1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

Missä kaikkialla tabletti kulkee mukana?

Keskustelu osiossa 'Tabletit', aloittaja TSIGA, 23/11/14.

1. TSIGA

TSIGA Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    807
    Puhelinmalli:
    OnePlus 3 Gold & Huawei Watch
    Olen itsestäni huomannut jääneeni ns. tablettikoukkuun ja esimerkiksi useasti nopealle kauppareissulle saattaa tarttua iPadi kassiin vaikkei sille erityistä tarvetta kyseisellä reissulla ole.

Entäs muut MPFläiset, pysyykö tabletti visusti neljän seinän sisällä vai mitä?

2. tonttu

tonttu Supermoderaattori

Tykkäykset:
    3468
    Puhelinmalli:
    iPhone 6S
    Autossa on istuimen takataskussa aina mukana iPad, ja prätkässä on toinen iPad aina takalaukussa.
    Eli kun ajoneuvoilla ollaan liikenteessä, aina on iPad mukana.

3. TSIGA

TSIGA Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    807
    Puhelinmalli:
    Olen myös itsestäni huomannut, vaikka hankin iPadin ns. syrjäyttämään läppärin niin aika usein - lähes päivittäin - silti tulee läppärilläkin touhuiltua, jotkut asiat vain ovat jääneet omaan mieleen helpommiksi läppärillä. Varmaan, jos ja kun jaksaa opetella pädillä samat niin sitten läppäri syrjäytyykin.

4. tonttu

tonttu Supermoderaattori

Tykkäykset:
    3468
    Puhelinmalli:
    iPhone 6S
    Juu, molempia tulee käytettyä päivittäin.
    On mulla autossa aina läppärikin.

5. TSIGA

TSIGA Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    807
    Puhelinmalli:
    Ainoa mikä on tapahtunut on se, ettei Notella enää ole niin paljon "valtaa" kuin ennen - poislukien WhatsApp ja Spotify - ja pystyisin väittämään, että jos iPadiin saisi ns. 'synkronoitua' WhatsApin niin Note saattaisi helpostikin pysyä pitkän aikaa koskemattomana - hyvä vai huono, kun kyseessä hyvä ja arvokas älylaite.

6. InsOmnia Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    30
    Tarkoitus oli omia kokemuksia kirjoitella, tabletin kulkemisista , mutta tämä taisikin olla joku sisäpiirin omppujuttu?

7. Infra

Infra Vuoden foorumilainen 2014 sekä VIP

Tykkäykset:
    6632
    Puhelinmalli:
    Kaikenlaista
    Siitähän täällä ollaan kirjoitettukin? Eli missä se kulkee mukana ja milloin jne. Jos nyt sattumoisin sattui olemaan 2 omppulaitteellista kaveria niin?

8. tmm

tmm Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    77
    Puhelinmalli:
    SGS5 (työ) | Nexus 4 (priva)
    Mulla taitaa olla sitten vähän toisenlainen tapa kun en viitsi tablettia ottaa lähes ollenkaan mukaan, vaikka mun Nexus 7 (2012) onkin ns. 3G-malli. Minusta puhelimella pärjää tosi hyvin. Sitten kun tarvitaan jotain järeämpää, otan läppärin (Acer 17,3") tai hybridin (T100 10") mukaan.
    Olen riisunut tabletista softia pois ihan urakalla. Käytän sitä lähinnä enää surffaukseen, gmailin, kalenterina ja tehtävälistana.
    Mitä muuta sillä voi tehdä? Vapaata muistia on varmaan 27 gigaa vielä.

9. veneilymies

veneilymies Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    65
    Puhelinmalli:
    Nexus 6P
    En edes omista puhelinta, vaan hoidan kommunikoinnin tabletilla, eli aina kulkee mukana, repussa, tai olkalaukussa.

10. tmm

tmm Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    77
    Puhelinmalli:
    SGS5 (työ) | Nexus 4 (priva)
    Jos N7 toimisi puhelimena , toimisin varmaan samoin.

