1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

miniGPS

Keskustelu osiossa 'Microsoft ja Nokia', aloittaja jake29, 18/6/03.

1. jake29

Tykkäykset:
    0
    Mä luin jostain (en muista mistä), että 3650:n sais esimerkiksi käynnistymään semmosella softalla kuin minigps. No hommasin sitten tän kyseisen softan ja nyt sitten tarvitsisin jonkun itseäni älykkäämmän apua sen käytössä. Siinähän puhutaan jostain *elevetin soluista ja tehtävistä eikä mulla ole hajuakaan miten saisin ton käynnistymisen esimerkiksi toimimaan. Voiskohan joku vähän valaista mua ton käytössä?

tack

2. mobiilisti Vieras

On aika monimutkainen selittää... sillä voit kerätä esim. kotisi alueelta kaikki operaattorin solut, ja määrittää sille solualueelle toiminnon. Esim. kun tulet kotiin, niin se autom. vaihtaa profiilin. Ostamalla paremman profiilinmuokkausohjelman saat aikaan monenmoista, esim. näppäinlukon ja taustavalon jne. osalta tullessasi ko. solualueelle. Tässä noin pääperiaatteessa Minigps:n toiminta. Hyviä oivalluksia voi jokainen kehitellä itse.

3. Hiisty

Hiisty Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    Nokia 9500 Saunalahti
    ja tota käynnistymistä siihen ei kyl voi mitenkään asettaa.

4. zener Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    7
    Puhelinmalli:
    Galaxy S3
    Sammuttamaan tuolla pystyy, mutta ei käynnistämään.

5. yellow Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Se olisikin aika hankala toteuttaa.

6. zonem

zonem Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Aika. Mutta, eikös sellainen softa ole, joka tiettynä aikana käynnistää/sammuttaa puhelimen?

7. Hiisty

Hiisty Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    Nokia 9500 Saunalahti
    no sellanen tietty voi olla, mut toi minigps tarvii yhteyden verkkoon toimiakseen ja puhelimen ollessa kiinni ei tätä yhtetytä luonnollisestikkaan ole olemassa;)

8. jake29

Tykkäykset:
    0
    Tarkotko sä tolla profiilinmuokkausohjelmalla vaikka extendet profiles- softaa? Ja noi solut siis tarkoittaa jotain operaattorin aluetta, vai?
    Kysyn tässä vielä että se signaali homma (itselläni nyt >-84dBm ja joku ihme 100%) tarkoittaa sitten varmaan sitä senhetkistä paikkaa, jossa on.

Kyllähän mä alan pikkuhiljaa päästä jyvälle tästä softasta =)

9. zonem

zonem Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    En tullutkaan ajatelleeksi ;) Anteeksi, että olen idiootti. =D

10. zonem

zonem Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Muistaakseni tuo "100%" tarkoittaa kuuluvuuden voimakkuutta, ja ">-84dBm" jotain aaltoa tms.. ;)

11. mobiilisti Vieras

Juuri sitä. Pätevä softa, paitsi että sekoili näppäinlukon kanssa joskus.

Joku tekniikasta tietävä saa selittää nuo solujutut oikeilla termeillä.

12. jake29

Tykkäykset:
    0
    Voisko joku vielä kertoa kuinka suuri alue yksi solu on? Siinä solun tiedoissahan näkyy joku alueen koko ja solun koko (tällä hetkellä alue on 2970 ja solu 23447) mutta eihän noista numeroista ota pirukaan selvää.

Niin ja jos nyt vielä palataan alkuperäiseen kysymykseen, niin onko nyt sitten mitenkään mahdollista saada luuri käynnistymään määrättyyn kellonaikaan?

13. kaikas

Tykkäykset:
    0
    Ainakin herätyskello toiminto kysyy haluaako käynnistää puhelimen herätyksen tullessa, joten varmaan sellaisen ohjelmankin voisi löytää, joka käynnistää ilman herätystä...

14. i2k

Tykkäykset:
    0
    Solut ovat alueeltaan suuria, puhutaan sadoista metreistä. Eli esim. oma kämppäsi on yhdessä solussa, eikä solut vaihtele kun kävelet huoneesta toiseen (ellet sitten satu asumaan juuri solujen "reunalla"). Itselläni on tästä seuraavaan soluun matkaa noin ½ kilometriä, ja siitä taas vauhtii seuraavaan saman verran. Näin siis meillä maalla :)

Mutta teoriassa voisi tehdä niin, että kun saapuu soluun, jossa on mm. opiskelupaikka, niin puhelin menisi automaattisesti äänettömälle jne... Käytännössä tämä ei kuitenkaan välttämättä ole mikään toimiva ratkaisu.

