1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

Minkälainen on mielestäsi Paras matkapuhelin myyjä/kauppa.

Keskustelu osiossa 'Matkapuhelimet', aloittaja huippu, 5/2/03.

1. huippu

Tykkäykset:
    0
    Anna pisteet seuraaville liikkeille asteikolla 1 - 5

1. Päämies
    2.Mäkitorppa
    3.Telering
    4.Elisashopit
    5.Fintelshop
    6.Mustapörssi
    7.Telemaster
    8.Mediapuhelin

Perustele mikä liike paras ja mikä mielestäsi huonoin.
    Kerro myös missä parhaimmat myyjät ja millä perusteella.
    Lisäksi laita minkälainen on mielestäsi paras matkapuhelinmyyjä.

Lisäys: Listassa ei ole Nettikauppoja tarkoituksella,koska niitä ei voi vertailla asiantuntevanpalvelun kanssa kasvotusten.
    Pahoittelen jos joku liike puuttuu, mutta jokainen voi lisätä ajatuksia myös niistä liikkeistä joita listalla ei ole.

2. Blue Joker Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    3
    Puhelinmalli:
    iPhone 6s
    1. Päämies: 4
    2.Mäkitorppa: 3
    3.Telering: 5
    4.Elisashopit: en ole käynyt
    5.Fintelshop: en ole käynyt
    6.Mustapörssi: 2
    7.Telemaster: en ole käynyt
    8.Mediapuhelin: en ole käynyt

osassa olen saanut (Päämies ja Telering) ja muissa pisteytetyissä
    hieman huonompaa.
    mun mielest noist Teleringin myyjät (kaks) on ehottomasti parhaimmat.
    ja myyjän täytyy ehdottomasti olla asiantunteva.

3. tane

Tykkäykset:
    0
    Re: Minkälainen on mielestäsi Paras matkapuhelin myyjä/kaupp

Muutama jäi puuttumaan kun ei ole tullut asioitua, mutta tässä näitä.

Huonoja kokemuksia takavuosilta, suppea valikoima, hirveä tuputus, paras myyntiargumentti oli "näitä on menny paljo". En ostanut. 1 piste.
    Kännykkäkauppiaana ok, yhden puhelimen ostin vuosia sitten. 4 pistettä.
    Asiallista toimintaa ja siistit liikkeet. 4 pistettä.
    Kerran kävin, liittymiä olisi ollut vaikka minkälaisia, mutta puhelimista ei mitään tietoa. En mene uudestaan. 1 piste.
    Massaa massoille, myyjillä valtavia tasoeroja. Kerran ostin puhelimen kun oli hyvä tarjous. 3 pistettä
    Ketjuista voittajaksi selviää Telering, asiantuntevat myyjät ja hyvä palvelu.

Huonoin kokemus on parin vuoden takaa Helsingin Itäkeskuksessa olevasta liikkeestä (ketju tai nimi ei muistu mieleen, siinä Rayn vieressä), jossa yhdistyivät asiantuntemattomuus, typeryys, tyly palvelu, huono valikoima ja liittymätuputus ennennäkemättömällä tavalla.

4. sovelias Vuoden foorumilainen -06/-05/-03

Tykkäykset:
    363

Aika paljon tullut kiereltyä, samassa ketjussa saattaa olla kovasti tasoeroja, ja jotkin tietyt ketjut vetää sitten matalalta kauttaalta (lähinnä nämä nro 8 tyyppiset ketjut) Kodinkoneliikkeissä joistain saattaa löytyä asiantuntemusta. (Mustapörssi, Expert) Lähellä operaattoria olevissa paikoissa taitaa olla eri kohderyhmään tarkoitettuja myymälöitä ja asiantuntemus seurailee vähän sitä sitten. Tiukassa ketjussa on yleensä palvelu tasalaatuoista ja hyvää.

