1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

Minulla ei ole mitään Sony-Ericssonin puhelimia vastaan...

Keskustelu osiossa 'Sony', aloittaja Janne Ruokonen, 18/6/03.

1. Janne Ruokonen

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    8800SE, Saunalahti
    ...päinvastoin.

MUTTA :D

2. muokkedee Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    1
    Tämän olisi voinut kyllä laittaa asian vierestä alueelle.

Ja pakkoa sanoa: WANHA

3. Janne Ruokonen

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    8800SE, Saunalahti
    Käsittääkseni "Asian vierestä"-alueelle tulee laittaa aiheet jotka
    eivät _millään tavalla_ kosketa matkapuhelimia.

4. muokkedee Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    1
    Eipä tuokaan nyt nyt kyllä kovin paljon matkapuhelimiin liity.

5. tarmo

Tykkäykset:
    0
    Ostosuositus: MYY, hankkiudu eroon

Ericssony on uppoava laiva. Vasta äskettäin ilmoitti vetäytyvänsä Ameriikan pohjattomilta markkinoilta, tuotekehityskeskuksia suljetaan. Markkinaosuus on romahtanut globaalisti yli 50% siitä hetkestä kun Sony ja Erkki löivät hynttyyt yhteen. Erkillä ei ole kohta enää mitään mahdollisuutta rahoittaa yhtiötä eikä Sonykaan taida yksin kyetä kannattelemaan tappioita.

Jos siis omistat Sonya tai Ericssonia, Sonyn tai Ericssonin, tai SonyEricssonin niin suosittelen hankkiutumaan pikaisesti eroon. Ostamista harkitseville kehoitan kääntymään vakaiden yritysten ja laitevalmistajien puoleen.

6. arivi Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    7
    Puhelinmalli:
    Mate 7 / Mate 8
    Puhutko osakkeista vai puhelimista? Jos osakkeista niin ymmärrän pointtisi, jos taas luureista, niin en. Katsos eihän sillä ole väliä vaikka laiva uppoaa, olen oman pelastusrenkaani saanut ;)

7. tarmo

Tykkäykset:
    0
    Ihan sama kumpaa. Laitteiden osalta; Luulen että tukea ei riitä bugien tai vikaantuneen kähnykän korjaukseen kovinkaan pitkään jos miehistö jättää työympäristönsä.

8. veppis

veppis Supermoderaattori

Tykkäykset:
    194
    Onhan näitä logo-ongelmia ollut ennenkin, mm. Meritan mainostoimistolta tilaama kallis logo oli lähes kopio jostain aasialaisen(?) lannoitefirman logosta.

Ja mitä tulee itse SE:n toimintaan, niin hälyttävä tilanne on vaikka kummallakin osapuolella vielä toistaiseksi pokeri pitää. Brändi on kuluttajien keskuudessa lähes täysin tuntematon eivätkä mallit pysty hintakilpailussakaan pistämään kampoihin. Ominaisuuksissakaan ei ole selkeää killerituotetta jolla saataisiin etua.

Ainoa pelastus voisi olla Ericsson luopuminen kokonaan ja luurien siirto Sonyn kovatasoisen brändin alle. Tällaisia huhujahan esitettiin joku aika sitten...

9. tarmo

Tykkäykset:
    0
    No jaa... eipä mennyt Sonylla hyvin yksinkään matkaviestin alalla. Kerkesivät jo vetäytyä kertaalleen USA:n leikeistä omalla "vahvalla brandillään". Tosin eipä tiijä... Jaappanista kuuluu huhua että sieltä olisi tulossa varsin mielenkiintoisiakin vempeleitä lähitulevaisuudessa. MUTTA, totuushan on se että rahnaa tehdään niillä perus kapuloilla, ja korkealentoinen tekniikka on vain brandin vahvistamista. Tämä brandin luomistyö jäi SE:llä vähemmälle huomiolle kun luulivat kuluttajan tunnistavan molemmat merkit jne. Ikävä juttu sinäänsä.

10. anon

Tykkäykset:
    1
    Re: Ostosuositus: MYY, hankkiudu eroon

Hohhoijakkaa, kuulostaa taas niin perus suomijuntilta. P800 toimii, olen käynyt ainoastaan firmwaren päivittelemässä, R2D taitaa olla itsellä tällä hetkellä. Tuskin suuria vaivoja puhelimen suhteen tulee, ja jos jotain ylipääsemätöntä tulee - mielelläni ostan vaikka toisen P800:sen, rahalla ei tässä tapauksessa ole merkitystä.. Minulla on kaksi ericssonia ollut tätä ennen, kumpikaan niistä ei ole loppunut kesken vaan olen jostain syystä vaan päättänyt hankkia uudemman mallin. Aijoo, yksi nokia oli ja se levisi käteen, tosin oli niitä vanhempia nokioita - en tuomitse merkkiä kuitenkaan tuon yksilön perusteella.

