1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

Mistä videoita kännykkään?

Keskustelu osiossa 'Matkapuhelimet', aloittaja Deo, 24/8/04.

1. Deo

Tykkäykset:
    0
    Tietääkö joku hyvää linkkiä sivulle, josta videoita saisi Real One Playerille? Siis sellaisia, mitkä ovat -.rm formaatissa.

2. Maailmantuho

Tykkäykset:
    0
  3. Jonke

Tykkäykset:
    0
    onko nuo ilmaisia

4. Maailmantuho

Tykkäykset:
    0
    Ainakin mitä itse olen kokeillut, ovat olleet ilmaisia...

5. Deeku

Tykkäykset:
    0
  6. Fujitsu

Tykkäykset:
    0
    Näyttää löytyvän suht. uusiakin.

7. Harald Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    2
    Puhelinmalli:
    HTC / Elisa
    Niin näytti olevan uusiakin...

Itsekin kävin hakemassa muutaman kokeeksi, ja tietokoneen RealPlayer soittaa ne ihan hyvin mutta ku siirrän ne BT:lla SX1:een niin tulee virheilmoitus: Leikkeen toisto ei onnistu??? Missä vika, manuaali ei näytä käsittelevän tuota RealPlayeria millään tavalla?

8. Maailmantuho

Tykkäykset:
    0
    Vika on luultavasti käyttämäsi videoclipin tiedostomuodossa. RealPlayer tukee ainakin kolmea eri tiedostomuotoa, jotka ovat .ram, .ra ja .rm.

.ram päätteinen tiedosto on ns. metatiedosto (tekstitiedosto, joka sisältää url-osoitteen), joka osoittaa serverillä olevaan .ra-päätteiseen audio/video-tiedostoon. Syy miksi .ram ei toimi normaali luurilla on ilmeisesti se, ettei luurilla ole yhteyttä nettiin hakemaan kyseistä tiedostoa.

.ra ja .rm tiedostot ovat audion/videon sisältäviä tiedostoja. Omasta kokemuksesta voin sanoa itsellä on ollut vaikeuksii toistaa luurissa .ra-tiedostoja.
    .rm-tiedostot ovat pääsääntöisesti toimineet ihan ok.

9. Harald Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    2
    Puhelinmalli:
    HTC / Elisa
    Mä luulen että ne on mulla noita .ra- tiedostoja (-----> tietokoneelta katsottuna tiedostotyyppi on RealAudio?)

Kerrohan miten saan ne muutetuksi .rm- muotoon? Kai RealPlayer osaa sen tehdä?

10. Maailmantuho

Tykkäykset:
    0
    Tiedoston nimen perässä olevasta päätteestä näkee tiedoston tyypin. Jos et tiedoston päätettä näe, niin sulla on silloin tod. näk. sellainen asetus päällä, joka ei näytä tunnettujen tiedostojen tiedostopäätteitä lainkaan (Oletan nyt, että käyttiksesi on Windows X). Asetuksen saa pois esim. resurssienhallinnasta kohdasta työkalut->kansion asetukset->näytä->piilota tunnuttujen tiedostojen päätteet ja ruksi pois kyseisestä kohdasta (itsellä on käytössä Lontoonkielinen windows, joten äskeisessä "polussa" voi olla virheitä =D ).

Tosta muunnoksesta en osaa sanoa, mutta googlella löytyy varmaan tietoa asiasta.

11. Harald Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    2
    Puhelinmalli:
    HTC / Elisa
    Joo niinpä näyttää olevan, kiitokset avusta. Pitää etsiä googlesta paremmalla ajalla tuon tyypin muutosta.

12. Fujitsu

Tykkäykset:
    0
    Heipsapsarallaa, onko kukaan testannu, toimiiko edes osa noiden edellä mainittujen linkkien videot Siemens CX/M 65:ssa....? (eli tomiiko muu formaatti kuin .3gp....? (ei jaksa jurrisssa ite testaa...)

Jaa tämä viestiketju