1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

Minulle uusi liittymä?

Keskustelu osiossa 'Mikä liittymä minulle?', aloittaja Ner, 27/3/12.

1. Ner

Tykkäykset:
    1
    Puhelinmalli:
    iPhone 4
    Ajattelin kysäistä mielipidettä tältä foorumilta :)
    Eli tällähetkellä minulla on jokin DNAn vanha liittymä jossa on ilmaisia tekstiviestejä noin 1k/kk (voitto tai jotain taisi olla nimeltään?)
    Sen rinnalla on se halvin netti.
    Tarkoituksena olisi vaihtaa uuteen ja ehkä halvempaankin.

Puhelimeni käyttö on nykyään tekstiviestit, saisi olla ainakin 500/kk ilmaisena! Netti (lehdet,youtube,sähköposti yms) ja multimediaviestit.
    Puhelimellani soitan erittäin harvoin.

Eli tulisiko jollekulle heti mieleen joku näihin raameihin osuva liittymä tai useampi joita vertailla keskenään :) ?

Tällähetkellä käytössäni on DNA ja ei ole moittimista.

2. lakupekka

Tykkäykset:
    4
    Puhelinmalli:
    Nokia E7
    Ilmasia ne viestit ei ole sulla tälläkään hetkellä.

3. Ner

Tykkäykset:
    1
    Puhelinmalli:
    iPhone 4
    Ei sitten ilmeisesti ollut ymmärretty tekstiä.
    Kuukausimaksuun tulisi sisältyä nuita viestejä.

4. Janhunen

Tykkäykset:
    3
    Puhelinmalli:
    IPhone 4S
    Noin puolitoista kuukautta vanha topic, mutta aloitusviestin viimeiseen lauseeseen vedoten on pakko kysäistä: miksi ihmeessä olet vaihtamassa operaattoria jos kerran olet ollut tyytyväinen DNA:han? Kuuluvuus? Asiakaspalvelu? Laskutus? Sulla on selkeesti käyttöön nähden varsin oivallinen liittymä, miksi siis vaihtamaan?

Ei tähän topikiin liittyen, vaan lähinnä yleisesti: mua huvittaa suunnattomasti ihmiset, jotka on vaihtamassa muuten hyvin toimivaa operaattoria parin euron säästön takia. Olen itse töissä erään operaattorin palveluksessa ja meidän liikkeessä on käynyt eräs (jutuista päätellen hyvin toimeen tuleva) pariskunta kilpailuttamassa liittymiään. Laskua oli tullut n. 15€/kk ja se oli sisältänyt puheet, tekstarit ja max nopeuksisen netin rajattomalla käytöllä. Liittymiä ei tässä tapauksessa kilpailutettu minkään muun kun rahan takia. Meinasin sanoa jo pahasti ko pariskunnalle, mutta tein kuitenkin tarjouksen... Mutta oikeasti, kannattaako parin euron säästön takia kilpailuttaa muuten hyvin toimivaa liittymää...

On tullut huomattua tässä parin vuoden operaattorilla töissä olon aikana, että ihmismieli on aika jännä: parin euron hukkaaminen vaikka johonkin pelikoneeseen ei merkkaa mitään, mutta annahan vaan kun se näkyy puhelinlaskulla niin johan ollaan kilpailuttamassa operaattoria. Mulla tulee operaattorin valinnassa hinta vasta muutaman muun asian jälkeen. Ehkä mulla sen takia onkin Sonera, vaikka tasan tarkkaan tiedän että saisin joltain muulta halvemmalla. En kuitenkaan niin paljoa halvemmalla, että kannattaisi vaihtaa.

Enkä muuten ole soneralla töissä, liittymäni laskutus, kuuluvuus, ynnä muut asiat on vaan toiminut niin hyvin sen 15 vuotta, että en ole vaihtamassa.

1 henkilö tykkää tästä
  5. timo-gk Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    196
    Puhelinmalli:
    Kaikenlaisia
    Dna ja Saunalahti ovat toimineet meidän perheessä jo vuosia hyvin, ja paljon edullisemmin kuin Elisa tai Sonera. Eli sanon edelleenkin, että edullisesti saa myös hyvää - ainakin gsm-liittymien osalta.

Lisäksi, kehun edelleen Saunalahden oma.saunalahti-sivuja, vertaansa vailla toistaiseksi.

6. Ner

Tykkäykset:
    1
    Puhelinmalli:
    iPhone 4
    Alkupostaukseen lisäten.
    En siis ole näillänäkymin DNAsta vaihtamassa pois, miksi vaihtaisin kun laskutus toimii hyvin, kuuluvuus hyvä, ei ole ollut isoja ongelmia ollenkaan (mitään joka olisi siis minulla henk koht ongelmana).
    Mietin vain kun tuo liittymäni on senverta vanha ja niitä ei myydä enään että olisiko nykyistä halvempi joku uusi liittymä.
    Pitää jälleen katsella ja käydä kaupassa vielä kyselemässä.
    Kiitos mielipiteistä ja palautteesta.

