1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

Minkälaisia puhelimet ovat 5 vuoden päästä ?

Keskustelu osiossa 'Matkapuhelimet', aloittaja member, 24/8/05.

1. member

Tykkäykset:
    9
    Noin 2 vuotta sitten ajattelin että kuinka mukavaa olisikaan jos yhdessä siistissä pakkauksessa olisi puhelin, musiikkisoitin, jonkinlainen peli-mahdollisuus ja kamera, nyt se on toteutunut vieläpä kohtuulliseen hintaan. N-gagessahan oli toki musiikkisoitin samassa paketissa, mutta kamera uupui vielä, lisäksi laite oli liian pelipainoitteinen mun makuun (puhelimen muoto yms.)

Tällä hetkellä olen tilanteeseen tyytyväinen, vaikka aika tekniikkafriikki olenkin. Silti kehitys tuntuu olevan hurjaa ja voisin kuvitella että 5 vuoden kuluttua esim. videopuhelut ovat ihan arkipäivää kun datayhteyksien hinnat on saatu inhimmilliselle tasolle. Mikäli muutaman kuukauden vanhaan uutiseen on uskominen, niin akkujen kapasiteettikin on kaksinkertainen tuolloin.

Erilaisia visioita (ainakin intelillä tuntuu olevan ?) että jo aika lähitulevaisuudessakin älykkäät kodit kapuavat suosiolla ylöspäin. Tähän väliin voisi kännykkän iskeä hyvien viestiyhteyksiensä ansiosta kodin yleisenä hallintalaitteena.

Kun nyt miettii miten paljon nyt erilaisia asioita kännykällä voi tehdä, niin täytyy muistaa niitä pohtiessa edelleen suurin ongelma: akku. Itse olen saanut jo pari kertaa akun tyhjäksi yhdessä päivässä. Mielestäni kännykän akun pitäisi kestää ainakin päivän-pari vaikka jatkuvasti kuuntelisi musiikkia, pelaisi, kuvaisi tai puhuisi.

2. Kuohu

Tykkäykset:
    0
    Toivoisin ainakin akunkestoihin selvää paranemista, joka on ainakin itselleni tärkein pointti.
    Ulkonäöltään puhelin viiden vuoden päästä on varmaan aika samanlainen kuin nytkin, tuskin menee enään pienemmäksi. Tosin ainahan uusia malleja tehdään.
    Kamerat ovat varmaankin jo digikameroiden tasolla silloin. Tehoa löytyy ihan varmasti sen verran, että kännykällä voi jo tehdä melkein mitä vain.

3. Omenanraato

Omenanraato Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    786
    Puhelinmalli:
    iPhone 6+ 16GB Silver

Jaa tämä viestiketju