1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

Millä tehdä mahdollisimman hyvä eli full backup Galaxy S:stä?

Keskustelu osiossa 'Samsung', aloittaja koutsa, 29/3/11.

1. koutsa

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    Samsung Galaxy Note valkoinen
    Yritin etsiä onko tälle jo omaa threadia, mutta siirtäkee jos on :)

ELI:

Tohon Galaxy S:ään kun on kertynyt jo ruhtinaallisesti kaikkea arvokasta, niin mikäpä on arvon raadin valinta jos haluaa tehdä mahdollisimman täyden ja helpon ja skeduloidun eli automaattisen backupin?

Titanium on testissä, siinä hyvää dropbox-synkki, which is nice.

Ok, jos halutaan mennä ilmaissektorilla (mikä olisi parasta tietty), niin voitaisiin ajatella näin:

1) Kalenteri, yhteystiedot: Googlessa
    2) SMS:t: SMSbackup mikä löytyy Marketista ilmaisena, siirtää siitä sitten itse vaik manuaalisesti > dropboxiin talteen
    3) Softat: Synkki Appbrainin kanssa
    4) Asetukset: Tähän en ole viel löytäny ilmaista / hyvää ratkaisua, onkohan semmoista edes?

Milläs ootte backuppaillu? Suosituksia?

2. DjABu

DjABu Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    33
    Puhelinmalli:
    iFhoun sex, without plus.
    Clockworkmodista nandroid backup:a itse käytän, kun kerran kustomi on sisällä. En usko että ilmaisista softista saa tarpeeksi hyvää irti, niinkuin 1-click-periaatteella.

3. cubeqtio

Tykkäykset:
    0
    Komppaan tätä.

4. halcyon

halcyon Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    89
    ... ja tämän kun sitten palauttaa käyttöjärjestelmän vanhasta versiosta uudempaan, niin saa kivasti kaiken sekaisin: softat kaatuu, ei löydy markkinapäivityksiä, fontit renderöityy väärin, jne.

Eli Samsungin ei ole olemassa mitään hyvää yksiselitteistä tapaa kopioida/palauttaa ongelmitta yhdellä ainoalla napilla:

- kaikki käyttäjätiedot (kalenteri, sms/mms, kontaktit, softien tallentamat tiedot, mailit, jne.)
    - asennetut softa ja niiden asetukset
    - käyttöjärjestelmän asetukset

... käyttöjärjestelmärevisiosta toiseen, jos revisio muuttuu riittävästi.

Oma kombo on:

- Titanium backup ohjelmille ja niiden asetuksille. Palauttelen ja katson toimiiko, jos ei, asennan uudestaan käsin
    - SMS/MMS backup erikseen muistikortille/gmail tiliin (näihin useita eri softia)
    - käyttiksen säädöt alusta asti käsin, en backuppaa / kopioi näitä
    - kontaktit Kiesillä, samoin kalenterin ne osiot, jotka eivät ole googlessa
    - kaikki sähköpostit itsellä gmailissa, muuten yrittäisin Ti Backuppia

Tuolla olen saanut toimivaan siedettävän kompromissin toimivuuden ja uudelleen asentamisen välillä.

5. DjABu

DjABu Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    33
    Puhelinmalli:
    iFhoun sex, without plus.
    Mutta! Oletteko harkinneet sitä että joskus on ihan kiva päästää se luuri ihan tyhjäksi.. Kaikkee roinaa kertyy ajan myötä niin lujaa jotta joskus vain kaikki veks. ;)

6. cubeqtio

Tykkäykset:
    0
    Tosiaan. Mä itse haluan vaan Imein talteen ja sen nandroid saa talteen. :)

Sähköpostit on gmailissa kuten myös kalenteri ja kontaktit eli turvassa. Tekstarit on sellasia että niissä ei oo mitään. Tärkeimmät filut on ulkosella sdkortilla.

En oo ikinä ees ajatellut backupata softia.. Niin ja Appbrain on myös näppärä softa. :)

Jaa tämä viestiketju