1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

Missä mättää infran kanssa?

Keskustelu osiossa 'Datatuotteet', aloittaja 3.1415926, 9/11/02.

1. 3.1415926 Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    2
    Eli kyseessä on T300 ja infrapunaporttina on www.polkumyynti.com :sta ostettu Hoya IRwave 520UK. Infrapunaportin ajurit on installoitu ja puhelimestakin löytyy infrapunaportti. Mutta ongelmana on että kun mä yritän siirtää kuvia tietokoneelle niin puhelin sanoo ettei alueella ole infrapunavastaanotinta ja kun mä yritän siirtää tietokoneelta musiikkia puhelimeen niin tietokoneenkin portti sanoo ettei kantoalueella ole infrapunalaitetta.

2. Kramer

Tykkäykset:
    2
    Kai oot aktivoinu infrapunan puhelimesta?

3. 3.1415926 Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    2
    juu olenhan minä sen aktivoinut ja lisäksi se aktivoituu automaattisesti kun mä klikkaan että lähetä kuva infrapunan kautta. Tässä menee hermo tän koneen kanssa joutaakohan jompikumpi kone vaihtoon vai onkohan kyseessä vain joku asetusjippo

4. Kramer

Tykkäykset:
    2
    Pystykkö kokeileen jollain muulla laitteella sitä koneen IrDA porttia? Sit ainaki näkis kumpi masiina kusee.

5. 3.1415926 Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    2
    No ainoa mahdollinen testausmasiina olis tällä hetkellä 6110 koska R320 on lainassa mutta löytyykö netistä mitään juttuja millä vois testata infraa 6110:n kanssa.

6. veppis

veppis Supermoderaattori

Tykkäykset:
    194
    No oletko tarkastanut, että Käynnistä -> Asetukset -> Ohjauspaneeli -> Järjestelmä -valikosta löytyy infrapunalaite asennettuna?

Yhden tuollaisen infrapunasovittimen asennuksessa kävi mulla niin, että vaikka asensin sovittimen mukana tulevat softat koneelle, niin ei toiminut vaikka kaikki näytti olevan ok. Ratkaisu oli vielä tähän päälle manuaalisesti asentaa Käynnistä -> Asetukset -> Ohjauspaneeli -> Lisää uusi laite -> infrapunalaite (tyyppi yleinen tms.) Sitten alkoi toimimaan.

Toivottavasti tämä auttoi...

7. veikko

veikko VIPpi

Tykkäykset:
    2640
    Puhelinmalli:
    iPhone 6+
    Mikä käyttöjärjestelmä on tietokoneessa? Ainakin minulla vanhassa kannettavassa Windows 95 edellyttää, että sen käy asettamassa ohjauspanelista vielä päälle, mutta pöytäkoneen Windows 98 tunnistaa t68i:n moitteitta ja ilman eri temppuja.

Olettaisin myös, että puhelimen kaipaama ohjelmisto on asennettuna?

8. zeizei

Tykkäykset:
    0
    Koitapas asettaan tietokoneella infrapunaportin nopeus 115200 bps

9. 3.1415926 Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    2
    No homma on sellainen että testasin tänään sitä infraa yhen koneen kanssa jossa on xp asenenttuna, niin ja mulla itellä on win98. Joo se infra toimi ihan jotenkuten sen xp-koneen kanssa, mä pystyin siirtämään midejä puhelimeen mutta kuvien siirtäminen koneelle ei onnistunut. Vika on varmaan mun koneessa nimittäin se ei tunnu edes huomaavan mitään eroa siihen että onko portti koneessa kiinni vai irti vedetty.

10. kuda

Tykkäykset:
    0
    Olet kai katsonut laitehallinnasta, että laite toimii oikein ? Eipä tuo windows osaa vielä tänä päivänäkään aina asentaa plug and play-laitteita oikein.

Tarkista ettei IrDa käytä varattua keskeytystä, se ei aina jaettuna toimi. IrDa varaa lisäksi käyttöönsä DMA-kanavan. Tämän päällekkäisyys toisen samaa kanavaa käyttävän laitteen kanssa voisi hyvinkin aiheuttaa infrapunan toimimattomuuden.

Kaikesta päätellen vika on juuri tietokoneen päässä. Missähän moodissa porttisi toimii ? Jos on vaihtoehtoja valittavissa kokeile "SIR lähetin-vastaanotin" vaihtoehtoa ja pudota nopeus puhelimesi tukemalle tasolle. Portin pitäisi kyllä synkronoitua automaattisesti, mutta mistä noista aina tietäää...

Jaa tämä viestiketju