15. personal jesus Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    2
    Puhelinmalli:
    Lumia 1520, 930, 640ds, 435, SGS5mini
    Niinpä. Itse asun taasen Itä-Hesassa kerrostaloalueella ja kotonani olen löytänyt jopa kahdeksan eri solua menemättä ulos ovesta. ;)

16. zener Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    7
    Puhelinmalli:
    Galaxy S3
    Hehe, itse oon omasta huoneestani kaksi solua löytänyt. Kolmas on keittiössä. Muita en ole löytänyt, jos täällä edes on enempää kuin kolme.

17. Krank

Tykkäykset:
    0
    Itse olen esim. työpaikallani "kerännyt" 6 solua. Kotosalla 4 solua. Solujen määrä riippuu varmasti ollaanko kaupunkialueella jossa tolppia on useita katvealueiden peittämiseen vai pohjanmaa-olosuhteissa jolloin esteitä kuuluvuudelle ei juurikaan ole.

Yksinkertaistettuna solu=gsm-masto.

Se 100% tarkoittaa tietysti kuuluvuutta eli ns. täydet tolpat. DBM lukema taasen tarkoittaa signaalin voimakkuuden suhdetta, 1dbm=1mA. Dbm laskennassa käytetään samoja laskukaavoja kuin "normaaleissa" desibelilaskuissa. eli -3dbm=0.5mA, -6dbm=0.25mA jnejne.

18. Xaeron

Xaeron Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    iPhone 4S
    Toi MiniGPS vaikuttaa ihan kivalta :eek:

19. puh Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    36
    Puhelinmalli:
    LG G4
    Tosin yleensä yhdessä mastossa on monta solua.
    Alue(area) on yksi isompi alue jossa on useita soluja, kun joskus autoillessa kuuluu kaiuttimista tättädätättädä vaikka puhelua ei tule, tietää että area on vaihtunut, puhelin juttelee verkon kanssa aina kun area vaihtuu. Area-koko vaihtelee, esim. RL:n hesan keskustan area9000 on koko keskusta rajoittuen idässä hakaniemen siltaan, manskulla Hesperiankatuun, ja lännesssä larun siltaan.

20. sovelias Vuoden foorumilainen -06/-05/-03

Tykkäykset:
    363
    "puh" tuossa jo selitti soluja alueita.
    Puhelin voi olla samassa solussa useiden kilometrien matkan. Etäisyyttä tukiasemaan mitataan (n. 500m portain), millä paikannusta voidaan huomattavasti tarkentaa, mutta ko toiminetta vaikeuttaa että mitaus tapahtuu online yhteyden aikana, puhelin on siinä solussa kiinni mikä on radioteknisesti laadultaan paras, ja tämä voi olla jopa kilometrejä kauempana kuin lähin masto.
    Käyttäjälle alueen koolla ei ole muuta merkitystä kuin että, jos tulee esim puhelu kutsutaan laitetta koko alueella -> mitä vähemmän asiakkaita sitä isompia alueita voidaan pitää, jos operaattorilla käyttäjä keskittymiä joudutaan alueita muokkaan sen mukaan, muutoin voi verkko ruuhkautua vaikka kanavia olisi yllin kyllin.
    Kuten aijemmin mainittu alueen vaihtamisen puhelin ilmoittaa verkolle (että verkko tietää miltä alueelta luuria kutsutaan) tästä seuraa että alueen rajamailla voi joillain yksittäisillä käyttäjillä olla huomattavasti pienemmät valmiusajat.

En tiedä mitä varten alkuperäinen kysyjä halusi laitteen käyntiin ko softalla, sehän selvitettiin että mahdotonta softalla on laitetta käynnistää (mikään softa ei voi toimia jos laite ei ole päällä missä softa pyörisi), saattaa olla että käyttäjä tarkoitti että radiopuoli menisi "fligtmodeen" ja siitä pois, mutta sekin selvitettiin että paikka mitataan verkon tiedoilla, tosin teoriassa joitain singnaaleja voisi kuunnella ilman että mitään lähetetään. Jos kysyjä ensisijainen tarve oli saada laite hiljaiseksi, niin se onnistuu ko softalla alueen mukaan vaihtuvalla profiililla, jo haluaa ihan pitkälle niin voi yrittää saako ko softalla blaclist ohjelman aktivoitua, tällöin saa esim puhelut ohjattua suoraan vastaajaan

Jaa tämä viestiketju