1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

Missä puhelimessa netinsuodatus (luuri ekaluokkaiselle)

Keskustelu osiossa 'Minkä puhelimen ostaisin?', aloittaja 4mobile.net, 8/8/15.

1. 4mobile.net

Tykkäykset:
    0
    Missä edullisessa puhelimessa olisi parhaimmat/helpoimmat mahdollisuudet suodattaa puhelimen nettiliikennettä, tai mihin puhelimeen saisi jonkun hyvän/edullisen softan (F-Secure tms.), joka ajaisi tuon suodatusominaisuuden?

Lisäetua osittaisesta veden- ja iskunkestävyydestä.

Puhelin tulisi ekaa luokkaa aloittavalle. Adroidiltahan tämä haiskahtaa. Lumiatkaan eivät silti poissuljettuja - jos puhelin erityisen halpa tai saa esim. käytettynä. Tällöin ei haittaisi, jos veden- ja iskunkestävyys puuttuu.

2. crsin Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    58
    Puhelinmalli:
    Samsung Galaxy S6
    Itse otin tylysti vaan netin kokonaan pois liittymästä :D kotona sai valvotusti ladata muutaman pelin wifillä..

3. 4mobile.net

Tykkäykset:
    0
    Pystyykö Windows Phone 8.1:ssä muokkaamaan proxyasetuksia, eli että saisi nettiliikenteen kulkemaan jonkun oman suodatusproxyn läpi, missä tapahtuisi whitelistaus?

Toinen mikä WP:ssä tuli mieleen, olisi pistää Kids Corner päälle, sekä etsiä sovellus, joka avaisi "sisällään" vain yhden nettisaitin, joka puolestaan kierrättäisi liikenteen halutun proxyn läpi.

Androidissa nuo konffaamiset onnistuisivat varmaan helpommin, tai esim. N9:ssä.

4. Luppakorva

Luppakorva

Tykkäykset:
    30
    Puhelinmalli:
    Galaxy S6 & iPad Air
    Varmaan yksinkertaisin väylä on tosiaan laittaa F-securen turvaselain, joka tuntuu olevan eri alustoilla joko ilmainen tai luokkaa vuoden veloituksetta. Estää sitten muut selaimet pois käytöstä ja laittaa sovelluskaupan jonkun salasanan taakse, ettei saa omia selaimia latailtua.

jartsuli tykkää tästä.
  5. mitsuri Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    38
    Halpismallisiin puhelimeen ei enää kannata asentaa mitään taustalla pyöriviä kyttäys-sovelluksia. Hyvä jos jaksaa pyörittää itse käyttöjärjestelmää.
    Muuten, miksi lapsen älypuhelimen nettiä täytyy rajoittaa? Niinkuin crsin jo totesi, niin avaa liittymä ilman nettiä, ja wi-fillä sitten yhdessä ladataan ja asennetaan ne sovellukset. Mitään luottokortti juttuja niihin ei kannata syöttää "ostan vaan tämä yhden jutun"....muuten kohta taas saadaan nauraa vanhemmalle joka itkee asiasta iltisp*skoille kuinka sovelluksen kehittäjä/google/apple/luottoyhtiö on niin edesvastuuton...

6. Teemu Korhonen

Tykkäykset:
    17
    Puhelinmalli:
    Sony Xperia Z3 Compact
    Itse ollut tyytyväinen windows puhelimien perhe toimintoon jolla saa rajoitettua monia asioita. Eli meillä lapsilla lumiat ja lasten android tablettiin ostettu f-securen safe.

7. Karibaldi

Karibaldi Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    847
    Puhelinmalli:
    iJesus
    Eikö niille muksuille voi vaan sanoa että mitä sillä luurilla saa tehdä ja mitä ei saa tehdä? Niin minä olen tehnyt. Kuulostaa melko hankalalta kaikki proxykierrätykset ja whitelistaukset.

8. Siikaaja

Tykkäykset:
    6
    Puhelinmalli:
    iPhone 6 "hinnat alkaen -malli"
    Sanokaapa suora esimerkki puhelimesi lapselle. Jos isäänsä tulee yhtään, niin ruudut ovat kulutustavaraa kuten puhelimet yleensä ja halpa hinta ensimmäiseksi puhelimesi on hyvä ajatus. Jonkinlaista oikealla näppäimistöllä varustettua olen ajatellut.

9. Nightuser

Nightuser Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    2123
    Puhelinmalli:
    Samsung Galaxy S4 Black Edition
    Kosketusnäytöt on nykyaikaa. Joku 100e pintaan oleva puhelin on muksuille ihan riittävä.

10. Luppakorva

Luppakorva

Tykkäykset:
    30
    Puhelinmalli:
    Galaxy S6 & iPad Air
    Joo ei nämä älylaitteet niin kalliita enää ole, hankkii vaikka jonkun Otterboxin suojaksi jos epäilee ettei kestä?

11. TKR Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    57
    Puhelinmalli:
    OnePlus One
    Ja lasikalvo siihen päälle niin näyttökin on suojattu (lähinnä naarmuilta).

Jaa tämä viestiketju