1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

Mistä halvimmalla SDHC-kortteja?

Keskustelu osiossa 'Microsoft ja Nokia', aloittaja nokia80, 2/6/08.

1. nokia80

Tykkäykset:
    0
    MicroSDHC-kortteja tarvitsisin 8-16gt kokoisena.

Onko halvempaa paikkaa kuin www.verkkokauppa.com?

Tavalliset SDHC-kortit ovat ilmeisesti halvempia. Mistä porukka tilaa näitä kortteja? Saksasta?

2. Noma

Noma Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    25
    Puhelinmalli:
    Nexus 5
  3. golffie

Tykkäykset:
    0
    OT: Mutta nuohan ovat Normikokoisia SD-kortteja, eikös tässä ollut microsta kysymys?

4. sovelias Vuoden foorumilainen -06/-05/-03

Tykkäykset:
    363
    Tiedä sitten mitä aloittaja oikeasti kysyy.
    Otsikossa on kiinostunut SDHC korteista.

Itse viestissä kysyy myös
    Nomadic viestistä ei kyllä selviä mihin vastaa eikä se kumpaa korttia linkit tarjoilee.

5. Paerae

Paerae Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    Kuuminthottiii+Elisa:)
    kyl se microSDHC kortteja tarvii... ei kait nyt muuten nokia osiossa kyselis. kuitenkin lähes kaikki _puhelimet_ käyttää microa

niin, 16gb microkortteja et tuu vielä hetkeen saamaan... syssymmällä ehkä, massabuildit varmaan lähempänä joulua

mut kasigigasia nyt saa vaikka mistä eurooppalaisista nettikaupoista hieman edullisemmin kuin suomesta, tosin postikulut (kaupasta riippuen) voi nostaa hinnan suomen tasolle, joten kantsis tilata varmaan useampi kerralla ;)

6. zimon Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
  7. kaakkuri Vieras

No eBaysta tietenkin!

Muutaman gigan tilaa oon jo saanut tuhlattua mahtavan upean sulavasti CorePlayerilla pyöriviin 320x240 24-30fps 1000kbps Xvid 128kbps AAC -videoihin.

8. pker

Tykkäykset:
    1
    Puhelinmalli:
    Galaxy S
  9. John

Tykkäykset:
    0
    data-systemsistä on yleensä saanu muistikortit halvalla: www.muistit.fi

10. zimon Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
  11. Juzt Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    133
    Onko kenelläkään hajua 16Gt SDHC korttien saapumisesta tänne pohjolan perukoille. Tälle kuulle niitä on povattu jo pidempään ja ainakin yksi paikka netistä löytyi joka moisia jo myy:
    ( http://www.pcconnection.com/IPA/Sho...972&oext=1038A&ci_src=14110944&ci_sku=8466972 )

Kauanko joutuu vielä odottelemaan vai pitääkö 8Gt ostaa suosiolla? Ja kenelläkään tietoa taas koska 32Gt pitäisi uunista ulos tulla (käsittääkseni julkistuksia on jo).
    Marraskuulle toivoa? Yksi vaihtari olisi itselleni ostaa 8Gt nyt ja 32Gt jenkeistä marraskuussa jos saatavilla.

Vai onko mitään syytä olettaa että E71 ei noita tukisi, vaikka ihan standardin mukaisia SDHC:tä ovat?

12. Puonti

Tykkäykset:
    0
    Juzt,

En tiedä mihin tieto perustuu, mutta ainakin Nokian virallisilla E71 speksisivuilla muistikortin maksimikooksi on mainittu 8 Gt:

http://europe.nokia.com/A41146123

http://www.nokia.fi/A41153078

Teoriassahan tuohon on saatettu laittaa 8 Gt koska tietojen kirjaamisen aikoihin ei ehkä isompia ole ollut testattavana, ja isommat kortit voivat silti toimia. Itse en kuitenkaan aio tuota teoriaa testata... ;)

13. Juzt Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    133
    Juu, olen kyllä tietoinen tästä virallisesta rajoitteesata, mutta kun tosiaan standardi korteista puhutaan (eikä "viritelmistä" kuten esim. 4Gt SD) niin oudolta tuntuisi jos ei toimisi. Ei kai Nokian interesseissäkään pitäisi olla tahallaan rajoittaa muistikortin kokoa.
    Samaahan Noksu on ennenkin tehnyt, maksimikooksi ilmoitettu suurin sillä hetkellä saatavissa oleva (esim. aikanaan kun "normaaleissa" Mini/MicroSD:ssä tai MMC:ssä ei ollut kuin 1Gt saatavilla. Silti isommat toimivat ainakin standardi 2Gt asti.

