1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

Mistä takuutodistus?

Keskustelu osiossa 'Matkapuhelimet', aloittaja cernowain, 4/3/10.

1. cernowain

Tykkäykset:
    0
    Eli tälläinen tarina. Vaihdoin yhden hepun kanssa oman kännykkäni Samsung omnia hd---> Htc Heroon. Molemmissa tietääkseni 2v takuu, mutta käsittääkseni Htc takuu tarvitsee aina jonkun todistuksen esim kuitin. Htc on hankittu saunalahdelta kytkynä ja tämän vuoksi kaveri ei jostain syystä halua luovuttaa minulle takuulappua/ostotodistusta/mitään. Luulee sen olevan laitonta tms. Itse kuitenkin lähetin tietenkin kaikki liput ja laput jotta tyypillä mahdollisimman vaivatonta jos jotain vikaa ilmenee. Onko minulla mahdollista saada jotain todistusta puhelimelle esim. Saunalahdelta jos tuolta hepulta en saa kaivettua kuittia.

2. sovelias Vuoden foorumilainen -06/-05/-03

Tykkäykset:
    363
    Kyllä se takuutodistus pitää siltä kaverilta saada, HTC tapauksessa kannattaa todellakkin vaatia.

Ymmärtääkseni Saunalahden sivuilta hän sen voi tulostaa, jos on paperiversion hukannut, jos hänellä ei ole tulostinta niin "tulostaa" vaikka PDFksi, tai joksin muuksi ja postaa sinulle.

Tulee voimakkaasti mieleen että hän salaa laitteen tarinasta jotain oleellista. Tai sitten on vain kyse siitä että Saunalahdelle on jäänyt pahasti piikkiä ja sitä jotenkin pelkää.

En varma saisiko Saunalahti sinulle ulkopuolisena lähettää toisen asikkaan documenttejä.

Saunalahdella on myös linja ettei asioi takuuasioissa muiden kuin asianomaisen asikkaan kanssa (foorumilta löytyy ketju jossa kolmasosapuoli on SLn kanssa riidellyt HTCn takuusta)

3. cernowain

Tykkäykset:
    0
    Olen hänelle kyllä sanonut että tarvitsen puhelimesta jonkun todistuksen ihan sama missä muodossa lähettää pääasia, että luettavassa. Voi tietenkin olla että kaveri kusettanu koko saunalahti jutun ja puhelin jostain muualta halvalla trokattu. Henkilö ei vaan ymmärrä, että oikeasti se kuitti on tärkeä.

4. sovelias Vuoden foorumilainen -06/-05/-03

Tykkäykset:
    363
    Jos oletetaan että hänellä on jokin kuitti ja siinä jokin sikahalpa hinta, niin voit kokeilla ehdottaa hänelle sovinnollisesti että kaupat on jo tehty joten ei väliä onko hän muistanut ostopaikan väärin eli ei väliä onko SLn tai jonkin muun kuitti, ja jos kuitissa on jotain hintoja/nimiä/geishapalloja tai muuta sellaista mitä ei halua sinulle paljastaa, niin ehdota hännelle että ottaa kopion vaikka kirjastossa tai kuvan ja peittää siitä "salattavat asiat".

Tärkeää on, ostopaikka ja ajankohta, ja laitteen yksilöivä tunus (IMEI/sarjanumero)

Jos sekään ei onnistu, niin tulee mieleen ettei hänellä ole laitteesta documenttejä "tallella", voit myös kysyä että voisiko hän pyytää kuittia edelliseltä omistajalta, jos hän ei ole ensimmäinen omistaja.

5. cernowain

Tykkäykset:
    0
    Tuli viestiä taas että kuittia aletaan nyt etsiä vaikka muutama päivä sitten käsittääkseni oli kuitit muttei niitä jostain syysta silloin arvattu lähettää. Olen useaan otteeseen kysynyt että onko puhelimesta yleensäkään mitää todistuksia. Vastaisi rehellisesti suoraan ettei omista puhelimesta mitään papereita. Puhelimeen olen muuten tyytyväinen, mutta jos luvataan että on takuu niin kyllä ainakin itse tekisin kaikkeni, että saan paperit hommattua. Saunalahdellekkin laitoin kyselyä kuitti asiasta mutta tuskin sieltä vastausta tulee.

Jaa tämä viestiketju