1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

Mistä lataan ilmaiset kartat N-95!!!???

Keskustelu osiossa 'Microsoft ja Nokia', aloittaja riku.koivisto, 9/8/07.

1. riku.koivisto

Tykkäykset:
    0
    Olen tosiaankin kysellyt monta päivää eri foorumeista mistä löytäisin
    suomen kartan N- 95-nokiaani mutta kukaan ei tunnu tietävän!!!!!!!!
    Auttakaa nyt ihmeessä joku!!!!!!!!!

2. JPW™ Vieras

nokia.fi sivuilta löytyy map loader, josta löytyy kaikki kartat. Ja massamuistitilassa usb:llä lataat haluamasi kartat puhelimeesi.

3. riku.koivisto

Tykkäykset:
    0
    Laitatko mulle linkin sille sivulle kun minä en löydä suomen karttaa nokian sivuilta mistään!!
    Latasin ton maploaderin mutta ei siinä mitään karttoja ole..

Kiitti..

4. deadhead

deadhead Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    26
    Puhelinmalli:
    Nokia Lumia 930
    Ne kartat ladataan sillä MapLoaderilla...

5. JPW™ Vieras

kyllä ne kartat on siinä map loaderissa. Voin laittaa linkin, mut menee huomiseen, ku käytän parhaillaan puhelimella nettiä ja hitaalla alueella. Joku muu varmaan ehtii kyllä auttamaan sua sitä ennen. ;)

6. poppah

poppah

Tykkäykset:
    0
    Laitat sen softan päälle ja se aivan selkeästi pyytää joko kytkemään kännykän massamuistitilassa PC:hen tai asettamaan muistikortin lukijaan. Seuraava vinkki on 5€.

7. deadhead

deadhead Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    26
    Puhelinmalli:
    Nokia Lumia 930
    Nimenomaan.

Sitäpaitsi se map loader kertoo ohjeet kun sitä käynnistää.

8. Qwertyi

Qwertyi Vuoden foorumilainen 2010, VIP vuodesta 2016

Tykkäykset:
    4729
    Puhelinmalli:
    Sony Xperia Z5
    Tästä nyt taas herää kysymys, että miksi ihminen ostaa laitetta mitä ei osaa käyttää. Ei siinä mitään, onhan siinä käyttöohjeet mukana ja ohjelmisto kun askel askeleelta neuvoo. Mitenköhän tuollaiset ihmiset olisivat pärjänneet silloin parempina aikoina kun oli DOS käytössä?

9. captain

captain

Tykkäykset:
    1
    Puhelinmalli:
    Samsung Galaxy Note 3
    Onneksi siihen DOS:iin oli myös tehty hyviä manuaaleja, joita ihmiset käyttivät :)

10. samumanu Vieras

DOS aikaan ite pärjäsin tietsikan kans hyvin mut reilu 10v sit luovuin henk.kohtasista tietsikoista ku kyllästyin ja pakko sanoo et nykyään oon useemmin hukassa.. Kännyjen kans onneks oikein sinut.

OT mut DOS:sia on ikävä!

11. JPW™ Vieras

Koska mahtaa ensimmäinen kysymys tulla joka alkaa esim. näin: "miten avaan näppäinlukituksen...?" hehe.. no joo.. nyt alkaa menee liikaa off topic.. =D
    Tosin noit kysymyksii kuulee itse kyl useinkin..

12. ranson

Tykkäykset:
    0
    Tuo tilanne ei varmaan olisi erityisen kaukana E61/E61i:n kanssa. Sen kohdalla kaikki kun kysyy ekana, että miten tässä saa näppäinlukon päälle.