7. Janhunen

Tykkäykset:
    3
    Puhelinmalli:
    IPhone 4S
    Sen verran tarvii sanoa, että muutamaan vanhaan liittymätyyppiin olen törmännyt (eri operaattoreilla, en tosin soneralla) jotka ovat edelleenkin erittäin hyviä, eikä niitä kannata edes alkaa vaihtamaan, jos nykyinen käyttö vastaa edes suurinpiirtein sitä.

Vastatkaapa viisaammat: eikös sauniksella ole joku sellainen liittymätyyppi joka mahdollistaa ilmaiset puhelut 3g alueella? Olen ainakin joskus tuollaisesta kuullut. On meinaan aika saamarin hyvä nykypäivänä, myyty ennen kuin 3g verkon kunnollista kehittymistä.

En siis itse tiedä ko liittymätyypistä muuten kuin työni kautta. Joku tuli joskus kehuskelemaan sellaisella. Pitääkö paikkansa?

8. irritus

irritus Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    204
    Puhelinmalli:
    Nokia 6630, 700, N-Gage, Siemens M35
    No ihan täsmälleen tuollaista en kyllä muista.

Edullinen liittymä 3G-verkosta soitteluun oli Fiksu 3G, jossa 3G verkosta soitetuissa normaalihintaisissa kotimaanpuheluissa ei ollut lainkaan aikaveloitusta, pelkästään aloitusmaksu 0,07 €/puhelu. Miinuspuolena sitten, että GSM-verkosta soitettaessa tuli sekä aloitusmaksu 0,07 € että aikaveloitus 0,07 €/min.

Saunalahti UMA-liittymään sisältyi enintään 3000 min/kk puheluita Saunalahden, Elisan ja Kolumbuksen GSM-liittymiin tai Saunalahden Nettipuhelin-liittymiin WLAN:in (internet) kautta soitettuna.

9. timo-gk Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    196
    Puhelinmalli:
    Kaikenlaisia
    Fiksu 3G:lle korvaajaa? Käyttöprofiili: pitkiä puheluita aika tasan joka operaattorin verkkoon, ja data aktiivisesti kulutuksessa. SMS jokusia, MMS ei juuri yhtään, videopuheluita nolla kk:ssa.

Oma haarukointi toistaiseksi löytänyt vain yhden potentiaalisen, SL Norppa + Alle-euron-päivät-palvelu + 512k/1M-mobiilidata:

Miinukset:
    - vaatii 12 kk määriksen tuon alle-euron-puheluiden takia
    Plussat:
    + puhelut sekuntiveloitteisia
    + ei datansiirtokattoa
    + NATin saa mobiilidatasta pois
    + oma.saunalahti.fi (ilmainen puheluerittely, kattavasti voi muokata liittymiä 24/7 vrk:ssa)
    + ei kiinteää puhepakettia, maksan sen verran kuin puhunkin

Plussia enemmän kuin miinuksia, eli vahvasti Norppa tulossa Fiksun tilalle. Telefinlandilla ei taida enää olla vastaavaa max. 1 eur/pv puhelupalvelua, joskus muistaakseni tuollainen oli Telelläkin?

10. maveric

maveric Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    1048
    Puhelinmalli:
    iPhone 7 Plus Black 256Gb
    Kyllä ainakin minä sain kun maaliskuussa otin liittymän, niitä ei vaan ole operaattorin sivuilla mut kun soitin ja kysyin niin sieltähän se löytyi.

11. Janhunen

Tykkäykset:
    3
    Puhelinmalli:
    IPhone 4S
    Maaliskuussa oli vielä, mutta max. euron päivät poistui TF:n uusmyyntivalikoimasta muistaakseni 15.5.

olisiko timo-gk TeleFinlandin hintahuoleton tarpeisiisi sopiva? 8€/kk, 3000min/kk puhetta + 3000txt/kk soneran verkkoon vuodeksi + 1M netti ilman datakattoa. Puhelut/teksarit muihin liittymiin 0,069€, puhelut sekuntiveloitteisia, ei määräaikaisuutta.

Muuten tuo norppa+altaeuronpäivät vaikuttaa hyvältä valinnalta, mutta jos karsastaa määriksiä niin toi TF on yks vaihtoehto, jos vaan tuttavapiiristä löytyy "soneralaisia".

Edit: jaa, puheluita näyttikin menevän tasaisesti kaikkiin liittymiin. Enpäs huomannutkaan. :) Paras lienee siis tuo saunalahti -kombo.

12. timo-gk Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    196
    Puhelinmalli:
    Kaikenlaisia
    Taisi löytyä passeli vaihtoehto:
    http://saunalahti.fi/gsm/nopsapakettiplus.php

Kokonaisuudessaan edullisempi mulle kuin tuo em. Norppa-yhdistelmä. Katselin vanhoja puhelutietoja, ja 1000-1300 min/kk puhetta joten paketti tulee edullisemmaksi.

edit:
    dna pro unohtui.....

13. timo-gk Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    196
    Puhelinmalli:
    Kaikenlaisia
  14. kimmo

kimmo Punainen matto, kiitos.

Tykkäykset:
    907
    Puhelinmalli:
    Huawei P8 Lite
    Nössöilyä. :)
    Me emme ole ostettavissa, eikä muutama minuutti vaikuta päätöksiin..(sitäpaitti hillossa löytyy)pitäkööt tunkkinsa.

Jaa tämä viestiketju