14. pasil

Tykkäykset:
    0
    Just ostin verkkokauppa.com:ista 4GB verbatim kortin postikuluineen hintaan n.18e... Ei ollut paha hinta minun mielestä..

15. maryjane

maryjane

Tykkäykset:
    0
    Ei paha.. Ite mietin että sitten kun alkaa saamaan 32gt kortteja, vois melkein alkaa harkita puhelinta musiikkisoittimena.. Ei se yhtä mukava olis kun 80gt iPod, koska joutuisi useammin biisejä vaihtaan, mutta 32 gigaankin muutama albumi ja äänikirja menee...

16. SakuSammakko

Tykkäykset:
    0
    Olen tilannut muistit tähän asti www.mobimemory.com verkkokaupasta. Toimitusaika on noin viikko (josta Itella vie noin 3 päivää) ja hinnat ovat olleet nähdäkseni hyvinkin kilpailukykyisiä. Nykyinen 8 gt kortti on ollut käytössä puolisen vuotta ja ei vielä ole tullut täyteen. Tällä hetkellä noin 2400 biisiä 60-70 psykedeelistä rockia ja progea. Vielä mahtuu muutama levyllinen, koska kortissa tilaa yli 1 gt vapaana. Riittää siis minun tarpeisiini. Jos leffoja haluaisin katsoa (tihrustaa) niin silloin kortin tila ei riittäisi. Käy kuitenkin tarkastamassa tuo mobymemory, minulle ainakin liike on ollut juuri passeli.

Kävin juuri tarkistamassa valikoiman, ei ole vielä 16 gt kortteja tarjolla. Minulla on 8 gt kortti minikortinlukijalla ja hinta on nyt 19 puntaa. Postikulut päälle, niin noin 30 egee.

17. ilaril Vieras

Itse olen muistikorttini tilannut briteistä. Tuolla olisi 8GB SanDisk microSD ~26.2e, kotiinkuljetettuna.

Miinuspuolena tuo sijaitsee Jerseyn-saarilla, joten alvit menevät, muttei noin vähästä sentään. Joku joka tietää voinee kertoa tarkemmin, mutta jos ostokset pitää alle 47e niin ei ylitä sitä tullin rajaa. Muistikortteja tilatessa tuostakaan ole ongelmaa, kun voi tilata tuotteet yksitellen ilman että joutuisi lisämaksuja maksamaan.

-ilari

18. rogerpe

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    SGS+
  19. jarini

jarini

Tykkäykset:
    8
    Puhelinmalli:
    Nokia N9 ja Jolla
    Samaisen kortin kävin eilen hakemassa Famikosta. 29,90 oli hintaa ja hyvin toimii N95:n kanssa. Sai heti mukaansa, eli käynti Virttaalla Niemisen Konepajalla, siinä Sitrosen vieressä, kannattaa jos lähiseudulla asuu. Ei montaa sataa metriä tarvitse poiketa kantatie 41:ltä, vaikka näyttää pikkutie vievän ihan metsään ja vielä perilläkin herää epäilys, jotta sieltä mitään tietokoneliikettä löytyy :)

Jaahas ja tänään on hintakin jo ehtinyt hieman laskea. Nyt 28,40. https://www.famiko.fi/detail.asp?id=289174

20. ilaril Vieras

On näköjään noiden hinnat tulleet alas vauhdilla. Melkein harmittaa ettei kamera syö SD:tä.

Ei SDHC:n kohdalla taida enää olla kovin suurta järkeä/tarvetta lähteä yhtä korttia tilaamaan ulkomailta.

-ilari

Jaa tämä viestiketju