• Palvelimen muutostöiden yhteydessä on palautettu eilisaamuinen varmuuskopio eli sen jälkeiset viestit ovat poistuneet.

Minkä puhelimen valitsisin?

Rating - 0%
0   0   0
Reaction score
0
Phone model
Huawei Mate 10 Pro
Huawei Mate 10 Pro posahti paskaksi osuttuaan kulma edellä laminaatille. Siispä uusi puhelin täytyisi löytää. Aiemmin en ole pyytänyt apua ulkopuolisilta, mutta nyt tuntuu etten osaa päättää minkä ostaisin.

Vaatimukset:
- android
- hinta max. 500-600e
- hyvä akunkesto

Mielellään vedenkestävä, mutta tästä voin kyllä joustaa (plussaa olisi joko vedenkestävyys TAI vedenkestävät kuoret joita ei kovin moneen löydy). Sonyn puhelimista en tykkää, Samsung menettelee. En pelaa puhelimella kuin pasianssia ja sudokua (ihan oikeasti :D), Whatsappia käytän päivittäin. Kirjoittelen paljon. Kameran täytyy olla hyvä. En oikeasti hirveämmin käytä puhelintani muuhun.

Toki voisin ostaa toisen Mate 10 Pron, mutta jotenkin tuntuu että voisin ostaa jonkun muun vaikka puhelin palvelikin pitkään ja hyvin. OnePlus 6sta olen katsellut, samoin Huawein Nova 3sta ja Mate 20 Litea. Huawei P20 Pro olisi myös vaihtoehto, mutta on hieman liikaa yli oman budjetin.

Infra

Vuoden foorumilainen 2014/2018
Supermoderaattori
Rating - 100%
63   0   0
Reaction score
13,728
Phone model
Vaihtelee
Odota tuonne Black Fridaylle, jolloin saa varmasti esim S9 taas tuolla 500-600euron luokassa. Siinä on vedenpitävyydet yms.

Samassa hintaluokassa on myös OnePlus 6T, Asus Zenfone 5Z, Xiaomia yms. Asus taitaa noista olla ainoa jossa on virallinen IP-luokitus (tosin eipä noilla takuut taida kattaa vesivahinkoja muutenkaan vaikka kuinka olisi IP68 yms).

Haralde

Aktiivinen jäsen
Rating - 100%
50   0   0
Reaction score
26
Phone model
Vaihtelee
Pixel 2 XL vois olla myös hyvä vaihtoehto, jos niissä alkais pian hinnat tippuun tai foorumilta löydät käytettynä. Kamera erinomainen ja muutenkin sujuvaa androidia. IP luokitus taisi olla 67.

Rating - 0%
0   0   0
Reaction score
0
Phone model
Huawei Mate 10 Pro
Xiaomeista olen kuullut aika paljon negatiivista. Ja itse en jotenkin tykkää niistä.

Black Fridayhin meinasin odotella, mutta Samsungia tuskin ostan. Lahdesti ollu Samsung ja molemmilla kerroilla jumiutui jatkuvasti, ylikuumeni...

Eihän takuut kata joo, mutta sen verran paljon tulee liikuttua luonnossa että olisi kiva ettei tarvitsisi puhelinta laittaa muovipussiin huonolla säällä. :D

Rating - 0%
0   0   0
Reaction score
0
Phone model
Huawei Mate 10 Pro
Puhelimia on niin hirveät määrät, joten jos tiukennan vaatimuksia, mikä olisi paras vaihtoehto? Hoksasin että IP-luokitus on pakollinen TAI on löydyttävä vedenkestävät kuoret, jotka ovat kyllä oikeasti ihan kiven alla.
Hinnasta VOIN joustaa jos pakko.

Vaatimukset:
- android
- hinta max. 600e
- hyvä akunkesto
- hyvä kamera
- IP-luokitus
- muistikorttipaikka

Infra

Vuoden foorumilainen 2014/2018
Supermoderaattori
Rating - 100%
63   0   0
Reaction score
13,728
Phone model
Vaihtelee
Puhelimia on niin hirveät määrät, joten jos tiukennan vaatimuksia, mikä olisi paras vaihtoehto? Hoksasin että IP-luokitus on pakollinen TAI on löydyttävä vedenkestävät kuoret, jotka ovat kyllä oikeasti ihan kiven alla.
Hinnasta VOIN joustaa jos pakko.

Vaatimukset:
- android
- hinta max. 600e
- hyvä akunkesto
- hyvä kamera
- IP-luokitus
- muistikorttipaikka
Kyllä se melkein noilla vaatimuksilla alkaa olla vaihtoehdot vähissä, eli melkeen alkaa mennä sinnä Galaxy S9/s9+ akselille josta löytyy oikeastaan nuo kaikki (olettaen että BF.nä tulee näitä ~500 euron tarjouksia). Varsinkin tuo muistikorttipaikka on sellainen mitä ei monesta luurista löydy.

Rating - 0%
0   0   0
Reaction score
0
Phone model
Huawei Mate 10 Pro
No joo. Mä olen kuullut niin paljon huonoa Sampan akuista, itelläkin vain huonoja kokemuksia... Mä just mietin, että jos en tosta muistikorttipaikasta kitise, ja jos ei IP-luokitusta ole niin vedenpitävät kuoret pitäisi löytyä. Huawei P20 olisi varmaan aika jees valinta. P20 Prota en viitsi ostaa, ei ihan ole rahalle vastinetta speksien suhteen.

Megaman

Tunnettu jäsen
Rating - 100%
1   0   0
Reaction score
1,963
Phone model
S10+
No joo. Mä olen kuullut niin paljon huonoa Sampan akuista, itelläkin vain huonoja kokemuksia... Mä just mietin, että jos en tosta muistikorttipaikasta kitise, ja jos ei IP-luokitusta ole niin vedenpitävät kuoret pitäisi löytyä. Huawei P20 olisi varmaan aika jees valinta. P20 Prota en viitsi ostaa, ei ihan ole rahalle vastinetta speksien suhteen.
Mitenkäs Huawei mate10 pro?

Rating - 0%
0   0   0
Reaction score
0
Phone model
Huawei Mate 10 Pro
Se mulla olikin aiemmin. :D Jotenkin en vaan viitsisi samaa ostaa. Hyvä puhelin se oli, muutamia ongelmia lukuun ottamatta.

Telialta saisi Samsung Galaxy Note 8in hintaan 599e. Kannattaakohan siihen hintaan sitä ostaa? Paljon kuullut hyvää ja paljon huonoa akun kestosta. Varavirtalähteet on keksitty, että ei nyt ihan hirveästi häiritsisi jos akku ei kestäisi.

Periaatteessa jahkailen kolmen luurin kanssa, Huawei P20, Samsung Galaxy Note 8 (tai S9) ja OnePlus 6T.
Huawei Nova 3 olisi muuten sellainen minkä voisin ostaa, mutta ei kestä vettä eikä ole vedenkestäviä kuoria. Se on se ainoa mistä en halua tinkiä.

Top Bottom