Jos SE nyt uppoaa, niin oivoi - minulla on P800 - se riittää. Ja edelleenkin korostan sitä, että jos tämä P800 hajoaa - ostan toisen (vaikka käytetyn). :) En ymmärrä tuollaista lapsellista "vähän paska kun se ei ole nokia"-asennetta, minä en yhtään merkkiä vastusta. Minua kiinnostaa ennemminkin laitteiden ominaisuudet, tässä tapauksessa P800 on ylittänyt odotukset/vaatimukset - olen tyytyväinen ja onnellinen kuluttaja. Voit toki huutaa ja riehua, että olen huono ihminen sen takia, että olen onnellinen tästä tuotteesta. Meitä on moneksi. Elämä on niin mukavaa ja minulla on kaikki asiat erittäin hyvin, olen oikeastaan erittäin onnellinen ihminen.

E: Unohdin mainita, että olihan minulla ericssonien jälkeen SE T200 GPRS/puhelin-käytössä siinä odotellessa P800sta.

11. personal jesus Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    2
    Puhelinmalli:
    Lumia 1520, 930, 640ds, 435, SGS5mini
    Ei mullakaan ole Nokiaa vastaan mitään. Onhan sillä aikanaan ollut mukava pyyhkiä hanurinsa. ;)

12. Jussi2000

Jussi2000 Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    Mikä milloinkin
    Sama juttu ei ole mitään Nokiaa vastaan, mutta en jaksa olla jatkuvasti huollon luukulla korjauttamassa jo uutena vialllisia puhelimia.

13. timbulaano

Tykkäykset:
    0
    Sen verran eri puhelinmerkkejä käytelleenä voin sanoa että, jos vaikka esim. SE T610 ja Nokian 3650 laitettaisiin """viivalle""".
    Niin tolla Nokia nykyluotettavuudella 3650:aan tulisi ihan varmaan ekana joku vika!

14. tarmo

Tykkäykset:
    0
    Joo poijjaat! En minä ollut Sonyn tai Ericssonin tai SonyEricssonyn innovaatioita mollaamassa. Omat mokansa on niissäkin, kuten Siemenseissä, Samsungeissa, LGeissä, Nokijoissa ynnä muissa. Tulipa vaan mieleen että firma on kuralla ja että kannattais alkaa totuttelemaan - edes ajatuksena - että sillä P8satasella ei lopun elämäänsä pärjää. Vai sanoinko jossain että olen Ruotsalaisia, Japanilaisia, Korealaisia, Saksalaisia tai Suomalaisia vastaan... Mielestäni en mennyt tälle "lapselliselle" mollaus linjalle ensinkään.

15. anon

Tykkäykset:
    1
    En usko, sillä 3650 edustaa kuitenkin sitä vähän kovempaa teknologiaa jo ja varmasti viisaat insinöörit ovat suunnitelleet tuotteen huolella. Kuitenkin ottaa huomioon, että 3650 on hieman hintavampi tuote kuin perus bulkki kännykät, joten voi olettaa että tuotteen toimivuuteen ollaan panostettu..varsinkin kun 7650 oli firman ensimmäinen koevedos series60 laitteesta, varmasti ovat huolella korjanneet virheitä ja parannelleet tuotetta uuteen malliin. Vai oletko kuullut negatiivista palautetta 3650:n toiminnassa? Toki jokaisella puhelinvalmistajalla pääsee vahingossa läpi jokin maanantaikappale.

En ole lainkaan merkkiuskollinen, mutta tuo SE nyt sattui tekemään turhan hienon laitteen (jos joku nyt sitä ei vielä tiedä, niin P800).

16. personal jesus Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    2
    Puhelinmalli:
  17. pahkis Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    2
    Puhelinmalli:
    iPhone5
    Miksi tuohon ajatukseen pitäisi alkaa totutella? Itselläni on kaksi loistavasti toimivaa puhelinta, ja se riittää minulle. Joka kerta, kun olen puhelinta vaihtanut/ostanut, olen etukäteen ottanut selvää tarjonnasta. Jos sieltä ei nyt sitten ensi kerralla löydykään enää SE:n tuotetta, niin mitä sitten? Varmastikin vähän ottaa pattiin, kun teknisesti hyviä puhelimia valmistaneen firman tuotteita ei enää saa, mutta sitten pitää vain ottaa silloisesta valikoimasta paras vaihtoehto. Turhaa höpötystä tuollainen "käyttämänne puhelimen XYZ valmistajayhtiö kaatuu, myykää heti puhelimenne pois ja ostakaa joltakin vakaalta yritykseltä uusi." Olisi mielenkiintoista kuulla todellinen motiivisi tuon viestin postaukseen, hyvää hyvyyttäsi; lähimmäisenrakkaudesta et tuota kuitenkaan kirjoittanut, vai?

18. Jussi2000

Jussi2000 Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    Mikä milloinkin
    Re: Ostosuositus: MYY, hankkiudu eroon

19. personal jesus Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    2
    Puhelinmalli:
    Eritasoisia ns. maailmanlopun saarnaajia on kyllä aina ollut, kukin omilla motiiveillaan.

20. kinde Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    25
    Puhelinmalli:
    Iphone 6 128GB
    En omista sonyericsonia mutta, uskon vahvasti siihen että, sonyericsson tulee nousemaan vielä takaisin suurimpien joukkoon. Mielestäni ne on jo nyt osoittanut muutamalla hyvällä mallilla että, osaavat tehdä hyviä puhelimia.

Tosin nousu vie aikaa varmasti vuosia.

Jaa tämä viestiketju