Vaikka ei itse turhista jaksa hermostua, niin hiljalleen alkaa jo omalla osalla riittämään tän teinitarhan leikkikoulu. Tuntuu että puolet viesteistä on sellaisia, joihin löytyisi vastaus nopeammin manuaalista, ja ehkä jopa jo ensimmäisiltä sivuilta. Monet oikeat kommentit ja kysymykset hukkuu tuon muun tauhkan sekaan. No tätä tää teettää, kun ennen kaikki monipuolisemmat ja paremmat luurit oli niin kalliita, ettei kaikilla ollu niihin varaa. Toisin on nyt kytky aikakautena, kun luurin kuin luurin saa muutamien kymppien panostuksella per kuukausi taskun pohjalle helisemään.
    Hyväähän tuo toisaalta tekee suomen matkapuhelin markkinoille, ja 3G verkkojen kehitykselle, mutta on siinä omat lieve ilmiönsäkin. Mitä tuossa joidenkin kännymyyjien kanssa tullu puhuttua, niin osa on jo vähän täynnä kun kaikenlaiset peruskäyttäjät tulee kyselemään ja vaatimaan puhelimista vaikka mitä ominaisuuksia, joita eivät sitten edes käytä, tai eivät osaa käyttää.
    Parhaimmat kommentit mitä itse kuullu kadulla/kahvilassa ohimennen on ollu esim. kerran kun eräs uuden kytkyluurin omistaja otti kännyllä kuvan ylösalaisin, ja sen jälkeen kun oli lähettämässä sitä kaverilleen, niin lopetti lähettämisen kesken ja totesi vieressä istuneelle kaverilleen jotain tyyliin "En mä tätä sille voikaan lähettää, kun sillä ei oo G3 puhelinta ja yhteyttä.". Ja tuona hetkenä henkilö oli alueella, jossa ei todellakaan tuolloin 3G verkko edes kuulunut.
    Tosin kyllä noita virheitä ja väärin ymmärryksiä myös kännymyyjien osalta kuluttajille aiheutetaan. Välillä tekis mieli puuttua myyjän puheisiin, kun jauhetaan niin paksua puppua asiakkaalle.

Mutta se tästä offtopicista tällä erää. :)

13. JPW™ Vieras

Itse en pahemmin manuaalia myöskään itse lue, mistään laitteesta. Mut ero on sihen se, et yleensä jo pelkällä "maalaisjärjellä" pääsee jo pitkälle, kaikilta sitä vain ei tunnu löytyvän... Sit jos pahempi "ongelma" tulee vastaan, on tietysti nöyrryttävä sihen manuaaliin tai jopa Foorumiin. =)

14. ranson

Tykkäykset:
    0
    Samoin, ei itsekään tule liiemmin manuaalia tavattua, ainakaan heti alussa. Alkuun pääsee aina kokeilemalla, etsimällä, tutkimalla, maalaisjärjellä, päättelyllä, jne... niin ja tietenkin kokemuksen kautta saaduilla taidoilla.
    Sitten jos jotain ei millään löydä tai keksi miten pitää tehdä, tai mistä löytyy, niin sitten otetaan manuska eteen, ja katsotaan sieltä. Mikäli sieltäkään ei löydy, niin kysytään joltain kaverilta tai sitten netissä.
    Nykyään vain tuntuu olevan niin paljon tätä "kaikki mulle heti nyt" porukkaa, jotka eivät vaivaudu mitään itse tekemään, eikä heiltä tunnu löytyvän päättelykykyäkään nimeksikään.
    Googleen pitää antaa linkki suoraa oikeilla hakusanoilla, puhelimen valikot pitää piistää ruudulle viimeistä piirtoa ja kirjainta myöden....

15. jnr21

jnr21 Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    98
    Puhelinmalli:
    Samsung Galaxy S3
  16. Drummaster

Drummaster

Tykkäykset:
    0
    Ei tule itsekkään paljoa manuaaleja lueskeltua mutta silti hyvin oon pärjänny :)

17. co-driver

Tykkäykset:
    0
    kartat

kertokaas nyt vielä tyhmälle että kun olen kartan ladannut map loaderilla ja saanut ne luuriin niin milloin niiden käyttäminen muuttuu maksulliseksi? onko karttojen selailu ja gps-yhteyden ottaminen vielä maksutonta

18. JPW™ Vieras

On maksutonta. Voin antaa yksinkertaisen vinkin, milloin tiedät, kun sovellus muuttuu maksulliseksi: Kun valitset jonkun palvelun tai toiminnon GPS:stäsi, sovellus kysyy aivan varmasti seuraavaa: esim.n.: "Tämä palvelu on maksullinen, haluatko ostaa lisenssin 7pvä/kk/v?" tai muuta vastaavaa jne... eli kaikki muu on ilmaista, paitsi ne joissa pyydetään ostamaan joku lisenssi tai kun käytät verkko yhteyttä, esim.fixin saamiseen, mikä sekään ei paljoa tule kustantamaan, ellet rupea karttoja latailemaan sillä...Jos on datapaketti, ei hätiä.

19. co-driver

Tykkäykset:
    0
    kartat

ok! kiitos paljon. vastaus oli selkokielinen eli minäkin ymmärsin. hyvä niin

Jaa tämä viestiketju