5. Cookie

Tykkäykset:
    0
    mihin sulta on unohtunut suomen paras?? eli Telia-myymälät..??
    palvelu on hyvä ja nopea.. asiantuntemusta ei puutu.. =)
    arvosana vitonen..

6. Aero

Tykkäykset:
    0
    Expert Konepiste puuttuu.... noista vaihtoehdoista en ole koskaan mitään ostanut, enkä osta. Myös Puhelinkioski ja IDEsan puuttuvat, IDEsanille täysi femma palvelusta ja myyjän erinomaisesta joustavuudesta ja ystävällisyydestä, vaikkakin edellinen kauppa meni vähän mönkään (oma moka :(

7. Tuom4s

Tykkäykset:
    0
    Näin on telia-ketju on paras! muihin en koske!

8. Ammattilainen Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    19
    Sovelias tuossa ylempänä osuikin aikalailla asian ytimeen.. Myyjät ovat yksilöitä ja paljon riippuu siitä, miten työnantaja kouluttaa työntekijänsä. Saatavan palvelun laatu saattaa riippua myös liikkeen palkkausperiaatteista. Jos myyjän palkkaan vaikuttaa isolta osin hänen tekemiensä liittymien määrä, myyjällä ei välttämättä ole muuta mielessä kuin liittymän tekeminen hinnalla millä hyvänsä. Kun käy ilmi, ettei asiakas ole kiinnostunut ottamaan myyjän tarjoamaa liittymää, myyjän kiinnostus lopahtaa siihen. Tähän olen itse törmännyt käydessäni joissain kilpailijoiden liikkeissä.

Hyvällä myyjällä täytyy olla riittävä tuotetietämys sekä liittymä- että laitepuolelta. Hänen täytyy myös osata kuunnella asiakasta ja "lukea" tilannetta oikein, jotta hän saa kaupat aikaiseksi. Myyjän täytyisi osata katsoa asioita myös asiakkaan kannalta. Ainakin itselleni on tärkeintä saada asiakkaat tyytväisiksi. Silloin kaupat ovat onnistuneet, kun sekä myyjä että asiakas ovat tyytyväisiä lopputulokseen. Kun asiakkaalle ei jää tunnetta, että häntä huijattiin, hän tulee vielä takaisinkin ja suosittelee liikettä kaverillekin..

9. veppis

veppis Supermoderaattori

Tykkäykset:
    194
    Vielä ei ole tullut "täydellistä" kännykkäkauppaa vastaan. Jos palvelu on ollut hyvää, niin hinnat olleet huikean korkeita. Jos halpaa, niin palvelu huonoa tai tuotteet jotain epämääräistä harmaatuontitavaraa.

Tai sitten ei ole henkilökemiat natsanneet. (Ei pidetty potentiaalisena asiakkaana ym. ym.)

Parasta palvelua olen saanut Telia-liikkeissä ja asiantuntemustakin on löytynyt hyvin, niin ironiselta kuin se kuulostaakin ketjun historia huomioiden (mm. Tietopuhelin).

Mäkitorpissa ja Teleringeissä palvelun taso ja asiantuntemus vaihtelee todella rajusti, joten en suosi niitä kovin herkästi suurissa hankinnoissa ellen tunne myymälän tasoa todella hyvin. Hinnat yleensä keskitasoa kalliimmat.

Päämies on yleensä jäänyt heti kättelyssä korkean hintatasonsa takia hankintapaikkojen ulkopuolelle, joten niistä ei hirveästi kokemusta.

Kodinkoneketjuista en menisi ostamaan puhelinta ellen tietäisi mitä haluan . Myyjien keskimääräinen tietotaso puhelimista aika niukka. Joskus tulee vastaan poikkeuksia, esim. jos telepuoli on selvästi annettu jonkun tyypin vastuualueeksi ja hän on sitten kiinnostunut asiasta.

