1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

MirrorLink

Keskustelu osiossa 'Matkapuhelimet', aloittaja the-Rane, 6/3/15.

1. the-Rane

the-Rane

Tykkäykset:
    1
    Puhelinmalli:
    iPhone 5
    Olen yrittänyt selvitellä MirrorLinkin toimivuutta uudessa VW Polossa. Koska nyt ollaan matkapuhelinfoorumilla, kysyisin onko kukaan käyttänyt Sonyn Xperia Z3 -puhelinta MirrorLinkin kautta missään autossa? Jos löytyisi vielä VW-kokemusta, niin asia olisi parempi. Tuntuu tuo MirrorLink olevan niin vaikea kysymys jopa auton myyjälle, etten ole saanut hänestä irti muuta kuin ettei se toimi iPhonessa. Nykyinen puhelimeni on vanha iPhone, mutta en ole merkkisidonnainen, ja Sony voisi olla hyvä vaihtoehto jos vaan MirrorLink olisi toimiva systeemi.

2. hhelminen

Tykkäykset:
    15
    Puhelinmalli:
    Sony Xperia Z5 Compact, Nokia X2
    No omaa kokemusta ei ole mutta Volkswagenin lehdistötiedotteen mukaan pitäisi toimia Samsung, HTC, LG ja Sony android laitteilla.
    Tosin kyseessä on Volkswagenin kohdalla Android Auto yhteys laitteisiin, ei MirrorLink...

3. the-Rane

the-Rane

Tykkäykset:
    1
    Puhelinmalli:
    iPhone 5
    Kiitos tiedosta. Löysin jonkun tiedotteen netistä, jossa mainittiin, että VW:n tuotteisiin tulisi noiden em. linkityksien lisäksi myös CarPlay. Tosin myöhemmin tänä vuonna ja mistäänhän ei tietenkään käy ilmi olisiko se yhteensopiva oman tulevan autoni kanssa. MirrorLink on ainoana mainittu VW Polon esitteessä, tosin sekin myöhemmin tulevana ominaisuutena (esite tosin maaliskuulta 2014). Olen vaan kuullut huhua, että se toimisi jo näissä uusissa VW:n malleissa, johon uusi Polo kuuluu. Vaan kun mistään ei ole saanut virallista vahvistusta asiaan. Senpä takia utelen, että joskos joku sellaista jo käyttäisi autossaan.

4. the-Rane

the-Rane

Tykkäykset:
    1
    Puhelinmalli:
    iPhone 5
    Käyttääkö kukaan Samsungin puhelintaan MirrorLinkin kautta autossa? Vielä jos löytyisi käyttökokemusta VW:n tuotteiden kanssa, niin aina parempi. Itselleni on tulossa uusi Polo ja siihen pitäisi olla mahdollista saada aktivoitua MirrorLink-ominaisuus. Ajatuksenani on ollut harpata takaisin Android-leiriin ja puhelimen toimiminen yhteen auton kanssa nopeuttaisi suunnitelmia. S6 tulisi sopivasti markkinoille autoni kanssa.

5. artchie64

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    Honor 6
    Tuossa olen itsekkin yhden firman laitteen kanssa taistellut mirror linkin kanssa. Itsellä en saa toimimaan kunnolla missään puhelimessa ja vika on itsessään tuossa softassa. Olen asiaa selvitellyt eri firmoista ja netistä. Eli tällä hetkellä uusimmissa alpine ics-x8 mallissa on vasta tullut tuki samsung s3 puhelimelle. Tuota asiaa selvittäessäni olen saanut selville että tuossa alpinen mallissa on muutama htc, samsung ja juuri iphonet jotka toimivat. Itse ostin 2-din laitteen lokakuussa -14 ja kiroan sitä päivää en saa sitä mirror linkkiä toimimaan samsungin puhelimilla.
    Pojan iphonen kanssa toimii joten kuten mutta en iphonea osta. Eli itsellä ainakin ongelmia yhen jos toisen puhelimen kanssa ollut. Nyt olen sitten saanut selville että juuri tuo sonyn Z3 toimisi parhaiten mirro linkin kanssa en ole itse kokeillut enkä nyt aio ostaa Z3 hintaa kuitenkin vielä n.700 € puhelimella. Itsellä jäi tuo Mirror link purkki lähinnä puhelimen latauskäytöön hermo menee käytettäessä muuhun laitteistoa pätkii, kuvä hävii, puheluihin ei voi vastata soittimen ruudulta.................... Yleinen tieto on se että ei vielä ole oiken valmis laite kaikkien puhelimien kanssa ja itsekkin käyn käden vääntöä kaupan purun kanssa kun on myyty laite joka ei toimi.
    Eräässä asennusliikkeessä minulle kerrottiin että eivät ole samsungin puhelimien kanssa saaneet toimimaan ollenkaan hyvin mirro link laitteistolla
    Nokian symbian puhelimissa kuulemma toimii tuo mirror link on nokian kehittämä järjestelmä hieno olisi jos toimisi mutta päivityksiä odoitellessa. Niin ja samsungin puhelimiin on jo softa tehty mutta ei vielä ole julkistettu euroopassa en tiedä toimiiko se sitten paremmin. Nykyisin minulla on honor6 ja sen kanssa ei myöskään toimi.
    En myöskään tiedä noista autoihin tehdasasennus soittimista mutta samaa olen tuolta kaveripiiristä kuullut.
    Varmaan kehittyy mirror link tai sitten on vain joku muu joka tekee paremman järjestelmän autoihin.
    Oman kokemukseni mukaan aika raakile on vielä jos toimisi olisi todella hyvä juttu.

