1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

Missä puhelimessa paras kalenteri?

Keskustelu osiossa 'Matkapuhelimet', aloittaja fredu, 6/5/03.

1. fredu

Tykkäykset:
    0
    Olen miettinyt kauan SE P800:n hankkimista sillä tarvitsisin puhelimen jossa on kunnon kalenteri ja joka toimii puhelimena, sekä kamera on tietenkin plussaa. Olen myös katsellut muita puhelimia, kuten Samsung SGH-V200 tai Nokian 3650. Nokiassa on ainakin Symbiani joten siinä voisi periaatteessa olla ihan hyväkin kalenteri... kuten myös P800ssa? En ole koittanut kumpaakaan, joten voisiko joku pidemmän kokemuksen perusteella kertoa näkökantojaan näiden kalentereista. Esim. onko lukujärjestys mahdollinen?
    Kiitti!

2. sovelias Vuoden foorumilainen -06/-05/-03

Tykkäykset:
    363
    Kalenteria, niin Communicator, p800, 7650/3650.
    Kaikkiin saa myös hyviä apuohjelmia ajanhallintaan.

3. PoGelius

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    iPhone 5
    Vastaus otsikon kysymykseen: Nokia 6510, mutta tuo puhelin ei taida täyttää muita puhelimellesi asettamia kriteerejäsi, kun ei löydy edes värinäyttöä (ajattelin vain kun kun itse olit ajatellut 3650:aa).

4. yellow Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Kaikilla on tietenkin omat mielipiteensa, mutta mielestani commun ja P800:n kalenterit ovat merkittavasti parempia kuin 6510:n.

5. sovelias Vuoden foorumilainen -06/-05/-03

Tykkäykset:
    363
    Perusteluja vähän.
    Communicaattorissa, vakiokalenterissa (9210) useita eri näkymätiloja mm. päivä,viikko,kuukausi,vuosi jne. Eri tyyppisille merkinnöille voi tehdä erivärin, tällöin osalla näkymistä on erittäin nopea hahmottaa tilanne (palit). Ko laitteessa voi olla useita eri kalentereita, esim voit tehdä henklökohtaisen ja varauskalenterin jne. kalenteri merkintöihin voi liittää liitteitä. Toki qwerty näppis on eduksi laajempia merkintöjä tehdessä.
    (sync kaapeli, IRDA, pöytäteline, Online gsmdata)

P800ssa on myös hyvä, mutta suppeampi kuin 9210:n.
    (sync kaapeli, IRDA, BT, pöytäteline, Online gprs/gsmdata)

7650/3650:ssa on edellistä suppeampi, ja palkeissa vain yksiväri, ja näkymät suppeampia. Viikko näkymä monelle hyvä.
    (sync IRDA, BT, Online gprs/gsmdata)

7650:ssa hyvää että voit jättää kalenteri näkymään näyttöön.

Ja kaikiin edellä mainittuihin löytyy hyviä apuohjelmia.

En ns. puhelimien omilla käyttöjärjestelmillä varastetuissa luureissa löytänyt näihin verrattavia ajanhallinta ratkaisuja. Jo moniajon tuoma etu on merkittävä, samoin copy/paste.

Jos edella mainitut eivät miellytä, mutta kuitenkin sillä luurilla on tarkoitus tehdä niitä merkintöjä, voi tutustua Nokia 6800seen, mutta ollaan kuitenkin kaukana noista Symbian koneista.

Jos kalenteri merkinnät tehdään PC:n kalenteri ohjelmalla, ja luuri toimii vain hälyttiminä/muistin tukena, voi näistä perinteisistä uusista löytyä vaihtohetoja, ja tällöin synkronoinni toimivuus käyttämällä kalenteriohjlemistolla on varmaan tärkeä kriteeri, ja sen jälkeen millä tekniikalla se tehdää (kaapeli, IRDA, BT, pöytäteline, Online gprs/gsmdata)

6. PoGelius

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    iPhone 5
    Taisi kyllä tulla vähän hätäisesti vastattua, en ole koskaan edes kokeillut commun ja P800:n kalentereita, joten mikä minä olen niitä arvostelemaan..

7. mobiilisti Vieras

7250 kalenteri ei häpeä muiden joukossa ja kamerassakin löytyy. Nokian PC Sync toimii hienosti joten tuolla yhdistelmällä pärjää kyllä.

8. veppis

veppis Supermoderaattori

Tykkäykset:
    194
    6110:ssa ;)

9. Ra

Tykkäykset:
    0
    Omasta mielestä kommunikaattorin kalenteri pesee p800 kalenterin mennen tullen palatessa.

10. Frank

Frank Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    14
    Puhelinmalli:
    Samppa S7 Duos
    Mulla on ollut 3 Commua ja nyt P800. Eroja toiminnoissa on jonkin verran, mutta luettavuudeltaan P800 on aivan omaa luokkaansa. Käyttömukavuus on toinen juttu; kun tulen PC:n lähelle se synkkaa BT:llä automaattisesti. Mailit tulevat samoin itsestään ja gprs:llä lähes ilmaiseksi. Toisaalta Commussa on näppäimistö. Jos kirjoittaminen on oleellista ja sitä tekee paljon suosittelen ehdottomasti. Itse vaan totesin myöhemmin, että eipä sillä taulukoita tehdä kuin aseella uhattuna ja tarjouskirjeet jne on parasta unohtaa kokonaan. Eli lyhyet mailit ja tietenkin tekstarit on kiva tehdä oikealla näppiksellä, mutta siihen se sitten jääkin. Vanhat Commut ovat muuten sitten t o d e l l a hitaita. P800 lähettää 150 vapputervehdystä 30 sekunnissa, Commulla menee varmaan toista tuntia.