Nettikaupoista (puhelimen hankinnan suhteen) ei ole hirveästi kokemuksia , sillä minulla on aiempia huonoja kokemuksia nettikaupoista (mm. tavara rikki, toimitettu väärää tavara, hankalat palautukset, toimitus kestää kauan jne.).

10. jukra Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    W995i

1. Hyvä, asiantuntevaa palvelua. Hinnat ei ihan alinta tasoa. Ei liittymäntuputusta.
    2. Hyvä, tarjouksissa halpoja tuotteita. Asiantuntemus siinä ja siinä.
    3. 4. 5. OHI
    6. Kallis. Palvelu(?)
    7. 8. OHI
    Missäs Kama on? Joitain maanlaajuisia ketjuja listassa..joitain ihan outoja paikallisia. Ihme lista sulla.

Listan ulkopuolelta:
    Expertit, lisätakuu Nokialaisiin iso plussa. Tuntuu että kovasti on myyjät ruuhkaisia. Hinnat keskitasoa.
    Wextra, PARAS! Hyvä asiantunteva palvelu. Nopea huolto. Hinnat ainakin keväällä samaa tasoa nettikauppojen kanssa.

11. Karhu ('!') Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Unohtu Gigantti :) En oo asioinu ku venttaas... Kerran ostin Kamasta nahkasuojapussin ja toisen kerran kuoret 3210:aan, ja toisen kerran kuoret broidille mäkitorpasta:D eli ei oo kokemuksii asiakaspalvelusta. Mutta se on kyllä niin että mieluummin ostan liikkeestä jossa hieman kalliimmat hinnat, mutta parempi palvelu. Ja pienemmät liikkeet, koska haluun tukea toimintaa.

12. Jace

Jace Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    3
    Puhelinmalli:
    N95, iPhone 5, V3, 7610, 8850...

Vaikea lähteä arvostelemaan, se kun on niin liike/henkilökunta-kohtaista, mutta yleisesti ottaen matkapuhelinerikoisliikkeessä palvelu/osaaminen parempaa kuin kodinkoneketjuissa.

13. nhk_ Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0

Osuit kyllä enemmän kuin naulan kantaan tuossa. Itse olen oppinut sen, että pikkasen suuremmissa matkapuhelinliikkeissä saa suunnilleen aina sitä mitä odottaakin sieltä saavansa, pienissä on aina heittoja suuntaan tai toiseen - toki ihan ymmärrettävistä syistä. Mutta kodinkonekauppaan en mene kyllä edes kysymäänkään, siellä on kyllä yleensä ihan omillaan tultava toimeen...

14. Aero

Tykkäykset:
    0

Kodinkoneliikkeiden myyjät haluaisivat puhelimen pois valikoimista a) valmistaja (Nokia) kohtelee jälleenmyyjiä päin v*ttua b) niistä ei tienaa yhtään rahaa c) puhelimista täytyy tietää paljoan ja pysyä koko ajan ajan tasalla ja myös muita syitä d) kaikista takuuasioista sun muista ongelmista asiakas nostattaa aina suuremman melakan jnejnejne.

15. Sonic Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    1

Tässä kohtaa olen täysin samaa mieltä. Ei ole toista niin huonoa bisnestä kuin kännykkäbisnes marketissa. Katteet pyörii 5-10 prosentin pinnassa, jos niinkään korkealla ja voitosta on turha uneksia.
    Lisäksi, kun marketin, tässä kohtaa vaikka Myyrmäen Citymarketin vapaa-ajan osastolla on noin 2500 erilaista artikkelia, on mielestäni mahdotonta opetella kaikki nippelitieto kännyköistä. Ne, jotka haluaa lisätietoja, lukekoot netistä tai muista liikkeistä.

16. Tonppa

Tykkäykset:
    0
    Hyvä myyjä on asiantunteva. Hän vastaa kysymykseen eikä sen vierestä. Jos ei jotain tiedä, ottaa selvää, eikä ala arpomaan. Myyjä ei myöskään tyrkytä liittymää, jos asiakas ei ole siitä kiinnostunut. Hvyä myyjä onkii tavallisella keskustelulla asiakkaan tarpeet ja pystyy sillä perusteella tarjoamaan juuri oikeaa tuotetta.

