästyy kuinka päin prinkkalaa tuli laskettua :D

kaßu

Vuoden foorumilainen 2021, MVP of the 2021
Palaute - 100%
84   0   0
Reaktiopisteet
25904
Puhelinmalli
iPhone
Tätä harrastan itsekin, samalla kun laittaa tavarat hihnalle laskee suunnilleen mitä kuuluu maksaa. Välillä hämmästyy kuinka päin prinkkalaa tuli laskettua :D

Jep😄 joskus ostanut jotain pientä ja lähes kaikki tuotteet alle 1€. Sit kassalla kuitenkin hinta jotain 37€😂 sit kattoo kuittia ja oikeinhan se on🙈

Qwertyi

Vuoden foorumilainen 2010, VIP vuodesta 2016
Palaute - 100%
30   0   0
Reaktiopisteet
20300
Puhelinmalli
Samsung Galaxy S10e + Note 8
Jep😄 joskus ostanut jotain pientä ja lähes kaikki tuotteet alle 1€. Sit kassalla kuitenkin hinta jotain 37€😂 sit kattoo kuittia ja oikeinhan se on🙈
Sama. Kauppalasku joku satkun, kaamee kiehahdus et ei vttu voi olla ja kylhän se sit oikein olikin.

2cv

Tunnettu jäsen
Palaute - 0%
0   0   0
Reaktiopisteet
558
Puhelinmalli
Sony XA2, Jolla C

Hyvä tapa 👍
Tokmannilla on käynyt vuoden sisään useita kertoja niin, että hinta kassalla kovempi mitä hyllyn reunassa lukee. Monesti oon ottanut kuvat hinnoista. Ja kassa ei ees pahoittele, silmät pyöreinä vaan ihmettelee "Onpas tässä tullut joku virhe kun hinta ei olekaan päivittynyt järjestelmään"...

Vilén

Noku sai niin halvalla
Palaute - 100%
11   0   0
Reaktiopisteet
11470
Puhelinmalli
Iphone 13 Pro Max
Hyvä tapa 👍
Tokmannilla on käynyt vuoden sisään useita kertoja niin, että hinta kassalla kovempi mitä hyllyn reunassa lukee. Monesti oon ottanut kuvat hinnoista. Ja kassa ei ees pahoittele, silmät pyöreinä vaan ihmettelee "Onpas tässä tullut joku virhe kun hinta ei olekaan päivittynyt järjestelmään"...
Tokmannilla on myös itselle käynyt monesti että hinta on ollut halvempi mitä hyllyn reunassa. Eli tarjoukset ajettu vain järjestelmään muttei päivitetty hyllyihin.

2cv

Tunnettu jäsen
Palaute - 0%
0   0   0
Reaktiopisteet
558
Puhelinmalli
Sony XA2, Jolla C
Tokmannilla on myös itselle käynyt monesti että hinta on ollut halvempi mitä hyllyn reunassa. Eli tarjoukset ajettu vain järjestelmään muttei päivitetty hyllyihin.
Joo sullahan toi nimikin kertoo että näin se pitääkin mennä sun tapauksessa 🤭

Top Bottom