1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

Minkätakia Nokia ei tunnu palkkaavan nettifoorumeilla pyöriviä todellisia experttejä ?

Keskustelu osiossa 'Microsoft ja Nokia', aloittaja member, 30/3/12.

1. member

Tykkäykset:
    9
    Kun seuraa tätä foorumia ja esim dailymobilen muutaman tyypin kirjoituksia niin olisi miellyttävä ajatus että jotkut ansaitusti pääsisivät Nokialle ja kunnon palkkalistoille koska sitä oikeaa tietotaitoa, aitoa innostusta sekä energiaa tuntuu olevan varmasti enemmän kuin nokian keskiverto tuote/softa -suunnittelijalla ? Ja mitä yritys arvostakaan eniten...

Tai mistä minä voin tietää onko ottanut yhteyttä tai ei, mutta miksi se olisi salaisuus paljastaa netissä että jepulis, nyt sitten tuli kutsu nokialle hommiin ?

1 henkilö tykkää tästä
  2. nico...

nico... Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    845
    Puhelinmalli:
    WP, iOS
    "Todellisia experttejä" LOL:D.
    Tältä foorumiltahan löytyisi ihan Nokian TJ:ksi omasta mielestään päteviä :D:D

11 henkilöä tykkää tästä.
  3. Katti

Katti Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    51
    Puhelinmalli:
    Jolla, Lumia 735, Lumia 1520
    Niin, minkähän takia? Eiköhän tuo kiteytynyt tuossa nico...n kirjoituksessa.
    Jos tarve, kyvyt ja palkkapyyntö kohtaavat, niin kyllä töihin pääsee, Nokiallekin.
    Tuskin foorumille kirjoittelu antaa riittävää pätevyyttä, vaikka sitä voi olla siitä huolimatta.
    Ja kaipa täällä nokialaisetkin kirjoittavat...

4. member

Tykkäykset:
    9
    No yleensäkin IT-alalla ja vielä hyvissä palkkalistoissa olen huomannut pyörivän henkilöitä jotka eivät tiedä mistään mitään verrattuna alan vannoutuneisiin harrastajiin. Ja kysymyshän ei nyt ollut siitä että itse olisin katkera, vaikka ehkä yhdessä vaiheessa jotain 6-7v sitten myönnettäköön että vähän olin :)

5. zipa

zipa Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    711
    Puhelinmalli:
    iPhone 5, iPad 2
    Eipä taida työnantajaa kauheasti lämmittää vaikka olisi minkälainen alan vannoutunut harrastaja, jos ei saa itsestään sen vertaa irti että pistää sen osaamisensa paperille ja lähettää sille työnantajalle.

6. Dotzki

Dotzki Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    679
    Puhelinmalli:
    iPhone 6
    No eiköhän se oo siitä kiinni että oikeilla osaajilla/harrastajilla ei ole firmojen vaatimia koulutuksia/tutkintoja.

7. t_makela

t_makela Puhelinaddikti

Tykkäykset:
    408
    Puhelinmalli:
    Nexus 6P+Huawei Watch
    En nyt sanoisi, että itse olisin osannut tehdä asioita yhtään paremmin kuin mitä Nokiassa on tehty lähivuosina, mutta ei siinä tarvise olla mikään raketti-insinööri tajutakseen, että yrityksen johto on epäonnistunut aika rankasti jo pidemmän aikaa. Se että tälläset juipit niin kuin minä kommentoimme täältä takavasemmalta itsestäänselvyyksiä ei kuitenkaan tarkoita sitä, että osaisin tehdä asialle mitään. Nuo asiat vaan on aika paljon laajempia kuin mitkään korkean abstraktiotason jälkiviisaat foorumipostaukset eikä siinä oikein auta se, että mielenkiintoa, osaamista ja innostusta riittää erittäin paljon kännyköihin ja muihin mobiilitekniikoihin niin harrastuksena, koulutuksen kautta kuin työnkin osalta.

1 henkilö tykkää tästä
  8. zipa

zipa Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    711
    Puhelinmalli:
    iPhone 5, iPad 2
    Miksei olisi? Millä tapaa harrastuneisuus estää koulunkäynnin? Ja tutkintoja ei vaadita kuin valtion hommissa joissa on viralliset pätevyysvaatimukset. Yksityiselle puolelle pääsee töihin jos pystyy vakuttaamaan rekrytoinnista vastaavan esihenkilön siitä, että sinuun sijoitettu palkka maksaa itsensä takaisin korkojen kera firmalle.

9. nico...

nico... Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    845
    Puhelinmalli:
    WP, iOS
    Sinne haastatteluun voi olla vaikea päästä jos CV:stä puuttuu se vaadittava koulutus.

2 henkilöä tykkää tästä.
  10. member

Tykkäykset:
    9
    Juuri näin. Ja kysymyshän ei siis ollut siitä että nämä harrastelijat itse hakisivat paikkaan x vaan siitä että firman joku jostakin jotakin tietävä rekrytoinnista vastaava tai siihen kantaa ottava ottaisi itse yhteyttä.

Kun ei homma tosiaan taida olla ihan niin yksinkertaista että hakisi itse paikkaan ja CV:ssä lukisi tyyliin lukio ja forumin käyttäjätunnus, vaikka olisi 1000 suositusta...

11. zipa

zipa Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    711
    Puhelinmalli:
    iPhone 5, iPad 2
    Jos ei CV:stä löydy todistusta, niin sitten se osaaminen on tuotava esiin jotain muuta kautta. Ei se sen kummempaa ole, joskin tietysti vähän hankalampaa se voi olla.