17. Tanjuzka

Tanjuzka Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    10
    Puhelinmalli:
    Iphone 5S
    Mielestäni hyvä matkapuhelinkauppias on iloinen, hyvä käytöksinen, asiakasta kuunteleva ja sosiaalinen, ja ei saa tyrkyttää, liittymää eikä mitään, voi nätisti kysyä että tarvisiko jotain muuta.. mutta tyrkyttää ei saa, se saa asiakkaan pahalle mielelle.

Itse yritän palvella jokaista asiakasta mahdollisimman hyvin, jotta hänelle jäisi hyvä mieli asioidessaan liikkeessämme.

Välillä se on vaikeaa, jos asiakas on jostain vihanen tai muuta tai sitten jos itsellä on huono päivä.
    Mutta mahdollisimman ystävällinen minä ainakin omalta puoleltani yritän olla.

Dna ja Telian liikkeissä kun olen käynyt niin siellä on tyrkytetty joten niistä sen puolesta huonoja kokemuksia. Päämiehestä asiakaspalvelun suhteen hyviä, mutta hintojen puolesta huonoja. Mäkitorpasta on hyviä kokemuksia niin hintojen kuin asiaspalvelun suhteen.
    Gigantista huonoja, mutta se jääköön siihen. Omasta ketjusta tietysti ei muuta kun hyviä :)

18. NusNus Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    2
    Puhelinmalli:
    Galaxy S4 Active
    Minä en katso yleensä kaupan nimeä kun menen siihen.
    Stockmanniin olen kuitenkin ollut todella tyytyväinen. Aina kun olen pyytänyt saada katsoa jotain luuria niin olen saanut hiplailla sitä niin paljon kuin jaksan ja kaikkiin kysymyksiin olen saanut vastauksen.
    Muutenkin palvelu siellä ansaitsee täyden kympin.

19. tuutinen

Tykkäykset:
    0

Kysytyistä liikkeistä olen käynyt vain muutamassa, ikinä en ole kodinkoneliikkeestä kysynyt minkäänlaista kännyköihin liittyvää asiaa. Mäkitorpassa asioin kerran joskus 'pienenä' ja sain vain huvittunutta kohtelua osakseni, vaikka olin ihan liittymää silloin hakemassa (jota en sieltä sitten ottanut). Mutta tämäkin oli siis vain yksittäinen tapaus, mitäpä sitä koko ketjua siitä tuomitsemaan. =)

Hyvä myyjä on ajatustelukija. =) No ei, pitää osata kysyä ja kuunnella ja hiukan kartoittaa, että mitä se asiakas oikein tahtoo ja tarjota tuotteita ja palveluita sitten sen mukaan. Hyvällä myyjällä on myös luonnottoman pitkä pinna, ja jos ei myyjä jotakin tiedä niin myyjä ottaa siitä selvää. =) Tyrkyttäminen tuntuu kamalalta (näin myyjän kannalta), mutta joskus on vain 'tyrkytettävä' esimerkiksi liittymätyypin vaihtoa, jos asiakkaalla on upouusi känny ja selviää, että liittymä on nakkisodan ajalta, siis kallis. Myös kaikenlaiset muut alennussopimukset, plussat ja bonukset tulee väkipakolla tungettua matkaan, koska niistä kumminkin on asiakkaalle ihan oikeasti usein rahallista hyötyä, vaikkei ne mitään maksaisikaan. Hyvältä myyjältä irtoaa myös hymy.

Saako seuraavaksi kertoa, millainen on unelma-asiakas? ;)

20. Anonymous

Tykkäykset:
    0
    Telia 4 pst
    Päämies 5 pst
    Telering 3

Jaa tämä viestiketju