1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

Mistä laadukkaat/hyvät nappikuulokkeet Samsungiin

Keskustelu osiossa 'Matkapuhelimet', aloittaja Satyriasis, 20/5/07.

1. Satyriasis

Tykkäykset:
    0
    Samsung SGH-E900:n pitäisi saada hyvällä äänentoistolla varustetut nappikuulokkeet, koska orkkiskuulokkeet ovat todella ala-arvoiset esim. mp3:sia vähänkään kovemmassa taustamelussa kuunneltaessa. Adapterin avulla muidenkin merkkien kuulokkeet käynevät? Suositelkaahan, mistä ja minkälaiset kannattaisi ostaa. Olen kuullut ainakin Sony Ericssonin nappikuulokkeita kehuttavan. Kiitos

2. rixa Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Luulen ettei kannatta hankkia SE:n kuulokkeita. Toki ne ovat hyvät, mutta jos meinaat ne samsungiin laittaa, niin voi tulla ongelmia liitäntöjen kanssa.

20e ylöspäin saa hyvin ääniä eristäviä in-ear-kuulokkeita. Vaikkapa Koss sparkit. Äänenlaatu makuasia.. :)

3. muokkedee Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    1
    Koss Sparkit ovat ainakin meillä myydyimpiä eikä hintakaan ole kuin alle 15 euroa...

Ja ilmeisesti nuo Kossit antavat ääntä aika hyvin.

4. nomad

Tykkäykset:
    0
    Toiset tuntuu tykkäävän Spark plugeista kovinkin, mutta minä kyllä en!

Ensinnäkin, spark plugien käyttö on hiton hankalaa, varsinkin jos omaa ahtaat korvakäytävät niin kuin minä. Paikoilleen asettelu on samanlaista kuin eareilla, mutta sillä poikkeuksella, että sparkkien keskellä menee putki, jonka takia sitä ei saa painettua oikein millään niin littanaksi, että se olisi ollut minun korviini helppo asetettava. Sitten kun ne on sinne saanut lopulta kovalla vaivalla ähellettyä, niin eiköhän siinä juuri silloin sitten käy niin, että joku ryökäle soittaa tai jotain vastaavaa ja ainakin toinen kuuloke täytyy repia taasen ulos ja aloittaa hetken kuluttua samainen asetteluoperaatio uudelleen. Toki tuolla earmaisella rakenteella on hyvätkin puolensa, eikä vähäisin niistä liene, että kuuloke blokkaa tuosta syystä suhteellisen hyvin ulkopuolisia häiriöääniä.

Ja toiseksi, se äänenlaatu. Ei se kyllä mielestäni sellaista huippuluokkaa ollut mitä olen hehkutuksia kuullut. Jos sitä kuulokkeiden äänenväriä pitäisi jotenkin kuvailla, niin lähimpänä olisi varmaankin sana nuhainen; eli mielestäni ainakin suhteellisen kaukana mieleisestäni kirkkaasta soinnista.

Mutta eipä sitä kai voi odottaakkaan mitään ihan huippulaatua saavansa, jos kuulokkeiden hinta pyörii siinä 15e pintaan. Ja kuten jo aluksi sanoin, niin kyllä niistä osa diggaakin, vaikka itselläni on hieman toisenlainen käsitys kuulokkeiden käytettävyydestä ja äänenlaadusta.

5. Satyriasis

Tykkäykset:
    0
    Kiitos tähänastisista vastauksista

Nomadilta kysyisin vielä, että onko sulla mahdollisesti heittää joku vasta-argumentti jostain kelpo kuulokkeista esim. mitä itse käytät tai mistä merkeistä/malleista olet itse pitänyt. Meinaan vaan, että näin saan hieman vertailupohjaa.

6. nomad

Tykkäykset:
    0
    Juurikin eilen tilasin itselleni uudet kuulokkeet, tällä kertaa paljon kehutut Sony MDR-ED21LP:t. Saas nyt nähdä millaiset on, lupaan kuitenkin panna heti arvostelua kehiin, kun ne jenkeistä tänne Suomeen vaan ensin kulkeutuu.

Nämä valitsin siksi, että niitä on kehuttu ja ne meni suveneeristi omaan hintahaitariini, nappikuulokkeiden pitää olla kohtuuhintaiset (alle 30e). Kyse ei ole siitä, etten raaskisi ostaa kunnon kuulokkeita, mutta kun nyt olen tupannut huomaamaan, että saan nappikuulokkeet kuin nappikuulokkeet rikki yleensä alle puolessa vuodessa, niin 100e:n sijoittaminen niihin tuntuu ainoastaan idioottimaiselle.

Joskus muinoin minulla on ollut joitain Sonyn nappikuulokkeita ja pääsääntöisesti hyvä maku niistä on jäänyt suuhun. Siksi odotukseni tällä kertaa, niin äänenlaadun kuin kestävyyden kannalta onkin suhteellisen korkealla.

Edelliset Sennheiserin halpisnappikuulokkeeni ostin ihan parin kuukauden reissuani ajatellen ja sen pari kuukautta ne sitten kestikin. Niitä ennen käytössäni oli Creative EP480:set ja niihin olin kaikenkaikkiaan liki todella tyytyväinen, mutta kun ryökäleet eivät nekään kestäneet vuotta kauempaa kovassa käytössä. Tälläiset meinaan kyllä ostaa uudet, jos nuo tilaamani Sonyt on paskat tai hajoaa kättelyssä käsiin.

Normaalielossa olen nyt jo kohta vuoden käyttänyt Skullcandyn GI-kuulokkeita, mutta ne ei nyt mitkään nappikuulokkeet olekkaan. Ei niissäkään tuo äänenlaatu ihan maailman paras ole (Spark plugeja parempi kylläkin, mutta on kokoakin varmasti satakertaisesti, joten eivät liene millään tavalla vertailukelpoiset), mutta kun ovat vaan niin helvatan hyvän näköiset. http://www.skullcandy.com/images/headphonesGI.jpg :D

Ja kun joku nyt siellä niin ihmettelee, että kuinka saan aina kaikki nappikuulokkeeni hajalle, niin kerrottakoon, etten todellakaan kohtele niitä silkkihansikkain. Ihan surutta saatan heittää ne repun pohjalle ja rojua päälle, tai sitten ne tippuvat lattialle taskuja tyhjentäessäni (tähän urakkaan joudun päivän aikana lukuisia kertoja, kun joudun kulkemaan turvatarkastuksesta läpi) ja kolahtavat lattiaan; tälläi lienen hajottanut lopulta varmastikkin suurimman osan kuulokkeistani.

Jaa tämä viestiketju