12. tissot1

tissot1 Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    102
    Löytyyhän noita.
    Esim. IntoMobilen jenkki kirjoittaja pääsi Nokialle töihin ja muutti Suomeen, erotettiin lopulta erinäisten syiden takia.
    Tunnen myös ystävän joka on palkattu tuonne Nokian social puolelle. Myös hänellä todella palava innostus tuolla känny/gadget puolella.

Olen samaa mieltä kanssasi että kyllä tuo palo alalle saisi olla ehkä vielä näkyvämpikin. Näitä ihmisiä kumminkin löytyy ja suuriin osa esim. enkku Nokia blogin kirjottajista on todella korkeasti koulutettuja. Nokiallakin kumminkin on jotain varaa valita, niin kannattaa ottaa se innostunut, jolla on myös vaikka kauppis alla. Ei se kaikki aina niin yksinkertaista ole kuin mediassa esitetään.

Nokialla on lopulta maailmalla monilla tahoilla samantyylinen uskonnon asema kuin Applella. Samsung ja HTC eivät ole oikein tätä vielä saavuttaneet. Kannattaa Nokian tätä käyttää hyväksi, tilanne ei kumminkaan ole mikään itsestäänselvyys (kuten olemme nähneet).

13. Hit4Me

Tykkäykset:
    4
    Haluaako ne harrastelijat edes töihin, jos harrastus ja työ on sama asia se harrastus yleensä vähenee kovin moni ei jaksa enää vapaa-ajalla miettiä samoja juttuja kuin töissä. Itse olen ainakin yrittänyt pitää harrastukset ja työt erillään. Oikeastaan voisin ne yhdistää ainoastaan yrittäjänä, mutta toiselle en menisi työnä tekemään harrastuksiani.

14. Manco

Manco

Tykkäykset:
    24
    Puhelinmalli:
    iPhone 7
    Onhan nuo vakseja lähetellyt ja kaikin keinoin sinne töihin ruikutelleet. Ensin soitteli Ollila ja sitten Kallasvuo, nyt on tuo Eelopin poika itkien soitellut ja minua hommiin rukoillut. Minä aioin pysyä kovana myös vastaisuudessa. En mene Nokialle töihin.

1 henkilö tykkää tästä
  15. poppah

poppah

Tykkäykset:
    0
    Se on vain yksi alue missä olet pysytellyt jyrkkänä. Kuten laadukkaan ironian omaksuminen, et ole vielä siihenkään langennut.

16. Manco

Manco

Tykkäykset:
    24
    Puhelinmalli:
    iPhone 7
    Ironian?

17. jaskavaan Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    119
    Aina on helpointa arvotella muita ja spekuloida asioita, ottamatta vastuussa asioista. Jokaisen kylän baarit on täynnä "politiikkoja", jotka syyttää muita ja kertoo, miten asiat pitäisi tehdä, ml. oman kylän, Suomen, EU:n ja Nokian asiat (OMAT asiat ei välttämättä tähän listaa kuulu). Mutta väitän, että suurin osa heistä on Soinin tapaisia populisteja, jotka eivät loppujenlopuksi edes voi ottaa vastuuta tekemisistään.

Ei kannata jäädä paikoilleen odottamaan, että joku tulee hakee sinut kotoa loistoduuniin vaan kannttaa olla itse aktiivinen ja hakea duuniin mihin on kiinnostusta. Eli Nokia-asiantuntijoiden kannattaa otaa yhteyttä Nokiaan ja kysellä duunia ja kertoa omia näkemyksiään. Tai aina voi ostaa osakkeita ja mennä yhtiökokoukseen puhumaan ongelmista ja kuinka ne tulee ratkoa. Eikös siellä ole kaikilla osakkeenomistajilla oikeus puheenvuoroon? Vai monellako meistä ois munaa puhua siellä samaa mitä forumilla nimimerkin takaa?

1 henkilö tykkää tästä
  18. Mikaw Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    148
    Mitenkäs jos vaikka joku historian maisteri hakisi noksulle paikkaa? Löytyisiköhän? Veikkaan ettei löydy jos suvusta ei löydy vähintään nobelistia. Yhdysvalloissa esim. Googlella ja Applella on humanistejakin töissä. Täällä ei kelpaa kuin samanlaiset rivifinninaamat läpsyttelemään toisiaan selkään. Tulosta niitetään nyt.

19. Manco

Manco

Tykkäykset:
    24
    Puhelinmalli:
    iPhone 7
    Jollan pojat, tytöistä puhumattakaan, ovat ruikuttaneet heille töihin suurin lupauksin. Ovathan nuo muutkin kimpussa olleet mutta kun en tuota rahaa enempää tarvi niin antaa olla.

20. GeekoBuntu Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    44
    Puhelinmalli:
    N6310i
    Kyllä se on niin, että suomalaisen teknologiateollisuuden kompastuskiveksi on muodostunut 1) huonojen, Suomeen sopimattomien johtamiskäytäntöjen omaksuminen maailmalta 90- ja 2000-luvulla ja 2) suomalaisen insinööritaidon alasajo 90-luvun koulutusuudistuksilla.

Humanisteilla ei ole tämän asian kanssa mitään tekemistä.

Niin kaun kuin ed. mainitut asiat olivat kunnossa, Suomessa tehtiin käytännössä joka alalla, jossa jotain merkittävää insinööriosaamista kehitettiin maailman johtavia teknologioita. Jotain suomalaisen osaamisen tasosta tuolloin kertoo, että vielä tänäkin päivänä mennään näillä 70- ja 80-luvun höyryillä eteenpäin. Mutta puhti alkaa hiipua, kun pesään ei ole lapattu tavaraa enää pariin kymmeneen vuoteen.

Himaset ja muut heimolaiset on parempi pitää jatkossakin erossa kansantalouden avoinaloista, tai kyyti vain kylmenee. Kaikessa ei kannata matkia jenkkejä.

Jaa tämä viestiketju