11. Luppakorva

Luppakorva

Tykkäykset:
    30
    Puhelinmalli:
    Galaxy S6 & iPad Air
    Minulla kyllä on tapana kuljetella tablettia aina vähän kaikkialla mukanani. Oikeastaan keksin pari kolme eri juttua mihin tätä tulee paljon käytettyä.

Viimeisen vuoden aikana ollaan puolisoni kanssa matkailtu aika paljon autolla ympäri suomea, ja tabletti on matkoilla toiminut navigaattorina, viihdelaitteena, nettiselaimena jne. Olen kyllä ollut positiivisesti yllättynyt siitä miten 4G yhteydet toimivat jo tällä hetkellä, reissut ovat kuitenkin sijoittuneet välille Helsinki-Suomussalmi. Reissussa tabletti myös vie huomattavasti vähemmän tilaa, ja painaa vähemmän kuin 13" macbook.

Yliopistolla tabletilla tulee tehtyä muistiinpanoja ja luentodiat on usein esillä tabletin kautta. Muutaman kerran olen opinnoissani tehnyt myös jotain videoprojekteja tabletin avulla.

Yksi isoimmista jutuista minulle on ollut se miten iPadia on voinut hyödyntää musiikkihommissa. Esimerkiksi treenikämpällä olen rumpuhommia harjoitellessani käyttänyt tablettia metronomina, ja taustanauhojen soittamiseen. Kitarahommissa Garageband on ollut ihan yliveto omien taustanauhojen nauhoittamiseen nopeasti. Omasta mielestäni iPadin versio Garagebandista on huomattavasti helppokäyttöisempi verrattuna Macin vastaavaan softaan. Minulla onkin tässä tarkoituksena hankkia vielä iRig jolloin voin soittaa sähkökitaraa vaikka matkoilla ollessani.

TSIGA tykkää tästä.
  12. AlpinaD10

AlpinaD10 Goldmember

Tykkäykset:
    731
    Puhelinmalli:
    OnePlus 3T
    Note 3:lla hoituu oikeastaan kaikki tarpellinen. Ainoastaan pidemmille autoreissuille lähtee tabi mukaan viihdyttämään lasta, en uskalla note antaa, koska en itse voi olla vahtimassa käyttöä.
    Notepro on turhan iso kuljetettavaksi mukana, se lähtee kotoa vain jos tiedän, että sille on varmasti käyttöä. Yleensä kuitenkin läppäri on se joka kulkee mukana.

TSIGA tykkää tästä.
  13. TSIGA

TSIGA Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    807
    Puhelinmalli:
    Garagebandille peukku täältäkin. Itse rap-musiikista kiinnostuneena ja tekevänä musiikkisoftina käytän esimerkiksi Virtual DJ:tä, iMaschinea, Edjingiä sekä Pacemakeria. Tarkoituksena olisi mahdollisesti ostaa Garageband, jos taidot itse soittamiseen kehittyy.

14. Noppi's

Noppi's Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    4385
    Puhelinmalli:
    Iphone 6s Rose Gold
    Vain kotona ja lomareissuilla ipadi käytössä.

15. KooBee Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    130
    Puhelinmalli:
    1+
    Eikös Garageband tule ilmaiseksi allekirjoituksessasi mainittuun iPad Airiin?

16. KooBee Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    130
    Puhelinmalli:
    1+
    Ja niin, tabletti lähinnä kotona tai sitten reissussa mukana. Mutta ei muuten.

17. TSIGA

TSIGA Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    807
    Puhelinmalli:
    Ainakin iTunesin kautta katsottuna näytti olevan maksullinen? Täytyy tarkistaa asia App Storesta.

18. TSIGA

TSIGA Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    807
    Puhelinmalli:
    App Storen kautta ilmainen, miksiköhän ei iTunesin? Ei nimittäin Wi-Fiä lähettyvillä.

19. b1mpo

b1mpo Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    992
    Puhelinmalli:
    Samsung Galaxy Note 4
    Puhelimesta jako päälle niin on wifi?

20. TSIGA

TSIGA Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    807
    Puhelinmalli:
    Tätä yritin, tuntuu vaan luurissa olevan niin huono netti että 630mt tiedosto kestää ikuisuuden latautua :D

Jaa tämä viestiketju