1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

Mistä tunnistaa Xtra puhelimen?

Keskustelu osiossa 'Matkapuhelimet', aloittaja Peurasaari, 26/10/05.

1. Peurasaari

Peurasaari Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    1
    Puhelinmalli:
    iPhone 6+
    Juuri kaveri kävi tuossa noitumassa kun puhelimessa on saunalahden näytönsäästäjä. No vilkaisin luuria ja mielestäni se oli saunalahden Xtra puhelin. Malli on 6630. Kaveri kehuskeli maksaneensa siitä vain 135€.

Mistä tunnistaa että kysymyksessä on Xtra puhelin? Tässä yksilössä on saunalahden aloituskuva, näytönsäästäjä, teema ja valikkologo. Niin ja tietenkin asetukset sähköpostia myöten.

Kiva nähdä miten hommassa käy. Kaveri aikoi yrittää purkaa kaupan. Mukaan ei ollut saanut kuin laturin, kuulemma muut tavarat myyjä lähettää perässä.

Kaverilla oli pelko perseessä että on ostanut varastetun puhelimen tai sitten laitteen vuokrannut henkilö on todella peeaa ja möi six koneen. Kiva maksella vuokria masiinasta jota ei ole kourassa. Tekee sitten rikosilmoituksen ja puhelin lämästään mustalle listalle. Kaveri häviää 135€.

2. Ammattilainen Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    19
    Itse olen nähnyt yhden Motorolan, joka oli vuokrapuhelin ja siinä oli juuri nuo kaikki Saunalahti-jutut.

3. lkuisma

Tykkäykset:
    0
    Veikkaisin kanssa että tuo on Xtra-vuokrapuhelin, mutta kannattaa Saunalahdelta kysellä tarkemmin asiasta... tosin siinä saattaa hävitä sen 135 euroo matkalla..

4. espenleka

espenleka Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0

5. Fujitsu

Tykkäykset:
    0
    Voihan tuo olla Saunalahdelta ostettu luuri, tosin hyvin pienellä todennäkösyydellä :)

6. Peurasaari

Tykkäykset:
    1
    Puhelinmalli:
    iPhone 6+
    Myyjän ilmoituksesta lainattua:

"Huudettavana kaksi viikkoa vanha Nokia 6630.Vain kone.Manuaalit,laturi ja laatikko saatavana parin viikon päästä.

Siis puhelimen paperit,laturi ja pakkaus ei ole minulla enkä pysty 100 % varmuudella niitä lupaamaan.Laitteessa on akun alla valmistajan numerosarja josta selviää myyntipäivä."

hintaa vaan kyllä nyt epäilen, tais kaverini yrittää kusettaa kun sanoo maksaneensa 135€.

No ongelma ei ole minun. Tiedänpä vuosin takaa yhden tapauksen jossa tuntemattomaksi jäänyt mies oli ottanut koeajolle auton liikkeestä. Ja myynyt sen sitten jollekkin yksityishenkilölle "omanaan". Ihminen on keksivä tarvittaessa...

7. espenleka

espenleka Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
  8. Peurasaari

Tykkäykset:
    1
    Puhelinmalli:
    iPhone 6+
  9. hiphei Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Sen verran uusi juttu nuo Xtra-puhelimet, ettei ostaja näköjään voi välittömästi tietää miten se on hankittu. Toisin sanoen sellaisen voi hyvinkin ostaa hyvässä uskossa. Puhelimien arvo on sen verran pieni, että tuskin niitä hyväuskoiselta ostajalta lähdetään takavarikoimaan. Kaikki sanktiot menee sen vuokranneen henkilön piikkiin.

10. joggey

Tykkäykset:
    4
    Jos Xtra-puhelimet ovat samanlaisilla softilla varustettuja riippumatta siitä, onko vuokrattu vai ostettu, niin ilman papereita voi olla vaikea tietää.

6630 maksaa uutena noin 330 euroa, joten kyllä ilmassa on vahvasti synnin tuntua, jos kaksi viikkoa vanhan laitteen saa 130 eurolla. Tuskin auttaa selittely "emmä tienny et se on kallis puhelin!"

11. hiphei Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Huutokaupan luonteeseen kuuluu, että tavaran voi saada halvallakin. Tässä tapauksessa tuota puhelinta on vielä kaupiteltu ihan julkisesti ns. luotettevassa palvelussa eikä suinkaan nurkan takana tai huoltoaseman pihassa auton takaluukusta.
    Minä esimerkiksi en tiedä paljonko 6630 maksaa enkä muutenkaan muista suurinta osaa mallinumeroista vaikka näiden kanssa pelaankin työkseni.

12. Hakki

Hakki Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    10
    Puhelinmalli:
    iPhone 6
    Ei pitäs mennä ostamaan kuitittomia puhelimia!

13. Jace

Jace Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    3
    Puhelinmalli:
    N95, iPhone 5, V3, 7610, 8850...
    Onko tästä faktaa, että ovatko ne?

14. Oldamned

Tykkäykset:
    0
    Heh, meinasin minä ostaa itse saman puhelimen kyseiseltä myyjältä. Itsellä tosin alko hälytyskellot soimaan kun jampalta oli pari viikkoo vanhasta kännykästä kuulema hävinnyt manuaalit, laturit ja kuitit. :D

Jaa tämä viestiketju