1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

Missä luurissa paras kamera?

Keskustelu osiossa 'Matkapuhelimet', aloittaja Mike, 5/4/03.

1. Mike

Tykkäykset:
    0
    Pitäisi hankkia uusi luuri ja kakkoskamera. Eli kannattaako ostaa tuollainen kamerapuhelin, vai erillinen luuri ja kamera?

Millä kamerapuhelimella saa parhaat kuvat?

Nykyinen digikamerani on Fuji FinePix 4900, joten sen kuvanlaatua en yritäkään tavoitella. Kakkoskameran tarkoitus olisikin ensisijaisesti kulkea aina mukana.

2. Blue Joker Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    3
    Puhelinmalli:
    iPhone 6s
    ei kannata ostaa erillistä puhelinkameraa puhelimen lisäksi, koska se ei sitten kuitenkaan koskaan oo mukana. Eli integroidulla kameralla varustettu malli kannattaisi valita.

paras kamera myynnissäolevista puhelimista löytyy Nokia 3650:sta ja Puhelinkioskissa sillä on hintaa 429 e + 7 e postikulut.

muut myynnissä olevat kamerapuhelimet ovat:
    Nokia 7250, Nokia 7650, Sony Ericsson P800, Panasonic EB-GD87.
    edit allaolevan jälkeen: lisäsin 7250:n listaan myös, pääsi unohtumaan.

3. PoGelius

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    iPhone 5
    Ja Nokia 7250..

4. Omenanraato

Omenanraato Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    786
    Puhelinmalli:
    iPhone 6+ 16GB Silver
    jep. mitä oon netissä vertaillut niin kyllä 3650:lla on paras kuvan laatu.
    itellekkin on hyvä kun se on aina mukana...kuten viime viikonloppuna kun olin eräässä tapahtumassa jakamera jäi kotiin niin eipä hätiä mitiä, 3650 ajoi asiansa ihan hyvin, sit vaan kuvat koneelle ja katselemaan (mielestäni tulee jopa sen verta hyviä kuvia että niitä kehtaa katsella koneelta)

5. USIM

Tykkäykset:
    0
    Japanissa D505i.
    En ole nähnyt livenä, mutta sisällä on Fujin 1 megapikselin kamera, joten laatu lienee parasta mitä tähän asti on nähty.
    http://www.zdnet.co.jp/mobile/0304/05/n_d505.html

Englanninkielistä käännöstä voi koettaa Babel Fishin kautta.

6. Jarod

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    SGS3, iPhone 5, Lumia 920
    Kyllä se ihan erillinen kamera kannattaa ostaa jos kunnon kuvia meinasit ottaa. Mutta jos laadulla ei niin väliä, kunhan selvää saa niin osta nokian 3650

7. wiwwe

Tykkäykset:
    0
    Onhan ton 3650:nkin mukaanotto aika raahaamista, samalla vaivalla kantaa pienen digikameran ja puhelimen :)

8. Tee

Tykkäykset:
    1
    Mutta ovatkos nuo molemmat sitten aina mukana? Tuskin. Siinä syy, miksi en enää hanki kameratonta puhelinta. Tosin kännykameroiden kuvien taso on aika heikkoa, mutta kyllä niistä selvää saa.

9. Haavi

Tykkäykset:
    0
    Avaimenperä on aina mukana:

http://www.cadmandata.fi/mustek/mustek_gsmartmini_1.gif

Ja uusimmassa versiossa tuossa kamerassa on 2,1 megapikselin optinen tarkkuus (3 megapikseliä ohjelmallisesti).

10. sovelias Vuoden foorumilainen -06/-05/-03

Tykkäykset:
    363
    Alkaa tuo avaimenperä oleen jo aika täydellinen, mutta hankala kuljettaa, jos siihen kaiken tarpeellisen on pistänyt, taskulmappu, pullonavaaja (kruunu, ja korkki), kamera, sytkä, ostoskärrypoletti, laskin, monitoimityökalu, autonkaukohjain/ajonesto, kulunvalvonta, RSA SecureID jne. SPR avaimenperä.
    Ei paha. Mutta ainakaan vanhempi versio ei ollut rock, ja ehkä joillekkin kännykameran vaihtoehto jotka eivät varsinaista kännykameraa hae.

