1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

Mistä toimivat BT-modeemiajurit Nokiaan?

Keskustelu osiossa 'Datatuotteet', aloittaja kultapyssy, 2/11/06.

1. kultapyssy

Tykkäykset:
    0
    Eli olen kokeillut Nokian 6230i:llä sekä 8910i:llä luodan nettiyhteyttä tietokoneeseen Bluetoothin avulla. BT-yhteyden saan luotua, löytää modeemin, modeemi toimii diagnostiikan perusteella. Olen hakenut Nokian sivuilta BT-modeemiajurit, eivät toimi kummassakaan puhelimessa, että pääsisi nettiin. Nokian sivuilta ladattaessa modeemin nimeksi tulee "Nokia 6230i Bluetooth". Entisellä koneella sain homman toimimaan Windowsin omilla ajureilla, taisivat olla "Bluetooth Modem"-nimellä, nyt en kuitenkaan pysty näitä ajuri-päivityksiä hakemaa Windows XP:hen, Windows-Updatesta. Saanko jostain tämän toimivan ajurin hankittua ns. käsin, ettei tarvitsisi käyttää Windows updatea?

Eli entisessä koneessa ja Windowsissa toimisi aivan hyvin, operaattori Saunalahdelta.

2. apache

apache Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    507
    sulla on ilmeisesti bluetooth-tikku? sen ajurit riittää, kai tikun mukana tuli ajuri?

3. jaska915

jaska915 Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    89
    Puhelinmalli:
    Z5C
    Juu, Nokian BT-modeemiajureilla et tee mitään kunhan BT-yhteys luurin ja koneen välillä vaan toimii.

4. kultapyssy

Tykkäykset:
    0
    Ihan sisäänrakennettu Bluetooth on.

Kyllähän ne oikeat / toimivat Bluetooth-modeemiajurit tähän Wintoosaan täytyy asentaa, että osaa käyttää puhelinta modeemina.

Ihan henk. koht. faktana olen todennut, että Nokian 6230i toimii modeemina, kun asentaa Windowsiin muistaakseni "Bluetooth modem" ajurin. Automaattisesti se asentaa jonkun väärän ajurin tietokoneeseen, mutta käsipelin tähän Bluetooth modemiin vaihdettaessa on minulla toiminut. Tämä on todennäköisesti tullut, jonkun päivityksen mukana, sillä nyt minulla ei sitä koneelta löydy. Updatea en kye käyttämään, joten saanko ajurin jostain muualta, mitään tietoa?

5. apache

apache Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    507
    tietokoneen valmistajan sivuilta

6. Peurasaari

Peurasaari Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    1
    Puhelinmalli:
    iPhone 6+
    oletkos testannu suoraan pc suitesta että pelittääkö? itse olen kokeillut useammallikin luurilla ja hyvin pelaa.

7. jaska915

jaska915 Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    89
    Puhelinmalli:
    Z5C
    ...ja tämähän tulee sen BT-ajurin mukana, Nokialla ei asian kanssa ole mitään tekemistä.

Itse en ole koskaan asentanut mitään muuta kuin Widcommin ajurit, ja 3 puhelinta (6230, T630 ja K800i) on modeemina toiminut. Kummallista.

edit: siis ei myöskään Nokian PC Suitea, kuten ei myöskään SE:n vastaavaa.

Jaa tämä viestiketju