6. Duunari

Duunari

Tykkäykset:
    12
    Ongelma on se että nykyisten uusien autojen soittimet ovat vuosia jäljessä.
    Eli noissa on mirrorlink 1.0 jota tukee sampan s3, nokia symbianit, sonyn z ja muutama muu.
    MirrorLink | Certified Products

Uudemmissa luureissa on taas mirrorlink 1.1 joka ei ole yhteensopiva vanhemman kanssa.

Etsin itse jonkin vanhan luurin autoon naviksi ja jätän sen sinne.
    Sitten jään odottelemaan että joku tekee adapterin jolla viikon vanhaan autooni saa yhdistettyä nykyaikaisen puhelimen...

7. artchie64

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    Honor 6
    Mä luovuin koko taistelusta mirror linkin kanssa käytän tuota automankkaa enää ainoastaan bluethootin kanssa. Mirro link on kyllä kiinni soittimessa mutta käytän ainoastaan latauspuolta siitä sai ainakin yhen latauslaitteen pois ajelehtimasta autosta. Sitten tilasin kätevän autotelineen ebaysta ja nyt sitten navia kännyn näytöltä käytän.

Se on vaan niin että nuo laitevalmistajat ja myyjät kyllä tietää tuon ongelman mutta myyvät silti laitteita. Itsekkin menin siihen halpaan ja sitten kun yritin purkaa kaupan niin sanoivat että eivät pura mutta hyvittävät kyllä 100€ vaihdossa kun laite on käytetty. Eli laitteisto on minulla ollut n.4 kk josta ollut takuuhuollossa 2 kertaa ekalla kerralla oli 2kk ja sitten 6 viikkoa eli itsellä käytössä n.4 viikkoa ja maksoin tarjouksessa 350€ paketista joten 100 tarjoavat kun heidän mielestään laite toimii loistavasti. Noh asia on kuluttajavirastossa ja he ovat sitä mieltä ettei laite toimi niin kuin luvattu haen kaupan purkua.
    Ajatuksena on tässä odoitella että tulisi joku laite joka oikeesti toimisi. En sitten tiedä miten nuo anroid käyttöjärjestelmällä olevat soittimet toimivat kun niitä rupee ilmaantumaan isoiltakin valmistajilta taytyy tutkailla testejä ja kokemuksia ja sitten miettiä mitä tapahtuu.

8. zSx Rauhaton jäsen

Tykkäykset:
    839
    Puhelinmalli:
    Huawei P9
    Ihan käsittämätöntä suhmurointia autonvalmistajilla tässä kohtaa, tän homman olis voinut hoitaa standardien avulla kuntoon halvalla jo 10v sitten vaikka kaikkiin autoihin mutta vielä myydään kalliita tuhansien eurojen lisäpaketteja jos haluaa edes kuunnella musaa autostaan langattomasti.

Bluetoothistakin saa maksaa itsensä kipeäksi ja sen tekniikan hinta on kuitenkin muutaman hassun euron verran per auto. Aina on 3. osapuolen soittimet muttei paljoa kiinnosta sellainen kun siinä menettää niin paljon ominaisuuksia ja ne ei istu auton sisustukseen mitenkään.

9. moijou

Tykkäykset:
    0
    Ei se MirrorLink näy toimivan VAG-konsernin autoissa. Ostin uuden Fabian ja vaihdoin puhelimeksi Galaxy S5:n, koska sen piti listan mukaan toimia Fabiassa. Eipä vain toimi ja ulkomaisilta keskustelufoorumeilta paljastuu sama asia. Bluetooth kyllä toimii, mutta navigointia ei saa toimimaan em. ongelmasta johtuen. Itseasiassa se toimivien puhelimien listakin on hävinnyt maahantuojan sivuilta.

Jaa tämä viestiketju