11. desentera

Tykkäykset:
    0
    Mitä kuvia oon katellu ni Nokian 3650:ssa on parhain kuvien "laatu" siis Nokian kännyistä. Mutta jos koko haittaa kännyssä niin sitten "kannattaa" ostaa Nokian 7250.

12. Anonymous

Tykkäykset:
    0
    Toi koko tuskin haittaa 3650, tai siis jos haittaa, niin en usko, että 7650:ssa se on yhtään sen vähemmän haittaavaa. Mielestäni vaikka 7650 on noin sentin lyhempi, niin käteen istuvuus on paljon huonompi sen kulmikkuuden takia. Myös taskussa 3650 menee sutjakammin mitä ole noita kahta vertaillut.

Ja nämä olivat vain mun mielipiteitä, joten ei herneitä ;)

13. Omenanraato

Tykkäykset:
    786
    Puhelinmalli:
    iPhone 6+ 16GB Silver
    tossa kyllä ehdotettiin 7250:iä ei 7650:iä

14. Anonymous

Tykkäykset:
    0
    Ai tsaatn ;) Sori, mun moka...

15. makel90 v.2

Tykkäykset:
    0
    mun mielest ainakin 7250:ssa on aikas huono kamera, mutta sopii huvikäyttöön.

16. Aero

Tykkäykset:
    0
    Totta, ja edelleenkin korostan sitä että ne puhelimen kamerat soveltuvat parhaiten siihen puhelimen näytölle. Mutta itse aiheeseen, niin valoisissa olosuhteissa _omasta_ mielestäni P800:n kamera on kyllä paras. Kuva on tarkka ja selkeä, 3650:lla otetut kuvat ovat vähän enemmän rakeisia (ne mitä minä olen nähnyt ja itse ottanut). Kun mennään vähän pimeämpiin olosuhteisiin, niin P800 ei oikein kunnolla osaa kompensoida tätä eroa vaan kuvasta tulee huonompaa kun 3650:lla otetuista. Mutta jos haluat erittäin laadukkaan puhelimen hyvällä kameralla, niin osta P800... itse yllätyin todella positiivisesti, odotin jotain paljon huonompaa ja vaikeampikäyttöistä puhelinta :)

17. Omenanraato

Tykkäykset:
    786
    Puhelinmalli:
    iPhone 6+ 16GB Silver
    mitä mä jossian netti sivuilla oon nähny p800:n ja 3650:n kuvia rinnakkain niin 3650:ssa on ollut parempi ja mä luulen että järjestys on 3650
    p800
    7650
    sit muut

18. Nemesis-88 Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    8
    Puhelinmalli:
    Nokia Lumia 1020
    Olen samaa mieltä mäksän kanssa

19. Pakana

Tykkäykset:
    0
    Mitenköhän tuo 3650:n linssi naarmuuntuu ajan kanssa...
    ONko se puolenvuoden ajan taskun pohjilla pyörittyään ja muutaman kerran kadulle pudottuaan jo niin hirveän näköinen ettei kuvasta enää erota naista bikineissä betonitalosta.

20. Aero

Tykkäykset:
    0
    No näissä kuvissa voi olla montaa mieltä, itse kuitenkin ehdottomasti P800:n kameranlaadun kannalla. Katsokaa viakka itse. http://koti.mbnet.fi/jalishan/vertailu/ tuolla missä enemmän numeroita on P800:lla otettu ja missä lukee kuva on 3650:lla. En jaksanut tehdä näille erillistä sivua, vaan laatueron huomaa selvästi näinkin. P800 ottaa parempia kaukokuvia, 3650:ssa taas tulee hieman vaaleampia lähikuvia.

Jaa tämä viestiketju