1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

Mistä maastokartat ja ohjelma n82:seen?

Keskustelu osiossa 'GPS-paikannus', aloittaja markkutapani, 2/11/08.

1. markkutapani

Tykkäykset:
    0
    Onkohan olemassa jotain ilmaisia ohjelmia tohon maastossa liikkumiseen ohjelma+kartat? Ja vielä jos suomenkieliset niin ainas parempi! Suositelkaa ja kehukaa omianne!

2. -lahna

Tykkäykset:
    1
    Puhelinmalli:
    9500 Elisa
  3. webbimato

Tykkäykset:
    5
    Ilmaisia ei juurikaan ole. Jos haluaa ilmaisen softan ja tykkää askarrella karttojen kanssa niin trekbuddyä suosittelen. Kokeilin myway navigatoria ja dogps ohjelmia, mutten tykännyt kummastakaan. Dogps on liian riisuttu malli ja myway oli N95:llä hemmetin kankea ja kartat törkeän hintaisia. mgmapsin kartoista tulee hullun kokoisia ja tiedostoja on paljon. Trekbuddy on huomattavasti kevyempi ja itse tykkäsin siitä enemmän.

Mutta kännykkä on maastossa onneton vehjes. Jos tulee toimeen rajallisen virtamäärän kanssa niin säänkesto viimeistään asettaa rajat. Itse pelleilin aikani jonka jälkeen hommasin Garminin oregonin perätukun kartoilla. Toimii, eikä tarvitse koko ajan huolehtia jos sattuu vettä vaikka satamaan.

4. EddieK

Tykkäykset:
    0
    Minigrip pussi lisää kummasti säänkestoa, ja puhuminenkin onnistuu nätisti pussinläpi. Ilmeisesti saatavilla olisi myös vartavasten tähän käyttöön tarkoitettuja pusseja jotka eivät "suttaantuisi" yhtä nopeasti ja muutenkin kestävyys on parempi.

5. Tosikko

Tykkäykset:
    4
    Kestävämpiä ratkaisuja lienee useallakin valmistajalla, itellä ensiksi mieleen tulee Haglöfsin Watatait ja Aquapac. Itse on vastaavia tullut käytettyä kännykän suojaamiseen retkeillessä jo kauan ennen kuin GPS ympättiin matkapuhelimeen. Maastossa liikkuessa kännykkä on turvararuste avun hälyttämiseenkin, eli vaikka sitä ei gepsin kanssa käyttäisikään, niin se kannattaa suojata kosteudelta. Ja ainakaan Nokian takuu ei korvaa kastuneita puhelimia...

Jaa tämä viestiketju