Kokonaisuutena olen P800:aan erittäin tyytyväinen. Kameralla tosin ei tee yhtään mitään, kuvan laatu on pääsiäsmunaluokkaa, mutta "PDA" puhelimena vastaavaa ei ole olemassakaan. Vertaile siinä sitten.

Uusin suomenkielinen päivitys toi uuden bugin. Kun Outlookista poistaa yhteystiedon se ei poistu syncissä P800:sta.

ps, P800 voi jättää kalenterin näkyviin.

11. Conda Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Joo, heh. 6510:ssähän on ihan peruskalenteri. Mun 5100:ssakin on parempi.

12. PoGelius

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    iPhone 5
    6510:ssä on ainakin selkeä ja helppokäyttöinen, ei ehkä riitä ihan bisnes käyttöön, mutta minulle ainakin.

13. anon

Tykkäykset:
    1
    Itse olen P800:n pistänyt tuon lukujärjestykseni, se oli kätevä, sillä kirjoitelin Outlookiin vaan kaikki tarvittavat tiedot ja sitten sen appointmentin sai toistumaan niin kauas kuin halusi ja jos tuli luentoihin muutoksia, niin ne sai kätevästi muutettua. Tentit pistin Reminderiksi, eli silloin tulee sellainen lipun kuva siihen kohtaan kalenterinäkymää. Ihan kätevä systeemi. En osaa sanoa commusta, koska en ole moista omistanut/tehokäyttänyt. Mutta joka tapauksessa olen tuohon P800:n kalenteriin ollut tyytyväinen - tosin se eri värillä merkitseminen voisi olla mukava lisä, softaahan se vaan on eli voi joskus tulla vielä P800:nkin mukaan. :)

14. anon

Tykkäykset:
    1
    Eikös P800:nkin ole tulossa(/tullut?) Bluetooth näppäimistö? Ts, jos joskus pitää kirjoitella vähän enempi, niin sen voi ottaa sieltä salkusta/repusta ja kytkeä käyttöön. Ostoslistalla moinen, mikäli se saa hyvää palautetta. :)

Kuka ääliö puhelinta ostaa kameran takia? Jos kameran haluaa, ostaa vaikka http://www.metku.net/index.html?sect=view&n=0&path=reviews/minicamera/index_eng tuollaisen kameran. Itse kannan lähes koko aikaa mukanani kohtuu laadukasta 3.2MPixelin Sonyn kameraa, jos haluan ottaa kuvan - otan mieluummin sillä. Puhelimien kamerat ovat kaikki leluja ja aina tulevat olemaan leluja - videoneuvotteluita niiden välityksellä voidaan käydä - ei ottaa kuvia, jotka haluaa printata olohuoneen seinälle. :D
    Ihmetyttää tämä kansa, joka sekosi kokonaan tähän kamerapuhelin-touhuun. Aina kun näkevät uuden puhelimen, kysyvät heti 'Onko siinä kamera?!?!' ..huh.
    Onhan toki tuo puhelimen kamera ihan hauska keksintö ja sitä olen käyttänytkin toisinaan.. mutta.. :D

Suomenkielisissä versioissa asuu aina paha - vinkki. ;)

15. Jace

Jace Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    3
    Puhelinmalli:
    N95, iPhone 5, V3, 7610, 8850...
    Niin irtonainen, ei kätevä, tilaaviepä näppäimistö. Commussa se on sentään kiinteä ja voi kirjoittaa vaikka liikkuessa..

16. tm

Tykkäykset:
    0
    Muista, ei Symbian tai N9XXX, puhelimista suosittelen T68i:tä. Sen kalenteri on kyllä paras näkemistäni. Synkkaa BT:lla, infralla, SyncML:llä. Lisäksi pohjaan saa kiinni chatboardin, jolla kalenterimerkinnätkin syntyvät kätevästi. Plussa vielä erilaiset näkymät: päivä, viikko, kuukausi.

17. jk

jk Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    54
    Puhelinmalli:
    Useita erillaisia
    Ylivoimaisesti paras P800,ainakin meikäläisen käyttöön.

18. ebo Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Paperista kalenteria en ole käyttänyt enää vuosiin, kun on pda tai kännykkä sitä varten. 7650:ssa tämä toimii jo suht hyvin, kun puhelin osaa muistuttaa samoista menoista, jotka minulla on läppärissä (kotona ja/tai töissä) Outlookissa.

En ostaisi puhelinta *vain* kalenterin takia, mutta tärkeä ominaisuus se on, etenkin synkkauksen helppous ja nopeus. 7650:n kalenteriin olen muuten tyytyväinen, mutta siinä saisi olla useampia kenttiä mukana - nyt on vain kalenterimerkinnän otsikko, aika ja paikka. P800:n kalenteriin sai sopivasti enemmän tavaraa.

7650:aa käytän on edelleen siksi, että Series 60:n yhden käden logiikka tuntuu nopeakäyttöisemmältä kuin UIQ ja kosketusnäyttö. Voihan P800:aa käyttää myös yhdellä kädellä "virtuaalinäppäimistön" kanssa, muttei se optimaaliselta tuntunut niin.

t. tero

19. Alpha- Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    176
    Puhelinmalli:
    Halko
    Onko paras auto se, jossa on eniten Alpinen ja Pioneerin tarroja;)

Jaa tämä viestiketju